Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: 29. jul 2018, 17:32
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Hej med jer
Jeg har netop bestilt en Skoda Octavia 1,0 TSI 115hk DSG - da den er 7 trins gætter jeg på det er den der hedder DQ200.
Nu har jeg lige læst tråden om DQ200 der glider/hakker og er lidt bekymret for om jeg har købt katten i sækken.
Men det ser ud til i den tråd at alle med problemer kører 1,4 TSI 150hk - er der nogen der ved om problemerne er forbeholdt den stærkere motor?
Den bil jeg har bestilt er den samme jeg prøvekørte, og for mig at se skiftede den perfekt - jeg mærkede ingen gearskift, så det var nærmest som at køre elbil.
Jeg har netop bestilt en Skoda Octavia 1,0 TSI 115hk DSG - da den er 7 trins gætter jeg på det er den der hedder DQ200.
Nu har jeg lige læst tråden om DQ200 der glider/hakker og er lidt bekymret for om jeg har købt katten i sækken.
Men det ser ud til i den tråd at alle med problemer kører 1,4 TSI 150hk - er der nogen der ved om problemerne er forbeholdt den stærkere motor?
Den bil jeg har bestilt er den samme jeg prøvekørte, og for mig at se skiftede den perfekt - jeg mærkede ingen gearskift, så det var nærmest som at køre elbil.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Jeg kan ikke sige det med bestemthed, men der er ikke grundlæggende forskel på om DQ200 sidder i en 1,0 eller ej, så potentielt har den også problemerne. De kører alle sammen super dupper de første ca. 5-8000 km, så plejer hakkeriet at komme hvis du er en af de uheldige.Nubi skrev: ↑29. jul 2018, 17:36Hej med jer
Jeg har netop bestilt en Skoda Octavia 1,0 TSI 115hk DSG - da den er 7 trins gætter jeg på det er den der hedder DQ200.
Nu har jeg lige læst tråden om DQ200 der glider/hakker og er lidt bekymret for om jeg har købt katten i sækken.
Men det ser ud til i den tråd at alle med problemer kører 1,4 TSI 150hk - er der nogen der ved om problemerne er forbeholdt den stærkere motor?
Den bil jeg har bestilt er den samme jeg prøvekørte, og for mig at se skiftede den perfekt - jeg mærkede ingen gearskift, så det var nærmest som at køre elbil.
Men velkommen i VAG lotteriet.
/Søren.
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Ja gearkassen er den samme. Jeg har dog i mindre grad oplevet det i den gamles fabia 1.0 - måske dens lavere moment gør det mindre udpræget.
Vil dog sige at jeg nu har kørt små 100.000km i min, og på trods af glideriet har jeg været rigtig glad for DSG - Ville ikke undvære det igen.
Vil dog sige at jeg nu har kørt små 100.000km i min, og på trods af glideriet har jeg været rigtig glad for DSG - Ville ikke undvære det igen.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: 29. jul 2018, 17:32
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Du skriver "på trods af glideriet" - vil det sige man godt kan køre med det uden at forværre tingene?
Og hvad er det egentlig helt præcist den gør? (jeg har søgt, og som sagt læst en hel del af den store DQ200 tråd, men er stadig usikker på hvad problemet er)
Og hvad er det egentlig helt præcist den gør? (jeg har søgt, og som sagt læst en hel del af den store DQ200 tråd, men er stadig usikker på hvad problemet er)
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 789
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 120 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Kort:
Har Octaviaen - 1,0 115 DSG - 24.000 km. og problemfri.
Har Octaviaen - 1,0 115 DSG - 24.000 km. og problemfri.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 789
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 120 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Jeg mener der er et par videoer et sted i den lange DQ200 tråd, der skulle vise det.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Min G7 1.4 TSI med 200Nm moment har kørt helt uden problemer. Har rundet 50.000 km.
