Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Alt vedr. gear, kobling mv.
Nubi
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 29. jul 2018, 17:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af Nubi » 29. jul 2018, 17:36

Hej med jer

Jeg har netop bestilt en Skoda Octavia 1,0 TSI 115hk DSG - da den er 7 trins gætter jeg på det er den der hedder DQ200.

Nu har jeg lige læst tråden om DQ200 der glider/hakker og er lidt bekymret for om jeg har købt katten i sækken.

Men det ser ud til i den tråd at alle med problemer kører 1,4 TSI 150hk - er der nogen der ved om problemerne er forbeholdt den stærkere motor?


Den bil jeg har bestilt er den samme jeg prøvekørte, og for mig at se skiftede den perfekt - jeg mærkede ingen gearskift, så det var nærmest som at køre elbil.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af i-s » 29. jul 2018, 18:04

Nubi skrev:
29. jul 2018, 17:36
Hej med jer

Jeg har netop bestilt en Skoda Octavia 1,0 TSI 115hk DSG - da den er 7 trins gætter jeg på det er den der hedder DQ200.

Nu har jeg lige læst tråden om DQ200 der glider/hakker og er lidt bekymret for om jeg har købt katten i sækken.

Men det ser ud til i den tråd at alle med problemer kører 1,4 TSI 150hk - er der nogen der ved om problemerne er forbeholdt den stærkere motor?


Den bil jeg har bestilt er den samme jeg prøvekørte, og for mig at se skiftede den perfekt - jeg mærkede ingen gearskift, så det var nærmest som at køre elbil.
Jeg kan ikke sige det med bestemthed, men der er ikke grundlæggende forskel på om DQ200 sidder i en 1,0 eller ej, så potentielt har den også problemerne. De kører alle sammen super dupper de første ca. 5-8000 km, så plejer hakkeriet at komme hvis du er en af de uheldige.
Men velkommen i VAG lotteriet.
/Søren.

Sace
Medlem
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 85 times
Been thanked: 156 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af Sace » 29. jul 2018, 18:09

Ja gearkassen er den samme. Jeg har dog i mindre grad oplevet det i den gamles fabia 1.0 - måske dens lavere moment gør det mindre udpræget.

Vil dog sige at jeg nu har kørt små 100.000km i min, og på trods af glideriet har jeg været rigtig glad for DSG - Ville ikke undvære det igen.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Nubi
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 29. jul 2018, 17:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af Nubi » 29. jul 2018, 19:35

Du skriver "på trods af glideriet" - vil det sige man godt kan køre med det uden at forværre tingene?

Og hvad er det egentlig helt præcist den gør? (jeg har søgt, og som sagt læst en hel del af den store DQ200 tråd, men er stadig usikker på hvad problemet er)
These users thanked the author Nubi for the post:
Jan VJ

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af jencka » 29. jul 2018, 21:00

Kort:
Har Octaviaen - 1,0 115 DSG - 24.000 km. og problemfri.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af jencka » 30. jul 2018, 06:40

Nubi skrev:
29. jul 2018, 19:35
Du skriver "på trods af glideriet" - vil det sige man godt kan køre med det uden at forværre tingene?

Og hvad er det egentlig helt præcist den gør? (jeg har søgt, og som sagt læst en hel del af den store DQ200 tråd, men er stadig usikker på hvad problemet er)
Jeg mener der er et par videoer et sted i den lange DQ200 tråd, der skulle vise det.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af erlingvj » 30. jul 2018, 08:12

Min G7 1.4 TSI med 200Nm moment har kørt helt uden problemer. Har rundet 50.000 km.
Min nabo i sommerhuset har en Polo 1.0 TSI med 95 HK. Den skifter i princippet som den skal, men alt for tidligt op i gear. Der gør at den "brummer" i motoren. Det er øko-programmeringen det er galt med.
Har prøvet en A3 1.0 TFSI med 115 HK og S-tronic. Det er den mest velafstemte kombination af motor og DQ200 jeg har prøvet. Tror det samme gælder for en Octavia, bortset fra at støjdæmpningen ikke er helt så god.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af GranTurismo » 30. jul 2018, 11:08

Det er vist næsten alle motoversioner som er ramt i tråden. Ikke kun 1,4.

