multitronic gearkasse tager omdrejninger min tager ikke fart

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
viggo93
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30. maj 2018, 08:08
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

multitronic gearkasse tager omdrejninger min tager ikke fart

Indlæg af viggo93 » 30. maj 2018, 08:24

Hej
jeg har et spørgsmål ved ikke om der er nogle der har prøvet eller har kendskab til dette problem

Audi A4 2,0 tdi 177hk fra 2012
multitronic gearkasse 8 trin
Den har kørt ca.222.000
Har kun fået skifte olie efter 63.000km og 220.000.

Problemet jeg har er:
1. Nogle gange når jeg skal sætte igang er det som om den trækker stille igang som hvis man kørte i en manuel gear hvor man meget langsomt slipper kobling.
2. Har også oplevet når man sætter igang at den også kan tag omdrejninger uden at tag fart som om den ikke er rigtig er faldet i gear og der går nok 3-5 sek. Ca. Inden den så kører.
3. Det sidste jeg har oplevet er at jeg kørte op af en lille bakke med 10kmt. Hvor jeg kun lige rører gassen så den kan trække op. Der stoppede bilen også bare lige pludselig hvor det som om den skulle tænke lidt inden den kørte igen

Er det noget i ligger kende til på disse gear kasser? Har snakket med 2 mekanikker og 2 fra Audi hvor de siger den ikke skal gøre sådan og muligvis en skyldning kan hjælpe eller så skal der en ny gearkasse til

Har også snakket med 2 andre hvor de siger den kører sådan fordi deres også gør det samme som det første min gør. Den ene har fået fortalt af Audi det er fordi det noget med det dobbelt svinghjul og computer og at den skal gøre det.

Jeg har stadig garanti på bilen. Men overvejer at få den skyldet. Men hvis i nu viste at det er fordi der er noget der er gået i stykker vil jeg heller have forhandleren til at kigge på det.

Håber i kan hjælpe mig
På forhånd tak

Mvh.
Claus Viggo

Brugeravatar
Dako
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. sep 2016, 17:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: multitronic gearkasse tager omdrejninger min tager ikke fart

Indlæg af Dako » 31. maj 2018, 17:33

Hej,
Lytter li med, har den samme problem på min A5 1.8tfsi fra 12 190000km. med samme kasse,bos.dk fra Karlslunde har haft en computer på og siger det er kobling den er galt med..


Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Frederik123
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20. jul 2019, 20:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: multitronic gearkasse tager omdrejninger min tager ikke fart

Indlæg af Frederik123 » 20. jul 2019, 20:49

Hej Viggo.

Jeg håber du har fået løst problemet. Jeg er meget interesseret i at hører hvad der var galt og hvordan du fik det løst? Var en skylning tilstrækkeligt.? Jeg har præcis samme problem på min A6?

viggo93
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30. maj 2018, 08:08
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: multitronic gearkasse tager omdrejninger min tager ikke fart

Indlæg af viggo93 » 7. feb 2020, 17:59

Hej

undskyld jeg ikke har svaret

men har ikke fundet problemet helt endnu. men har fået af vide det er fremgearskobling der er slidt og koster omkring 15.000-30.000 kr. afhæning hvor meget der skal laves yderligere. så det kan næsten bedre svare sig at købe en ny gearkasse

men har du fundet ud af problemet i mellem tiden??

Besvar

Tilbage til "Transmission"