DSG-7 eller manuelt

Alt vedr. gear, kobling mv.
Grynni
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4. mar 2018, 12:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

DSG-7 eller manuelt

Indlæg af Grynni » 4. mar 2018, 13:01

Hej vag
Er ved at handle en octavia combi 1.4 tsi 150hk med enten manuelt eller DSG-7.
Bilerne har begge kørt omkring 20.000 km.

DSG reg 10-2016
Manuelt reg 5-2017

Vi kører kun omkring 14.000 km årligt, så skal vi være nervøse ved at køre med DSG?
Det skal lige tilføjes at jeg har en knæskade i venstre knæ, så automatgear er virkelig et kæmpe plus for mig.

Er dsg gearkassen ordentlig, eller skal jeg være bekymret for noget?

Mvh
Morten

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af claussor » 4. mar 2018, 13:14

Jeg går næsten ud fra du spørger fordi du har set en masse snak om den?:) Der er mange der er glade for den, men du finder også en række brugere der er ekstremt utilfredse og nogle af os har været heldige at få handlen annulleret.

Problemerne er ikke løst og bliver det nok heller ikke. Så det er lidt lotto :)

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af erlingvj » 4. mar 2018, 14:52


Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10861
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af GaSelle » 4. mar 2018, 15:15

Jeg ville ikke undvære DSG. Tag en ordentlig prøvetur inden du handler; kører den fint, bliver den sikkert ved.

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af preben76 » 4. mar 2018, 16:00

Har lige kørt i en golf 1.4tsi med dsg7 og bilen køre fint nok. Men at have den til at stå i D var en pinsel. Den sejtrak som en anden diesel. Kørte med alt for lave rpm i alt for højt et gear. Men i S var den meget mere medgørlig. Dog lidt til den modsatte side med lidt før høje rpm til følge.

Men skiftet imellem gear var silkeblødt så noget andet software i gearkassen ville helt sikkert kunne gøre underværker og gøre det til en meget bedre kombi. For motoren er jo ganske fin og omdrejningvillig og har fint med trækkraft.

Og gearkasse software er jo ik ensbetydende med at du skal ha bilen chippet.

pomfrit
Nyt medlem
Indlæg: 266
Tilmeldt: 20. sep 2012, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 30 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af pomfrit » 4. mar 2018, 18:41

Grynni skrev:
4. mar 2018, 13:01
Det skal lige tilføjes at jeg har en knæskade i venstre knæ, så automatgear er virkelig et kæmpe plus for mig.
Køb du bare med DSG.
Hvis der opstår problemer får du bare SW opdateret til TVS eller Landberg.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af claussor » 4. mar 2018, 19:17

pomfrit skrev:
4. mar 2018, 18:41
Grynni skrev:
4. mar 2018, 13:01
Det skal lige tilføjes at jeg har en knæskade i venstre knæ, så automatgear er virkelig et kæmpe plus for mig.
Køb du bare med DSG.
Hvis der opstår problemer får du bare SW opdateret til TVS eller Landberg.
Og mister garantien samt benytter software ingen kender langtidsholdbarhed af. Dertil træls at måtte ty til 3. partssoftware hvis man er så uheldig at få en af de *dårlige" DSG.

HCS-2880
Nyt medlem
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. dec 2017, 19:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 47 times
Been thanked: 6 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af HCS-2880 » 4. mar 2018, 21:50

Grynni skrev:Hej vag
Er ved at handle en octavia combi 1.4 tsi 150hk med enten manuelt eller DSG-7.
Bilerne har begge kørt omkring 20.000 km.

DSG reg 10-2016
Manuelt reg 5-2017

Vi kører kun omkring 14.000 km årligt, så skal vi være nervøse ved at køre med DSG?
Det skal lige tilføjes at jeg har en knæskade i venstre knæ, så automatgear er virkelig et kæmpe plus for mig.

Er dsg gearkassen ordentlig, eller skal jeg være bekymret for noget?

Mvh
Morten
Mit DSG-7 i en Passat Variant 1.4 virker strålende her efter 30.000 km.

Mvh,
HC


Sent from my iPad using Tapatalk

A4Quattro
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 13. feb 2018, 21:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af A4Quattro » 4. mar 2018, 22:21

Klar DSG7 - ingen problemer med min efter små 30.000km i bilen (den har kørt små 60.000km i alt)...