Det er lidt som at spille i lotteriet. Men det er kun en lille promille som er berørt.

Jeg har selv en 1,4 TSI med 250 Nm som ikke glider.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Nubi
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 29. jul 2018, 17:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af Nubi » 30. jul 2018, 18:46

Tak for de mange svar - nu er jeg mere rolig :-)

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af claussor » 30. jul 2018, 20:16

Og jeg er af den holdning det er en meget stor procentdel er ramt. Ud af 13 biler jeg har prøvet er over halvdelen udstyret med en "defekt" DQ200. Det hjalp først min egen statistik i positiv retning da jeg prøvede Audi A3. Alle 3 fungerede perfekt, hvilket undrer mig meget. Kan ikke lade være med at tænke Audi kører med en anden software.

Hvad der er rigtigt eller forkert må være op til den enkelte at bedømme. Personligt havde jeg aldrig købt en ny bil med DQ200. Vil afprøve før køb.

Skrevet af en tidligere ejer af DQ200 - og nu igen ejer af DQ200 - samt DQ250 :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af GranTurismo » 30. jul 2018, 23:44

claussor skrev:
30. jul 2018, 20:16
Og jeg er af den holdning det er en meget stor procentdel er ramt. Ud af 13 biler jeg har prøvet er over halvdelen udstyret med en "defekt" DQ200. Det hjalp først min egen statistik i positiv retning da jeg prøvede Audi A3. Alle 3 fungerede perfekt, hvilket undrer mig meget. Kan ikke lade være med at tænke Audi kører med en anden software.

Hvad der er rigtigt eller forkert må være op til den enkelte at bedømme. Personligt havde jeg aldrig købt en ny bil med DQ200. Vil afprøve før køb.

Skrevet af en tidligere ejer af DQ200 - og nu igen ejer af DQ200 - samt DQ250 :)
Jeg har så prøvet DQ200 i Polo 1,2 TSI med 90, 105 og 110 Hk, Ibiza 1,0 TSI med 110 Hk, Golf 1,4 TSI med 150 Hk, Golf 1,5 TSI med 150 Hk samt min egen Polo BlueGT. Ingen af dem har jeg kunnet tvinge til at glide i koblingerne, selvom jeg har prøvet i manuel i både 3. og 4. gear fra lave omdrejninger. Hverken i varm eller kold tilstand.

Men jeg har da set nogle af de videoer i tråden, så jeg anerkender at nogle har et problem. Jeg har bare aldrig selv oplevet det.

Tråden er ganske vist nogen-og-halvfems sider, men jeg tror at omkring 10 personer står for de 90 af siderne. Der er måske 30(?) i tråden som har haft problemer. Og der er solgt tusindvis af biler med DQ200...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af erlingvj » 31. jul 2018, 03:43

claussor skrev:
30. jul 2018, 20:16
Kan ikke lade være med at tænke Audi kører med en anden software.
De gør de fx i en Audi A3 1.0 TSFI S-tronic versus en Golf 1.0 TSI DSG.
Golfens programmering gør at den skifter hurtigere op i gear (for at få gode forbrugstal). A3 har en langt mere "harmonisk" programmering men kører lidt kortere pr. liter benzin.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af claussor » 31. jul 2018, 06:41

GranTurismo skrev:
30. jul 2018, 23:44
claussor skrev:
30. jul 2018, 20:16
Og jeg er af den holdning det er en meget stor procentdel er ramt. Ud af 13 biler jeg har prøvet er over halvdelen udstyret med en "defekt" DQ200. Det hjalp først min egen statistik i positiv retning da jeg prøvede Audi A3. Alle 3 fungerede perfekt, hvilket undrer mig meget. Kan ikke lade være med at tænke Audi kører med en anden software.

