Side 1 af 1

DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 24. apr 2018, 11:22
af sachmann
Er der nogen der ved hvilken gearkasse der ligger i en 2018 Tiguan 2.0 TDI med 4Motion?
Jeg er klar over, at det er en DSG7, men hvilken model er det?
DQ380, DQ381, DQ500 eller andre?

Sachmann.

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 24. apr 2018, 11:32
af Korreborg
Uden at være 100% sikker.
DQ380 er 2wd
DQ381 er 4wd
DQ500 mener jeg kun er Audi.

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 24. apr 2018, 11:47
af sachmann
Jeg har bestilt en tiguan som denne, og overvejer en tuning, men er i tvivl om gearkassen kan holde.

DQ380 er godkendt til 380 Nm
DQ381 til 420 Nm
DQ600 til 600Nm.

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 24. apr 2018, 12:26
af Korreborg
Fandt en holdansk side hvor de skrev at de ved det firma ville lave 600-700nm inden upgrade af kobling på DQ380/381.

Så jeg fik min lavet ved landberg.
Den har ikke været på felt, men samme fil som CharliMike her på forummet. Så det er 480-500ish NM på en DQ380. Har kørt med det i ganske få 1000km, så kan ikke sige noget om holdbarheden. Men landberg plejer ikke at lave noget, hvis han mener at det er noget lort.

Kan kun sige at den flytter sig

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 24. apr 2018, 18:03
af Charlimike
En forudsætning for at bilene spiller, er i hvert fald at de bliver ordenligt vedligeholdt.
3939846C-408D-4D5E-84C9-888818B049D7.jpeg
3939846C-408D-4D5E-84C9-888818B049D7.jpeg (194.2 KiB) Vist 2243 gange

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 25. apr 2018, 13:22
af sachmann
Det lyder jo som om den godt kan holde, selvom det skulle være en DQ380/381.
Men er der nogen der kender svaret? Så vil jeg meget gerne høre det!

Med hensyn til tuning, vil jeg gerne vælge en metode der ikke kan spores.
Af hensyn til garantien på bilen.

Bokstuning kan vel ikke spores? Jeg ved godt, det ikke er det mest effektive, men jeg går
også kun efter en forøgelse på 20 - 25 %. Er der nogen pålidelige boks firmaer?

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 25. apr 2018, 13:49
af Charlimike
Glem boks tuning, det er usundt for dit partikelfilter og dysser. Du vil altid kunne se om en bil har været tunet, da den sætter et flag i motorstyrring.

Men beviser på ingen måde hvad der er lavet, blot at der er manipoleret med ecu.

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 25. apr 2018, 14:25
af Korreborg
Bestil en utune enhed på chiptuning.nu
Så kan du selv skifte frem og tilbage mellem original og tuningsfil. Det tager Ca 10-15min. Så er tuningen lavet ordentligt.

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 25. apr 2018, 19:20
af GranTurismo
Jeg ville aldrig vælge bokstuning. Med en bokstuning reguleres der på ganske få parametre og risikoen er derfor markant større for at skade motoren, end med en OBD-tuning.

Der er ganske vist mindre risiko for at tuningen bliver opdaget med en boks, men hvis et motorhaveri kunne have været undgået med en OBD-tuning, så giver det imo ingen mening at vælge boksen.

Hvis du vil have flere heste og helt vil slippe for risikoen for at miste garantien, så køb bilen med en kraftigere motor.

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 25. apr 2018, 19:32
af Charlimike
Men 2.0 tdi 150 går fint med 200hk 440nm med 7 trins.

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 26. apr 2018, 12:49
af sachmann
Jeg takker for input. Jeg vil prøve at kontakte Landberg , vedrørende. utune.

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 27. apr 2018, 16:14
af SkodiaqDK
Jeg vil tro det er en dq500. (op til 600nm).

Det skulle det være på den kodiaq jeg har bestilt, og de to er jo sammenlignelige.

Men det er vist rigtigt at audi ejerne har testkørt dq500 i nogle år før skoda kunne godkende den til deres modeller.

;)

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 27. apr 2018, 16:55
af Charlimike
Jeg tror ikke på dq500, da jeg kun har set den brugt ifm 2.5 tfsi RS3 osv.

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 27. apr 2018, 17:05
af Korreborg
Der er DQ500 i tiguan og kodiaq.

