Side 1 af 1

AutoBild om problemer med "DSG"

: 11. jan 2019, 13:17
af erlingvj
Dagens udgave af AutoBild har 6 sider om problemer med dobbeltkoblings-gearkasser. Her er nogle af konklusionerne:
1) Alle fabrikater er ramt af problemer - ikke kun VAG
2) Gearkasser med vådkoblinger har lige så mange fejl som dem med tørkoblinger
3) Mechatronic-delen er den største enkelte synder
4) På biler med vådkoblinger anbefales det, at man ikke bare skifter olien, men også skyller gearkassen grundigt igennem før man kommer ny olie på
5) Årsagen til at der ofte er "hoppe"-start på en diesel med dobbeltkoblings-gearkasse (med start/stop) er, at der er et misforhold mellem opbygningen af motorens moment versus opbygningen af tryk i gearkassen
6) Volkswagen siger at der er færre problemer på gearkasser fra 2014 og frem

Re: AutoBild om problemer med "DSG"

: 11. jan 2019, 13:48
af Bopjensen
Tror ikke de har fået lavet deres research særligt godt...

Mig bekendt er der ikke nævneværdige problemer med DSG6.

Re: AutoBild om problemer med "DSG"

: 11. jan 2019, 13:49
af Dakota
Nu tænker jeg måske AutoBild ved mere om det og har et noget større kildemateriale, end den gennemsnitlige vagcars-bruger... ;)

Re: AutoBild om problemer med "DSG"

: 11. jan 2019, 13:59
af erlingvj
Bopjensen skrev:
11. jan 2019, 13:48
Tror ikke de har fået lavet deres research særligt godt...

Mig bekendt er der ikke nævneværdige problemer med DSG6.
På en DQ250 kører slidpartiklerne fra koblingerne rundt i systemet og kan gøre at ventilerne i Mechtronic-enheden går trægt. Det er for at undgå det problem, at AutoBild anbefaler at gearkassen skylles igennem ved hvert olieskift. AutoBild siger at hvis man skifter olien efter VWs procedure efterlades der restolie inde i gearkassen.
AutoBild har konsulteret en DSG-specialist i Hannover der årligt har 250 "DSG"-kasser til reparation. Mon ikke de ved lidt?

Re: AutoBild om problemer med "DSG"

: 11. jan 2019, 15:04
af MichaelSmed
Men hvad så med magnetventilerne i mechatronic enheden, ved gennemskylning. Der har jeg hørt (ved ikke nok om emnet selv) at man kan risikere at de stopper til, og forsager halvstore skader hvis det sker. Snakker autobild noget om det, eller er det ammestuesnak?

Re: AutoBild om problemer med "DSG"

: 11. jan 2019, 17:23
af Bopjensen
250 gearkasser på det tyske marked svarer vel også til en fejl procent på 0.0000000000000001%

Nævn et produkt i verden der har en lavere fejlprocent.

Latterlig artikel. Kun skrevet for at piske en stemning op.

Re: AutoBild om problemer med "DSG"

: 11. jan 2019, 17:30
af Jesper_christiansen
Bopjensen skrev:250 gearkasser på det tyske marked svarer vel også til en fejl procent på 0.0000000000000001%

Nævn et produkt i verden der har en lavere fejlprocent.

Latterlig artikel. Kun skrevet for at piske en stemning op.
Relevant artikel som belyser problemer producenten sjældent tager seriøst.



Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk


Re: AutoBild om problemer med

: 11. jan 2019, 18:50
af HenrikH29
MichaelSmed skrev:
11. jan 2019, 15:04
Men hvad så med magnetventilerne i mechatronic enheden, ved gennemskylning. Der har jeg hørt (ved ikke nok om emnet selv) at man kan risikere at de stopper til, og forsager halvstore skader hvis det sker. Snakker autobild noget om det, eller er det ammestuesnak?
Og DSG specialisten i Hannover er den eneste i tyskland der reparerer disse gearkasser ? Nej nok ikke, så mon ikke det samlede tal for HELE tyskland er større :lol:

Ikke dermed sagt at der er et problem, det ved jeg ikke en hujende hattefis om, men man skal passe på statistik.

Re: AutoBild om problemer med "DSG"

: 11. jan 2019, 19:04
af claussor
Fascinerende at dq250 vel knap nok kan mønstre et par fejltråde om året her på vagcars og det ofte på gamle slidte kasser (og da slet ikke med mange brugere der stemmer i med samme problem), mens der ugentligt vælter nye brugere til med problemer med dq200 i de forskellige tråde. At de så alligevel skulle være lige "gode" siger vel alt om manglende research eller kritisk sans i den artikel. Medmindre de bare kører med på VAGs seriestandard og så er de da helt lost...

