Side 2 af 4

Re: DQ200 i en 1,8TSI?

: 19. jul 2018, 22:46
af SkodiaqDK
Bjerregaard skrev:
19. jul 2018, 20:46
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/pa ... sg/3668803


Hvilken type af gearkasse ville der ligge i sådan en her?
Et moment på 250nm = dq200.

Re: DQ200 i en 1,8TSI?

: 21. jul 2018, 20:07
af _Jensen
Jeg har haft 2 nye biler med DQ200. Om 6 måneder er det heldigvis slut. Glæder mig til driveline i min kommende Arteon 2.0 TSI.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: DQ200 i en 1,8TSI?

: 22. jul 2018, 07:41
af Bjerregaard
_Jensen skrev:
21. jul 2018, 20:07
Jeg har haft 2 nye biler med DQ200. Om 6 måneder er det heldigvis slut. Glæder mig til driveline i min kommende Arteon 2.0 TSI.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Er du også en af dem der har haft problemer?

Har bestemt mig for at det bliver en Octavia med 2,0 TSI motor. Så må jeg gå lidt ned på udstyr. Magter ikke en kamp mere med Skoda om en omlevering til ny bil, hvis jeg tager DQ200 igen.

Jeg kan bare ikke få bekræftet nogle steder at det virkelig er DQ380 der ligger i den nye 2,0 TSI Octavia. Kan man se det et sted? Ved godt det med momentet, vil bare være helt sikker 😝

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 23. jul 2018, 10:43
af _Jensen
Ja, men DQ200 kommer kun i biler med max 250 NM, så du burde ikke være i tvivl. Men det er da belastende, hvis ikke du kan få det officielt bekræftet.

Jeg er en af dem som er 100% overbevist om at alle DQ200 har de samme fejl. Det er ikke fordi DQ200 i min nuværende Passat skifter af helvede til, men pænt skifter den ikke og der er slip. Kunne bare bede forhandler om at lave en grundstilling, som jeg også gik lavet på min tidligere Golf 7, men da det alligevel kun virker et par tusinde km, så gider jeg ikke bruge energi på det.

Mange normale brugere af VAG DQ200 vil aldrig opleve problemer. Men mange herinde elsker biler, og bemærker det mindste ændringer (mig selv inklusiv) og da jeg så oven i købet har OCD big time, så går det mig seriøst på nerverne, når lortet ikke virker som tilsigtet.

Re: DQ200 i en 1,8TSI?

: 23. jul 2018, 13:15
af Korreborg
Bjerregaard skrev:
22. jul 2018, 07:41
Jeg kan bare ikke få bekræftet nogle steder at det virkelig er DQ380 der ligger i den nye 2,0 TSI Octavia. Kan man se det et sted? Ved godt det med momentet, vil bare være helt sikker 😝
Jamen hvis der i kataloget står mere end 250nm så er det ikke en DQ200.
På 1,8TSI ståd der mere end 250nm ved manuelgear(kan ikke huske hvor meget) , og 250nm ved DSG, da den er neddroslet. (mener at det er 320 ved manuel, i hvertfald mere)
http://viewer.zmags.com/publication/304 ... 04f0122/56

Både 1,4 og 1,8 har 250nm = DQ200

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 23. jul 2018, 13:45
af Bjerregaard
_Jensen skrev:
23. jul 2018, 10:43
Ja, men DQ200 kommer kun i biler med max 250 NM, så du burde ikke være i tvivl. Men det er da belastende, hvis ikke du kan få det officielt bekræftet.

Jeg er en af dem som er 100% overbevist om at alle DQ200 har de samme fejl. Det er ikke fordi DQ200 i min nuværende Passat skifter af helvede til, men pænt skifter den ikke og der er slip. Kunne bare bede forhandler om at lave en grundstilling, som jeg også gik lavet på min tidligere Golf 7, men da det alligevel kun virker et par tusinde km, så gider jeg ikke bruge energi på det.

