S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM
- Halvleg
- Medlem
- Indlæg: 580
- Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 164 times
S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM
Er blevet meget lun på at bestille en A5 Cabriolet 2.0 TFSI med S-Tronic. Men.... Vi har en Passat 1.4 TSI 150 HK med DSG og den har de klassiske DSG fejl Hvordan er en S-Tronic gearkasse i kombinationen med en 2.0 TFSI 190 HK? Er gearkassen/koblingen også dårlig i den? Og hvordan er motoren? Har hørt om nogle TFSI med højt olie forbrug.
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
- Halvleg
- Medlem
- Indlæg: 580
- Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 164 times
Re: S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM
Ny
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5841
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM
Den 7 trins S Tronic er en helt anden verden end 7 trins tørkobling og også den gamle 6 trins.
Den har kørt nogen år nu i Audier med langsliggende motorer og er en perle gearkasse. Motoren er jo efterhånden så gennemprøvet at der heller ikke er noget at komme efter.
Køb.
Den har kørt nogen år nu i Audier med langsliggende motorer og er en perle gearkasse. Motoren er jo efterhånden så gennemprøvet at der heller ikke er noget at komme efter.
Køb.
- Halvleg
- Medlem
- Indlæg: 580
- Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 164 times
Re: S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM
Så er jeg straks mere rolig Takker
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 212 times
Re: S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM
Kan tiføje at den er 100% drive-by-wire, så man kan fx ikke ødelægge den ved at sætte den i "P" mens bilen ruller, som på andre S-tronic gearkasser.
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5841
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM
De fleste der har en aut gearkasse ved vel at man kun skubber til gearstangen når bilen kører og ikke trykker på knappen på siden. Men klart at en elektronisk gearskifte er at foretrække..
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 212 times
Re: S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM
Ja de fleste
Men der er stadig nogle der ikke kan finde ud af at bruge en aut. gearkasse og hvis man ikke selv laver al service er der jo også andre end en selv der kører i bilen.
Der er jo også dem der stadig hælder benzin på en diesel. Vi har haft to firmabiler med regninger på 45.000 efter fejltankning. Den ene sønder er uddannet automekaniker
Men der er stadig nogle der ikke kan finde ud af at bruge en aut. gearkasse og hvis man ikke selv laver al service er der jo også andre end en selv der kører i bilen.
Der er jo også dem der stadig hælder benzin på en diesel. Vi har haft to firmabiler med regninger på 45.000 efter fejltankning. Den ene sønder er uddannet automekaniker