DQ200 - Er det den eller ej som driller mig?

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Mikkelfz
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26. aug 2019, 10:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

DQ200 - Er det den eller ej som driller mig?

Indlæg af Mikkelfz » 26. aug 2019, 10:19

Hej,

Jeg har søgt, læst, læst og læst lidt mere - Men kan simpelthen ikke finde noget svar i tidligere indlæg - Derfor dette:

Jeg er en ellers lykkelig ejer af en Octavia. 1.6TDI DSG med den ellers berygtede DQ200. Den har ratgear også, hvis det har noget at sige? Bilen har kørt godt 110.000 km.
Jeg har egentlig bestilt tid til koblingsskift i næste uge - Men begynder nu at tvivle om det egentlig er det der er galt eller jeg bare lader mig påvirke af DQ200 bølgen (Hvis noget er galt, så MÅ det da være gear/kobling i denne bil agtig).

Den kører fint i alle gear med UNDTAGELSE af 3 gear.
Den ryster i slutningen af 3 gear/lige inden skiftet til 4 gear. Ligesom at køre på rumlestriberne. Rystelsen vare alt fra 1 sek til 2/2,5 sek. Hvis jeg kører meget langsomt er det der ikke og ellers meget svagt. Kører jeg til den er det der heller ikke (næsten fuld gas/fuld gas) Kører jeg almindelig kørsel, hvilket jeg egentlig foretrækker så er det der 80% af alle gangene.
Slår jeg gearstangen i "manuel" så kan jeg stadig få det til at ske - Deraf min tvivl om det er koblingen? Altså hvis jeg lader den blive i 3 gear og kører op, får rystelsen, slipper gassen, farten sænker og jeg prøver igen, kan den gøre det der også. Altså selvom jeg ikke springer videre op i 4.

Jeg har fået en TVS opdatering fra Dansk Bilservice som det SENESTE, da jeg troede det kunne løse problemet, men nej desværre.

Den har fået grundjustering på 2 forskellige aut. værksteder samt anden software på aut. skoda værksted.

Jeg ønsker naturligvis ikke at få skiftet koblingen pga. prisen, hvis det allerede nu kan skydes ned at det ikke vil hjælpe.

Mvh Mikkel - Frustreret Octavia ejer... :-(
- MikkelFZ

Besvar

Tilbage til "Transmission"