Min nabo i sommerhuset har en Polo 1.0 TSI med 95 HK. Den skifter i princippet som den skal, men alt for tidligt op i gear. Der gør at den "brummer" i motoren. Det er øko-programmeringen det er galt med.
Har prøvet en A3 1.0 TFSI med 115 HK og S-tronic. Det er den mest velafstemte kombination af motor og DQ200 jeg har prøvet. Tror det samme gælder for en Octavia, bortset fra at støjdæmpningen ikke er helt så god.
Min nabo i sommerhuset har en Polo 1.0 TSI med 95 HK. Den skifter i princippet som den skal, men alt for tidligt op i gear. Der gør at den "brummer" i motoren. Det er øko-programmeringen det er galt med.
Har prøvet en A3 1.0 TFSI med 115 HK og S-tronic. Det er den mest velafstemte kombination af motor og DQ200 jeg har prøvet. Tror det samme gælder for en Octavia, bortset fra at støjdæmpningen ikke er helt så god.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5573
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Det er vist næsten alle motoversioner som er ramt i tråden. Ikke kun 1,4.
Det er lidt som at spille i lotteriet. Men det er kun en lille promille som er berørt.
Jeg har selv en 1,4 TSI med 250 Nm som ikke glider.
Det er lidt som at spille i lotteriet. Men det er kun en lille promille som er berørt.
Jeg har selv en 1,4 TSI med 250 Nm som ikke glider.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Og jeg er af den holdning det er en meget stor procentdel er ramt. Ud af 13 biler jeg har prøvet er over halvdelen udstyret med en "defekt" DQ200. Det hjalp først min egen statistik i positiv retning da jeg prøvede Audi A3. Alle 3 fungerede perfekt, hvilket undrer mig meget. Kan ikke lade være med at tænke Audi kører med en anden software.
Hvad der er rigtigt eller forkert må være op til den enkelte at bedømme. Personligt havde jeg aldrig købt en ny bil med DQ200. Vil afprøve før køb.
Skrevet af en tidligere ejer af DQ200 - og nu igen ejer af DQ200 - samt DQ250
Hvad der er rigtigt eller forkert må være op til den enkelte at bedømme. Personligt havde jeg aldrig købt en ny bil med DQ200. Vil afprøve før køb.
Skrevet af en tidligere ejer af DQ200 - og nu igen ejer af DQ200 - samt DQ250
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5573
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Jeg har så prøvet DQ200 i Polo 1,2 TSI med 90, 105 og 110 Hk, Ibiza 1,0 TSI med 110 Hk, Golf 1,4 TSI med 150 Hk, Golf 1,5 TSI med 150 Hk samt min egen Polo BlueGT. Ingen af dem har jeg kunnet tvinge til at glide i koblingerne, selvom jeg har prøvet i manuel i både 3. og 4. gear fra lave omdrejninger. Hverken i varm eller kold tilstand.claussor skrev: ↑30. jul 2018, 20:16Og jeg er af den holdning det er en meget stor procentdel er ramt. Ud af 13 biler jeg har prøvet er over halvdelen udstyret med en "defekt" DQ200. Det hjalp først min egen statistik i positiv retning da jeg prøvede Audi A3. Alle 3 fungerede perfekt, hvilket undrer mig meget. Kan ikke lade være med at tænke Audi kører med en anden software.
Hvad der er rigtigt eller forkert må være op til den enkelte at bedømme. Personligt havde jeg aldrig købt en ny bil med DQ200. Vil afprøve før køb.
Skrevet af en tidligere ejer af DQ200 - og nu igen ejer af DQ200 - samt DQ250
Men jeg har da set nogle af de videoer i tråden, så jeg anerkender at nogle har et problem. Jeg har bare aldrig selv oplevet det.
Tråden er ganske vist nogen-og-halvfems sider, men jeg tror at omkring 10 personer står for de 90 af siderne. Der er måske 30(?) i tråden som har haft problemer. Og der er solgt tusindvis af biler med DQ200...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
De gør de fx i en Audi A3 1.0 TSFI S-tronic versus en Golf 1.0 TSI DSG.
