Har købt ny VW Variant 1,4 tsi med DSG7 her i maj 18.
Det er første gang jeg kører med DSG, så derfor er erfaringen hermed lig nul.
Jeg oplever at der er en vibration når bilen skifter fra 1. til 2. gear ved accelleration fra 0 km/t. Efterfølgende gear skiftes blødt og fint.
Ved deaccelleration / nedgearing, mærkes skiftende tydeligt med ryk i bilen samtidig med at omdrejninger stiger ved skiftene. Som hvis man gearer ned med manuelt gear.
Er det normalt med disse vibrationer / rystelser ved skift fra 1. til 2. gear?
Skal man kunne mærke nedgearingen tydeligt eller skal disse skift være ligeså bløde som under acceleration?
DSG7, igen igen
- Passatg 3c
- Medlem
- Indlæg: 1397
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 420 times
- Been thanked: 248 times
Re: DSG7, igen igen
Du har set tråden om DSG7, ikke?
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: DSG7, igen igen
ja det dejlige ved DSG er at man kan mærke gearskiftene.
Hvis man ikke bryder sig om det skulle man nok vælge CVT i stedet.
Hvis man ikke bryder sig om det skulle man nok vælge CVT i stedet.
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1778
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 281 times
Re: DSG7, igen igen
Nedgearing bør være flydende under normal kørsel. Kører du i S eller manuel hakker det mere især ved højere omdrejninger.MrDublin skrev: ↑14. maj 2018, 21:49Har købt ny VW Variant 1,4 tsi med DSG7 her i maj 18.
Det er første gang jeg kører med DSG, så derfor er erfaringen hermed lig nul.
Jeg oplever at der er en vibration når bilen skifter fra 1. til 2. gear ved accelleration fra 0 km/t. Efterfølgende gear skiftes blødt og fint.
Ved deaccelleration / nedgearing, mærkes skiftende tydeligt med ryk i bilen samtidig med at omdrejninger stiger ved skiftene. Som hvis man gearer ned med manuelt gear.
Er det normalt med disse vibrationer / rystelser ved skift fra 1. til 2. gear?
Skal man kunne mærke nedgearingen tydeligt eller skal disse skift være ligeså bløde som under acceleration?
Om din bil hører ind under DQ200 tråden er nok tvivlsomt. Måske en grundjustering kan hjælpe?