DSG6 Skylning - pengene værd?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 24. aug 2011, 10:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
DSG6 Skylning - pengene værd?
Hejsa
Nu skal jeg snart have lavet 180.000km service.
Mekanikeren (som bruger BG skylnings produkt), har givet tilbud med og uden skylning af DSG6 gearkassen.
ca. 5900kr, uden / ca. 7600 kr, med ..
Hvad er erfaringerne, er det pengene værd?
Jeg har kigget forskellige tråde igennem herinde, og ingen siger virkelig at det gør en stor forskel.
Er der ikke også noget med at hvis man bruger "rensemidler" i forhold til bare at skylle efter med olie, så kan det skade nogle interne dele?
Nu skal jeg snart have lavet 180.000km service.
Mekanikeren (som bruger BG skylnings produkt), har givet tilbud med og uden skylning af DSG6 gearkassen.
ca. 5900kr, uden / ca. 7600 kr, med ..
Hvad er erfaringerne, er det pengene værd?
Jeg har kigget forskellige tråde igennem herinde, og ingen siger virkelig at det gør en stor forskel.
Er der ikke også noget med at hvis man bruger "rensemidler" i forhold til bare at skylle efter med olie, så kan det skade nogle interne dele?
- MichaelSmed
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2157
- Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 103 times
Re: DSG6 Skylning - pengene værd?
For det første, er det nogle virkelig hamper priser.
For det andet, så kan en kammerat ikke anbefale at få skyllet en DSG6. Og han gav 3200. Han fik det gjort, og det kostede ham en gearkasse. Alle de små metalpartikler der ligger i bundslammen, blev skyllet op i magnetventilerne på megatronich enheden, og så døde gearkassen.
For det andet, så kan en kammerat ikke anbefale at få skyllet en DSG6. Og han gav 3200. Han fik det gjort, og det kostede ham en gearkasse. Alle de små metalpartikler der ligger i bundslammen, blev skyllet op i magnetventilerne på megatronich enheden, og så døde gearkassen.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 411
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 23 times
Re: DSG6 Skylning - pengene værd?
Selvfølgelig er det pengene værd, men det afhænger af flere ting. Hvor gammel er din gearkasse og har den fået skiftet olie før. Har man tjekket styreenheden til gearkassen om den virker som den skal og har man 0-stillet den en/flere gange i dens levetid.
Driller din gearkasse kan en skylning være en løsning, men ikke hvis gearkassen synger på sidste vers. Én ting er at olien der tappes af kan være sort, men man skal huske på der er en større additiv pakke tilsat basis olien som giver den, den karakteristik som man har ønsket til dens formål. Den bliver slidt over tid, og giver driftsproblemer af større eller mindre karakter. For varm olie dræber ligeså oliens beskaffenhed og det kan være et problem med kørsel med fx en stor tung trailer.
På en DSG kasse er der ikke den store mængde olie tilbage i hhv. oliekøler eller slanger/rør, når den tappes af, men snakken er en helt anden på kasser med converter.
De folk som påstår der ikke er effekt af skylningen, er enten folk der har forventet mirakler, eller ikke har haft en god grund til at få den flushet.
Metalpartiklerne som MichaelSmed nævner burde jo blive skyllet med ud, men er ikke blevet det fordi, man har sparet på olien til skylningsprocessen. Havde man flushet med flere liter, var de røget med ud før eller siden. Men det kan ikke lade sig gøre med et budget på ca 3000,- incl timeløn, moms osv.
Driller din gearkasse kan en skylning være en løsning, men ikke hvis gearkassen synger på sidste vers. Én ting er at olien der tappes af kan være sort, men man skal huske på der er en større additiv pakke tilsat basis olien som giver den, den karakteristik som man har ønsket til dens formål. Den bliver slidt over tid, og giver driftsproblemer af større eller mindre karakter. For varm olie dræber ligeså oliens beskaffenhed og det kan være et problem med kørsel med fx en stor tung trailer.
På en DSG kasse er der ikke den store mængde olie tilbage i hhv. oliekøler eller slanger/rør, når den tappes af, men snakken er en helt anden på kasser med converter.
De folk som påstår der ikke er effekt af skylningen, er enten folk der har forventet mirakler, eller ikke har haft en god grund til at få den flushet.
Metalpartiklerne som MichaelSmed nævner burde jo blive skyllet med ud, men er ikke blevet det fordi, man har sparet på olien til skylningsprocessen. Havde man flushet med flere liter, var de røget med ud før eller siden. Men det kan ikke lade sig gøre med et budget på ca 3000,- incl timeløn, moms osv.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 24. aug 2011, 10:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG6 Skylning - pengene værd?
Tak for svaret, den er blevet serviceret efter bogen siden start, men jeg gider ikke at give ca. 9500kr, for Audi service, når jeg kan få autoriserede værksteder til at gøre det til max. 6000kr, så gearkassen har gået de 178.000km, og kører sådan set fint, jeg har altid kørt med Manuel før denne, men synes ikke den driller rigtigt, få gange kan den være tung at smide i bak-gear, men det er få gange.cshp skrev: ↑20. jun 2018, 10:25Selvfølgelig er det pengene værd, men det afhænger af flere ting. Hvor gammel er din gearkasse og har den fået skiftet olie før. Har man tjekket styreenheden til gearkassen om den virker som den skal og har man 0-stillet den en/flere gange i dens levetid.
Driller din gearkasse kan en skylning være en løsning, men ikke hvis gearkassen synger på sidste vers. Én ting er at olien der tappes af kan være sort, men man skal huske på der er en større additiv pakke tilsat basis olien som giver den, den karakteristik som man har ønsket til dens formål. Den bliver slidt over tid, og giver driftsproblemer af større eller mindre karakter. For varm olie dræber ligeså oliens beskaffenhed og det kan være et problem med kørsel med fx en stor tung trailer.
