Vi har brugt sommerferien på at tage rundt og prøve nye biler, da vores gamle skal sendes på pension snarrest.
Er faktisk faldet for Touran 1,5TSI med DSG7, det skal være en familiebil med god plads, automatgear og benzin.
MEN, nu har jeg siddet og lurepasset her på siden og læser nogle knapt så flatterende historier om en gearkasse ”DQ200”.
Er det den gearkasse vi vil få leveret i en ny model 1,5TSI?
Synes ikke at jeg aktivt behøver opsøge problemer og værkstedsbesøg.
Pft. for input.
Touran 1,5TSI 150 DSG7
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Touran 1,5TSI 150 DSG7
Ja det er DQ200. Men det er nu et fåtal som er ramt. Vi er skam også mange lykkelige ejere, som er glade for gearkassen.
Det er nok svært at finde en moderne bil som næsten med garanti ikke får problemer. F.eks. Ford har også problemer med deres dobbeltkoblingsgearkasser, VAG har døjet med oliepumper, EGR-ventiler, ovale stempler osv. osv.
Alternativt kan du gå op i en 2,0 TSi som har DQ381.
Det er nok svært at finde en moderne bil som næsten med garanti ikke får problemer. F.eks. Ford har også problemer med deres dobbeltkoblingsgearkasser, VAG har døjet med oliepumper, EGR-ventiler, ovale stempler osv. osv.
Alternativt kan du gå op i en 2,0 TSi som har DQ381.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 17. aug 2018, 15:38
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Touran 1,5TSI 150 DSG7
Touran er vist begrænset til 1,5'eren og "kun" 150HK. Synes nu den er ganske frisk af en benziner.GranTurismo skrev: ↑29. aug 2018, 21:06Ja det er DQ200. Men det er nu et fåtal som er ramt. Vi er skam også mange lykkelige ejere, som er glade for gearkassen.
Det er nok svært at finde en moderne bil som næsten med garanti ikke får problemer. F.eks. Ford har også problemer med deres dobbeltkoblingsgearkasser, VAG har døjet med oliepumper, EGR-ventiler, ovale stempler osv. osv.
Alternativt kan du gå op i en 2,0 TSi som har DQ381.
Modellen ligger indenfor vores budget på ca. 400.000,- og der den vi fandt bedst af alle de biler vi har prøvet.
S-MAX, Peugeout, Opel, Mitsubitshi, Huyndai.
Og ja, alle mærker og modeller har jo gerne et eller andet issue. Det undrer mig bare at VW bliver ved at spytte de gearkasser ud? Er der ikke opgraderet noget som helst for at komme et kendt issue til livs? Gearkasserne har da noget tid på bagen efterhånden?
-Det bliver vel en VW næste gang, det skal jo prøves
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Touran 1,5TSI 150 DSG7
Sorry my bad. Havde sgu set det som Tiguan og den har jeg nemlig prøvet med en 2,0 TSI og DSG med vådkoblinger.rys skrev: ↑29. aug 2018, 21:54Touran er vist begrænset til 1,5'eren og "kun" 150HK. Synes nu den er ganske frisk af en benziner.GranTurismo skrev: ↑29. aug 2018, 21:06Ja det er DQ200. Men det er nu et fåtal som er ramt. Vi er skam også mange lykkelige ejere, som er glade for gearkassen.
Det er nok svært at finde en moderne bil som næsten med garanti ikke får problemer. F.eks. Ford har også problemer med deres dobbeltkoblingsgearkasser, VAG har døjet med oliepumper, EGR-ventiler, ovale stempler osv. osv.
Alternativt kan du gå op i en 2,0 TSi som har DQ381.
Modellen ligger indenfor vores budget på ca. 400.000,- og der den vi fandt bedst af alle de biler vi har prøvet.
S-MAX, Peugeout, Opel, Mitsubitshi, Huyndai.
Og ja, alle mærker og modeller har jo gerne et eller andet issue. Det undrer mig bare at VW bliver ved at spytte de gearkasser ud? Er der ikke opgraderet noget som helst for at komme et kendt issue til livs? Gearkasserne har da noget tid på bagen efterhånden?
jo jo der er skam kommet flere forskellige versioner af koblingsplader. De seneste (Version H svjh) er hårdere end tidligere, men det har tilsyneladende ikke løst problemerne generelt.
