Hjælp til underlige gearskifte Dsg6

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Rami
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 30. jul 2018, 09:27
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Hjælp til underlige gearskifte Dsg6

Indlæg af Rami » 30. jul 2018, 09:38

Hej Vagcars.
Søger en der har forstand på Dsg6 gearkassen idet jeg har nogle udfordringer med den.
Har en Altea 2.0 Tfsi med DQ250 gearkassen.
Har fået den optimeret samt dsg optimering. Men før alt dette er lavet har jeg haft nogle sjove oplevelser med gearkassen.
Til at starte med synes jeg at den sejrtrækker en del i 2. gear i D hvor der går længe inden den skifter til 3. gear.
Der er ingen fejlkoder på gearkassen, begge baghjulslejre inklusiv abs sensore bag er blevet skiftet.
Gearkassen har fået olieskift samt korrekt mængde. Er blevet justeret med vcds flere gange.
Til tider synes jeg at den skifter FOR hurtigt end den burde, hvor den fx skifter 2 gear meget hurtigt efter hinanden(unormalt hurtigt)
Så har jeg også oplevet at den 2 gange for nyligt har fået hele bilen til at hoppe helt sindssygt som om at den ikke kunne finde ud af at finde gearet, mellem 2-3 gear og viser i speedometeret at den laver hjulspin hvor den reelt ikke gør.
Nogen der har prøvet noget lignende?

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Re: Hjælp til underlige gearskifte Dsg6

Indlæg af Krog » 1. aug 2018, 15:01

Rami skrev:
30. jul 2018, 09:38
Hej Vagcars.
Søger en der har forstand på Dsg6 gearkassen idet jeg har nogle udfordringer med den.
Har en Altea 2.0 Tfsi med DQ250 gearkassen.
Har fået den optimeret samt dsg optimering. Men før alt dette er lavet har jeg haft nogle sjove oplevelser med gearkassen.
Til at starte med synes jeg at den sejrtrækker en del i 2. gear i D hvor der går længe inden den skifter til 3. gear.
Der er ingen fejlkoder på gearkassen, begge baghjulslejre inklusiv abs sensore bag er blevet skiftet.
Gearkassen har fået olieskift samt korrekt mængde. Er blevet justeret med vcds flere gange.
Til tider synes jeg at den skifter FOR hurtigt end den burde, hvor den fx skifter 2 gear meget hurtigt efter hinanden(unormalt hurtigt)
Så har jeg også oplevet at den 2 gange for nyligt har fået hele bilen til at hoppe helt sindssygt som om at den ikke kunne finde ud af at finde gearet, mellem 2-3 gear og viser i speedometeret at den laver hjulspin hvor den reelt ikke gør.
Nogen der har prøvet noget lignende?
Det du har oplevet er det væk efter du har fået softwaren opdateret eller ?
Det fremgår nemlig af teksten som om dine fejl er før opdateringen.

Oplys gerne årgang, km-stand, kode på motor og gearkasse.

Brugeren Gigel er ret skrap til DSG-kasser
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Rami
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 30. jul 2018, 09:27
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Hjælp til underlige gearskifte Dsg6

Indlæg af Rami » 2. aug 2018, 07:13

Hey, fejlen var der nemlig før optimeringen. Synes den skiftede bedre et par uger efter den blev optimeret, og så kom tilbage værre end før.
Jeg har selv lavet grundjustering et par gange på den hvor det igen har hjulpet i lidt tid, for så igen at vende tilbage. Jeg mistænker selv lidt at det må være nogle dårlige solenoider på megatronicen, og så alligevel ikke når den kører så smooth og perfekt når man bare kører almindeligt i D.

Altea 2.0 TFSI BWA
2008
170.000KM

Hvordan kommer jeg i kontakt med ham?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13237
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Hjælp til underlige gearskifte Dsg6

Indlæg af HansH » 2. aug 2018, 08:04

Rami skrev:
2. aug 2018, 07:13
Hvordan kommer jeg i kontakt med ham?
Velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster! :)

Hvis du lige skriver et enkelt indlæg mere, så har du adgang til at sende PB via boardet.
Derefter kan du finde link "Send privat besked" til ham her: http://www.vagcars.dk/phpbb/memberlist. ... ile&u=1200
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Rami
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 30. jul 2018, 09:27
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Hjælp til underlige gearskifte Dsg6

Indlæg af Rami » 2. aug 2018, 10:41

Super :) det gør jeg. Tusinde tak

Besvar

Tilbage til "Transmission"