Bilen:
Audi Q3 1,4 TFSI, COD Ultra, manuel gear
Symptom: Koblingspedal ryger i gulvet, ingen mulighed for at koble ud - trækkes pedalen retur kan man få den til at virke igen
Koblingen er begyndt at te sig, den blev fragtet på værksted i sidste uge, de var i tvivl om de ville skubbe dyret ind eller satse på at kunne køre den, værkføreren prøvede at trække pedalen retur og den kunne igen koble ud - og jeg har nu kørt i den i en uges tid, hvor den så drillede en enkelt gang i går
Mekkeren omtalte noget der sidder inde i selve gearkassen, der ville tage en krig at skille ad (kan ikke huske hvad det hed)
Men efter at have googlet og youtubet fejlen, og kigget på udenlandske fora'er - bliver det omtalt som at det er slavecylinderen der driller
Søger jeg efter delen kan jeg kun finde en hovedcylinder, men ligner til forveksling den der skiftes på youtube videoer - omtalt som slavecylinder
Nogen gode ideer? Og evt nogen der har en ide om tidsforbrug omkring udskiftning af skidtet?
Q3, Død Kobling - Slavecylinder eller master?
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 330 times
Re: Q3, Død Kobling - Slavecylinder eller master?
Min gamle A4 B8 havde nøjagtigt samme problem.
Jeg kan ikke huske om det hedder master eller slave men det er den der sidder lige bag koblingen og kostede i omegnen af 1200 kr (for 4-5 år siden)
Min far og jeg skiftede den selv.
Jeg kan ikke huske om det hedder master eller slave men det er den der sidder lige bag koblingen og kostede i omegnen af 1200 kr (for 4-5 år siden)
Min far og jeg skiftede den selv.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
-
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Søborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
Jeg havde også en A3'er der gjorde det samme (den du hjalp med træk på) - har ikke muligheden for selv at gøre det (læs, lysten)
Audi Q3 1,4TFSI Ultra COD - 2015
-
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 39 times
Klassisk fejl på en Audi. Det kostede mig 6500 kr for 3 år siden på en Audi værksted i Jylland.
Det var en slave cylinder i selve gearkassen der gik i stykker. Hele gearkassen måtte ud for at skifte den, og derfor den høje pris.
Det var en slave cylinder i selve gearkassen der gik i stykker. Hele gearkassen måtte ud for at skifte den, og derfor den høje pris.
-
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Søborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
Men alligevel billigere end hvad jeg har fået at vide, de nævnte i omegnen af 11 timer for at komme til gearkassen, 'a 900,-/timen
Audi Q3 1,4TFSI Ultra COD - 2015
-
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 523 times
- Been thanked: 246 times
Hvad er der så sket efterfølgende
- These users thanked the author Hallas for the post:
- Passatg 3c
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)