Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Alt vedr. gear, kobling mv.
Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af gudhjem » 2. aug 2018, 10:19

Det er din mening om det, der er også stor forskel på hvor meget folk går op i hvordan tingene skal fungere og ikke skal


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10861
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af GaSelle » 2. aug 2018, 10:32

Jeg er ret krakilsk med, hvordan det fungerer. Jeg HAR oplevet problemerne med, hvordan det starter i det "små" med let rusken, og det ender ud i ret glidende koblinger med stærkt svingende omdrejninger.

Så din lettere sarkastiske kommentar om, at det er "min mening" er både rigtig og forkert. Jeg ved godt, hvordan det virke - og hvordan det ikke skal. Og jeg har prøvet flere biler, der ikke har problemet - så de findes derude. Det handler ikke om at skulle "indrømme at min drømmebil fejler"; så havde jeg sq ikke købt en ny magen til, hvis det var problemet.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af claussor » 2. aug 2018, 10:38

Nu skal vi passe på med at sige alle er ramt etc. Eller at folk er beskyttende. Vi er jo vaggere der er glade,/skuffede over vores biler af en grund. Jeg tror skam alle taler sandt her i tråden. I-S der har prøvet rigtig mange der fejler og GT der har det lige modsatte.

Gaselle lige så der var skeptisk overfor at der var problemer indtil hans egen pludselig fejlede. Han var også mand nok til at indrømme det. Og nu har han en velfungerende gearkasse igen og det er jo bare fedt. Jeg har også selv en DQ200 igen efter jeg endelig fandt en der kørte ordentligt.

De mange hardware versioner og software gør det mudret.

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af gudhjem » 2. aug 2018, 10:55

GaSelle skrev:Jeg er ret krakilsk med, hvordan det fungerer. Jeg HAR oplevet problemerne med, hvordan det starter i det "små" med let rusken, og det ender ud i ret glidende koblinger med stærkt svingende omdrejninger.

Så din lettere sarkastiske kommentar om, at det er "min mening" er både rigtig og forkert. Jeg ved godt, hvordan det virke - og hvordan det ikke skal. Og jeg har prøvet flere biler, der ikke har problemet - så de findes derude. Det handler ikke om at skulle "indrømme at min drømmebil fejler"; så havde jeg sq ikke købt en ny magen til, hvis det var problemet.
Og jeg har ikke lov at sige at jeg mener at det er din mening?

Vandende er delt ang DQ200, jeg har prøvet en del forskellige og de har alle haft fejl i mindre eller større grad, det der er underligt er at ingen af dem har opført sig præcist på samme måde, men de fejler dig alle sammen


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1841
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 48 times
Been thanked: 198 times

Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af Jannik » 2. aug 2018, 11:48

Spørgsmålet er vel, om i der påstår at alle DQ200 lider af denne fejl, har nok statistisk datagrundlag, til at komme med denne konklusion, og melde denne som fakta her på forummet?

De nævnte antal biler er i mine øjne slet slet ikke nok, set i sammenhæng hvor mange DQ200 gearkasser, der kører rundt.
Der findes faktisk retningslinjer for hvor meget data man skal have, for at kunne kalde en konklusion for fakta. Eks. 20.000 biler skal være undersøgt, og en procentdel af dem skal lide af fejlen, før den kan siges at være generel for alle producerede gearkasser.

Ovenstående er blot et eksempel.

Jeg har ikke nogen erfaring med DQ200 gearkassen overhovedet, men prøver at bidrage til en mere saglig diskussion.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af GranTurismo » 2. aug 2018, 13:05

Jeg sidder med et indtryk af, at der er nogle få som er så stødt over deres fejlbehæftede DQ200 og den mangelfulde service de har fået i forbindelse hermed, at de fører en personlig vendetta mod VW for at skræmme kunder væk.

Bare det at man vælger at tro, at andre bilentusiaster ikke kan mærke rusken eller glidende koblinger, synes jeg er en enormt arrogant holdning.

