VW touran 2010 Tdi 1.6 105hk

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
gertudby
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. jan 2019, 16:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VW touran 2010 Tdi 1.6 105hk

Indlæg af gertudby » 14. jan 2019, 16:37

Hej, jeg har en VW touran 2010 Tdi 1.6 105hk, som har været til service, hvor jeg overfor mekaniker fik nævnt at der er en metallisk lyd fra motor i tomgang som forsvinder når man kobler ud. Hvis man holder foden let på koblingspedalen (uden at trykke den ned) "slår" den let på ens fod.
Jeg fik beskeden at det højst sandsynligt var svinghjul og/eller udrykkerleje som var i stykker. Jeg får det skiftet og med service (+diverse) får jeg en regning på 16500kr.

Jeg kører i bilen en dag og kan konstatere at den stadig slår i pedalen og larmer fra motor, dog ikke så meget som før. De tager bilen ind igen og skifter svinghjul igen (som er købt hos FTZ) De mener at der kan være noget galt med sendingen af reservedele. Den bliver skiftet igen og mekaniker kører selv i bilen i 20 min og konstatere at han også har problem igen.

Mekanikeren konsultere VW værksted og der bliver sagt at det kunne være en flækket ventil...øhhh og det bliver tjekket. (jeg får sagt at er det ikke fejlen betaler jeg ikke) Det er ikke ventiler.

Herefter er det så gearkassen som bliver tjekket og der er ikke noget galt med olien (klar og ren) og det besluttes at gearkassen skal til tjek/test. Det sker på værksteds regning.

Bilen står hos VW som har sagt at der skal en ny ombytter motor i for at komme fejlen til livs.... 25000kr for motor og 20000kr for arbejdsløn. (ex moms) Så jeg kommer til at skulle betale 55-60000kr for at løse problemet.

Mit spørgsmål er så: Er der nogen som har set/hørt til dette problem at man ikke kan finde problemet med motorlyd og der slåes i pedal. Jeg synes også der er en metallisk lyd fra motor når jeg fx. kører i bilen og sætter den i frigear med 40-50 km/t og gasser op så virker det på mig som om det er motor/krumtap relateret ? Jeg er i 7 sind.

Besvar

Tilbage til "Transmission"