Det er min teori som står for egen regning, at problemet ikke skyldes koblingspladerne. Det kan måske være noget med tolerancer fra underleverandører, f.eks. hvis dimensioneringen af trykrør eller studser hertil ligger lige på grænsen og leverandørerne leverer nogle som varierer +/- 2% i dimension, så vil nogle i et parti være underdimensionerede.
1,5 TSI går sgu også godt. Ved 1500-2000 rpm trækker den markant bedre end 1,4 TSI ACT 150.
Jeg ville ikke være nervøs for at købe DQ200 igen. Min går fandme godt
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- preben76
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1595
- Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 79 times
Re: Touran 1,5TSI 150 DSG7
2017 modellen kunne også leveres med 2.0tsi motoren. Men den er fjernet fra modelprogrammet. Og det samme er 2.0tdi modellen også.GranTurismo skrev: ↑29. aug 2018, 23:12Sorry my bad. Havde sgu set det som Tiguan og den har jeg nemlig prøvet med en 2,0 TSI og DSG med vådkoblinger.rys skrev: ↑29. aug 2018, 21:54Touran er vist begrænset til 1,5'eren og "kun" 150HK. Synes nu den er ganske frisk af en benziner.GranTurismo skrev: ↑29. aug 2018, 21:06Ja det er DQ200. Men det er nu et fåtal som er ramt. Vi er skam også mange lykkelige ejere, som er glade for gearkassen.
Det er nok svært at finde en moderne bil som næsten med garanti ikke får problemer. F.eks. Ford har også problemer med deres dobbeltkoblingsgearkasser, VAG har døjet med oliepumper, EGR-ventiler, ovale stempler osv. osv.
Alternativt kan du gå op i en 2,0 TSi som har DQ381.
Modellen ligger indenfor vores budget på ca. 400.000,- og der den vi fandt bedst af alle de biler vi har prøvet.
S-MAX, Peugeout, Opel, Mitsubitshi, Huyndai.
Og ja, alle mærker og modeller har jo gerne et eller andet issue. Det undrer mig bare at VW bliver ved at spytte de gearkasser ud? Er der ikke opgraderet noget som helst for at komme et kendt issue til livs? Gearkasserne har da noget tid på bagen efterhånden?
jo jo der er skam kommet flere forskellige versioner af koblingsplader. De seneste (Version H svjh) er hårdere end tidligere, men det har tilsyneladende ikke løst problemerne generelt.
Det er min teori som står for egen regning, at problemet ikke skyldes koblingspladerne. Det kan måske være noget med tolerancer fra underleverandører, f.eks. hvis dimensioneringen af trykrør eller studser hertil ligger lige på grænsen og leverandørerne leverer nogle som varierer +/- 2% i dimension, så vil nogle i et parti være underdimensionerede.
1,5 TSI går sgu også godt. Ved 1500-2000 rpm trækker den markant bedre end 1,4 TSI ACT 150.
Jeg ville ikke være nervøs for at købe DQ200 igen. Min går fandme godt
Preben
Touran 2.0 TDI 2005 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=72309 Solgt
Touran 2.0 TDI 2017 R-Line http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 8&t=129008
Solgt
Touran 2.0 TDI 2005 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=72309 Solgt
Touran 2.0 TDI 2017 R-Line http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 8&t=129008
Solgt
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Touran 1,5TSI 150 DSG7
2,0 TDI er da ikke fjernet fra programmet. Det er korrekt at "bestellschlüssel" for de to nuværende 2,0 TDi DSG6 udgår, men de erstattes af en ny for hhv. 150 hk og 190 hk med DSG7.preben76 skrev:
2017 modellen kunne også leveres med 2.0tsi motoren. Men den er fjernet fra modelprogrammet. Og det samme er 2.0tdi modellen også.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 17. aug 2018, 15:38
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Touran 1,5TSI 150 DSG7
pwh skrev: ↑30. aug 2018, 13:032,0 TDI er da ikke fjernet fra programmet. Det er korrekt at "bestellschlüssel" for de to nuværende 2,0 TDi DSG6 udgår, men de erstattes af en ny for hhv. 150 hk og 190 hk med DSG7.preben76 skrev:
2017 modellen kunne også leveres med 2.0tsi motoren. Men den er fjernet fra modelprogrammet. Og det samme er 2.0tdi modellen også.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Spurgte faktisk hos forhandleren i sommerferien, fik at vide at det blev 1,5TSI med 150HK på Touran med enten manuel eller DSG7
edit: Sorry så først nu at du skriver TDI
-Det bliver vel en VW næste gang, det skal jo prøves