Der er slet ingen tvivl om at nogle DQ200 glider i koblingerne. Det kan man jo tydeligt se i de videoer, som er lagt op i tråden herom. Hvis min gled eller ruskede så stod jeg da bestemt også ved forhandleren samme dag med utilfredse miner. Det ville jo være komplet idiotisk ikke at reklamere over det inden garantiens udløb, bare for at forsvare sit valg af gearkasse. :roll:
These users thanked the author GranTurismo for the post (total 2):
GaSelleKesimo
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af i-s » 2. aug 2018, 13:19

Jeg er sådan set helt på linie hvad i alle skriver og forstår også godt det ser forskelligt ud, alt ud fra hvilket udkikstårn man står i.
Men kan vi ikke være enige om, at det er lidt et lotteri at købe en DQ200 bil ?
Er du heldig får du en bil med en lækker gearkasse, er du uheldig får du en gearkasse der er ulidelig at køre med og forhandler/værksted vil ikke hjælpe i de fleste tilfælde, da det fejes ind under seriestandard.

Så min anbefaling vil gå på til kommende DQ200 kunder, at man bør gøre sig klart inden køb hvad man vil gøre, hvis man får en af de problematiske. Sælge bilen igen ? leve med det ? køre en kamp mod forhandleren der kan trække ud i år ?

Men ellers helt enig, kunne være rart med nogle tal fra den store skala, så der kunne konkluderes objektivt hvor mange er ramt. Men de tal gør jeg mig ingen forhåbninger om at VW vil offentliggøre.
These users thanked the author i-s for the post:
claussor
/Søren.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af claussor » 2. aug 2018, 13:58

GranTurismo skrev:
2. aug 2018, 13:05

Bare det at man vælger at tro, at andre bilentusiaster ikke kan mærke rusken eller glidende koblinger, synes jeg er en enormt arrogant holdning.
Helt enig. Der er ingen til at stille spørgsmålstegn ved hinandens erfaringer. Er man herinde er man interesseret nok i sin bil til at vide om ens bil kører ordentligt eller ej. :)

I-s:
Mht. statistik fra VW så er den desværre nyttesløs da de afviser reklamation med seriestandard. Så er det nemt at holde fejlrate lav :/
These users thanked the author claussor for the post:
GranTurismo

maha
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 5. jul 2017, 21:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af maha » 2. aug 2018, 15:03

claussor skrev:
2. aug 2018, 13:58
GranTurismo skrev:
2. aug 2018, 13:05

Bare det at man vælger at tro, at andre bilentusiaster ikke kan mærke rusken eller glidende koblinger, synes jeg er en enormt arrogant holdning.
Helt enig. Der er ingen til at stille spørgsmålstegn ved hinandens erfaringer. Er man herinde er man interesseret nok i sin bil til at vide om ens bil kører ordentligt eller ej. :)

I-s:
Mht. statistik fra VW så er den desværre nyttesløs da de afviser reklamation med seriestandard. Så er det nemt at holde fejlrate lav :/
Og en sådan statistik ville også kun fortælle noget om hvor mange reklamationer er lavet på fejlen. Det kan være misvisende i forhold til fejl i både den ene og anden retning.

Men set med mine erhvervsøkonomiske briller, så er koster mængden reklamationer, dårlie omtale osv. mindre end hvad det koster at udvikle en ny bedre dsg, eller sætte en bedre i. Og hvis 100 % var fejlramte tror jeg ikke på at det kunne betale sig for vag at blive ved med at sætte dem i. Heller ikke selv om at det ikke er alle der reklamerer over det. Hvis der er noget de går mere op i end at lave biler er det vel at tjene penge :-)

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af gudhjem » 2. aug 2018, 15:04

Jeg syntes det er en arrogant holdning at påstå at det kun er et fåtal der er noget galt med, vi er ikke enige og behøver bestemt ikke være enige, alle har lov at have deres holdning inc undertegnede
Og det er jo ingen grund til at skulle være sure på hinanden, så beklager hvis nogen føler sig stødt da det ikke har været meningen fra min side


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af HansH » 2. aug 2018, 15:15

@gudhjem:

Jeg synes at huske at du har en Golf GTE. Dette underbygges også af linket i din signatur til bilgalleri.
En Golf GTE har DSG6 mig bekendt.
Imidlertid siger din signatur Polo BlueGT.

