DSG-7 eller manuelt

Alt vedr. gear, kobling mv.
makj
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. mar 2018, 22:37
Geografisk region: Norge
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af makj » 24. mar 2018, 22:04

Gubbi skrev:Jeg havde så mange problemer med min DSG7 (ny Touran), at jeg afleverede den tilbage til leasingselskabet.

Jeg skal ikke have DSG7 igen, før de får styr på koblinger og software.

Gubs
Jeg er særdeles glad for min Golf Plus frá 2008, så jeg tænker på at skifte den ud med en ny Sportsvan. Men jeg er meget bange for den gearkasse, og den dårlige behandling jeg har fået i den forbindelse.
Men bilen, den er super, bortset fra problemerne med gearkassen.Men man kan ikke værge sig for problemet, for det mærkes slet overhovedet ikke, før bilen har kørt omkring 60000 km.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk


Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af madsobh » 25. mar 2018, 07:13

nellemanngro skrev:
pomfrit skrev:
5. mar 2018, 05:43
A4Quattro skrev:
4. mar 2018, 22:21
Fra efteråret 16 bør den være efter problemerne...
Nej.
Det nuværede problem opstår i 2012, hvor en SW ændring reducerer koblingstrykket.
VW kan/vil ikke løse det.
Den eneste løsning pt. er TVS eller Landberg SW.
At VW kan/vil ikke løse problemet vil lige strække den langt nok i dette tilfælde, rigtigt så har det taget lang tid at få VAG til at tage deres kunder med disse problemer seriøst, men når jeg læser i tråden Dsg q200 glider/hakker ved accleration, at der er for nylig kommet nogle tpi´er der omhandler en løsning omkring dette problem, men da tpi´en er så ny (starten er marts) er der ikke kommer noget frem om det er noget der har hjulpet på problemet så man må afvente lidt om løsningen er noget værd.

Til generel disksution så jeg enige i at VW Ikke kan være bekendt at pisse deres op og ned ryggen hvilket også kommer til udtryk for i den til tidligere nævnte tråd om folk og de problemstillinger og holdning de har mødt når har været ved forhandleren og kan godt forstå folk som har mistet tålmodigheden og valgt at lade handelen/solgt bilen igen.

Når det er så er sagt håber jeg for det bedste at dette seneste bud på løsninger vil hen af vejen få problemet løst, samt vil jeg sige til trådstarter at ud og prøve bilen med DSG og ikke alle har oplevet problemer efter hvad jeg kan læse herinde ;)
Så det klart du står i lidt af et dilemma hvad du skal min mening ud og prøv en DSG 7 Dq200 og se hvordan du oplever den kører.
Skoda har accepteret problemet....

I Vw TPI står der stadig groft oversat..... 3 ting..... benægt benægt benægt
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

plankton
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 22. feb 2018, 16:23
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af plankton » 15. apr 2018, 18:29

Hvor solide er de manuelle transmissioner i VW's biler? Har de også nogle skavanker man skal være opmærksom på, eller er de bare som de skal være? Overvejer en fabriksny VW T-Roc 150 KH benzin til efteråret og forventer at køre 15.000 km/året fordelt på kortere ture i hverdagen og så nogle lange rejser et par gange om året.

Jeg har ikke behov for DSG-7 men ville gerne have det, men hvis det sker på bekostning at gå og bekymre sig om jeg skulle have en af de dårlige transmissioner, går glæden hurtigt af oplevelsen. Jeg kender bare mig selv godt nok til at vide, at jeg vil gå og være bekymret selvom den skulle køre fint. Mit skrækscenarie er at køre pænt og holde bilen i god stand og så at DSG-7 DQ200'eren ryger omkring 120.000 KM og udhuler restværdien til nul kr.

Jeg har ikke ejet en bil før og har i princippet ikke behov for en men jeg er efterhånden blevet 44 år og magelig, så jeg vil gerne beholde den så langt tid som muligt, indtil den skal skrottes.

casper_jg
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. feb 2018, 22:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af casper_jg » 15. apr 2018, 18:49

madsobh skrev:
25. mar 2018, 07:13
nellemanngro skrev:
pomfrit skrev:
5. mar 2018, 05:43

Nej.
Det nuværede problem opstår i 2012, hvor en SW ændring reducerer koblingstrykket.
VW kan/vil ikke løse det.
Den eneste løsning pt. er TVS eller Landberg SW.
At VW kan/vil ikke løse problemet vil lige strække den langt nok i dette tilfælde, rigtigt så har det taget lang tid at få VAG til at tage deres kunder med disse problemer seriøst, men når jeg læser i tråden Dsg q200 glider/hakker ved accleration, at der er for nylig kommet nogle tpi´er der omhandler en løsning omkring dette problem, men da tpi´en er så ny (starten er marts) er der ikke kommer noget frem om det er noget der har hjulpet på problemet så man må afvente lidt om løsningen er noget værd.