Mange normale brugere af VAG DQ200 vil aldrig opleve problemer. Men mange herinde elsker biler, og bemærker det mindste ændringer (mig selv inklusiv) og da jeg så oven i købet har OCD big time, så går det mig seriøst på nerverne, når lortet ikke virker som tilsigtet.

Du har det ligesom mig, efter et par tusinde skaber det sig igen.
Jeg syntes også det er håbløst, derfor jeg nu vil over til den 2,0.

Snakkede med en mekaniker nede ved VW, han sagde at tit havde de biler til service 30k, 60k osv. Der skabte gearkassen sig tit sagde han når de prøvekørte. Ja de forstod slet ikke at brugerne kunne køre med det.
De sagde selvfølgelig ikke noget til dem, så længe de bare var glade for deres bil, så var det jo ok 🤯🤷🏻‍♂️

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 23. jul 2018, 14:48
af larsfv
Hvor mange gange skal man acceptere værkstedsbesøg med sådan en gearkasse, før tilbagelevering hvornår er man i sin fulde ret til det.....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 23. jul 2018, 14:55
af Obel
Værkstedet skal have en rimelig chance for at udbedre. Normalt siger man 3 gange, men det er ikke præcist formuleret i købeloven.

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 23. jul 2018, 22:45
af Bjerregaard
larsfv skrev:
23. jul 2018, 14:48
Hvor mange gange skal man acceptere værkstedsbesøg med sådan en gearkasse, før tilbagelevering hvornår er man i sin fulde ret til det.....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har fået skiftet 4 gange. Og er nået til den at jeg skal betale 1,5kr pr kørt km. Og så får jeg en fabriksny magen til. Har kørt sagen sammen med FDM. Så større motor og mere udstyr står for egen regning for mig udover de kørte kilometer.

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 29. jul 2018, 18:10
af larsfv
Bjerregaard skrev:
larsfv skrev:
23. jul 2018, 14:48
Hvor mange gange skal man acceptere værkstedsbesøg med sådan en gearkasse, før tilbagelevering hvornår er man i sin fulde ret til det.....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har fået skiftet 4 gange. Og er nået til den at jeg skal betale 1,5kr pr kørt km. Og så får jeg en fabriksny magen til. Har kørt sagen sammen med FDM. Så større motor og mere udstyr står for egen regning for mig udover de kørte kilometer.
Skal du levere tilbage med det samme eller betaler du kilometer til den nye er leveret.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 29. jul 2018, 21:58
af Bjerregaard
larsfv skrev:
29. jul 2018, 18:10
Bjerregaard skrev:
larsfv skrev:
23. jul 2018, 14:48
Hvor mange gange skal man acceptere værkstedsbesøg med sådan en gearkasse, før tilbagelevering hvornår er man i sin fulde ret til det.....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har fået skiftet 4 gange. Og er nået til den at jeg skal betale 1,5kr pr kørt km. Og så får jeg en fabriksny magen til. Har kørt sagen sammen med FDM. Så større motor og mere udstyr står for egen regning for mig udover de kørte kilometer.
Skal du levere tilbage med det samme eller betaler du kilometer til den nye er leveret.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Det punkt er ikke helt faldet på plads endnu, jeg/FDM mener ikke jeg skal, men forhandler mener jeg skal.

Re: DQ200 i en 1,8TSI?

: 12. dec 2018, 19:29
af SkodiaqDK
magre skrev:
19. jul 2018, 21:22
SkodiaqDK skrev:
18. jul 2018, 20:53
Jeg har bestilt kodiaqen med 2.0 tsi. Den har dq500, men har så også 4x4.
Er du sikker på det? Prøv at se denne oversigt fra Passat, der står DQ381 mange steder hvor der mig bekendt før stod DG500....

viewtopic.php?f=108&t=136235&hilit=Dq381&start=44

Jeg har lige fået bekræftet af forhandleren at kodiaq går fra dq500 til dq381 på 2.0 tsi... Det ved jeg ikke helt hvad jeg synes om. På papiret er dq500 mere robust, men dq381 er nyere og muligvis mere behagelig.

