Transporter 2017 - svinghjul problemer

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Fewcastledk
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. sep 2018, 08:34
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Transporter 2017 - svinghjul problemer

Indlæg af Fewcastledk » 6. sep 2018, 08:45

Hej alle.. der måtte have interesse og "styr" på dette. :)

Jeg skulle have været den "lykkelige" ejer af en T6 fra 2017 - 150 TDI DSG, som jeg overtog hér i sommers.
(privat handel - bil med 5-6 mdr garanti endnu)

Jeg var et smut forbi en lokal mekaniker, der rådede mig til at tage forbi VW.

Ved start og stop af morten lyder der en metallisk "skrallelyd" - man dog mest hører hvis døren eller vinduet er åben. Desuden “slingrer” den også lidt i styretøjet fra 20-40km/t - ish.
Dette erkendte VW - og at det nok var starten til, at svinghjulet ville gå. Men grundet deres bevisbyrde over for importøren, så ville VW gerne have, at vi ventede til LIGE før, at min garanti udløber, da det sikkert var blevet værre med lyden hér, og "lettere" at udskifte på garantien.

Hmm skal jeg finde mig i det? Og er det "måden"?

En tillægsting. Når motoren trækker, så lyder der en tikkelyd - der mest af alt minder om to spiseskeer man slår mod hinanden... Er det mon en dyse der driller?? VW syntes ikke, at de kunne høre lyden da jeg var inde med dét vedr. svinghjulet. Jeg vil mene at lyden sidenhen er blevet værre - jeg kan endda høre det imens radioen er tændt... :(

Ærgerligt. Jeg har haft mange VW biler igennem tiden, og jeg havde glædet mig til denne.
Men indtil nu virker det til, at min forrige franske bil var langt mere driftsikker... :(

T6'eren er ellers en fed bil!! 8-)

Håber der er en kyndig eller to, som véd lidt om emnet...

Fewcastledk
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. sep 2018, 08:34
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Transporter 2017 - svinghjul problemer

Indlæg af Fewcastledk » 16. dec 2018, 11:31

“Nyt” i denne sag.
I sommers konstaterede Volkswagen i Køge - at ja dét svinghjul skille skiftes før eller siden. Men deres råd var - vent til det er blevet værre.

Nu har bilen været igennem FDM Garanti test. FDM er kommet til samme konklusion. Nyt svinghjul!

Dette underkender VW i Køge - og siger at en T6 gerne må larme ved start og stop af motor - samt stå og “skurre” ved tomgang. Det er bare balanceklodserne siger de - og det siger VW i Tyskland er OK for en T6.
Havde det været en T5 skulle det derimod skiftes. Det er svaret fra “eksperterne” i Køge.

I mellemtidende havde jeg ved afhentning af bilen (den dag jeg troede at svinghjulet ville blive skiftet)- én af deres mekanikere/servicechef for VW privat Køge - tror jeg - ude at lytte til bilen.
Hans første konklusion uden tøven var: Svinghjulet skal skiftes.
Et par dage efter ændrede han dog mening til, at nej det er faktisk rigtigt - en t6 må gerne lyde sådan.

Hurra for Volkswagen i Køge!! Ejet af selveste importøren - SMC/Semler.

Gid jeg aldrig havde givet mig selv lov til lidt “ekstra” luksus - og derved holdt fingrene fra en VW Transporter - men derimod valgt en billigere varevogn.

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Transporter 2017 - svinghjul problemer

Indlæg af Kildevang » 18. dec 2018, 23:07

Prøv lige et andet værksted..! Kan naturligvis være svært hvis aller siger sådan..... Men mon ikke der er andre bud på det, trods garanti.!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Besvar

Tilbage til "Transmission"