Til generel disksution så jeg enige i at VW Ikke kan være bekendt at pisse deres op og ned ryggen hvilket også kommer til udtryk for i den til tidligere nævnte tråd om folk og de problemstillinger og holdning de har mødt når har været ved forhandleren og kan godt forstå folk som har mistet tålmodigheden og valgt at lade handelen/solgt bilen igen.

Når det er så er sagt håber jeg for det bedste at dette seneste bud på løsninger vil hen af vejen få problemet løst, samt vil jeg sige til trådstarter at ud og prøve bilen med DSG og ikke alle har oplevet problemer efter hvad jeg kan læse herinde ;)
Så det klart du står i lidt af et dilemma hvad du skal min mening ud og prøv en DSG 7 Dq200 og se hvordan du oplever den kører.
Skoda har accepteret problemet....

I Vw TPI står der stadig groft oversat..... 3 ting..... benægt benægt benægt

Mht. VW TPI oplevede jeg nøjagtig det modsatte, da jeg fik en tid hos værkstedet...
2023 Volvo XC40 P8
2020 Volvo V60 D4 R-Design
2017 VW Up! (Solgt)
2017 VW Passat 1.8 TSI DSG7 Variant Comfortline+ (solgt)

u_bull
Medlem
Indlæg: 731
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 176 times
Been thanked: 341 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af u_bull » 15. apr 2018, 19:30

Grynni skrev:
6. mar 2018, 13:01
Jeg tror simpelthen vi napper den med manuelt gear.
Det er simpelthen ikke i orden at en gruppe bilnørder skræmmer en bruger væk fra DSG...

Sammensætningen af brugere herinde er jo ikke repræsentativ for den gennemsnitlige DSG-bruger...
Brugerne herinde er utvivlsomt mere "følsomme"´- og jeg tillader mig også at påstå at de er mere "klagende"...

Men det er altid nej-sigerne der bliver vægtet højst!
Der er ikke nogen der gider høre på brugerne som ikke har problemer...

I den aktuelle tråd starter det med fire-fem brugere der svarer: DSG FTW!
Og så er der lidt baggrundsstøj omkring lottospil, lidt halvfortalte historier om potentielle problemer
...og pludselig er den stakkels spørger mærkværdigvis blevet omvendt til "Jeg tror simpelthen vi napper den med manuelt gear".
Dét er da sørgeligt!

Jeg er på min tredje bil med DSG - om en måned på min fjerde... Ligeledes DSG FTW herfra!
Men det er der jo alligevel ikke nogen der lytter til...
These users thanked the author u_bull for the post:
Hurtigud

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af Blackfinger » 15. apr 2018, 19:35

u_bull skrev:
15. apr 2018, 19:30
Jeg er på min tredje bil med DSG - om en måned på min fjerde... Ligeledes DSG FTW herfra!
Men det er der jo alligevel ikke nogen der lytter til...
DSG 7 :?:

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af claussor » 15. apr 2018, 19:43

u_bull skrev:
15. apr 2018, 19:30
Grynni skrev:
6. mar 2018, 13:01
Jeg tror simpelthen vi napper den med manuelt gear.
Det er simpelthen ikke i orden at en gruppe bilnørder skræmmer en bruger væk fra DSG...

Sammensætningen af brugere herinde er jo ikke repræsentativ for den gennemsnitlige DSG-bruger...
Brugerne herinde er utvivlsomt mere "følsomme"´- og jeg tillader mig også at påstå at de er mere "klagende"...

Men det er altid nej-sigerne der bliver vægtet højst!
Der er ikke nogen der gider høre på brugerne som ikke har problemer...

I den aktuelle tråd starter det med fire-fem brugere der svarer: DSG FTW!
Og så er der lidt baggrundsstøj omkring lottospil, lidt halvfortalte historier om potentielle problemer
...og pludselig er den stakkels spørger mærkværdigvis blevet omvendt til "Jeg tror simpelthen vi napper den med manuelt gear".
Dét er da sørgeligt!