Hvad der er rigtigt eller forkert må være op til den enkelte at bedømme. Personligt havde jeg aldrig købt en ny bil med DQ200. Vil afprøve før køb.

Skrevet af en tidligere ejer af DQ200 - og nu igen ejer af DQ200 - samt DQ250 :)
Jeg har så prøvet DQ200 i Polo 1,2 TSI med 90, 105 og 110 Hk, Ibiza 1,0 TSI med 110 Hk, Golf 1,4 TSI med 150 Hk, Golf 1,5 TSI med 150 Hk samt min egen Polo BlueGT. Ingen af dem har jeg kunnet tvinge til at glide i koblingerne, selvom jeg har prøvet i manuel i både 3. og 4. gear fra lave omdrejninger. Hverken i varm eller kold tilstand.

Men jeg har da set nogle af de videoer i tråden, så jeg anerkender at nogle har et problem. Jeg har bare aldrig selv oplevet det.

Tråden er ganske vist nogen-og-halvfems sider, men jeg tror at omkring 10 personer står for de 90 af siderne. Der er måske 30(?) i tråden som har haft problemer. Og der er solgt tusindvis af biler med DQ200...
Vi står fast på hvert sit synspunkt og fred være med det:-)

Mht. Erling: Ahh god info. Det giver også mening. Forestiller mig Audi har ændret på andet også. Jeg havde svoret jeg aldrig skulle have DQ200 igen indtil jeg prøvede A3.

Min evige lyst til at eje en 1,4 TSI ( synes det er den bedste allround motor på markedet) fik mig dog til at prøve en A3 heldigvis.

Brugeravatar
Novilux
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 22:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af Novilux » 31. jul 2018, 08:10

Jeg har en 1.0 tsi dsg7 (Dq200)
LAD VÆRE! - startede med at skifte for hurtigt op i gear for at være “økonomisk” så hele bilen rystede kunne mærkes i rattet. Skulle jeg overhale så fik den næsten et “chok” hvis den kørte 75 i 7. Gear så gav det et stort skrald.. forfærdelig gearkasse.. jeg fik tvs software i det fik den til at køre som den burde men nu rasler den i ned gearing starter fra 3-2 og fra 2-1 er det helt slemt..


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author Novilux for the post:
i-s

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af i-s » 1. aug 2018, 12:08

I mine øjne er DQ200 en langt større katastrofe end dieselskandalen.
/Søren.

Brugeravatar
Novilux
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 22:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af Novilux » 1. aug 2018, 12:13

i-s skrev:I mine øjne er DQ200 en langt større katastrofe end dieselskandalen.

Enig igen BilledeBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author Novilux for the post:
i-s

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af GranTurismo » 1. aug 2018, 12:33

i-s skrev:
1. aug 2018, 12:08
I mine øjne er DQ200 en langt større katastrofe end dieselskandalen.
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er fordi du selv er blandt de promiller som har været ramt af problemer med DQ200.

Trods alt er det jo samtlige biler med de indkaldte motorer, som har været ramt af diesel-gate. Og løsningen har så vidt jeg har forstået resulteret i motorer som går markant dårligere end oprindeligt.
These users thanked the author GranTurismo for the post:
erlingvj
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af i-s » 1. aug 2018, 17:26

GranTurismo skrev:
1. aug 2018, 12:33
i-s skrev:
1. aug 2018, 12:08
I mine øjne er DQ200 en langt større katastrofe end dieselskandalen.
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er fordi du selv er blandt de promiller som har været ramt af problemer med DQ200.

Trods alt er det jo samtlige biler med de indkaldte motorer, som har været ramt af diesel-gate. Og løsningen har så vidt jeg har forstået resulteret i motorer som går markant dårligere end oprindeligt.
Promiller .. ha ha ..
These users thanked the author i-s for the post:
claussor
/Søren.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af pwh » 1. aug 2018, 17:37

i-s skrev:
GranTurismo skrev:
1. aug 2018, 12:33
i-s skrev:
1. aug 2018, 12:08
I mine øjne er DQ200 en langt større katastrofe end dieselskandalen.
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er fordi du selv er blandt de promiller som har været ramt af problemer med DQ200.