Golfens programmering gør at den skifter hurtigere op i gear (for at få gode forbrugstal). A3 har en langt mere "harmonisk" programmering men kører lidt kortere pr. liter benzin.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Vi står fast på hvert sit synspunkt og fred være med det:-)GranTurismo skrev: ↑30. jul 2018, 23:44Jeg har så prøvet DQ200 i Polo 1,2 TSI med 90, 105 og 110 Hk, Ibiza 1,0 TSI med 110 Hk, Golf 1,4 TSI med 150 Hk, Golf 1,5 TSI med 150 Hk samt min egen Polo BlueGT. Ingen af dem har jeg kunnet tvinge til at glide i koblingerne, selvom jeg har prøvet i manuel i både 3. og 4. gear fra lave omdrejninger. Hverken i varm eller kold tilstand.claussor skrev: ↑30. jul 2018, 20:16Og jeg er af den holdning det er en meget stor procentdel er ramt. Ud af 13 biler jeg har prøvet er over halvdelen udstyret med en "defekt" DQ200. Det hjalp først min egen statistik i positiv retning da jeg prøvede Audi A3. Alle 3 fungerede perfekt, hvilket undrer mig meget. Kan ikke lade være med at tænke Audi kører med en anden software.
Hvad der er rigtigt eller forkert må være op til den enkelte at bedømme. Personligt havde jeg aldrig købt en ny bil med DQ200. Vil afprøve før køb.
Skrevet af en tidligere ejer af DQ200 - og nu igen ejer af DQ200 - samt DQ250
Men jeg har da set nogle af de videoer i tråden, så jeg anerkender at nogle har et problem. Jeg har bare aldrig selv oplevet det.
Tråden er ganske vist nogen-og-halvfems sider, men jeg tror at omkring 10 personer står for de 90 af siderne. Der er måske 30(?) i tråden som har haft problemer. Og der er solgt tusindvis af biler med DQ200...
Mht. Erling: Ahh god info. Det giver også mening. Forestiller mig Audi har ændret på andet også. Jeg havde svoret jeg aldrig skulle have DQ200 igen indtil jeg prøvede A3.
Min evige lyst til at eje en 1,4 TSI ( synes det er den bedste allround motor på markedet) fik mig dog til at prøve en A3 heldigvis.
- Novilux
- Nyt medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 22:27
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Jeg har en 1.0 tsi dsg7 (Dq200)
LAD VÆRE! - startede med at skifte for hurtigt op i gear for at være “økonomisk” så hele bilen rystede kunne mærkes i rattet. Skulle jeg overhale så fik den næsten et “chok” hvis den kørte 75 i 7. Gear så gav det et stort skrald.. forfærdelig gearkasse.. jeg fik tvs software i det fik den til at køre som den burde men nu rasler den i ned gearing starter fra 3-2 og fra 2-1 er det helt slemt..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
LAD VÆRE! - startede med at skifte for hurtigt op i gear for at være “økonomisk” så hele bilen rystede kunne mærkes i rattet. Skulle jeg overhale så fik den næsten et “chok” hvis den kørte 75 i 7. Gear så gav det et stort skrald.. forfærdelig gearkasse.. jeg fik tvs software i det fik den til at køre som den burde men nu rasler den i ned gearing starter fra 3-2 og fra 2-1 er det helt slemt..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
I mine øjne er DQ200 en langt større katastrofe end dieselskandalen.
/Søren.
- Novilux
- Nyt medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 22:27
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
i-s skrev:I mine øjne er DQ200 en langt større katastrofe end dieselskandalen.
Enig igen
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5573
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er fordi du selv er blandt de promiller som har været ramt af problemer med DQ200.
Trods alt er det jo samtlige biler med de indkaldte motorer, som har været ramt af diesel-gate. Og løsningen har så vidt jeg har forstået resulteret i motorer som går markant dårligere end oprindeligt.
