S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM

Indlæg af Halvleg » 26. apr 2018, 20:52

Er blevet meget lun på at bestille en A5 Cabriolet 2.0 TFSI med S-Tronic. Men.... Vi har en Passat 1.4 TSI 150 HK med DSG og den har de klassiske DSG fejl :? Hvordan er en S-Tronic gearkasse i kombinationen med en 2.0 TFSI 190 HK? Er gearkassen/koblingen også dårlig i den? Og hvordan er motoren? Har hørt om nogle TFSI med højt olie forbrug.
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM

Indlæg af AU-R8 » 26. apr 2018, 21:12

Ny eller brugt bil

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM

Indlæg af Halvleg » 26. apr 2018, 21:13

Ny :-)
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM

Indlæg af AU-R8 » 26. apr 2018, 21:17

Den 7 trins S Tronic er en helt anden verden end 7 trins tørkobling og også den gamle 6 trins.
Den har kørt nogen år nu i Audier med langsliggende motorer og er en perle gearkasse. Motoren er jo efterhånden så gennemprøvet at der heller ikke er noget at komme efter.
Køb.

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM

Indlæg af Halvleg » 26. apr 2018, 21:28

Så er jeg straks mere rolig :D Takker 8-)
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM

Indlæg af erlingvj » 27. apr 2018, 06:16

Kan tiføje at den er 100% drive-by-wire, så man kan fx ikke ødelægge den ved at sætte den i "P" mens bilen ruller, som på andre S-tronic gearkasser.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM

Indlæg af AU-R8 » 27. apr 2018, 07:07

erlingvj skrev:
27. apr 2018, 06:16
Kan tiføje at den er 100% drive-by-wire, så man kan fx ikke ødelægge den ved at sætte den i "P" mens bilen ruller, som på andre S-tronic gearkasser.
De fleste der har en aut gearkasse ved vel at man kun skubber til gearstangen når bilen kører og ikke trykker på knappen på siden. Men klart at en elektronisk gearskifte er at foretrække..

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: S-Tronic 2.0 TFSI 190 HK/320 NM

Indlæg af erlingvj » 27. apr 2018, 07:47

Ja de fleste :)
Men der er stadig nogle der ikke kan finde ud af at bruge en aut. gearkasse og hvis man ikke selv laver al service er der jo også andre end en selv der kører i bilen.
Der er jo også dem der stadig hælder benzin på en diesel. Vi har haft to firmabiler med regninger på 45.000 efter fejltankning. Den ene sønder er uddannet automekaniker :geek:

Besvar

Tilbage til "Transmission"