Dsg6
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 3. jan 2019, 21:50
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Dsg6
Jeg har en touran 2,0 TDI 140 hk med Dsg6 kørt 312000 km.
Når jeg starter skal jeg lige vente 1-2 sek til den tager fat før jeg gir gas ellers gir den et ryk er det normalt.
Og den tager næsten ikke fat før ca 1200 o/min især i bag gear er det normalt.
Den køre og skifter eller godt.
Den er serviceret ved hver 60000 km
Når jeg starter skal jeg lige vente 1-2 sek til den tager fat før jeg gir gas ellers gir den et ryk er det normalt.
Og den tager næsten ikke fat før ca 1200 o/min især i bag gear er det normalt.
Den køre og skifter eller godt.
Den er serviceret ved hver 60000 km
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13248
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dsg6
Oplever præcis samme opførsel i min 2013 Passat med 140.000km på uret.
Faktisk oplever jeg i bakgear, at hvis man slipper speederen og lader den selv "skubbe", så bakker den hurtigere. Så snart jeg træder på speederen, er det som om den kobler lidt ud / filer på koblingen - og så 1-2 sekunder senere tager pokker ved den
Men ligesom du siger - bortset fra disse små særheder kører den fint.
Og - velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster!
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Dsg6
Min Superb med 400.000 km på uret gør det samme.
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Dsg6
Ja det Er helt normalt Særligt hvis det er koldtJesper nj skrev: ↑3. jan 2019, 22:10Jeg har en touran 2,0 TDI 140 hk med Dsg6 kørt 312000 km.
Når jeg starter skal jeg lige vente 1-2 sek til den tager fat før jeg gir gas ellers gir den et ryk er det normalt.
Og den tager næsten ikke fat før ca 1200 o/min især i bag gear er det normalt.
Den køre og skifter eller godt.
Den er serviceret ved hver 60000 km
Der skal lige bygges olietryk op i gearkassen
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- majbom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2796
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Midtfyn
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 152 times
Re: Dsg6
Jeg har en meget lille stigning i min indkørsel mod vejen, og den er et helvede at bakke op/ud af, med kold motor.
Nu plejer jeg at bakke ind i indkørslen, så det er næsten aldrig noget jeg bemærker, men en sjælden gang imellem holder den med næsen den anden vej, og så er den træls at få ud.
Der skal gives meget gas inden der sker noget og lige pludselig tager den fat og så holder jeg nærmest ude midt på vejen, hvis jeg ikke er vågen
Nu plejer jeg at bakke ind i indkørslen, så det er næsten aldrig noget jeg bemærker, men en sjælden gang imellem holder den med næsen den anden vej, og så er den træls at få ud.
Der skal gives meget gas inden der sker noget og lige pludselig tager den fat og så holder jeg nærmest ude midt på vejen, hvis jeg ikke er vågen
//morten
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13248
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dsg6
Præcis!
Men oplever du så også det samme som jeg ... at hvis man bare fjerner foden fra speederen, således at den faktisk bakker i tomgang, så er det som om koblingen bider 100% ... og at det dermed går hurtigere end hvis du giver en lille smule gas ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- majbom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2796
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Midtfyn
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 152 times
Re: Dsg6
Det må jeg lige teste i morgen!HansH skrev:Præcis!
Men oplever du så også det samme som jeg ... at hvis man bare fjerner foden fra speederen, således at den faktisk bakker i tomgang, så er det som om koblingen bider 100% ... og at det dermed går hurtigere end hvis du giver en lille smule gas ?
//morten
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
- majbom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2796
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Midtfyn
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 152 times
Re: Dsg6
Så fik jeg testet. Min virker som du beskriver; hvis jeg lader speederen være, kører den langsomt op ad indkørslen. Men lige så snart jeg rører speederen, stopper den, indtil jeg giver noget mere gas end jeg egentlig lige har lyst til i situationen.HansH skrev:Præcis!
Men oplever du så også det samme som jeg ... at hvis man bare fjerner foden fra speederen, således at den faktisk bakker i tomgang, så er det som om koblingen bider 100% ... og at det dermed går hurtigere end hvis du giver en lille smule gas ?
//morten
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13248
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dsg6
Rigtig god og præcis formulering af brugeroplevelsen!
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Dsg6
Til info har jeg samme billede af dsg6 dq250 i min Passat B8 2.0 TDI.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Dsg6
DQ250 er VAG-koncernens første DSG-gearkasse og den har primært to problemer:
1) Kun et oliesystem. Slidpartikler fra koblingerne kan over tid gøre at ventilerne i Mechatronic-enheden går trægt med hårde gearskift til følge. Hyppige olieskift - gerne oftere end foreskrevet er et must.
2) Kun en mekanisk oliepumpe. Træg opstart og hoppe-start til følge ifm. start/stop.
På de nyeste DSG/S-tronic gearkasser, fx DL382 er problemerne løst på følgende måde:
1) To separate oliesystemer. Dermed er der ingen hydraulisk forbindelse mellem koblinger og Mechatronic-enheden.
2) To mekaniske oliepumper suppleret med to elektriske oliepumper sikre, at der altid er det korrekte tryk til rådighed.
1) Kun et oliesystem. Slidpartikler fra koblingerne kan over tid gøre at ventilerne i Mechatronic-enheden går trægt med hårde gearskift til følge. Hyppige olieskift - gerne oftere end foreskrevet er et must.
2) Kun en mekanisk oliepumpe. Træg opstart og hoppe-start til følge ifm. start/stop.
På de nyeste DSG/S-tronic gearkasser, fx DL382 er problemerne løst på følgende måde:
1) To separate oliesystemer. Dermed er der ingen hydraulisk forbindelse mellem koblinger og Mechatronic-enheden.
2) To mekaniske oliepumper suppleret med to elektriske oliepumper sikre, at der altid er det korrekte tryk til rådighed.