Der er langt mellem 100% fejlfri mekanik nu til dags. I de senere år har der været kæde-gate, diesel-gate, EGR-gate og flere andre udbredte problemer. Ford døjer vist også en del med deres power-shift.koden skrev: ↑19. apr 2018, 11:35Enig..det er sikkert en brøkdel der har problemet.
Men en brøkdel af rigtig mange solgte bliver til en del.
Jeg gider ikke risikere at jeg bliver en af dem. Mit liv er for kort til den slags og som jeg har prøvet før i en audi
Som jeg lagde ud med var jeg netop ikke imponeret over den karoq jeg prøvede med DSG.
Så jeg vil nok gå efter en anden løsning.. manuel eller en bil med anden DSG 7 version
Eller et helt andet bilmærke.
Som jeg kan se er DQ200 den eneste version med tørkobling.
Kunne måske være det er en dårlig kombination.
I tråden om DQ200 som er på 89 sider, står en håndfuld brugere eller to nok for 88 af disse sider (måske lettere overdrevet? - måske ikke...)
Der var også problemer med DQ250 i starten. De skulle dog have kørt ret problemfrit i årevis nu.
Der findes alternative software-leverandører til DQ200 som påstås at have løst problemet (vist nok med øget koblingstryk og andre skifteintervaller). Men man kan jo ikke vide om dette så vil medføre nogle andre fejl på længere sigt...
DQ380 er også ret ny. Man ved jo ikke om der kommer problemer med disse efter noget tid?!?
Jeg ville godt turde at købe DQ200 igen...