DSG 7 Golf VII

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Pmand94
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30. nov 2018, 17:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

DSG 7 Golf VII

Indlæg af Pmand94 » 30. nov 2018, 18:09

Hej Alle!

Først og fremmest kan jeg ikke prale af at være den store bilhaj, så hvis jeg spørg dumt til evt. navne eller funktion af dele mm. Så ved jeg bare ikke bedre ;)

Jeg har mig en dejlig golf VII 2017 (faceliftet)
Med DSG 7 gear. Og har på det seneste oplevet lidt mistænkelige ting omkring gear/pedal eller hvad der nu kan være skyld i det. Jeg finder rigtigt mange debatter omkring DSG gear, og folk som oplever at gearene eksempelvis larmer eller “hakker” ved gearskift, men har ikke kunne finde nogen med mit problem.

Henover de sidste 14 dages tid, har jeg oplevet engang imellem når jeg holder stille eks. For rødt og skal sætte i gang igen, at der ikke sker en skid. Bilen/gear hverken larmer eller reagerer nærmest, der kommer kun et meget forsigtig ryk som om bilen lige prøver men giver op, og når jeg træder speederen i bund holder jeg bare stille. I dag skete det så hver gang jeg holdt stille, dvs. Når jeg holdt stille for rødt eller stoppede helt pga. Kø, og det eneste der virker er at slukke bilen og tænde igen. Så kan jeg fortsætte indtil jeg holder stille næste gang, og så det forfra med at slukke og tænde bil igen, lidt ligesom hvis man går i stå med manuelt gear.

Jeg har prøvet at slå start/stopfunktionen fra og det hjælper ikke. Jeg har snakket med værkstedet og dem jeg snakkede med, kunne ikke svare på hvad det var. Men har fået en tid om lidt over 14 dage. Derfor tænkte jeg, at der muligvis var en eller flere herinde som måske havde hørt om problemet før. Jeg synes 14 dage er lidt lang tid, så det kan være jeg er heldig selv at kunne gøre et eller andet.

Så hvis du ved noget som helst ift. Min situation og stadig er vågen efter det lange indslag, må du meget gerne dele ud af din viden ;)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG 7 Golf VII

Indlæg af GranTurismo » 1. dec 2018, 10:22

Hvilken motor ligger der i den? (for at klarlægge om det er DQ200 eller DQ381 gearkasse)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Pmand94
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30. nov 2018, 17:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG 7 Golf VII

Indlæg af Pmand94 » 1. dec 2018, 10:48

1.4 TSI

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG 7 Golf VII

Indlæg af i-s » 1. dec 2018, 12:38

Pmand94 skrev:
1. dec 2018, 10:48
1.4 TSI
Okay. Du har problem gearkassen DQ200 så :?
Men dine problemer lyder ikke til at være de sædvanlige, så mon ikke du har mechatronic fejl eller lignende.
/Søren.

Banff
Helt nyt medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 26. dec 2010, 23:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: DSG 7 Golf VII

Indlæg af Banff » 2. dec 2018, 13:58

Jeg har lige haft en lignende fejl på min Golf 6 med 1,4 tsi og 160 HK. Det var stressende at strande i et kryds med en bilen, der ikke reagerede på speederinput - ingen omdrejningsstigninger eller noget. Jeg forsøgte desperat undervejs at forsøge med at skifte manuelt på DSG-gearstangen. Problemet var mere udtalt ved skift mellem visse gear. På mit stam-VW værksted kom diagnosen promte. Det var mechatronic-enheden, der skulle skiftes. Over telefonen blev jeg meddelt en pris på ca. 15.000 DKK. Mens jeg sundede mig og overvejede alternativer i Sverige eller Tyskland fik den rare medarbejder tastet på sin computer og fandt frem til, at der er kulance på en sådan reperation. Således slap jeg med en regning på ca. 4000 DKK for den operation. Men du har stadig garanti på din bil, så du slipper for udgiften. Held og lykke
Thomas

Pmand94
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30. nov 2018, 17:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG 7 Golf VII

Indlæg af Pmand94 » 3. dec 2018, 13:25

Tusind tak for svar begge til jer begge!

Den begyndte pludseligt at opføre sig normalt igen igår, og har gjort det igen i dag. Jeg håber det holder indtil værkstedstiden og så må jeg fortælle dem hvad jeg har fået af vide. :)

Besvar

Tilbage til "Transmission"