Udrykkerleje hyler lidt.. 1.6 TDI

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 166 times

Udrykkerleje hyler lidt.. 1.6 TDI

Indlæg af Mathiasen » 26. nov 2018, 10:02

Hej kloge mennesker.

Mit udrykkerleje hyler lidt når bilen er kold.. Når jeg sætter igang om morgenen, lyder der lidt UUU-UUUU-lyd fra koblingen i første gear.. kun lige i starten. En ret høj lyd man bemærker. Når jeg når hen til lyskrydset er der ikke noget. :D

Bilen har kun kørt 110.000km og jeg synes det er lidt tidligt. Jeg kører den ellers meget pænt, men ved selvf ikke med tidligere ejere..

Jeg har lige brug for en pejling med om der mon allerede skal skiftes svinghjul/kobling også? Den glider ikke og har ikke givet nogen anledning til at tro den er slidt.

Vil det være en god ide at skifte det hele når det nu er skilt ad? Kan man nøjes med at skifte koblingen og ikke svinghjulet, hvis det ellers ser pænt ud?

Hvad er det normale at gøre i sådan en situation?

Vil sådan set bare gerne have købt det jeg skal bruge på forhånd, så jeg ikke står og mangler en stump den weekend jeg skal lave det :-)

Mvh Rasmus
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

janny
Aktiv medlem
Indlæg: 1565
Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 104 times

Re: Udrykkerleje hyler lidt.. 1.6 TDI

Indlæg af janny » 26. nov 2018, 10:24

Det er svært at svare på. 110K km er ikke meget og svinghjul bør ideelt set kunne holde 70-100K km mere . Kobling er meget sjældent slidt, det plejer at være svinghjulet der går først.
Men når kassen er nede er det jo nærliggende at skifte kobling, svinghjul og selvfølgelige udrykkerlejet. I hvertfald hvis du skal have andre til at lave arbejdet. Kan du selv lave det er det jo en anden sag.
These users thanked the author janny for the post:
Mathiasen
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970

Besvar

Tilbage til "Transmission"