VW Golf - Forbløffende aktivering af startmotor ved DSG og Eco-friløbsfunktion

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
oz1cz
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 11. apr 2018, 15:22
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

VW Golf - Forbløffende aktivering af startmotor ved DSG og Eco-friløbsfunktion

Indlæg af oz1cz » 10. maj 2018, 12:02

Jeg har lige købt en VW Golf Variant med DSG-automatgear.

Når jeg kører - især bykørsel med variende hastighed - lyder det som om start-stop-systemet jævnligt aktiverer startmotoren mens bilen kører. Jeg har en formodning om at det har noget med bilens Eco-friløbsfunktion at gøre, men når man er vant til at køre en ældre bil, virker det underligt når startmotoren pludselig giver lyd fra sig mens bilen bevæger sig.

Instruktionsbogen er ikke særlig informativ. Der står "Biler med dobbeltkoblingsgearkasse DSG kan være udstyret med start-stop-system med Eco-friløbsfunktion." Det bliver jeg ikke klogere af.

Er er nogen her der kan forklare mig hvad Eco-friløbsfunktionen går ud på, og om det er almindeligt at startmotoren giver lyd fra sig mens man kører.
Claus

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: VW Golf - Forbløffende aktivering af startmotor ved DSG og Eco-friløbsfunktion

Indlæg af ClausP » 10. maj 2018, 12:08

Min GTI gør det samme, helt galt er det når den er i eco mode, men selv i normal mode er den meget hurtig til at stoppe motoren, allerede inden man holder stille, det giver anledning til lidt "hovsa" når man kører stille i kø op mod et lyskryds.

http://www.skoda.dk/modeller/superb/sup ... fikationer

Fortæller hvordan det virker.
These users thanked the author ClausP for the post:
oz1cz
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: VW Golf - Forbløffende aktivering af startmotor ved DSG og Eco-friløbsfunktion

Indlæg af Ztrejfer » 10. maj 2018, 12:10

Det lytter jeg også lige med på, for dette sker også indimellem i undertegnedes Audi A3.

Og er helt enig i beskrivelsen: den lyd, som man hører ved nævnte aktivering, kan vel ikke betegnes som hverken korrekt eller specielt positiv, men netop forbløffende. For dette fænomen burde da ikke optræde under de givne omstændigheder?
Audi A3

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: VW Golf - Forbløffende aktivering af startmotor ved DSG og Eco-friløbsfunktion

Indlæg af aknedude » 10. maj 2018, 14:04

Få slået det fra.

Besvar

Tilbage til "Transmission"