Med problemer i venstre knæ vil du fortryde alt andet... Fra efteråret 16 bør den være efter problemerne...

/A4Quattro
2023- : 2023 Q5 S-line 50TFSi-e Hybrid Quattro
2017-2022: 2016 A4 Sport Avant 2.0 TDI S-Tronic Quattro

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af King_Neumann » 4. mar 2018, 22:23

Tænk at man skal forholde sig til sådan et billotteri :-? !!

Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve samme bil mindst tre gange. Kør den halve time man kan, og så kan du selv mærke om det er noget der virker eller ej.
Vi er flere herinde som selv har været igennem et dsg mareridt. Men hvis du alligevel vil købe en bil, hvor der ikke er fabriksgaranti tilbage, så kan du jo få TVS eller Landberg software ilagt, hvis bilen alligevel laver knuder...

pomfrit
Nyt medlem
Indlæg: 266
Tilmeldt: 20. sep 2012, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 30 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af pomfrit » 5. mar 2018, 05:43

A4Quattro skrev:
4. mar 2018, 22:21
Fra efteråret 16 bør den være efter problemerne...
Nej.
Det nuværede problem opstår i 2012, hvor en SW ændring reducerer koblingstrykket.
VW kan/vil ikke løse det.
Den eneste løsning pt. er TVS eller Landberg SW.

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af Dennis2k » 5. mar 2018, 05:53

Snup du den DSG7 ;-)

Jeg stod også i dilemmaet da jeg handlede min Passat, jeg havde bare ikke så lang tid til overvejelser så jeg gik med hjertet og købte bilen.

Jeg har 7-9-13 ikke haft nogle problemer. Bilen har kørt 65.000
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Grynni
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4. mar 2018, 12:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af Grynni » 5. mar 2018, 07:03

Mange tak for svar alle sammen.
Det er åbenbart lidt religion hvad man er til, og måske også en smule lotto.
Den bil vi har kigget på, har fabriksgaranti til 10/2021.
Jeg ved ikke om de DSG gearkasser der har haft problemerne, har vist sig defekte tidligt i km standen, eller om det er noget der kommer snigende?

Hvorom alting er, så har jeg regnet på at en fabriksny med manuelt gear og med mere udstyr, kun koster 200 kr mere pr md. Udbetalingen bliver også ca det samme, da vi vil få mere for vores brugte Renault Megane 2 ved at købe nyt.

Mit eneste dilemma er, at der var mere benplads i DSG-versionen (jeg kunne faktisk sidde uden at være hjulbenet, eller have knæet på rettet, har lange ben). Jeg har prøvet rigtig mange biler hvor mine ben ikke sad godt i.

Mkp
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 50 times
Been thanked: 20 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af Mkp » 5. mar 2018, 11:44

Grynni skrev:Mange tak for svar alle sammen.
Det er åbenbart lidt religion hvad man er til, og måske også en smule lotto.
Den bil vi har kigget på, har fabriksgaranti til 10/2021.
Jeg ved ikke om de DSG gearkasser der har haft problemerne, har vist sig defekte tidligt i km standen, eller om det er noget der kommer snigende?

Hvorom alting er, så har jeg regnet på at en fabriksny med manuelt gear og med mere udstyr, kun koster 200 kr mere pr md. Udbetalingen bliver også ca det samme, da vi vil få mere for vores brugte Renault Megane 2 ved at købe nyt.

Mit eneste dilemma er, at der var mere benplads i DSG-versionen (jeg kunne faktisk sidde uden at være hjulbenet, eller have knæet på rettet, har lange ben). Jeg har prøvet rigtig mange biler hvor mine ben ikke sad godt i.
Jeg har en skade i ryggen så jeg kan ikkr mærke mit venstre ben! Dsg er det bedste og mest afslappende! Vi har ikke haft problemer med nogle af vores vi har 2 med dsg 7 og køber snart en ny igen! Så mit råd er at købe den! Du vil ikke fortryde detBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af i-s » 5. mar 2018, 14:10

Grynni skrev:
5. mar 2018, 07:03
Mange tak for svar alle sammen.
Det er åbenbart lidt religion hvad man er til, og måske også en smule lotto.
Den bil vi har kigget på, har fabriksgaranti til 10/2021.
Jeg ved ikke om de DSG gearkasser der har haft problemerne, har vist sig defekte tidligt i km standen, eller om det er noget der kommer snigende?

