DSG gear og holdbarhed?

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Not Entered
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 19. jun 2008, 13:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af Not Entered » 17. maj 2009, 21:31

Hej VAGGERE!

Jeg har nu forsøgt at lede med lys og lygte overalt i Jeres forum uden held.
Jeg mangler svar på, hvordan DSG gearet fungerer i dagligdagen... jeg tænker her på, hvordan det fx for mit eget vedkommende skal bruges både til lange ture, men også hver dag ture på alt fra 2-10km. Her tænker jeg på, hvordan motor men også specielt gearkassen har det med turer på 2-10km (på koldstart)??

Er der nogle med erfaringer, de vil dele ud af?

Fortsat god søndag! :)

Mvh
Senest rettet af Not Entered 19. maj 2009, 09:36, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af ac242 » 18. maj 2009, 09:37

fungere fortrinligt :D

har i vinters haft en del korte ture af 8 km med 3 starter :(
så længe man husker på at gearolien også skal være varm før man fyrer den af, tror jeg ikke det vil give nogle problemer.

at de korte ture så ikke er særligt økonomiske er så en anden side af sagen. min gik mellem 11-14 km/l hvor de 11 km/L på en tankfuld var ca. 75 % overnævnte kørsel. at man så kunne nøjes med at tanke hver 3-4 uge ved den kørsel opvejede så lidt det høje forbrug :P

eneste jeg lige kan komme i tanke om som er anderledes ved kold motor, er at den motorbremser meget mere end når den er varm.. så meget så når du kommer hen til et lyskryds skal du ikke røre bremsen før du næsten holder stille.
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

Superbil
Nyt medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 20. jun 2008, 16:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af Superbil » 18. maj 2009, 10:26

Hej

Jeg har kun ros at sige om DSG gearkassen, den kan sagtens håndtere de korte ture, men som før nævnt så er brændstof forbruget en del højere og den motorbremser noget kraftigtere... men ellers 5 stjerner herfra.

Mvh.
Superbil

Not Entered
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 19. jun 2008, 13:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af Not Entered » 18. maj 2009, 19:19

Fedt... lækkert at høre fra to med DSG gear!
Jeg kommer selvfølgelig ALDRIG til at "fyre den af" eller "køre hurtigt" på en koldstart/kold motor... fuck forbruget... haha... jeg tænker på slidtage af gearkassen og motoren.... men det lyder på Jer til, at det sagtens kan lade sig gøre?

Mvh

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af kimhemm » 18. maj 2009, 19:20

Min Altea har snart rundet 60000 på 2 år, og kører også mange småture i Kbh og det har den klaret helt fint
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Not Entered
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 19. jun 2008, 13:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af Not Entered » 18. maj 2009, 19:27

Fedt Kim... Hvilken årgang er din Altea?

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af kimhemm » 18. maj 2009, 19:30

Den er 2 år her 1 juni
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Not Entered
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 19. jun 2008, 13:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af Not Entered » 18. maj 2009, 20:05

Ok... dvs årgang 2007... men er DSG-gearet blevet bedre - eller lad mig spørge anderledes - er der foretaget forbedringer af gearets komponenter fra 2004-2009? Det må der vel nødvendigvis være?

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af kimhemm » 18. maj 2009, 20:19

Jeg har hørt at der skulle være enkelte børnesygdomme på 2004-2005 modellerne

Men i forhold til hvor mange der efterhånden kører rundt, syntes jeg ikke det er mange biler der har problemer
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Not Entered
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 19. jun 2008, 13:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af Not Entered » 18. maj 2009, 20:28

Præcis... også dét, jeg har ladet mig fortælle, men ville gerne høre fra nogle af de ejere af disse modeller, hehe... men de er sku svære at finde! :P

steady
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af steady » 18. maj 2009, 21:44

Jeg vil gerne tilslutte mig DSG-jubelkoret.
Kører mange småture dagligt + et par af de lange årligt - 0 problemer efter 27.000 på 1½ år.

Et lille irritationsmoment er dog, at den ved helt kold motor, hvor jeg naturligvis ;) kører med blød speederfod, skifter ved lidt højere omdrejninger end ved varm - selv om der vel er moment nok ved lavere omdrejninger.
Golf V R32 DSG

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af Uffe » 19. maj 2009, 07:14

steady skrev:Jeg vil gerne tilslutte mig DSG-jubelkoret.
Kører mange småture dagligt + et par af de lange årligt - 0 problemer efter 27.000 på 1½ år.

Et lille irritationsmoment er dog, at den ved helt kold motor, hvor jeg naturligvis ;) kører med blød speederfod, skifter ved lidt højere omdrejninger end ved varm - selv om der vel er moment nok ved lavere omdrejninger.
Det var sært - det gjorde min Jeep med converter også. Jeg tror det har noget at gøre med temperaturmålingen i kassen. Åbenbart må det være bedre med flere omdrejninger og lavere moment når olien er kold.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af Tonny » 19. maj 2009, 07:52

Not Entered skrev:Hej BG!
Sikke en frækhed ;)
Ja DSG kører bare lækkert. Nogle få har bøvlet med forkert skiftende gearkasser, men jeg har indtryk af at det altid er blevet løst af en software opdatering hos VW.

