VW Passat 1.8 TSI B7 fra 2012 "ryster" ved igangsætning

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
MGF
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4. jul 2018, 08:26
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VW Passat 1.8 TSI B7 fra 2012 "ryster" ved igangsætning

Indlæg af MGF » 10. okt 2018, 19:07

Hej.

Jeg har en VW Passat 1.8 TSI med DSG7 model B7 fra 2012.

Jeg har et problem hvor bilen ved igangsætning fra stilstand nogle gange ryster, det føles lidt som om man køre på brosten. Den gør det også ved lav hastighed hvis man fx drejer til højre og giver lidt gas. Umiddelbart syntes jeg det lyder og føles som om det kommer foran. Jeg har flere gange været ved VW da der stadig er brugtvognsgaranti på den. Men nu er de begyndt at sige at det gør de nogle gange når de er kolde. Jeg føler mig ikke hørt og får en forklaring fra de varme lande hver gang.

Er der nogle herinde som har haft samme problem og fandt ud af hvad det var? Ville være rart at have en mulig årsag med til VW næste gang.

På forhånd tak.

Markhh
Medlem
Indlæg: 627
Tilmeldt: 11. jun 2013, 16:48
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mannerup, 4320 lejre
Has thanked: 0
Been thanked: 32 times

Re: VW Passat 1.8 TSI B7 fra 2012 "ryster" ved igangsætning

Indlæg af Markhh » 10. okt 2018, 20:33

Nye koblinger

MGF
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4. jul 2018, 08:26
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Passat 1.8 TSI B7 fra 2012 "ryster" ved igangsætning

Indlæg af MGF » 21. okt 2018, 13:30

Kan det ikke være noget med et hjul leje? Gearkassen fungere upåklageligt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: VW Passat 1.8 TSI B7 fra 2012 "ryster" ved igangsætning

Indlæg af HansH » 21. okt 2018, 13:41

Vores Octavia med DSG7 gør noget af det samme.
Hvis man presser den (dvs ved at øge trykket på speederen) lige når den skal skifte fra 1. til 2., så kan den finde på at ruske i koblingen.
Dette fænomen forstærkes hvis man samtidig drejer, f.eks. ved igangsætning fra et t-kryds.

Jeg "løser" det ved at fastholde positionen på speederen indtil den har koblet 2. gear helt ind, og først derefter øger jeg trykket hvis jeg vil accelerere hurtigere.
Dette har jeg opdraget dem i husstanden, som kører i bilen, til at efterleve.. og det fungerer fint.
Men på den lange bane kommer der nok en udskiftning af koblinger.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14507
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: VW Passat 1.8 TSI B7 fra 2012 "ryster" ved igangsætning

Indlæg af Watcher » 21. okt 2018, 13:52

HansH skrev:Vores Octavia med DSG7 gør noget af det samme.
Hvis man presser den (dvs ved at øge trykket på speederen) lige når den skal skifte fra 1. til 2., så kan den finde på at ruske i koblingen.
Dette fænomen forstærkes hvis man samtidig drejer, f.eks. ved igangsætning fra et t-kryds.

Jeg "løser" det ved at fastholde positionen på speederen indtil den har koblet 2. gear helt ind, og først derefter øger jeg trykket hvis jeg vil accelerere hurtigere.
Dette har jeg opdraget dem i husstanden, som kører i bilen, til at efterleve.. og det fungerer fint.
Men på den lange bane kommer der nok en udskiftning af koblinger.

Min a3 gør det samme, men der meget længere imellem den gør det efter gearkassen fik ny fil i


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: VW Passat 1.8 TSI B7 fra 2012

Indlæg af HansH » 22. okt 2018, 07:58

Watcher skrev:
21. okt 2018, 13:52
Min a3 gør det samme, men der meget længere imellem den gør det efter gearkassen fik ny fil i
Tjek.
Jeg er også af den overbevisning, at hvis man får ændret skiftepunkter til at være noget der ikke er "øko-hysterisk", så gør man noget godt for levetiden på sin gearkasse/koblinger samt for køreoplevelsen. Så må det gerne koste lidt på brændstoføkonomien for mit vedkommende.
Så det er kraftigt inde i overvejelserne at booke en tid så Thomas kan lave en fil der passer mit temperament.
These users thanked the author HansH for the post:
Sunny
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

MGF
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4. jul 2018, 08:26
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Passat 1.8 TSI B7 fra 2012 "ryster" ved igangsætning

Indlæg af MGF » 28. okt 2018, 14:07

Okay det lyder som om det godt kunne hænge sammen med gearkassen. Er der nogle som har haft succes med at få skiftet koblinger på brugtvognsgarantien? Jeg har jo nævnt problemet for dem mange gange og bliver spist lidt af med at det skal den gøre. Kan bare ikke forstå en bil til den pris skal gøre sådan. Jeg har været hos VW og få lagt nyeste version software på. Men problemet er der stadig. DSG har jo ellers ry for silkebløde skift, så syntes det er lidt et irritationsmoment at den så ryster ved igangsætning. Samtidig er jeg bekymret for om jeg lige efter garantien er udløbet skal til at investere i nye koblinger selv da jeg jo har gjort opmærksom på problemer i længere tid nu.

Besvar

Tilbage til "Transmission"