Skal det forstås derhen at du har haft en BlueGT, og at din dårlige oplevelse med DQ200 stammer derfra ?
Eller har du både en Golf og en Polo.. :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af gudhjem » 2. aug 2018, 15:45

Hans jeg har lige haft en polo bluegt samt prøvet en del forskellige med DQ200
Af dem jeg har prøvet har poloen dog været klart den bedste, men på ingen måde som jeg forventer at en dsg gearkasse skal være


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af HansH » 2. aug 2018, 15:50

gudhjem skrev:
2. aug 2018, 15:45
Hans jeg har lige haft en polo bluegt samt prøvet en del forskellige med DQ200
Af dem jeg har prøvet har poloen dog været klart den bedste, men på ingen måde som jeg forventer at en dsg gearkasse skal være Billede
Okay, så Polo'en blev byttet ind til fordel for Golf GTE'n .. Så skal du da have rettet din signatur :)

Stod den til udskiftning, eller var netop DQ200 oplevelsen en væsentlig årsag til skift ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af gudhjem » 2. aug 2018, 15:57

Var meget i tvivl om jeg skulle købe en golf gte eller en polo bluegt, det endte så med at jeg købte poloen da jeg bildte mig selv ind at den ville kunne gøre det lige så godt for mig med det behov jeg havde, jeg har dog været uheldig med at poloen aldrig kunne gøre mig tilfreds og jeg syntes at bygge kvaliteten på den var meget dårlig, at gearkassen også var langt fra det niveau jeg forventer (og har haft på mine tidligere med DQ250) gjorde det ikke bedre, derfor blev den skiftet ud for et par måneder siden

Ja må se at få rettet signatur, kan bare ikke gøre det via taptalk


*EDIT - så burde signaturen være rettet*


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author gudhjem for the post:
HansH

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 119 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af jencka » 2. aug 2018, 18:50

Vi har alle lov at have vores meninger og holdninger, men jeg synes det er svært når nogen går så hårdt til andres holdninger og meninger, som det sker her ind i mellem. Det er at gå for langt.

Min DSG/DQ200 har ikke fejlen - punktum. Og det skal andre ikke betvivle.

At jeg så er dybt enig i, at det er en kæmpe og nærmest utilgivelig brøler fra VW, at så mange kan have den fejl, og lige så dårligt at reaktionerne på fejlen fra diverse forhandlere så ofte har været afvisninger er noget andet. Jeg føler med dem der har fejlen, og håber at min med 24 k på klokken aldrig får den. Skulle det ske tager jeg så kampen med min 3 års forlængelse af garantien i hånden.

Det var så min mening og holdning.
These users thanked the author jencka for the post:
GranTurismo
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af GranTurismo » 2. aug 2018, 20:58

i-s skrev:
2. aug 2018, 13:19
Jeg er sådan set helt på linie hvad i alle skriver og forstår også godt det ser forskelligt ud, alt ud fra hvilket udkikstårn man står i.
Men kan vi ikke være enige om, at det er lidt et lotteri at købe en DQ200 bil ?
Er du heldig får du en bil med en lækker gearkasse, er du uheldig får du en gearkasse der er ulidelig at køre med og forhandler/værksted vil ikke hjælpe i de fleste tilfælde, da det fejes ind under seriestandard.

Så min anbefaling vil gå på til kommende DQ200 kunder, at man bør gøre sig klart inden køb hvad man vil gøre, hvis man får en af de problematiske. Sælge bilen igen ? leve med det ? køre en kamp mod forhandleren der kan trække ud i år ?

Men ellers helt enig, kunne være rart med nogle tal fra den store skala, så der kunne konkluderes objektivt hvor mange er ramt. Men de tal gør jeg mig ingen forhåbninger om at VW vil offentliggøre.
Jeg er helt enig i at det er et lotteri. Men det mener jeg så det er i det hele taget at købe en bil, ny eller brugt. Der er sgu nok ikke en eneste bil som kommer gennem dens levetid uden problemer.

Jeg mener ikke at der er belæg for at DQ200 skulle være en af de største fejlkonstruktioner fra VAG og heller ikke at det er noget af det mest fejlbehæftede som VAG har udviklet. Uanset om det er en promille, en procent eller ti procent som er ramt, så har der været lang større farcer fra VAG's side.

Se bare på problematikken med motorerne med kæde. Folk kæmpede en kamp op ad bakke og blev blankt afvist ved de autoriserde værksteder. Det var først da DR satte fokus på problemet, at der skete noget. Det er mit indtryk at det er en LANGT større andel som er ramt af #kædegate. Det var vel samtlige biler som måtte indkaldes til skift af kædestrammer?

Og så var der #dieselgate. Her var det også samtlige berørte biler som skulle indkaldes, endda med krav om udbedring for at kunne bestå næste syn. Mange af de entusiaster som er her på forum, sang alle i samme kor: motorerne kørte væsentligt dårligere efter opdateringen. Der var måske en del ikke-kyndige som ikke har bemærket nogen forskel (ligesom med DQ200 formodentligt).