Jeg er på min tredje bil med DSG - om en måned på min fjerde... Ligeledes DSG FTW herfra!
Men det er der jo alligevel ikke nogen der lytter til...
Der står jo intet forkert i tråden? Og det er vel op til den potentielle køber at vægte hvad han vil. Skal han ignorere / stikke hovedet i jorden? Så havde han vel ikke spurgt?

Det er vel frygten/fornuft der sejrer. Hvis der er stor risiko for at få et produkt med problemer giver det god mening at styre uden om. Uanset om stor risiko er 10% eller 50%. Så et det en gambling når man skal ud og bruge 300-500k.

Din type der ingen problemer har, som opfører sig som om det er et minimalt problem er lige så farlige, da det får folk til at tro det er en 4-5 folk med sølvpapirshatte der skræmmer løs. Som jeg har skrevet i andre tråde. Sandheden er nok et sted midt i mellem "ja og nej"ejerne.

Du har tydeligvis aldrig prøvet en DQ200 med de nævnte problemer, og heldigvis for det, men havde du, så skrev du ikke det indlæg her 😊

Brugeravatar
Hurtigud
Nyt medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slangerup
Has thanked: 54 times
Been thanked: 13 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af Hurtigud » 15. apr 2018, 19:54

Har to med DSG 7 og tidligere en Golf med DSG 7.
Har aldrig i de 7 år jeg har haft DSG oplevet noget der bare ligner de problemer som nogen herinde oplever.
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 124 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af HHKP » 15. apr 2018, 20:19

Husk på, hver gang der er skrevet 58 dårlig ting om noget, er der 100000 der har gode erfaring med det :ugeek:
OG ja jeg har selv haft DSG7 ....
+kørt over 1.000.000 km dog med DSG6

hvis du køre ON / OFF vil alt gå til, om det er VAG, Saab mm.

Jeg ved ikke hvor mange DSG/ der er lavet, men hvis der var så mange fejl, vil der nu nok ikke blive lavet så mange af dem.

OG husk på: det er en "simpel gear kasse " der har tør koblinger som er styret elektrisk/hydrauliks OG den kan ikke tage højde for om der er en fugtig belægning pga at den ikke har kørt i 5 dage eller, der har været koldt og fugtigt mm.

Dette er ikke for at sige at dem der oplever problemer er hysterisk eller forsvare VAG forhandler :!: Blot at der er også rigtig mange der er super glade for den luksus / hjælp automatgear giver ( personligt skal jeg aldrig have manuel gear igen )
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af claussor » 15. apr 2018, 20:26

HHKP skrev:
15. apr 2018, 20:19
Husk på, hver gang der er skrevet 58 dårlig ting om noget, er der 100000 der har gode erfaring med det :ugeek:
OG ja jeg har selv haft DSG7 ....
+kørt over 1.000.000 km dog med DSG6

hvis du køre ON / OFF vil alt gå til, om det er VAG, Saab mm.

Jeg ved ikke hvor mange DSG/ der er lavet, men hvis der var så mange fejl, vil der nu nok ikke blive lavet så mange af dem.

OG husk på: det er en "simpel gear kasse " der har tør koblinger som er styret elektrisk/hydrauliks OG den kan ikke tage højde for om der er en fugtig belægning pga at den ikke har kørt i 5 dage eller, der har været koldt og fugtigt mm.

Dette er ikke for at sige at dem der oplever problemer er hysterisk eller forsvare VAG forhandler :!: Blot at der er også rigtig mange der er super glade for den luksus / hjælp automatgear giver ( personligt skal jeg aldrig have manuel gear igen )
Jeg er så vidt enig i meget af det du skriver, men er nødt til at sige det ikke er sandt det med at gearkasse ikke kan tage højde for fugt. Det er et problem indført af VW. DQ200 havde ikke problemer med glidende koblinger før 2013 ca. Men til gengæld åd den koblinger i stor stil da de begyndte at ruske. Der kom så software opdatering og nye koblinger omkring 2013, herefter forsvandt problemet med at de blev hurtigt slidt og begyndte at ruske. Til gengæld begyndte de at glide i stor stil samt fik andre ærgerligt problemer. Så DQ200 har faktisk fungeret som den burde i princippet. Det lavede VW så om på for at komme de ødelagte koblinger til livs. Dvs. at det er tørkobling er ikke nogen hindring for at det køre ordentligt hver gang. Af samme grund er ordet fejlkonstruktion blevet brugt en del gange 😊 Jeg har selv en DQ200 nu som kører perfekt og pisseglad for den. Men det ændrer ikke på at jeg har prøvet langt flere fejlramte DQ200 end perfektkørende. Så kan VW kalde det seriestandard eller ej. Da jeg havde min Golf der var ramt stort af problemet var det heldigvis før VW kom på udtrykket seriestandard. Jeg talte med deres teknikere som kun har kontakt med værksted og de indrømte at jeg bestemt ikke var alene. De har så senere fået mundkurv på. Det forstår man egentlig godt 😊