Trods alt er det jo samtlige biler med de indkaldte motorer, som har været ramt af diesel-gate. Og løsningen har så vidt jeg har forstået resulteret i motorer som går markant dårligere end oprindeligt.
Promiller .. ha ha ..
Om det er 2 eller 522 promille der er ramt, så er der vel ikke noget galt i ovenstående udtalelse Billede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af claussor » 1. aug 2018, 18:55

i-s skrev:
1. aug 2018, 17:26
GranTurismo skrev:
1. aug 2018, 12:33
i-s skrev:
1. aug 2018, 12:08
I mine øjne er DQ200 en langt større katastrofe end dieselskandalen.
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er fordi du selv er blandt de promiller som har været ramt af problemer med DQ200.

Trods alt er det jo samtlige biler med de indkaldte motorer, som har været ramt af diesel-gate. Og løsningen har så vidt jeg har forstået resulteret i motorer som går markant dårligere end oprindeligt.
Promiller .. ha ha ..
Jeg kan ikke lade være med at tænke at de promiller der har en perfekt dq200 tror det er promiller der har defekte ;)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af i-s » 1. aug 2018, 20:42

pwh skrev:
1. aug 2018, 17:37
i-s skrev:
GranTurismo skrev:
1. aug 2018, 12:33

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er fordi du selv er blandt de promiller som har været ramt af problemer med DQ200.

Trods alt er det jo samtlige biler med de indkaldte motorer, som har været ramt af diesel-gate. Og løsningen har så vidt jeg har forstået resulteret i motorer som går markant dårligere end oprindeligt.
Promiller .. ha ha ..
Om det er 2 eller 522 promille der er ramt, så er der vel ikke noget galt i ovenstående udtalelse Billede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Jeg siger igen, at ud af 13 tilfældige biler (årg 17 ->) jeg har prøvet havde 13 problemerne. Hvis jeg kan plukke 13 biler ud, som alle har problemer, så taler vi ikke om promiller.
Nogen af jer som udtaler jer har årg. 12, 13 og 14 biler (dem med den bløde kobling der blev slidt ned hurtigere end de fleste forventer), som typisk ikke glider som 15, 16 og 17 årgange (dem med de nye hårde koblinger, hvor man har forsøgt at løse slid problemet).
/Søren.

maha
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af maha » 1. aug 2018, 21:04

Jeg siger igen, at ud af 13 tilfældige biler (årg 17 ->) jeg har prøvet havde 13 problemerne. Hvis jeg kan plukke 13 biler ud, som alle har problemer, så taler vi ikke om promiller.
Nogen af jer som udtaler jer har årg. 12, 13 og 14 biler (dem med den bløde kobling der blev slidt ned hurtigere end de fleste forventer), som typisk ikke glider som 15, 16 og 17 årgange (dem med de nye hårde koblinger, hvor man har forsøgt at løse slid problemet).

Og er 2018 og 2019 årgangene også med de hårde koblinger?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af GranTurismo » 1. aug 2018, 21:30

maha skrev:
1. aug 2018, 21:04

Og er 2018 og 2019 årgangene også med de hårde koblinger?
Ja.

Men det er ikke korrekt at det kun er modeller fra '15 og frem som er ramt. Tråden om glidende koblinger starter med Jankes 2014 og følges op af flere ældre eksempler, f.eks Golf 6.

Jeg har prøvet biler fra 2014 og op til den nye Golf 7,5 med 1,5 TSI 150 Hk.

Ingen af dem har jeg kunnet tvinge til at glide, selv i manuel.

Så fejlraten ligger et sted mellem de 0% jeg har konstateret og de 100% som Søren har konstateret.

Men der er solgt mange tusinde biler med DQ200 og jeg vil tro antallet af biler i tråden med glidende ligger på 30-40 stykker (et gæt - jeg har løbende fulgt med i tråden)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af claussor » 1. aug 2018, 21:37

GranTurismo skrev:
1. aug 2018, 21:30
maha skrev:
1. aug 2018, 21:04

Og er 2018 og 2019 årgangene også med de hårde koblinger?
Ja.