Mange husker nok også problemerne med "blyanten", med ovale stempler, med flækkede stempler...

I ovennævnte sager vil jeg jo påstå at der var tale om lotteri i langt større omfang.

Sjovt nok så er jeg nok af en lidt anden opfattelse end de fleste herinde mht. DSG-versioner. Jeg har prøvet flere biler med både DQ250, DQ381, DQ400 og DQ500 og synes faktisk bedst om DQ200. Alle de biler jeg har prøvet med oliebadet kobling synes jeg glider umiddelbart efter gearskifte og det har hver gang givet mig indtrykket af en fornemmelse som ligger tæt på en gammeldags pløreturbine, dog med VÆSENTLIGT hurtigere skift og ikke nær så "pløret". Den værste af de nævnte, synes jeg er DQ381...

Jeg synes at en velfungerende DQ200 er væsentligt hurtigere om at koble helt til efter gearskift. Jeg ved godt at mange nok er helt uenige, men det skal der jo også være plads til i et forum med mange tusind medlemmer...

Til slut vil jeg runde af med at nævne de problemer der var med DQ250 da det var en ny konstruktion. Jeg har endda snakket med en som påstår at der stadig er en del problemer med dem, f.eks. med hydraulikrør.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af King_Neumann » 5. sep 2018, 09:19

Hvis så bare VAG koncernens tekniske stab kunne udbedre en fejlramt bil til en ikke fejlramt bil!!
Det er her kæden hopper af for os der har haft seriøse problemer.. de aner, som i slet ikke, hvordan de får bilen til at køre fejlfrit, som de (åbenbart) tæt på 99% glade ejere af DQ200 kører rundt og smiler hver dag de kører i deres fejlfrie biler..
Det er min påstand at øko funktionen i softwaren kvæler (procenter) af bilerne og ikke kun promiller. Samt alle dem med glidende koblinger, som får grundindstillet deres gearkasser. Diskussionen har været der længe og vi får aldrig det helt rigtige fejlrate tal, primært fordi VW leaser sindssygt mange biler ud og har så mange erhvervssalg. Man prøver at være nuanceret, men hvorfor kan de ikke løse problemet for alle??? Det burde vel ikke være så svært når alle biler burde være samlet efter helt samme program og samme software, samme komponenter og det er jo ikke kun i DK vi lider af “fugt-gate”

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af kims2 » 5. sep 2018, 10:48

Ifølge VW har alle DQ200 problemet. Det er vel det "seriestandard" betyder.
Med de briller på, så må det være hovedparten af DQ200 kasser der glider i koblingerne, og ikke kun de promiller nogen siger.

Hvis ikke det er korrekt, så har VW vel et seriøst problem med, at affeje problemet med seriestandard svaret, eller er der noget jeg har misforstået?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af HansH » 5. sep 2018, 10:55

kims2 skrev:
5. sep 2018, 10:48
Ifølge VW har alle DQ200 problemet. Det er vel det "seriestandard" betyder.
Med de briller på, så må det være hovedparten af DQ200 kasser der glider i koblingerne, og ikke kun de promiller nogen siger.

Hvis ikke det er korrekt, så har VW vel et seriøst problem med, at affeje problemet med seriestandard svaret, eller er der noget jeg har misforstået?
Glid i koblingerne på DQ200 ER seriestandard, for det er by design.
Problemet er at "by design" definerer glid/microslip som noget i retning af 10 o/m. Det er så meget omdrejningerne må øges som følge af glid, for at forhindre vibrationer fra drivlinjen i at forplante sig til bilen.
Men de der klager over en bil der kører møgelendigt, oplever hop i omdrejningerne på op til 200 o/m eller mere, hvilket er langt over det omdr.tal "by design" er udlagt til.

Så ja - glid er seriestandard. Men ikke så meget.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af kims2 » 5. sep 2018, 11:02

Ok, men så er vi vel også enige om, at VW ikke kan forklare sig med seriestandard over for dem som oplever de store hop? Jeg kan simpelthen ikke forstå, at de kan slippe afsted med det, og at FDM heller ikke kan (eller vil) se det komiske i deres bortforklaringer.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af i-s » 5. sep 2018, 11:32

kims2 skrev:
5. sep 2018, 11:02
Ok, men så er vi vel også enige om, at VW ikke kan forklare sig med seriestandard over for dem som oplever de store hop? Jeg kan simpelthen ikke forstå, at de kan slippe afsted med det, og at FDM heller ikke kan (eller vil) se det komiske i deres bortforklaringer.
Men det gør de.
/Søren.