- These users thanked the author GranTurismo for the post:
- erlingvj
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Promiller .. ha ha ..GranTurismo skrev: ↑1. aug 2018, 12:33Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er fordi du selv er blandt de promiller som har været ramt af problemer med DQ200.
Trods alt er det jo samtlige biler med de indkaldte motorer, som har været ramt af diesel-gate. Og løsningen har så vidt jeg har forstået resulteret i motorer som går markant dårligere end oprindeligt.
/Søren.
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Om det er 2 eller 522 promille der er ramt, så er der vel ikke noget galt i ovenstående udtalelsei-s skrev:Promiller .. ha ha ..GranTurismo skrev: ↑1. aug 2018, 12:33Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er fordi du selv er blandt de promiller som har været ramt af problemer med DQ200.
Trods alt er det jo samtlige biler med de indkaldte motorer, som har været ramt af diesel-gate. Og løsningen har så vidt jeg har forstået resulteret i motorer som går markant dårligere end oprindeligt.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Jeg kan ikke lade være med at tænke at de promiller der har en perfekt dq200 tror det er promiller der har defektei-s skrev: ↑1. aug 2018, 17:26Promiller .. ha ha ..GranTurismo skrev: ↑1. aug 2018, 12:33Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er fordi du selv er blandt de promiller som har været ramt af problemer med DQ200.
Trods alt er det jo samtlige biler med de indkaldte motorer, som har været ramt af diesel-gate. Og løsningen har så vidt jeg har forstået resulteret i motorer som går markant dårligere end oprindeligt.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Jeg siger igen, at ud af 13 tilfældige biler (årg 17 ->) jeg har prøvet havde 13 problemerne. Hvis jeg kan plukke 13 biler ud, som alle har problemer, så taler vi ikke om promiller.pwh skrev: ↑1. aug 2018, 17:37Om det er 2 eller 522 promille der er ramt, så er der vel ikke noget galt i ovenstående udtalelsei-s skrev:Promiller .. ha ha ..GranTurismo skrev: ↑1. aug 2018, 12:33
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er fordi du selv er blandt de promiller som har været ramt af problemer med DQ200.
Trods alt er det jo samtlige biler med de indkaldte motorer, som har været ramt af diesel-gate. Og løsningen har så vidt jeg har forstået resulteret i motorer som går markant dårligere end oprindeligt.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Nogen af jer som udtaler jer har årg. 12, 13 og 14 biler (dem med den bløde kobling der blev slidt ned hurtigere end de fleste forventer), som typisk ikke glider som 15, 16 og 17 årgange (dem med de nye hårde koblinger, hvor man har forsøgt at løse slid problemet).
/Søren.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 6 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Jeg siger igen, at ud af 13 tilfældige biler (årg 17 ->) jeg har prøvet havde 13 problemerne. Hvis jeg kan plukke 13 biler ud, som alle har problemer, så taler vi ikke om promiller.
Nogen af jer som udtaler jer har årg. 12, 13 og 14 biler (dem med den bløde kobling der blev slidt ned hurtigere end de fleste forventer), som typisk ikke glider som 15, 16 og 17 årgange (dem med de nye hårde koblinger, hvor man har forsøgt at løse slid problemet).
Og er 2018 og 2019 årgangene også med de hårde koblinger?
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5573
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Ja.
Men det er ikke korrekt at det kun er modeller fra '15 og frem som er ramt. Tråden om glidende koblinger starter med Jankes 2014 og følges op af flere ældre eksempler, f.eks Golf 6.
Jeg har prøvet biler fra 2014 og op til den nye Golf 7,5 med 1,5 TSI 150 Hk.
Ingen af dem har jeg kunnet tvinge til at glide, selv i manuel.
Så fejlraten ligger et sted mellem de 0% jeg har konstateret og de 100% som Søren har konstateret.