... Man kan vel ikke udelukke at skoda også vælger dq381 i deres 1.5 kodiaq?

Nogle med dq381 OG dq500 erfaring?

Re: DQ200 i en 1,8TSI?

: 13. dec 2018, 18:29
af i-s
SkodiaqDK skrev:
12. dec 2018, 19:29
... Man kan vel ikke udelukke at skoda også vælger dq381 i deres 1.5 kodiaq?

Nogle med dq381 OG dq500 erfaring?
Det bliver vist kun i en 4 hjuls trukket version DQ381-7A kunne blive en realitet.

Indtil videre er jeg rigtig godt tilfreds med min DQ381-7F (Passat). Den bedste DSG jeg har haft til dato.

Re: DQ200 i en 1,8TSI?

: 13. dec 2018, 20:12
af erlingvj
SkodiaqDK skrev:
19. jul 2018, 22:46

Et moment på 250nm = dq200.
Ikke altid.
Fx kører nogle 1,4 TFSI / TSI 150 HK / 250 Nm med vådkoblinger.

Re: DQ200 i en 1,8TSI?

: 13. dec 2018, 20:20
af SkodiaqDK
erlingvj skrev:
13. dec 2018, 20:12
SkodiaqDK skrev:
19. jul 2018, 22:46

Et moment på 250nm = dq200.
Ikke altid.
Fx kører nogle 1,4 TFSI / TSI 150 HK / 250 Nm med vådkoblinger.
Kan vi nævne nogle eksempler som ikke har 4x4?

Re: DQ200 i en 1,8TSI?

: 13. dec 2018, 20:22
af erlingvj
SkodiaqDK skrev:
13. dec 2018, 20:20
erlingvj skrev:
13. dec 2018, 20:12
SkodiaqDK skrev:
19. jul 2018, 22:46

Et moment på 250nm = dq200.
Ikke altid.
Fx kører nogle 1,4 TFSI / TSI 150 HK / 250 Nm med vådkoblinger.
Kan vi nævne nogle eksempler som ikke har 4x4?
Audi A4 1,4 TFSI
Audi Q3 1,4 TFSI
VW Tiguan 1,4 TSI
Alle med forhjulstræk

Re: DQ200 i en 1,8TSI?

: 13. dec 2018, 20:26
af SkodiaqDK
erlingvj skrev:
13. dec 2018, 20:22
SkodiaqDK skrev:
13. dec 2018, 20:20
erlingvj skrev:
13. dec 2018, 20:12


Ikke altid.
Fx kører nogle 1,4 TFSI / TSI 150 HK / 250 Nm med vådkoblinger.
Kan vi nævne nogle eksempler som ikke har 4x4?
Audi A4 1,4 TFSI
Audi Q3 1,4 TFSI
VW Tiguan 1,4 TSI
Alle med forhjulstræk
Ja okay... Skoda kodiaq 1.4 tsi har jo også dq250. Men jeg tror alle nye biler der kommer på gaden med 250nm eller under har dq200? Hvis de har 7 gear vil jeg i hvert fald være bekymret.

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 13. dec 2018, 20:37
af erlingvj
Nu har en A4 1,4 TFSI 150 HK altså vådkoblinger og 7 gear. Afløseren får samme DL382-7F gearkasse.
Så ingen grund til fordomme.

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 13. dec 2018, 21:11
af SkodiaqDK
erlingvj skrev:
13. dec 2018, 20:37
Nu har en A4 1,4 TFSI 150 HK altså vådkoblinger og 7 gear. Afløseren får samme DL382-7F gearkasse.
Så ingen grund til fordomme.
Afløseren får 270nm så vidt jeg kan se på audi.de. Så for nye vag biler kan min teori godt stadig holde stik.