Men det er ikke korrekt at det kun er modeller fra '15 og frem som er ramt. Tråden om glidende koblinger starter med Jankes 2014 og følges op af flere ældre eksempler, f.eks Golf 6.

Jeg har prøvet biler fra 2014 og op til den nye Golf 7,5 med 1,5 TSI 150 Hk.

Ingen af dem har jeg kunnet tvinge til at glide, selv i manuel.

Så fejlraten ligger et sted mellem de 0% jeg har konstateret og de 100% som Søren har konstateret.

Men der er solgt mange tusinde biler med DQ200 og jeg vil tro antallet af biler i tråden med glidende ligger på 30-40 stykker (et gæt - jeg har løbende fulgt med i tråden)
De ældre der er ramt er dem der har fået skiftet koblinger og software til 2014 og frem. Min egen G6 inkl. 30-40 STK. er mange. De fleste vil aldrig ane de har en defekt gearkasse. De tror bare den skal gøre det. Vagcars er for "nørder". Dertil alle dem VW har afvist og kalder det seriestandard og må tage hjem med ærgrelse. De færreste får forvildet sig ind vagcars.

Jeg tror ikke du finder en tråd på vagcars hvor så mange brugere har tilkendegivet de har den samme fejl på noget VAG produkt.
These users thanked the author claussor for the post:
pomfrit

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af GranTurismo » 1. aug 2018, 22:34

Hvis man har problemer, så prøver mange at søge hjælp på fora som dette. Langt flere end der bliver medlem fordi de er bilentusiaster.

Der er jo ingen grund til at søge hjælp, hvis man ikke har et problem...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af claussor » 1. aug 2018, 22:47

GranTurismo skrev:
1. aug 2018, 22:34
Hvis man har problemer, så prøver mange at søge hjælp på fora som dette. Langt flere end der bliver medlem fordi de er bilentusiaster.

Der er jo ingen grund til at søge hjælp, hvis man ikke har et problem...
Promille procent. Vi har forskellige synspunkter:)

maha
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af maha » 2. aug 2018, 06:46

claussor skrev:
1. aug 2018, 22:47
GranTurismo skrev:
1. aug 2018, 22:34
Hvis man har problemer, så prøver mange at søge hjælp på fora som dette. Langt flere end der bliver medlem fordi de er bilentusiaster.

Der er jo ingen grund til at søge hjælp, hvis man ikke har et problem...
Promille procent. Vi har forskellige synspunkter:)
Jeg har en Leon fr st i bestilling. Den har DQ200. Kryds fingre for mig :-) :-)

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af _Jensen » 2. aug 2018, 09:32

Nu laver jeg sikkert ballade og kommer i modvind, men det overlever jeg nok ;)

Min påstand er at ALLE DQ200 mere eller mindre har de samme fejl. Og når der er folk herinde, som har modsatte holdning, så er det fordi de er så glade for deres VAG biler, at det vil gøre for "ondt" at skulle indrømme at deres "drømmebil" har fejl.
These users thanked the author _Jensen for the post:
Jeha
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af gudhjem » 2. aug 2018, 09:44

Er også sikker på næsten alle med DQ200 er ramt, nogle opdager bare aldrig problemet da de syntes bilen kører som den skal, der er vi så andre der ikke syntes at den skal køre sådan


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author gudhjem for the post:
Jeha

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af GaSelle » 2. aug 2018, 10:00

Jeg havde problemet på min gamle Superb, indtil den fik nye koblinger. Så jeg HAR oplevet problemet, men det blev løst. Min nye Superb, og den større flåde af lejebiler jeg har prøvet, har ikke haft problemet. Så jeg mener bestemt ikke, at alle har det - og jeg gør ikke noget for at "beskytte" mit valg. Der er garanti på, og det skal bare virke.

Besvar

Tilbage til "Transmission"