Gear problemer VW Lupo 3L / Gået i stå i grundjustering RTFM
: 4. dec 2017, 15:17
Hej
Jeg har forsøgt at læse flere forum tråde igennem, uden at finde andet end brudstykker af mit problem.
Bil: VW Lupo 3L 380.000Km Årg. 2000.
Start problem: Ville periodisk, med hyppigere og hyppigere tilfælde ikke gå i bakgear, og trængte i forvejen til grundjustering.
Forsøgt: Grundjusteret efter at have tjekke koblings spænding på 1,86V og batteri fuld opladet, og oplader tilsluttet.
Fejl: Kørte igennem step 1-28, 2 gange hvor den så gik i RTFM fejl, og ser ud som om at den ikke viser gear helt korrekt oppe i displayet, altså viser N, når den står i E/D. Samt den ikke fik gear helt i bak, baklys tændte ikke, tjekket for slør i gangsteller stang, samt tjekket bakgear kontakt, vi forsøgte lige med anden gangsteller som dog ikke kan garanteres funktionel, var fra en reservedels bil, samme fejl, å gammel gangsteller sat på igen. Gangstellerstang justeret og kontakt skiftet på mistanke, nu går den fint i bak, og lys tænder, dog fortsat RTFM fejl.
Vi mistænker den forkerte visning af gear i display, være årsagen til den fejler, og har tjekket alle microswitche i gearvælger, og syntes at virke som de skal.
Hvad er vores næste step? Ligger selve signalet til geardisplayet ved speedometret i gearvælgeren? Og hvis ja, nogen der ved om gearelektroniken fra den nyere model, hvor Stop sidder til venstre i stedet for lige frem, om det passer sammen?
På forhånd tak for selv den mindste hjælp, den var planlagt til at skulle holde sin synstid ud, ca 1½ år endnu.
Venlig hilsen en snart forhændeværende Lupo 3L ejer.
Jeg har forsøgt at læse flere forum tråde igennem, uden at finde andet end brudstykker af mit problem.
Bil: VW Lupo 3L 380.000Km Årg. 2000.
Start problem: Ville periodisk, med hyppigere og hyppigere tilfælde ikke gå i bakgear, og trængte i forvejen til grundjustering.
Forsøgt: Grundjusteret efter at have tjekke koblings spænding på 1,86V og batteri fuld opladet, og oplader tilsluttet.
Fejl: Kørte igennem step 1-28, 2 gange hvor den så gik i RTFM fejl, og ser ud som om at den ikke viser gear helt korrekt oppe i displayet, altså viser N, når den står i E/D. Samt den ikke fik gear helt i bak, baklys tændte ikke, tjekket for slør i gangsteller stang, samt tjekket bakgear kontakt, vi forsøgte lige med anden gangsteller som dog ikke kan garanteres funktionel, var fra en reservedels bil, samme fejl, å gammel gangsteller sat på igen. Gangstellerstang justeret og kontakt skiftet på mistanke, nu går den fint i bak, og lys tænder, dog fortsat RTFM fejl.
Vi mistænker den forkerte visning af gear i display, være årsagen til den fejler, og har tjekket alle microswitche i gearvælger, og syntes at virke som de skal.
Hvad er vores næste step? Ligger selve signalet til geardisplayet ved speedometret i gearvælgeren? Og hvis ja, nogen der ved om gearelektroniken fra den nyere model, hvor Stop sidder til venstre i stedet for lige frem, om det passer sammen?
På forhånd tak for selv den mindste hjælp, den var planlagt til at skulle holde sin synstid ud, ca 1½ år endnu.
Venlig hilsen en snart forhændeværende Lupo 3L ejer.