Hvorom alting er, så har jeg regnet på at en fabriksny med manuelt gear og med mere udstyr, kun koster 200 kr mere pr md. Udbetalingen bliver også ca det samme, da vi vil få mere for vores brugte Renault Megane 2 ved at købe nyt.

Mit eneste dilemma er, at der var mere benplads i DSG-versionen (jeg kunne faktisk sidde uden at være hjulbenet, eller have knæet på rettet, har lange ben). Jeg har prøvet rigtig mange biler hvor mine ben ikke sad godt i.
Lotto tror jeg er det rigtige ord og det kan sagtens være chancen for at få en OK DQ200 er større end det modsatte.
Inden du køber, så gør dig lige lidt tanker om hvad du vil gøre, hvis du får en der ikke er OK.
I den forbindelse er din garanti og VW ikke til nogen hjælp. Det giver så 3 muligheder:
1. Sælg bilen med det tab det nu giver.
2. Få noget alternativ SW på, med den risiko det nu giver.
3. Lev med at den kører møgtræls.
/Søren.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af King_Neumann » 5. mar 2018, 17:57

Det kan næsten ikke beskrives bedre:-)
De er møgflinke hos VW, det er så ikke en fejl hvis det ikke står i computeren, blot til info.
Plug and pay hedder det når garantien er udløbet..
Men herfra alt muligt held og lykke med dit nye bilkøb.
Vh. Tidligere ejer af flere VW produkter og nu lykkelig Volvo og Japaner ejer:-)

Grynni
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4. mar 2018, 12:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af Grynni » 6. mar 2018, 13:01

Jeg tror simpelthen vi napper den med manuelt gear.

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af Charlimike » 6. mar 2018, 14:04

King_Neumann skrev:
5. mar 2018, 17:57
Det kan næsten ikke beskrives bedre:-)
De er møgflinke hos VW, det er så ikke en fejl hvis det ikke står i computeren, blot til info.
Plug and pay hedder det når garantien er udløbet..
Men herfra alt muligt held og lykke med dit nye bilkøb.
Vh. Tidligere ejer af flere VW produkter og nu lykkelig Volvo og Japaner ejer:-)
Plejer at kalde det en byt til nyt mekanikker.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

HNTDI
Nyt medlem
Indlæg: 264
Tilmeldt: 26. jun 2008, 12:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af HNTDI » 6. mar 2018, 17:10

Jeg håber du tager en prøvetur i køkørsel med begge inden du bestemmer dig. Så tror jeg du vælger DSG.
Der kan være problemer med alt (også konen) man må tage det det sure med det søde.
DSG helt klart.

molsson
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 3. feb 2011, 18:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af molsson » 6. mar 2018, 17:26

Jeg er på 3. DSG 7 nu - ikke på grund af problemer men blot på grund af leasingaftale. Jeg er super glad for det og ville ikke drømme om at vælge en manuel igen - ikke mindst på grund af et dumt knæ der ikke kan holde til kobling.

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af lamia » 6. mar 2018, 19:47

King_Neumann skrev:
5. mar 2018, 17:57
Det kan næsten ikke beskrives bedre:-)
De er møgflinke hos VW, det er så ikke en fejl hvis det ikke står i computeren, blot til info.
Plug and pay hedder det når garantien er udløbet..
Men herfra alt muligt held og lykke med dit nye bilkøb.
Vh. Tidligere ejer af flere VW produkter og nu lykkelig Volvo og Japaner ejer:-)
Nu vokser træerne jo ikke ind i himmelen bare fordi man kører Volvo eller Japaner, tror du det eneste de laver hos Volvo er olieskift og alm service. :) . Du får det næsten til lyde som om at disse biler er fejlfrie... Alle bilmærker har deres at slåsse med stort som småt, det gælder uanset om det heder Svensk, tysk Fransk eller Japansk m.m, men godt at du har fundet lykken ;)
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af claussor » 6. mar 2018, 20:47

Jeg tror ikke Neumann tænker det er fejlfrit. Men når man har været igennem dsg møllen hos vag så forstår jeg godt han er til andre mærker i dag. Jeg tror det er svært for andre, der aldrig har oplevet DSG problemerne, at forstå hvor vanvittigt frustrerende det er at døje med. Sådan ville jeg også selv have det hvis jeg havde en fejlfri gearkasse.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af King_Neumann » 6. mar 2018, 22:36