Dsg7, uden 4x4, max 250nm = Meget sandsynligt det er en dq200. Der må gerne findes eksempler der modbeviser det. (2019 modeller)

Men skulle man have en 1.4/1.5 så bør man da godt nok kigge mod audi. Jeg ved ikke om det kun er a4 eller også de mindre audi modeller der har en bedre gearkasse til 1.5?

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 13. dec 2018, 21:23
af Hightower
Hvor kan jeg se hvilken gearkasse der ligger i min?

Passat 1,5 TSI DSG...bygget uge 42-2018

Er det ikke en DQ200 :?:

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 13. dec 2018, 22:17
af Peder
Hightower skrev:
13. dec 2018, 21:23
Hvor kan jeg se hvilken gearkasse der ligger i min?

Passat 1,5 TSI DSG...bygget uge 42-2018

Er det ikke en DQ200 :?:
Du kan se at den har dq200 ved at kigge på omdrejningstælleren og høre de underlige lyde.
Men ja, det har den.

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 14. dec 2018, 07:10
af Passatg 3c
Jeg spurgte for et par måneder siden importøren om Kodiaq blev leveret med dq200, når 1.5 TSI begyndte at komme på gaden, da jeg havde hørt rygter om det. Her er svaret:
"Kodiaq 1.5 TSI DSG, og 2.0 TSI DSG er udstyret med DQ381 gearkasse, det andet er ikke noget de har hørt noget om."

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 14. dec 2018, 08:34
af SkodiaqDK
Passatg 3c skrev:
14. dec 2018, 07:10
Jeg spurgte for et par måneder siden importøren om Kodiaq blev leveret med dq200, når 1.5 TSI begyndte at komme på gaden, da jeg havde hørt rygter om det. Her er svaret:
"Kodiaq 1.5 TSI DSG, og 2.0 TSI DSG er udstyret med DQ381 gearkasse, det andet er ikke noget de har hørt noget om."
Hvis det er korrekt, er det da interessant. Det ville betyde at VAG er ved at erkende at DQ200 ikke er så fantastisk.

... Meeeen hvis jeg overvejede en 1.5 tsi ville jeg nu stadig vente lidt til det står på skrift et sted. Synes godt nok det er ringe at Skoda ikke har frigivet nogle oplysninger om hvilken gearkasse og motor man modtager, på de biler de tog imod bestillinger på i April.

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 14. dec 2018, 08:49
af pwh
SkodiaqDK skrev:
Passatg 3c skrev:
14. dec 2018, 07:10
Jeg spurgte for et par måneder siden importøren om Kodiaq blev leveret med dq200, når 1.5 TSI begyndte at komme på gaden, da jeg havde hørt rygter om det. Her er svaret:
"Kodiaq 1.5 TSI DSG, og 2.0 TSI DSG er udstyret med DQ381 gearkasse, det andet er ikke noget de har hørt noget om."
Hvis det er korrekt, er det da interessant. Det ville betyde at VAG er ved at erkende at DQ200 ikke er så fantastisk.

... Meeeen hvis jeg overvejede en 1.5 tsi ville jeg nu stadig vente lidt til det står på skrift et sted. Synes godt nok det er ringe at Skoda ikke har frigivet nogle oplysninger om hvilken gearkasse og motor man modtager, på de biler de tog imod bestillinger på i April.
Tiguan 1,4 TSI (2WD) blev også leveret med vådkoblinger, 6 trins DQ250.
Så det ville undre mig hvis skodas ditto blev leveret med DQ200...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 14. dec 2018, 09:13
af SkodiaqDK
pwh skrev:
14. dec 2018, 08:49
SkodiaqDK skrev:
Passatg 3c skrev:
14. dec 2018, 07:10
Jeg spurgte for et par måneder siden importøren om Kodiaq blev leveret med dq200, når 1.5 TSI begyndte at komme på gaden, da jeg havde hørt rygter om det. Her er svaret:
"Kodiaq 1.5 TSI DSG, og 2.0 TSI DSG er udstyret med DQ381 gearkasse, det andet er ikke noget de har hørt noget om."
Hvis det er korrekt, er det da interessant. Det ville betyde at VAG er ved at erkende at DQ200 ikke er så fantastisk.