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af m power » 5. sep 2018, 15:52

Hmm jeg tænker at alle dem der køber en vag med en DQ200 gearkasse, de har vel været ude og prøvekøre en bil med en DQ200 gearkasse eller ?

Men når de så har fået en bil med defekt gearkasse og den er på værksted, så får de en lånebil som åbenbart også har en defekt DQ200, utroligt at den bil de prøvekørte ikke havde en defekt gearkasse 😏

Jeg er ikke i tvivl om at der er problemer med DQ200, men jeg tror nu også at der er nogen personer der er mere fintfølende end andre, og at de ved bedre end vag hvordan de gearkasser skal opføre sig 😋

Brugeravatar
Novilux
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 22:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af Novilux » 5. sep 2018, 15:54

Vores Leon 1.0TSI kørte fint fra ny.. gik ca 12000km.. så begyndte den at hakke ved nedgearing, ryste i bakgear og skifte for hurtigt op så den ramte 7. Gear ved 70km/t.. Bilen er solgt tilbage til forhandler og ny bestilt 2.0TDI 150hk med dsg6.. glæder mig det er en HEL anden bil..


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af claussor » 5. sep 2018, 16:17

m power skrev:
5. sep 2018, 15:52
Hmm jeg tænker at alle dem der køber en vag med en DQ200 gearkasse, de har vel været ude og prøvekøre en bil med en DQ200 gearkasse eller ?

Men når de så har fået en bil med defekt gearkasse og den er på værksted, så får de en lånebil som åbenbart også har en defekt DQ200, utroligt at den bil de prøvekørte ikke havde en defekt gearkasse 😏

Jeg er ikke i tvivl om at der er problemer med DQ200, men jeg tror nu også at der er nogen personer der er mere fintfølende end andre, og at de ved bedre end vag hvordan de gearkasser skal opføre sig 😋
Helt klart nogle er mere fintfølende end andre. Min kæreste fx. er helt væk bag et rat fx. Hun kan finde ud af at styre bil og det er det. Vil aldrig bemærke en glidende kobling eller svage bremser.

Tror også du har ret i det sidste men måske ikke på den måde du mener det. VAG aner jo tydeligvis ikke selv ret meget om den gearkasse med de problemer den har med over 10 år på bagen, eller ca 5 år efter ændringer blev indført der startede alt det her ballade.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af i-s » 5. sep 2018, 17:50

m power skrev:
5. sep 2018, 15:52
Hmm jeg tænker at alle dem der køber en vag med en DQ200 gearkasse, de har vel været ude og prøvekøre en bil med en DQ200 gearkasse eller ?

Men når de så har fået en bil med defekt gearkasse og den er på værksted, så får de en lånebil som åbenbart også har en defekt DQ200, utroligt at den bil de prøvekørte ikke havde en defekt gearkasse 😏

Jeg er ikke i tvivl om at der er problemer med DQ200, men jeg tror nu også at der er nogen personer der er mere fintfølende end andre, og at de ved bedre end vag hvordan de gearkasser skal opføre sig 😋
Du har selvfølgelig en pointe !
I mit eget tilfælde havde demo bilen 200 km på uret, så den var ikke blevet dårlig endnu. Alle DQ200 biler er for så vidt OK når de forlader fabrikken. Hvis man kender problemet kan man så småt spotte det ved små 1000 km og de fleste er utilfredse ved 5000 km. Derefter er det crap ...
Men altså jeg har heller ikke oplevet 2 DQ200 biler der viser problemerne på helt samme måde. Hvilket også bare tyder på, at konstruktionen lever helt ude i tolerancerne af hvad materialerne kan præstere.
/Søren.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af King_Neumann » 6. sep 2018, 09:20

Bilerne kører fint de første par tusinde km, så ændrer det sig gevaldigt herefter (for promillerne). Man skal godt nok være en ignorant, hvis man ikke kan både se, høre og føle problemet. Jeg fik en lånebil med færre kørte km og afleverede den på 2.dagen da den sang i lejer og brummede så man blev helt paranoid. Vi taler om biler der havde kørt under 6000 km på det tidspunkt! Jeg var sikkert som andre i promille afdelingen bare uheldig:-). Men livet er gået videre med et lykkeligt ægteskab med en V60 med tørkobling, som spinder som en missekat. Opdrag nu jeres koner/kærester til at cykle på arbejde:-) hvis de alligevel ikke har følelser for bilen bag rattet:-p

Brugeravatar
Torslunde
Nyt medlem
Indlæg: 157
Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 10 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af Torslunde » 10. sep 2018, 17:42

Så gik der psykologi i det.