Men der er solgt mange tusinde biler med DQ200 og jeg vil tro antallet af biler i tråden med glidende ligger på 30-40 stykker (et gæt - jeg har løbende fulgt med i tråden)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
De ældre der er ramt er dem der har fået skiftet koblinger og software til 2014 og frem. Min egen G6 inkl. 30-40 STK. er mange. De fleste vil aldrig ane de har en defekt gearkasse. De tror bare den skal gøre det. Vagcars er for "nørder". Dertil alle dem VW har afvist og kalder det seriestandard og må tage hjem med ærgrelse. De færreste får forvildet sig ind vagcars.GranTurismo skrev: ↑1. aug 2018, 21:30Ja.
Men det er ikke korrekt at det kun er modeller fra '15 og frem som er ramt. Tråden om glidende koblinger starter med Jankes 2014 og følges op af flere ældre eksempler, f.eks Golf 6.
Jeg har prøvet biler fra 2014 og op til den nye Golf 7,5 med 1,5 TSI 150 Hk.
Ingen af dem har jeg kunnet tvinge til at glide, selv i manuel.
Så fejlraten ligger et sted mellem de 0% jeg har konstateret og de 100% som Søren har konstateret.
Men der er solgt mange tusinde biler med DQ200 og jeg vil tro antallet af biler i tråden med glidende ligger på 30-40 stykker (et gæt - jeg har løbende fulgt med i tråden)
Jeg tror ikke du finder en tråd på vagcars hvor så mange brugere har tilkendegivet de har den samme fejl på noget VAG produkt.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5573
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Hvis man har problemer, så prøver mange at søge hjælp på fora som dette. Langt flere end der bliver medlem fordi de er bilentusiaster.
Der er jo ingen grund til at søge hjælp, hvis man ikke har et problem...
Der er jo ingen grund til at søge hjælp, hvis man ikke har et problem...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Promille procent. Vi har forskellige synspunkter:)GranTurismo skrev: ↑1. aug 2018, 22:34Hvis man har problemer, så prøver mange at søge hjælp på fora som dette. Langt flere end der bliver medlem fordi de er bilentusiaster.
Der er jo ingen grund til at søge hjælp, hvis man ikke har et problem...
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 6 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Jeg har en Leon fr st i bestilling. Den har DQ200. Kryds fingre for migclaussor skrev: ↑1. aug 2018, 22:47Promille procent. Vi har forskellige synspunkter:)GranTurismo skrev: ↑1. aug 2018, 22:34Hvis man har problemer, så prøver mange at søge hjælp på fora som dette. Langt flere end der bliver medlem fordi de er bilentusiaster.
Der er jo ingen grund til at søge hjælp, hvis man ikke har et problem...
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1381
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 419 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Nu laver jeg sikkert ballade og kommer i modvind, men det overlever jeg nok
Min påstand er at ALLE DQ200 mere eller mindre har de samme fejl. Og når der er folk herinde, som har modsatte holdning, så er det fordi de er så glade for deres VAG biler, at det vil gøre for "ondt" at skulle indrømme at deres "drømmebil" har fejl.
Min påstand er at ALLE DQ200 mere eller mindre har de samme fejl. Og når der er folk herinde, som har modsatte holdning, så er det fordi de er så glade for deres VAG biler, at det vil gøre for "ondt" at skulle indrømme at deres "drømmebil" har fejl.
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Er også sikker på næsten alle med DQ200 er ramt, nogle opdager bare aldrig problemet da de syntes bilen kører som den skal, der er vi så andre der ikke syntes at den skal køre sådan
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1889 times
Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?
Jeg havde problemet på min gamle Superb, indtil den fik nye koblinger. Så jeg HAR oplevet problemet, men det blev løst. Min nye Superb, og den større flåde af lejebiler jeg har prøvet, har ikke haft problemet. Så jeg mener bestemt ikke, at alle har det - og jeg gør ikke noget for at "beskytte" mit valg. Der er garanti på, og det skal bare virke.