TVS dem med ny DSG software til DQ250 skriver på deres Facebook at der er 2 DQ500
DQ500MQB og
DQ500MQB Bosch
Men det har vist kun noget med softwaren at gøre.

TVS vil lave op til 600nm på standart kobling på den alle sammen, altså DQ380, DQ381 og DQ500. Og op til 800nm med en racing kobling.

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 27. apr 2018, 17:15
af SkodiaqDK
Super. Er også det eneste jeg har fundet frem til.

På 1.4'eren er det dsg-6.

Men alligevel fornemt at man får den "dyre" / den der kan holde til flest nm (officielt) i skodaen. Måske dq380 og dq381 er på vej ud? Og dsg 6 synger vel også på sidste vers, når de fleste konkurrenter minimum er 7 gears.

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 27. apr 2018, 20:14
af Charlimike
Hvis det er en dq500 kan den ikke smadres med hvilken motor du måtte vælge. Audi bruger den også ifm deres 3.0 tdi 204 hk.

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 28. apr 2018, 12:38
af Korreborg
SkodiaqDK skrev:Super. Er også det eneste jeg har fundet frem til.

På 1.4'eren er det dsg-6.

Men alligevel fornemt at man får den "dyre" / den der kan holde til flest nm (officielt) i skodaen. Måske dq380 og dq381 er på vej ud? Og dsg 6 synger vel også på sidste vers, når de fleste konkurrenter minimum er 7 gears.
DQ380 og DQ381 er helt nye. Altså nyere end DQ500. Og en Golf 7R og Audi S3 er med DQ381. Altså det må være en fin kasse.
Er rimelig sikker på kodiaq og tiguan har DQ500 fordi de må kører med meget på krogen. De først tiguan havde også fortsat tiptronic selvom VW havde udviklet DSG, netop pga hvor meget de måtte trække.

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 28. apr 2018, 20:34
af SkodiaqDK
Kører de så bedre end dq500? Eller er det af miljømæssige hensyn at de synes det er nødvendigt med endnu en 7 gears dsg?

*nå, de kører formentligt ens, da dq380 bare er en mindre version af dq500.

(lavere vægt og dermed mindre brændstofforbrug)

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 29. apr 2018, 00:09
af Tor Morrison
SkodiaqDK skrev:
28. apr 2018, 20:34
Kører de så bedre end dq500? Eller er det af miljømæssige hensyn at de synes det er nødvendigt med endnu en 7 gears dsg?

*nå, de kører formentligt ens, da dq380 bare er en mindre version af dq500.

(lavere vægt og dermed mindre brændstofforbrug)
DQ381/DQ380 afløser DQ250 (DSG-6) og kan ikke holde til så meget moment som DQ500.

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 29. apr 2018, 06:17
af AU-R8
Charlimike skrev:
27. apr 2018, 20:14
Hvis det er en dq500 kan den ikke smadres med hvilken motor du måtte vælge. Audi bruger den også ifm deres 3.0 tdi 204 hk.
Der er jo en grund til at når motorer har stort moment at det bliver den 8 trins ZF. Så en dq500 kan helt sikkert smadres.

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 29. apr 2018, 06:56
af Korreborg
AU-R8 skrev:
Charlimike skrev:
27. apr 2018, 20:14
Hvis det er en dq500 kan den ikke smadres med hvilken motor du måtte vælge. Audi bruger den også ifm deres 3.0 tdi 204 hk.
Der er jo en grund til at når motorer har stort moment at det bliver den 8 trins ZF. Så en dq500 kan helt sikkert smadres.
Men mon ikke mere det er koblingerne, end selve gearkassen Billede

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 29. apr 2018, 07:20
af Charlimike
Korreborg skrev:
29. apr 2018, 06:56
AU-R8 skrev:
Charlimike skrev:
27. apr 2018, 20:14
Hvis det er en dq500 kan den ikke smadres med hvilken motor du måtte vælge. Audi bruger den også ifm deres 3.0 tdi 204 hk.
Der er jo en grund til at når motorer har stort moment at det bliver den 8 trins ZF. Så en dq500 kan helt sikkert smadres.
Men mon ikke mere det er koblingerne, end selve gearkassen Billede
Ja men det vare mere mht Kodiaq, den har jo ikke motorer som kan nået der ligner 600nm.

Re: DSG7 i Tiguan 2.0 TDI 150HK, 4motion ?

: 29. apr 2018, 09:24
af malern
Vw Transporter har kørt med DQ500 siden 2009 svjh.