Og til at slutte af med, DQ250 er jo et eksempel på at VW og deres underleverandører sagtens kan lave et fejlfrit produkt. Det er jo en supersolid gearkasse der med lidt problemer de første år har vist sig som gennemprøvet teknik.
Senest rettet af claussor 15. apr 2018, 20:37, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Hurtigud
Nyt medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slangerup
Has thanked: 54 times
Been thanked: 13 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af Hurtigud » 15. apr 2018, 20:31

Vi er mange hvor det køre perfekt hver eneste gang. Også selvom bilen har stået stille en hel uge.
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af claussor » 15. apr 2018, 20:34

Hurtigud skrev:
15. apr 2018, 20:31
Vi er mange hvor det køre perfekt hver eneste gang. Også selvom bilen har stået stille en hel uge.
Og heldigvis for det. Det er jo sådan det bør være 😊

u_bull
Medlem
Indlæg: 731
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 176 times
Been thanked: 341 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af u_bull » 15. apr 2018, 21:15

Blackfinger skrev:
15. apr 2018, 19:35
u_bull skrev:
15. apr 2018, 19:30
Jeg er på min tredje bil med DSG - om en måned på min fjerde... Ligeledes DSG FTW herfra!
Men det er der jo alligevel ikke nogen der lytter til...
DSG 7 :?:
Korrekt!

u_bull
Medlem
Indlæg: 731
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 176 times
Been thanked: 341 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af u_bull » 15. apr 2018, 21:20

claussor skrev:
15. apr 2018, 19:43

...Uanset om stor risiko er 10% eller 50%...
Det er præcis denne slags tal der er problemet.
Fordi det er jo ikke et spørgsmål om 10% eller 50%, vel?

Det reelle tal skal formodentlig tælles i promille og ikke i procent!
These users thanked the author u_bull for the post:
Hurtigud

u_bull
Medlem
Indlæg: 731
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 176 times
Been thanked: 341 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af u_bull » 15. apr 2018, 21:21

HHKP skrev:
15. apr 2018, 20:19
Husk på, hver gang der er skrevet 58 dårlig ting om noget, er der 100000 der har gode erfaring med det :ugeek:
OG ja jeg har selv haft DSG7 ....

... der er også rigtig mange der er super glade for den luksus / hjælp automatgear giver ( personligt skal jeg aldrig have manuel gear igen )
+1
These users thanked the author u_bull for the post:
Hurtigud

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af Korreborg » 15. apr 2018, 21:28

I må snart stoppe med det DSG7. Det her er et bil forum, ikke snak med naboen over hækken
Nu er der DQ200, DQ380, DQ381 og DQ500. Og flere hvis du tager de langsliggende med.

Det er kun DQ200 der er problemer med. Ikke DSG7 generelt.
These users thanked the author Korreborg for the post:
pomfrit
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af claussor » 15. apr 2018, 21:31

Enig med Korreborg. Det er vigtigt at få udgangspunkt på plads:)

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af claussor » 15. apr 2018, 21:33

u_bull skrev:
15. apr 2018, 21:20
claussor skrev:
15. apr 2018, 19:43

...Uanset om stor risiko er 10% eller 50%...
Det er præcis denne slags tal der er problemet.
Fordi det er jo ikke et spørgsmål om 10% eller 50%, vel?