På en DSG kasse er der ikke den store mængde olie tilbage i hhv. oliekøler eller slanger/rør, når den tappes af, men snakken er en helt anden på kasser med converter.
De folk som påstår der ikke er effekt af skylningen, er enten folk der har forventet mirakler, eller ikke har haft en god grund til at få den flushet.
Metalpartiklerne som MichaelSmed nævner burde jo blive skyllet med ud, men er ikke blevet det fordi, man har sparet på olien til skylningsprocessen. Havde man flushet med flere liter, var de røget med ud før eller siden. Men det kan ikke lade sig gøre med et budget på ca 3000,- incl timeløn, moms osv.
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4124
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 478 times
Re: DSG6 Skylning - pengene værd?
På en DSG ville jeg aldrig få skyllet, da alt olie jo skiftes ved service. En ældre sag med converter ville jeg overveje det, men jeg er en del aktiv på BMW fora, og der er holdningen også meget splittet. Flere skriver om ødelagte gearkasser, samt en del af dem som har fået det lavet ikke har kunnet mærke forskel.
2020 Audi E-tron 55
-
- Medlem
- Indlæg: 1134
- Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 41 times
Re: DSG6 Skylning - pengene værd?
Mig bekendt skyller man ikke DSG gearkasser, men kun Audi's Multitronic.
5900,- for et DSG olieskift (uden skyldning) lyder sindsygt dyrt for noget der tager max. 1 time og med reservedele til max. 15-1800 kr.
5900,- for et DSG olieskift (uden skyldning) lyder sindsygt dyrt for noget der tager max. 1 time og med reservedele til max. 15-1800 kr.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
- majbom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2795
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Midtfyn
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 152 times
Re: DSG6 Skylning - pengene værd?
De 5.900,-/7.600,- er vel for mere end et olieskift?
Der står 180.000km eftersyn.
Der står 180.000km eftersyn.
//morten
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
-
- Medlem
- Indlæg: 1134
- Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 41 times
Re: DSG6 Skylning - pengene værd?
Ja ok, det havde jeg lige overset.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 24. aug 2011, 10:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG6 Skylning - pengene værd?
De 5900,- er inkl. hele service på 180.000km, som indbefatter masser af filtre, motorolie, og gearkasse service også.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: DSG6 Skylning - pengene værd?
Det må være aut. service til den pris. Hvis det er u-aut. service, så ville jeg gå min vej.renejeppesen skrev: ↑20. jun 2018, 15:00De 5900,- er inkl. hele service på 180.000km, som indbefatter masser af filtre, motorolie, og gearkasse service også.
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 24. aug 2011, 10:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG6 Skylning - pengene værd?
Hey, jeg ved ikke helt hvad du mener.i-s skrev: ↑20. jun 2018, 17:44Det må være aut. service til den pris. Hvis det er u-aut. service, så ville jeg gå min vej.renejeppesen skrev: ↑20. jun 2018, 15:00De 5900,- er inkl. hele service på 180.000km, som indbefatter masser af filtre, motorolie, og gearkasse service også.
Altså Audi tager 9500,- for 180.000km service.
Min lokale Teknicar koster 5900,- for 180.000km service.
Det er inkl. det hele, og DSG6 service.
- ac242
- Medlem
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 23 times
Re: DSG6 Skylning - pengene værd?
damn, jeg har lige fået et tilbud på 90.000km service på min Octavia og det lander på 4800kr.
der er IKKE dsg service med. kun olieskift, luftfilter, brændstof filter og udvidet service eftersyn.
Det er autoriseret værksted. engang imellem kunne man godt ønske man ikke boede i København.
der er IKKE dsg service med. kun olieskift, luftfilter, brændstof filter og udvidet service eftersyn.
Det er autoriseret værksted. engang imellem kunne man godt ønske man ikke boede i København.
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: DSG6 Skylning - pengene værd?
Virker dyrt. 60.000km på min Leon er også udvidet service, og med dsg olieskift. Jeg gav 5100 hos Aut Seat incl bremse service, udskiftning af multirem. Havde dog selv olie med. Se faktura. De kan også lave jeres skoda, da de også har mange andre brugte mærker hjemme.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: DSG6 Skylning - pengene værd?
Ok - jeg gav 6000 lige ud for stort service med bremsevæske, alle filtre og DSG service på min tidligere Superb. Det var aut. Skoda. Så Audi skal bare være dyrt .. eller hvordan ?renejeppesen skrev: ↑21. jun 2018, 08:11Hey, jeg ved ikke helt hvad du mener.i-s skrev: ↑20. jun 2018, 17:44Det må være aut. service til den pris. Hvis det er u-aut. service, så ville jeg gå min vej.renejeppesen skrev: ↑20. jun 2018, 15:00De 5900,- er inkl. hele service på 180.000km, som indbefatter masser af filtre, motorolie, og gearkasse service også.
Altså Audi tager 9500,- for 180.000km service.
Min lokale Teknicar koster 5900,- for 180.000km service.
Det er inkl. det hele, og DSG6 service.
/Søren.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 299
- Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: DSG6 Skylning - pengene værd?
Ja selvfølge. Du køber et "luksus" i forhold til skoda. så skal du også forvente at den er dyre at servicer ved autoriseretOk - jeg gav 6000 lige ud for stort service med bremsevæske, alle filtre og DSG service på min tidligere Superb. Det var aut. Skoda. Så Audi skal bare være dyrt .. eller hvordan ?