DSG eller ikke...

Alt vedr. gear, kobling mv.
Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG eller ikke...

Indlæg af GranTurismo » 19. apr 2018, 12:03

koden skrev:
19. apr 2018, 11:35
Enig..det er sikkert en brøkdel der har problemet.
Men en brøkdel af rigtig mange solgte bliver til en del.
Jeg gider ikke risikere at jeg bliver en af dem. Mit liv er for kort til den slags og som jeg har prøvet før i en audi :-)

Som jeg lagde ud med var jeg netop ikke imponeret over den karoq jeg prøvede med DSG.
Så jeg vil nok gå efter en anden løsning.. manuel eller en bil med anden DSG 7 version
Eller et helt andet bilmærke.

Som jeg kan se er DQ200 den eneste version med tørkobling.
Kunne måske være det er en dårlig kombination.
Der er langt mellem 100% fejlfri mekanik nu til dags. I de senere år har der været kæde-gate, diesel-gate, EGR-gate og flere andre udbredte problemer. Ford døjer vist også en del med deres power-shift.

I tråden om DQ200 som er på 89 sider, står en håndfuld brugere eller to nok for 88 af disse sider (måske lettere overdrevet? - måske ikke...)

Der var også problemer med DQ250 i starten. De skulle dog have kørt ret problemfrit i årevis nu.

Der findes alternative software-leverandører til DQ200 som påstås at have løst problemet (vist nok med øget koblingstryk og andre skifteintervaller). Men man kan jo ikke vide om dette så vil medføre nogle andre fejl på længere sigt...

DQ380 er også ret ny. Man ved jo ikke om der kommer problemer med disse efter noget tid?!?

Jeg ville godt turde at købe DQ200 igen...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: DSG eller ikke...

Indlæg af Ztrejfer » 19. apr 2018, 12:16

DSG eller ikke....?

Jamen, det er jo et typisk generationsspørgsmål.

Onge mennesker ææælsker at drøne rundt med hele armen nede i motoren, hvor den ælter rundt i alle tilgængelige hjørner. VrummmVrummm Actionman!

Vi med hus & have HAR æltet rundt i det hele, og ææælsker derfor den fred og ro som DSG giver til at nyde livet inkl. bilkørslens panoramaer - forudsat disse naturligvis gennemkøres - men her kan jo blot vælge Smuk rute som standardindstilling inde i Navigon ;)
Audi A3

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG eller ikke...

Indlæg af GaSelle » 19. apr 2018, 12:30

HansH skrev:
19. apr 2018, 11:45
GaSelle skrev:
19. apr 2018, 11:18
Jeg har selv fået skiftet koblinger i min tidligere bil, men det har ikke afholdt mig fra at købe en ny med samme ‘setup’.
Men.... det var du vel også nødt til, hvis du skulle have fingre i en Business Edition (og det ikke måtte være en diesel)... ? ;)
Jeg har forstået at BE kun fås med DSG.
Jeg tror nu, der er frit valg på alle hylder - også 2.0 TSI og de manuelle modeller.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: DSG eller ikke...

Indlæg af ph » 19. apr 2018, 13:44

Korreborg skrev:
19. apr 2018, 11:33
GaSelle skrev:Hvis folk har haft en dårlig oplevelse deler de det med ti venner, mens en god deles med tre (-ish).
Problemet er at den med 10 venner holder ikke længere. Nu er det med hele verdenen på internettet.

Og da VAG ikke vil stå ordentligt ved problemet, så ender de "få" med en virkelig lorte oplevelse = de råber ekstra højt.

Det er bare et problem for os entusiaster, som gerne ser så mange som muligt får glæde af mekanikken BilledeBillede

Har kun prøvet min brors passat, og den har ikke problemet.
Korreborg skrev:
19. apr 2018, 11:33
Efter min mening kan man ikke nøjes med 1 tur. Man bliver nød til at ændre kørestilen en smule. Gearkassen vil altid være et skridt efter det man tænker. Den får først et respons når man træder på speederen.

Jeg kører i D normalt, og vil jeg lege, så skifter jeg selv på rattet. Selv hvis jeg bare vil overhale, så bruger jeg ratskiftet.

Har fået den nye DQ380, og den skifter som en drøm. Den er væsentligt bedre til at skifte flere gear af gangen end min gamle DQ250.

Jeg skal heller ikke fra DSG/ACC igen
nu bliver jeg forvirret :) har du kun prøvet din brors! eller har du selv en dsg??
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG eller ikke...

Indlæg af GaSelle » 19. apr 2018, 13:53

ph skrev:
19. apr 2018, 13:44
Korreborg skrev:
19. apr 2018, 11:33
GaSelle skrev:Hvis folk har haft en dårlig oplevelse deler de det med ti venner, mens en god deles med tre (-ish).
Problemet er at den med 10 venner holder ikke længere. Nu er det med hele verdenen på internettet.

Og da VAG ikke vil stå ordentligt ved problemet, så ender de "få" med en virkelig lorte oplevelse = de råber ekstra højt.

Det er bare et problem for os entusiaster, som gerne ser så mange som muligt får glæde af mekanikken BilledeBillede

Har kun prøvet min brors passat, og den har ikke problemet.
Korreborg skrev:
19. apr 2018, 11:33
Efter min mening kan man ikke nøjes med 1 tur. Man bliver nød til at ændre kørestilen en smule. Gearkassen vil altid være et skridt efter det man tænker. Den får først et respons når man træder på speederen.