Det reelle tal skal formodentlig tælles i promille og ikke i procent!
Der er jeg så meget uenig i. Men det er umuligt at vide man kan kun gøre sine egne erfaringer.

u_bull
Medlem
Indlæg: 731
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 176 times
Been thanked: 341 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af u_bull » 15. apr 2018, 22:01

claussor skrev:
15. apr 2018, 21:33
u_bull skrev:
15. apr 2018, 21:20
claussor skrev:
15. apr 2018, 19:43

...Uanset om stor risiko er 10% eller 50%...
...
Det reelle tal skal formodentlig tælles i promille og ikke i procent!
Der er jeg så meget uenig i. Men det er umuligt at vide man kan kun gøre sine egne erfaringer.
Tomato potato - det er jo i hvert fald ikke hver tiende (10%) eller hver anden (50%) DSG7 derude der ikke fungerer vel? Please...

Tag ikke fejl. Jeg er ikke i gang med fornægtelse her...
Jeg påpeger bare at "ét" problem ikke nødvendig er "alles" problem...
...og at meningsdannelsen stort set altid fokuserer på det negative...

Andet eksempel (ikke til diskussion - alene som middel til at beskrive min pointe):
Niqab/tildækningssagen - det negative spin får laaaangt mere medietid end det reelle problems størrelse...
Som sagt ikke et diskussionemne! ...men hvis tallet af tildækkede er 100-200 i hele landet, så kan vi vist godt blive enige om at medieminutterne har været rigelige...

Jeg siger ikke at det ikke opleves som et problem hvis man bor i eller tæt ved et område med mange tildækkede, men overordnet set er problemet nok vel rigeligt eksponeret...

Og DÉT er min pointe i sammenligningen med DSG7:
Jeg siger ikke at det ikke er et problem hvis man faktisk har en bil med fejl, men det er vel en rimelig antagelse at sige at DSG7 overordnet set fungerer ret fint.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af claussor » 15. apr 2018, 22:11

Igen jeg er uenig. Jeg har prøvet langt flere "defekte" DQ200 end velfungerende. Ca 7 ud ad 11. Eller 7 ud af 14 hvis man tæller Audi med. Og de har ikke været udvalgt efter det. Blot lånebiler og testkørsel ifbm. bilkøb. Det var først da jeg blev interesseret i Audi A3 at jeg prøvede 3 på stribe der ingen problemer havde.

Det ændrer ikke på der heldigvis er mange der ingen problemer har inkl. dig. Hvordan procenter (eller promiller) ligger ved ingen da VW mv. afviser kunderne med udtrykket seriestandard.

DQ200 er en problematisk gearkasse det er svært at komme udenom.

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af farouche » 16. apr 2018, 07:30

Nogle af vores venner købte i oktober en Renault Grand Scenic med automatgear.

De er så lige gået fra en sekstrins til en Syvtrins dobbelt kobling. Den holder nu på værksted på ubestemt tid og de har en låne bil. Ja fordi den glider i koblingerne, og Renault har indrømmet at det er et generelt problem og at der nok kommer en tilbagekaldelse på den...
2023 Polestar 2 LRSM Plus

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af QT1410 » 16. apr 2018, 07:58

De Tiguan, der bygges i Mexico til det nordamerikanske marked, har en 8-trins traditionel automatkasse med converter, fremstillet af japanske Aisin. https://www.thecarconnection.com/news/1 ... ive/page-2
De nye Mondeoer har også traditionel automatkasse i stedet for den 6-trins dobbeltkoblingskasse i de tidligere modeller.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af King_Neumann » 17. apr 2018, 15:42

Vi kan blive enige så langt, at hvis bare VW indrømmede problemet når det er tilstede og så derefter udbedrer det? Eller er det bare mig:-?
Hvis det er promiller vi taler om så bør VW overordnet set godt kende til problemet, i stedet for at spille uvidende og få problemet løst med det samme. Min pointe er at hvis så mange kører uden problemer, så kan man også fixe dem der ikke gør ret hurtigt:-)
Men det er som at gå ind i en fortielsesmur og fornægtelse og det er total latterligt!!
Jeg giver intet for tallet promiller i den her sammenhæng, det kan ikke rigtig måles. For VW har selv oplyst disse tal for fejl- og det er med så stor unøjagtighed da leje og leasingbiler samt erhvervsbiler ikke taler med i statistikken.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af King_Neumann » 17. apr 2018, 15:48

