Jeg skal have noget hjælp nu.
Bilen ryger på værksted fordi koblingscylinder er gået/ utæt.
Den sidder så selvfølgelig sammen med udrykkerlejet.
Den bliver skiftet og det samme gør koblingen og trykplade, undtaget svinghjulet= Meget dyr org.
Bilen kører ca. 30-40km og så under sejtræk begynder den først at ruske og så glide i koblingen. Og det bliver selvfølgelig værre og værre.
Bilen ryger tilbage på værksted.
Nu bliver det hele skiftet igen, også svinghjulet.
Udrykkerleje og koblingscylinder bliver ikke skiftet igen.
Bilen bliver presset lidt og intet at mærke ved sejtræk de første 70km.
Da jeg så vil lave en overhaling og bliver i gear som den altid har kunnet, gør den fuldstændig det samme igen. Først rusker den, og så begynder den at glide.
Lige fra udlevering begge gange har den lugtet af gearolie inde i bilen, selvom olien til gearkassen ikke ligefrem er noget af den gamle slags der stinker forfærdelig.
Nu holder den så på værkstedet igen.
hvad pokker går der galt her?
A6 4g FL 190hk diesel manuel. Ny kobling
- Lau16
- Medlem
- Indlæg: 756
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 99 times
Re: A6 4g FL 190hk diesel manuel. Ny kobling
Forkert værksted?
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI
Re: A6 4g FL 190hk diesel manuel. Ny kobling
Har du ladet den sejtrække nærmest fra start på en ny kobling, så dræber du lynhurtigt koblingen.
Om det er det samme på en diesel som en benzin ved jeg ikke.
På en tidligere Octavia med 350 hk skiftede jeg til en upgrade kobling og de første 500 km skulle den køres til.
Altså INGEN sejtræk eller hård kørsel. Skulle selvfølgelig prøve til en start og der gled den altså. Efter 5-700 km var der intet.
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Om det er det samme på en diesel som en benzin ved jeg ikke.
På en tidligere Octavia med 350 hk skiftede jeg til en upgrade kobling og de første 500 km skulle den køres til.
Altså INGEN sejtræk eller hård kørsel. Skulle selvfølgelig prøve til en start og der gled den altså. Efter 5-700 km var der intet.
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 1268
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 22 times
Re: A6 4g FL 190hk diesel manuel. Ny kobling
Det er ikke noget værkstedet har sagt noget om, men det vil jeg da hører dem om når de ringer.Jesper_christiansen skrev: ↑22. jul 2023, 06:12Har du ladet den sejtrække nærmest fra start på en ny kobling, så dræber du lynhurtigt koblingen.
Om det er det samme på en diesel som en benzin ved jeg ikke.
På en tidligere Octavia med 350 hk skiftede jeg til en upgrade kobling og de første 500 km skulle den køres til.
Altså INGEN sejtræk eller hård kørsel. Skulle selvfølgelig prøve til en start og der gled den altså. Efter 5-700 km var der intet.
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Det er ikke noget jeg har hørt noget om før
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk
- soulniz
- Nyt medlem
- Indlæg: 192
- Tilmeldt: 31. aug 2012, 11:14
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 20 times
Re: A6 4g FL 190hk diesel manuel. Ny kobling
Har også altid fået at vide ingen sejtræk eller trailerkørsel de første par hundrede km. Har også oplevet den glider ved sejtræk til start, men det går væk.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nuværende bil:
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 hk
Org. Bi-xenon, RNS 510, multifunktionsrat, regnsensor, CH/LH lys, nedblændeligt bakspejl, fodrumsbelysning, gråmetal.
Tidligere biler:
2018 VW Golf VII 1.0 TSI 85 hk
2004 VW Touran 1.9 TDI 100 hk Van
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 hk
Org. Bi-xenon, RNS 510, multifunktionsrat, regnsensor, CH/LH lys, nedblændeligt bakspejl, fodrumsbelysning, gråmetal.
Tidligere biler:
2018 VW Golf VII 1.0 TSI 85 hk
2004 VW Touran 1.9 TDI 100 hk Van