Fra at være et mekanisk problem hvor VAG ikke vedstår sig sit ansvar for fejlbehæftede produkter; er vi nået til at dem med fejl er særligt fintfølende og overlegne mennesker, i modsætning til dem som ikke har problemer med DQ200.

VAG må gnide sig i hænderne over denne uventede støtte til at fralægge sig ansvar ...
These users thanked the author Torslunde for the post:
claussor
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 451
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 189 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af BrianB » 10. sep 2018, 18:41

Det der undrer mig mest er at VW tilsyneladende ikke rigtigt kommer videre med problemet. Det forekommer mig mærkeligt at VW, som må formodes at have nogle af de klogeste hoveder i bilbranchen ansat, (grin bare, men seriøst) ikke kan snævre sig ind på hvad problemet ér og til sidst løse det. Nu har det trods alt stået på i adskillige år.

Når folk snakker om 3-4-5 koblingsskift på samme bil, så tyder det jo på at værkstederne famler i blinde og reelt bare laver noget trial-and-error med fingrene krydset.

Faktum er jo at der kører masser af DQ200-biler rundt som fungerer helt fint. Min nabo havde fx en Golf 7 med over 100.000 kilometer på klokken, han har købt den fra ny og havde aldrig problemer eller fået foretaget noget ifb. gearkassen. (Medmindre de selv grundjusterer eller lign. ved service)

Nu har ejet en Golf 7½ i over et år og heller ikke oplevet problemer. Vi har selv prøvekørt flere DQ200-biler med kilometertal mellem 3000 og 45000 - de har heller intet fejlet efter min bedste overbevisning.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af King_Neumann » 10. sep 2018, 19:02

BrianB skrev:
10. sep 2018, 18:41
Det der undrer mig mest er at VW tilsyneladende ikke rigtigt kommer videre med problemet. Det forekommer mig mærkeligt at VW, som må formodes at have nogle af de klogeste hoveder i bilbranchen ansat, (grin bare, men seriøst) ikke kan snævre sig ind på hvad problemet ér og til sidst løse det. Nu har det trods alt stået på i adskillige år. Når folk snakker om 3-4-5 koblingsskift på samme bil, så tyder det jo på at værkstederne famler i blinde og reelt bare laver noget trial-and-error med fingrene krydset.

Faktum er jo at der kører masser af DQ200-biler rundt som fungerer helt fint. Min nabo havde fx en Golf 7 med over 100.000 kilometer på klokken, han har købt den fra ny og havde aldrig problemer eller fået foretaget noget ifb. gearkassen. (Medmindre de selv grundjusterer eller lign. ved service)

Nu har ejet en Golf 7½ i over et år og heller ikke oplevet problemer. Vi har selv prøvekørt flere DQ200-biler med kilometertal mellem 3000 og 45000 - de har heller intet fejlet efter min bedste overbevisning.

Og alle dem med fejl på bilerne undrer sig også kan du tro:-)
Man får jo den tanke at der findes 1.sortering og så 2.sortering på DSG DQ200 lageret!

Roofbacon
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 1. okt 2017, 17:47
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Giver DQ200 også problemer med 1,0 TSI?

Indlæg af Roofbacon » 15. sep 2018, 20:55

Jeg har en Seat Ibiza 1.0 115 DSG7 med 12k på klokken.

Den begyndte her for et par tusind km siden at skifte mindre "lækkert" end den plejede, alt fungerede som det skulle og der var sådan set ikke rystelser eller andet som nogle beskriver, skiftene var bare mindre præcise og føltes ikke så... lækre, som de gjorde da den var ny.

Her i Fredags tog jeg så en anden vej hjem og gav den endeligt lidt at leve af og lavede nogle hurtige accelerationer.. Næsten med det samme var den tilbage til at skifte som den burde, præcist og lækkert.. Jeg var i D hele..

Aner ikke om ovenstående giver nogen som helst teknisk mening men det har altså afhjulpet mit lille problem også dagen efter skifter den som den burde.

Besvar

Tilbage til "Transmission"