Skift/skyldning af tiptronic olie- Hvem/Hvad/Hvor?

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
ManU_4ever
Medlem
Indlæg: 664
Tilmeldt: 9. okt 2009, 09:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mors
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Skift/skyldning af tiptronic olie- Hvem/Hvad/Hvor?

Indlæg af ManU_4ever » 16. jul 2018, 18:15

Læser stolpe op og stolpe ned med indslag om skift eller ikke skift af olien i en tiptronic gearkasse, og jeg kan ikke blive klog på det…

Men, for at forebygge evt. skader, så skader det vel ikke noget at få det gjort.

Bilen har rundet de 100k, så det er vel på tide hvis intervallet er 60.000, selvom Audi siger lifetime olie.

Men hvem/hvor og hvordan i det midtvestjyske skal jeg betro denne opgave? Og hvor mange jyske dollars skal jeg ca. spare sammen for at få råd til det?

Jeg tænker at det skal skylles igennem for at få den fulde virkning, så det kræver vel 20l olie eller deromkring.
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // Quattro // 225 hk // Tiptronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 - Afgået ved døden…

Excalibur
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 8. nov 2011, 19:18
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Skift/skyldning af tiptronic olie- Hvem/Hvad/Hvor?

Indlæg af Excalibur » 16. jul 2018, 21:49

Ja, efter 100 k vil det sikkert være en god ide med skift/skyl.

En del værksteder råder efterhånden over en skylle maskine, ved ikke lige om der er nogen i din nærhed, ellers måske Auto Gear Nord?
Kender kun firmaet fra en telefonisk henvendelse for nogle måneder siden, og der virkede de meget kompetente.

Jeg skiftede selv olie på en triptronic gearkasse sidste år, dog ikke decideret gennemskylning. Skiftede først olien, og kørte så til næste dag, hvor olie og filter blev skiftet, samt rengøring af bundkarret. Det var det bedste jeg kunne gøre uden en skylle maskine.
Kunne nu ikke rigtig mærke nogen forskel, men det var så også kun ca. 30 k km siden sidste skift.

kalsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 28. okt 2014, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skift/skyldning af tiptronic olie- Hvem/Hvad/Hvor?

Indlæg af kalsen » 16. jul 2018, 23:03

Hej
Kan se du er fra Mors, Så CG Autoteknik Lige uden for Thisted kan også skylle gearkasse
Bjørn

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Skift/skyldning af tiptronic olie- Hvem/Hvad/Hvor?

Indlæg af Senz » 17. jul 2018, 08:52

Det ligger ca mellem 5000-6000kr for det nogen steder er du måske heldig det lidt billigere.

Men det er virkelig godt for gearkassen. Samt dem som vi har lavet det på der har de mærket en stor forskel.

Det er dyrt. Men det er det også hvis ens gearkasse skal laves.

Besvar

Tilbage til "Transmission"