... Meeeen hvis jeg overvejede en 1.5 tsi ville jeg nu stadig vente lidt til det står på skrift et sted. Synes godt nok det er ringe at Skoda ikke har frigivet nogle oplysninger om hvilken gearkasse og motor man modtager, på de biler de tog imod bestillinger på i April.
Tiguan 1,4 TSI (2WD) blev også leveret med vådkoblinger, 6 trins DQ250.
Så det ville undre mig hvis skodas ditto blev leveret med DQ200...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Hvorfor når de leverer en Skoda superb med den? Som nævnt tidligere blev 1.4 TSI Kodiaq også bygget med DQ250. Skoda's søsterbil til en tiguan er en karoq.

Seat ateca, også søsterbil til Tiguan, bliver leveret med DQ200.

https://secure.viewer.zmags.com/publica ... 1ee1ae6/10

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 14. dec 2018, 09:52
af Korreborg
Har i kigget på hvor meget de må trække?
Jeg har en kammerat som har en ældre Tiguan med alm automatgearkasse.
Og det er vist pga. hvor meget den må trække, så de var lidt sent ude med at smide DSG i de biler.

Så det kunne jo være at man nu ikke smider DQ200 i de biler som er godkendt til at trække og XXXX kg

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 14. dec 2018, 12:39
af Hightower
Peder skrev:
13. dec 2018, 22:17
Hightower skrev:
13. dec 2018, 21:23
Hvor kan jeg se hvilken gearkasse der ligger i min?

Passat 1,5 TSI DSG...bygget uge 42-2018

Er det ikke en DQ200 :?:
Du kan se at den har dq200 ved at kigge på omdrejningstælleren og høre de underlige lyde.
Men ja, det har den.

Siger nu ingen underlige lyde (endnu) og oplever (endnu) ikke problemer med den. Eneste anke i valget af bil, var at gå fra diesel til benzin pga. alt for få km om året.....savner diesel-drønet og kommer nok aldrig til at syntes om vrælet når man træder pedalen i bund....

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 10. jan 2019, 22:15
af diskoboy
Låner lige tråden.

Hvis jeg læser https://de.m.wikipedia.org/wiki/VW_Touran_II passer det så at alle Touran benzin motorer er DQ200 uagtet om det er 1.4 eller 1.5?

Og i Passat B8 skal det være 1.8 for ikke at det er DQ200 (https://de.m.wikipedia.org/wiki/VW_Passat_B8)

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 10. jan 2019, 23:26
af mobworld
diskoboy skrev:
10. jan 2019, 22:15
Låner lige tråden.

Hvis jeg læser https://de.m.wikipedia.org/wiki/VW_Touran_II passer det så at alle Touran benzin motorer er DQ200 uagtet om det er 1.4 eller 1.5?

Og i Passat B8 skal det være 1.8 for ikke at det er DQ200 (https://de.m.wikipedia.org/wiki/VW_Passat_B8)
1.8tsi er også DQ200 i B8 passat

Mvh

Re: DQ200, DQ380 eller DQ381?

: 10. jan 2019, 23:33
af GranTurismo
diskoboy skrev:
10. jan 2019, 22:15
Låner lige tråden.

Hvis jeg læser https://de.m.wikipedia.org/wiki/VW_Touran_II passer det så at alle Touran benzin motorer er DQ200 uagtet om det er 1.4 eller 1.5?

Og i Passat B8 skal det være 1.8 for ikke at det er DQ200 (https://de.m.wikipedia.org/wiki/VW_Passat_B8)
Du skal op i 2,0 for at slippe for DQ200