Jeg tror de færreste ville vælge en tørkobling fremfor en vådkobling hvis der var frit valg. At alle fabrikanter
har problemer er ikke en undskyldning, bare skammeligt.

Dertil med VAGs problemer med at holde sig til sandheden i dieselgate, ville jeg tage deres udsagn med et gran salt. Det handler kun om profit. Går den så går den.

Re: AutoBild om problemer med "DSG"

: 11. jan 2019, 19:13
af Bopjensen
Jeg kender flere der kører både motor og gear laaangt over service, og når de så endelig får skiftet så er det med filter og olie fra biltema eller thansen.

Jeg vil faktisk nærmere sige at det er utroligt at der er så få dsg6 der går i stykker.

Det er mildest talt useriøst at hælde en artikel ud der nærmest konkluderer at alt med dobbelt kobling er noget lort.

Det er skammeligt og vel næsten på “højde” med noget FDM kunne finde på at skrive.

Næste måned kan de jo skrive at alle motorer i alle mærker fejler...

Troede ellers at det var et rimeligt seriøst blad.

Re: AutoBild om problemer med "DSG"

: 11. jan 2019, 20:01
af JSA
Fin artikel om et træls problem. Præcist som herinde på forum har Autobild hørt om mange (via deres brevkasse "Kummerkasten") der har problemer med DSG, også fra andre mærker end VAG. Autobild vælger så at skrive en artikel udfra et besøg hos et uafhængigt værksted i Hannover. Dette værksted bekræfter at der er problemer, også med andre mærker end VAG. Værkstedet beretter om fabriksforskrifter der ikke sikrer ordentligt forebyggende vedligehold. Desuden fremstiller værkstedet selv enkelte reservedele, da de har erfaret at de originale stumper slides for hurtigt. Det drejer sig bl.a. om nogle såkaldte "førings-ruller" som der også vises et billede af. Artiklen konkluderer at der er for mange problemer og de konstaterer også at det er for svært at trænge igennem til producenten. Bladet viderebringer værkstedets opfordringer til hyppigere vedligehold f. eks. med skylning af gearkassen ved olieskift. Efter min opfattelse en forholdsvis seriøs artikel, men som med andre artikler kan den jo læses med forskellige "briller".

Re: AutoBild om problemer med

: 11. jan 2019, 20:16
af Soeren C
Jesper_christiansen skrev:
11. jan 2019, 17:30
Relevant artikel som belyser problemer producenten sjældent tager seriøst.
Jeg er medlem at div fora for ejere og interesserede i Golf/Passat GTE, og her findes en ganske imponerende mængde ejere af GTE biler hvor Gearkassen DQ400e har problemer med mechatronic. Flere har forgæves fået skiftet mechatronic enheden mere end en gang, nogle får en grundjustering, og en jeg læste om i dag fik blot skiftet olie i gearkassen. Tilbagemeldingen var som forventet: Det hjalp ikke en sk..
Min egen Golf GTE fra 05 2018 har samme symptomer som alle de andre, - den hopper og ryster markant ved langsom kørsel, lige umiddelbart efter en længere tur, hvor forbrændingsmotoren er blevet godt varm. Jeg skal ind med min bil den den 5 februar, og er ret spændt på hvad de finder på.

Re: AutoBild om problemer med "DSG"

: 12. jan 2019, 09:17
af King_Neumann
Probleme mit DSG 7-Gang (DQ200)?

5051 Antworten
Neuester Beitrag am 12. Januar 2019 um 8:55

Motor-talk.de har lige nu 5051 opslag om ovennævnte DQ200.
Det hele er ikke blot for sjov mere og noget VW burde tage seriøst sammenholdt med artiklen her i tråden. Problemerne er jo over hele kloden, det er ret åbenlyst og har været belyst i den store tråd omkring DQ200 glider herinde i flere år. Påstanden er stadig procenter og ikke promiller.

Re: AutoBild om problemer med "DSG"

: 12. jan 2019, 11:21
af i-s
Nu har jeg ikke købt bladet eller adgang til artiklen.
Uanset om der er problemer hos alle producenter og alle typer, så er problemerne i en DQ200 helt anderledes end dem man ser i f.eks DQ250.