Bøvl med Audi A6 2001 automatgear - defekt?

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Dysterland
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. apr 2018, 19:25
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Bøvl med Audi A6 2001 automatgear - defekt?

Indlæg af Dysterland » 3. apr 2018, 19:35

Det drejer sig om min fars Audi A6 fra 2001, 2.5 TDi med automatgear (tiptronic). Den har kørt 470.000 km.

Den begyndte pludselig at opføre sig underligt. Den ville ikke skifte gear, så ville den alligevel, og så ville den slet ikke. Han har kørt den på uautoriseret værksted, hvor de har forsøgt at skifte gearolien, men det har ikke hjulpet.

Har nogen en idé om, hvad der er galt? Er gearkassen bare kaput, eller er der et trick, som løser en typisk fejl, eller et eller andet? Jeg roder en del med biler, og har da også prøvet at skifte en manuel gearkasse med en kammerat. Men jeg har absolut ingen forstand på automatgear.

Excalibur
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 8. nov 2011, 19:18
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Bøvl med Audi A6 2001 automatgear - defekt?

Indlæg af Excalibur » 3. apr 2018, 20:09

Hvordan opfører gear indicator displayet sig? Er der nogen ændringer når gearkassen ikke skifter normalt?

Har for flere år siden haft en A6 1998, godt nok 2,4 benzin, med lidt samme opførsel.

Efter en del fejlsøgning og forskellige udskiftninger viste det sig at være ventil blokken til ABS bremserne der havde en fejl som påvirkede gearkassen!!!

Ventilblokken blev afmonteret og sendt til England hvor den blev repareret til en brøkdel af prisen for en ny.

Besvar

Tilbage til "Transmission"