:-) ingen biler er fejlfri. Men kan kun tilslutte mig Claussors forklaring.
Trods de gode historier, så har jeg ejet min sidste VW/Audi med dsg og aut.gear. Har andet at lave end rende på værksted hver 14.dag ;-)

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af lamia » 6. mar 2018, 22:58

King_Neumann skrev:
6. mar 2018, 22:36
:-) ingen biler er fejlfri. Men kan kun tilslutte mig Claussors forklaring.
Trods de gode historier, så har jeg ejet min sidste VW/Audi med dsg og aut.gear. Har andet at lave end rende på værksted hver 14.dag ;-)
Nu er det jo ikke alle DSG kasser fra VAG gruppen som volder problemer.. ;)
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af claussor » 6. mar 2018, 23:00

lamia skrev:
6. mar 2018, 22:58
King_Neumann skrev:
6. mar 2018, 22:36
:-) ingen biler er fejlfri. Men kan kun tilslutte mig Claussors forklaring.
Trods de gode historier, så har jeg ejet min sidste VW/Audi med dsg og aut.gear. Har andet at lave end rende på værksted hver 14.dag ;-)
Nu er det jo ikke alle DSG kasser fra VAG gruppen som volder problemer.. ;)
Det påstår "vi" heller ikke. Det er underforstået at det er DQ200 der er tale om da tråden handler om den. Og vil man have en bil til under 400k i disse tider er man næsten tvangsindlagt til den.

Forøvrigt har jeg en A3 1,5 TSI lånebil disse dage. Den lavede lige lidt knas i dag med glidende kobling. Men for pokker den kører godt ellers sådan en slæde. Dejlig og super øko og gode gearskift.
Senest rettet af claussor 6. mar 2018, 23:04, rettet i alt 1 gang.

HCS-2880
Nyt medlem
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. dec 2017, 19:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 47 times
Been thanked: 6 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af HCS-2880 » 6. mar 2018, 23:03

lamia skrev:
King_Neumann skrev:
5. mar 2018, 17:57
Det kan næsten ikke beskrives bedre:-)
De er møgflinke hos VW, det er så ikke en fejl hvis det ikke står i computeren, blot til info.
Plug and pay hedder det når garantien er udløbet..
Men herfra alt muligt held og lykke med dit nye bilkøb.
Vh. Tidligere ejer af flere VW produkter og nu lykkelig Volvo og Japaner ejer:-)
Nu vokser træerne jo ikke ind i himmelen bare fordi man kører Volvo eller Japaner, tror du det eneste de laver hos Volvo er olieskift og alm service. :) . Du får det næsten til lyde som om at disse biler er fejlfrie... Alle bilmærker har deres at slåsse med stort som småt, det gælder uanset om det heder Svensk, tysk Fransk eller Japansk m.m, men godt at du har fundet lykken ;)
Jeg har kørt Volvo siden 1999. Skiftede min V70 D5, da den på et år løb op i kr. 60k i reparationer, primært først en og siden en anden cylinderventil skulle skiftes + mere andet. Ganske vist en 2006-model med mere end 300k kørte km, men bestemt ikke fejlfri over årene. Medvirkende årsag var, at jeg kørte for korte ture til diesel.

Nu kører jeg så Passat Variant 1.4 TSI - med DSG, naturligvis :-)


Sent from my iPad using Tapatalk

HCS-2880
Nyt medlem
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. dec 2017, 19:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 47 times
Been thanked: 6 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af HCS-2880 » 6. mar 2018, 23:05

HCS-2880 skrev:
lamia skrev:
King_Neumann skrev:
5. mar 2018, 17:57
Det kan næsten ikke beskrives bedre:-)
De er møgflinke hos VW, det er så ikke en fejl hvis det ikke står i computeren, blot til info.
Plug and pay hedder det når garantien er udløbet..
Men herfra alt muligt held og lykke med dit nye bilkøb.
Vh. Tidligere ejer af flere VW produkter og nu lykkelig Volvo og Japaner ejer:-)
Nu vokser træerne jo ikke ind i himmelen bare fordi man kører Volvo eller Japaner, tror du det eneste de laver hos Volvo er olieskift og alm service. :) . Du får det næsten til lyde som om at disse biler er fejlfrie... Alle bilmærker har deres at slåsse med stort som småt, det gælder uanset om det heder Svensk, tysk Fransk eller Japansk m.m, men godt at du har fundet lykken ;)
Jeg har kørt Volvo siden 1999. Skiftede min V70 D5, da den på et år løb op i kr. 60k i reparationer, primært først en og siden en anden cylinderventil skulle skiftes + mere andet. Ganske vist en 2006-model med mere end 300k kørte km, men bestemt ikke fejlfri over årene. Medvirkende årsag var, at jeg kørte for korte ture til diesel.