Jeg kører i D normalt, og vil jeg lege, så skifter jeg selv på rattet. Selv hvis jeg bare vil overhale, så bruger jeg ratskiftet.

Har fået den nye DQ380, og den skifter som en drøm. Den er væsentligt bedre til at skifte flere gear af gangen end min gamle DQ250.

Jeg skal heller ikke fra DSG/ACC igen
nu bliver jeg forvirret :) har du kun prøvet din brors! eller har du selv en dsg??
Jeg gætter på, at Korreborgs bror har en Passat med DQ200...

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DSG eller ikke...

Indlæg af HansH » 19. apr 2018, 14:40

GaSelle skrev:
19. apr 2018, 12:30
HansH skrev:
19. apr 2018, 11:45
GaSelle skrev:
19. apr 2018, 11:18
Jeg har selv fået skiftet koblinger i min tidligere bil, men det har ikke afholdt mig fra at købe en ny med samme ‘setup’.
Men.... det var du vel også nødt til, hvis du skulle have fingre i en Business Edition (og det ikke måtte være en diesel)... ? ;)
Jeg har forstået at BE kun fås med DSG.
Jeg tror nu, der er frit valg på alle hylder - også 2.0 TSI og de manuelle modeller.
Ah okay... jeg havde bare hørt andetsteds fra at det kun var DSG modeller, men det kan jo sagtens være en "and".
Og man kan ikke finde noget om BE på skoda.dk... formodentlig fordi det kun er forbeholdt erhverv.
Nå! lige meget - det var et sidespring :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: DSG eller ikke...

Indlæg af Korreborg » 19. apr 2018, 15:17

GaSelle skrev:
ph skrev:
19. apr 2018, 13:44
Korreborg skrev:
19. apr 2018, 11:33
Problemet er at den med 10 venner holder ikke længere. Nu er det med hele verdenen på internettet.

Og da VAG ikke vil stå ordentligt ved problemet, så ender de "få" med en virkelig lorte oplevelse = de råber ekstra højt.

Det er bare et problem for os entusiaster, som gerne ser så mange som muligt får glæde af mekanikken BilledeBillede

Har kun prøvet min brors passat, og den har ikke problemet.
Korreborg skrev:
19. apr 2018, 11:33
Efter min mening kan man ikke nøjes med 1 tur. Man bliver nød til at ændre kørestilen en smule. Gearkassen vil altid være et skridt efter det man tænker. Den får først et respons når man træder på speederen.

Jeg kører i D normalt, og vil jeg lege, så skifter jeg selv på rattet. Selv hvis jeg bare vil overhale, så bruger jeg ratskiftet.

Har fået den nye DQ380, og den skifter som en drøm. Den er væsentligt bedre til at skifte flere gear af gangen end min gamle DQ250.

Jeg skal heller ikke fra DSG/ACC igen
nu bliver jeg forvirret :) har du kun prøvet din brors! eller har du selv en dsg??
Jeg gætter på, at Korreborgs bror har en Passat med DQ200...
Korrekt Billede
Min bror har en Passat 1,4tsi med DQ200
Jeg har en Golf 7,5 med DQ380
Og har haft en Golf 7 med DQ250
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG eller ikke...

Indlæg af GaSelle » 19. apr 2018, 17:22

HansH skrev:
19. apr 2018, 14:40
GaSelle skrev:
19. apr 2018, 12:30
HansH skrev:
19. apr 2018, 11:45


Men.... det var du vel også nødt til, hvis du skulle have fingre i en Business Edition (og det ikke måtte være en diesel)... ? ;)
Jeg har forstået at BE kun fås med DSG.
Jeg tror nu, der er frit valg på alle hylder - også 2.0 TSI og de manuelle modeller.
Ah okay... jeg havde bare hørt andetsteds fra at det kun var DSG modeller, men det kan jo sagtens være en "and".
Og man kan ikke finde noget om BE på skoda.dk... formodentlig fordi det kun er forbeholdt erhverv.
Nå! lige meget - det var et sidespring :)
BE står på listen over ekstraudstyr som en ‘pakke’ :-)
These users thanked the author GaSelle for the post:
HansH

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG eller ikke...

Indlæg af Peder » 20. apr 2018, 11:36

Ellers kommer den med en 2.0 TSI med 190 HK og en DSG7 om lidt - mon ikke det er med vådkoblinger - som i noget DQ380-ish.

Jeg valgte og vælger DSG7 igen.
I nuværende vogn kører det ganske anstændigt, når man blot kender måden det kører på og kan leve med måden det kan opføre sig på.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: DSG eller ikke...

Indlæg af SkodiaqDK » 27. apr 2018, 18:09

Kommer om lidt i vag regi er ca. ensbetydende med at der er 1.5 år til den første kan leveres. ;) især skoda.... Kiggede superb ved sidste bilkøb. 11 måneders leveringstid. Det blev mondeo i stedet. Har bestilt en kodiaq nu, og ved de fleste forhandlere er der først levering i nærheden af årskiftet. På en model der blev præsenteret i 2016.

Men hvis karoq'en kunne leveres nu her med 2.0 tsi, så havde jeg også overvejet det.
Jeg er gammeldags så ACT er jeg heller ikke meget for. :oops:

Besvar

Tilbage til "Transmission"