Lone Otto FDM har endog selv forklaret at problemet er at koblingerne suger fugt.. hvorfor suger nogen så fugt og andre ikke?? Danmark er 99% fugtig over det hele, så alt det her halløj giver jo alligevel ikke mening for hverken dem med fejlfrie og fejlbehæftede DQ200 gearkasser.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af madsobh » 17. apr 2018, 16:26

casper_jg skrev:
madsobh skrev:
25. mar 2018, 07:13
nellemanngro skrev: At VW kan/vil ikke løse problemet vil lige strække den langt nok i dette tilfælde, rigtigt så har det taget lang tid at få VAG til at tage deres kunder med disse problemer seriøst, men når jeg læser i tråden Dsg q200 glider/hakker ved accleration, at der er for nylig kommet nogle tpi´er der omhandler en løsning omkring dette problem, men da tpi´en er så ny (starten er marts) er der ikke kommer noget frem om det er noget der har hjulpet på problemet så man må afvente lidt om løsningen er noget værd.

Til generel disksution så jeg enige i at VW Ikke kan være bekendt at pisse deres op og ned ryggen hvilket også kommer til udtryk for i den til tidligere nævnte tråd om folk og de problemstillinger og holdning de har mødt når har været ved forhandleren og kan godt forstå folk som har mistet tålmodigheden og valgt at lade handelen/solgt bilen igen.

Når det er så er sagt håber jeg for det bedste at dette seneste bud på løsninger vil hen af vejen få problemet løst, samt vil jeg sige til trådstarter at ud og prøve bilen med DSG og ikke alle har oplevet problemer efter hvad jeg kan læse herinde ;)
Så det klart du står i lidt af et dilemma hvad du skal min mening ud og prøv en DSG 7 Dq200 og se hvordan du oplever den kører.
Skoda har accepteret problemet....

I Vw TPI står der stadig groft oversat..... 3 ting..... benægt benægt benægt

Mht. VW TPI oplevede jeg nøjagtig det modsatte, da jeg fik en tid hos værkstedet...
Da jeg skrev.... Der var det vw's holdning.... Der er kommet nye tpi ved vw ;-)

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

makj
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. mar 2018, 22:37
Geografisk region: Norge
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af makj » 21. apr 2018, 23:48

madsobh skrev:
casper_jg skrev:
madsobh skrev:
25. mar 2018, 07:13
Skoda har accepteret problemet....

I Vw TPI står der stadig groft oversat..... 3 ting..... benægt benægt benægt

Mht. VW TPI oplevede jeg nøjagtig det modsatte, da jeg fik en tid hos værkstedet...
Da jeg skrev.... Der var det vw's holdning.... Der er kommet nye tpi ved vw ;-)

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Det kan ikke nytte noget at gå ud og prøve bilen, for problemet med koblingen kommer ikke før efter at bilen har kørt 60000 km

Sendt fra min D5803 med Tapatalk



Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af GaSelle » 22. apr 2018, 07:57

makj skrev:
21. apr 2018, 23:48
madsobh skrev:
casper_jg skrev:

Mht. VW TPI oplevede jeg nøjagtig det modsatte, da jeg fik en tid hos værkstedet...
Da jeg skrev.... Der var det vw's holdning.... Der er kommet nye tpi ved vw ;-)

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Det kan ikke nytte noget at gå ud og prøve bilen, for problemet med koblingen kommer ikke før efter at bilen har kørt 60000 km

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Jo. Min begyndte ved 5000 km, fik nye koblinger ved 15 og kørte fint derfra til den blev solgt ved 66.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af claussor » 22. apr 2018, 21:00

Jeg kan ikke genkende det med 60.000. Det kan begynde efter få tusinde km. som Gaselle skriver.

makj
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. mar 2018, 22:37
Geografisk region: Norge
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af makj » 22. apr 2018, 21:19

claussor skrev:Jeg kan ikke genkende det med 60.000. Det kan begynde efter få tusinde km. som Gaselle skriver.
Ok. Jeg vidste nu ikki, at problemerne også kunde begynde efter få kilometer. Men det duer dog ikke at prøvekøre en sådan bil, for problemerne kommer snigende, og sjælden mærker man noget i begyndelsen.


Sendt fra min D5803 med Tapatalk


claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af claussor » 22. apr 2018, 21:22

Der er nu masser glidende biler hos forhandlerne. Fx VW Aalborg har flere styk der hopper som en kænguru inden du når kantstenen ;-) men er da delvis enig. Kan kun anbefale en meget metodisk prøvekørsel.

Besvar

Tilbage til "Transmission"