Nu kører jeg så Passat Variant 1.4 TSI - med DSG, naturligvis :-)


Sent from my iPad using Tapatalk
Kan tilføje, at den blev købt i 2007 som erstatning for en 850 T5 stationcar (...herregårdsvogn).


Sent from my iPad using Tapatalk

makj
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. mar 2018, 22:37
Geografisk region: Norge
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af makj » 24. mar 2018, 00:35

HCS-2880 skrev:
HCS-2880 skrev:
lamia skrev: Nu vokser træerne jo ikke ind i himmelen bare fordi man kører Volvo eller Japaner, tror du det eneste de laver hos Volvo er olieskift og alm service. :) . Du får det næsten til lyde som om at disse biler er fejlfrie... Alle bilmærker har deres at slåsse med stort som småt, det gælder uanset om det heder Svensk, tysk Fransk eller Japansk m.m, men godt at du har fundet lykken ;)
Jeg har kørt Volvo siden 1999. Skiftede min V70 D5, da den på et år løb op i kr. 60k i reparationer, primært først en og siden en anden cylinderventil skulle skiftes + mere andet. Ganske vist en 2006-model med mere end 300k kørte km, men bestemt ikke fejlfri over årene. Medvirkende årsag var, at jeg kørte for korte ture til diesel.

Nu kører jeg så Passat Variant 1.4 TSI - med DSG, naturligvis :-)


Sent from my iPad using Tapatalk
Kan tilføje, at den blev købt i 2007 som erstatning for en 850 T5 stationcar (...herregårdsvogn).


Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg har havt store problemer med gearkassen på min Golf Plus frá 2008, som endte med at gearkassen blev skiftet. Men dag havde jeg skiftet kobling tre gange.


Sendt fra min D5803 med Tapatalk


nellemanngro
Nyt medlem
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. nov 2015, 22:57
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af nellemanngro » 24. mar 2018, 20:49

pomfrit skrev:
5. mar 2018, 05:43
A4Quattro skrev:
4. mar 2018, 22:21
Fra efteråret 16 bør den være efter problemerne...
Nej.
Det nuværede problem opstår i 2012, hvor en SW ændring reducerer koblingstrykket.
VW kan/vil ikke løse det.
Den eneste løsning pt. er TVS eller Landberg SW.
At VW kan/vil ikke løse problemet vil lige strække den langt nok i dette tilfælde, rigtigt så har det taget lang tid at få VAG til at tage deres kunder med disse problemer seriøst, men når jeg læser i tråden Dsg q200 glider/hakker ved accleration, at der er for nylig kommet nogle tpi´er der omhandler en løsning omkring dette problem, men da tpi´en er så ny (starten er marts) er der ikke kommer noget frem om det er noget der har hjulpet på problemet så man må afvente lidt om løsningen er noget værd.

Til generel disksution så jeg enige i at VW Ikke kan være bekendt at pisse deres op og ned ryggen hvilket også kommer til udtryk for i den til tidligere nævnte tråd om folk og de problemstillinger og holdning de har mødt når har været ved forhandleren og kan godt forstå folk som har mistet tålmodigheden og valgt at lade handelen/solgt bilen igen.

Når det er så er sagt håber jeg for det bedste at dette seneste bud på løsninger vil hen af vejen få problemet løst, samt vil jeg sige til trådstarter at ud og prøve bilen med DSG og ikke alle har oplevet problemer efter hvad jeg kan læse herinde ;)
Så det klart du står i lidt af et dilemma hvad du skal min mening ud og prøv en DSG 7 Dq200 og se hvordan du oplever den kører.
Mvh. Martin Andersen

14´ Golf 1.4 Tsi.

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: DSG-7 eller manuelt

Indlæg af Gubbi » 24. mar 2018, 21:33

Jeg havde så mange problemer med min DSG7 (ny Touran), at jeg afleverede den tilbage til leasingselskabet.

Jeg skal ikke have DSG7 igen, før de får styr på koblinger og software.

Gubs
These users thanked the author Gubbi for the post:
i-s
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Besvar

Tilbage til "Transmission"