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af ac242 » 19. maj 2009, 08:50

Uffe skrev:
steady skrev:Jeg vil gerne tilslutte mig DSG-jubelkoret.
Kører mange småture dagligt + et par af de lange årligt - 0 problemer efter 27.000 på 1½ år.

Et lille irritationsmoment er dog, at den ved helt kold motor, hvor jeg naturligvis ;) kører med blød speederfod, skifter ved lidt højere omdrejninger end ved varm - selv om der vel er moment nok ved lavere omdrejninger.
Det var sært - det gjorde min Jeep med converter også. Jeg tror det har noget at gøre med temperaturmålingen i kassen. Åbenbart må det være bedre med flere omdrejninger og lavere moment når olien er kold.
jep både nuværende med dsg og min "gamle" primera 2,0 med tomatkasse gjorde det også.

det sjove er så at hvis du feks ligger og køre med en bestemt hastighed og lige smider den i N og tilbage i D vil den skifte til et højere gear :o , feks du ligger i 4 med 60 kmt og laver stuntet ryger den i 5 gear... nøjagtig det samme nummer kunne også gøres i primera'en men der var så lidt færre gear at rode med :)

har ikke rørt en manuel gearkasse i 2 år nu, og jeg har kørt både 2-4-6 og 8 hjuls køretøjer :lol: :lol:
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4125
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af Realtor » 19. maj 2009, 13:51

vil ikke mene at man " må " smide den i N mens man kører i D eller S, kan faktisk heller ikke se hvorfor man skulle.

Men min kører også fint efter 25.000 og det er en 08. Eneste anke at jeg har, er at jeg tror den nogengange adaptere til kørestilen. Lidt ala overstående, men hvor den trækker for langt ud i gearene, specielt i 3 til omkring 60, selvom det er ved jævn fart. Så må man lige acc. op på 65 så den hopper i 4, også lade den falde ned på de 50 igen. Og det er ved varm motor.
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af ac242 » 19. maj 2009, 16:44

Realtor skrev:vil ikke mene at man " må " smide den i N mens man kører i D eller S, kan faktisk heller ikke se hvorfor man skulle.

Men min kører også fint efter 25.000 og det er en 08. Eneste anke at jeg har, er at jeg tror den nogengange adaptere til kørestilen. Lidt ala overstående, men hvor den trækker for langt ud i gearene, specielt i 3 til omkring 60, selvom det er ved jævn fart. Så må man lige acc. op på 65 så den hopper i 4, også lade den falde ned på de 50 igen. Og det er ved varm motor.
tja, at smide den i N svarer jo bare til at koble ud, og når jeg har gjort det har det været uden at give gas, så er 100% sikker på den ikke tager skade af det.

at sætte den i N har jeg gjort mange gange når jeg har prøvet at køre økonomi kørsel. ved ned af bakke er det faktisk bedre for økonomien at gøre det end ved bare at slippe gasen da du triller væsentlig længere i N og ved stejle bakker stiger hastigheden også så du triller endnu længere.

har prøvet den kørsel i min primera på landevej og jeg fik den til at gå hele 15,9 km/L over en halv tankfuld. og den stod til kun at kunne køre 11,5 km/L :shock:

prøv næste gang istedet for at acc op på 65 at sætte den i N og tilbage igen i D, uden at røre speederen.

min går forresten i 5 allerede ved 60 km/t uden problemer og ca 70km/t i 6 gear.

i gamle dage sagde de kloge hoveder, at hvis man mistede herredømmet over sin aut. bil skulle man sætte den i N, og styrer sig ud af problemerne. tror ikke det er nødvendigt idag med al den elektronik der er proppet i bilerne ;)
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af RIX » 19. maj 2009, 18:56

ac242 skrev:
Realtor skrev:vil ikke mene at man " må " smide den i N mens man kører i D eller S, kan faktisk heller ikke se hvorfor man skulle.

Men min kører også fint efter 25.000 og det er en 08. Eneste anke at jeg har, er at jeg tror den nogengange adaptere til kørestilen. Lidt ala overstående, men hvor den trækker for langt ud i gearene, specielt i 3 til omkring 60, selvom det er ved jævn fart. Så må man lige acc. op på 65 så den hopper i 4, også lade den falde ned på de 50 igen. Og det er ved varm motor.
tja, at smide den i N svarer jo bare til at koble ud, og når jeg har gjort det har det været uden at give gas, så er 100% sikker på den ikke tager skade af det.

at sætte den i N har jeg gjort mange gange når jeg har prøvet at køre økonomi kørsel. ved ned af bakke er det faktisk bedre for økonomien at gøre det end ved bare at slippe gasen da du triller væsentlig længere i N og ved stejle bakker stiger hastigheden også så du triller endnu længere.

har prøvet den kørsel i min primera på landevej og jeg fik den til at gå hele 15,9 km/L over en halv tankfuld. og den stod til kun at kunne køre 11,5 km/L :shock:

prøv næste gang istedet for at acc op på 65 at sætte den i N og tilbage igen i D, uden at røre speederen.

min går forresten i 5 allerede ved 60 km/t uden problemer og ca 70km/t i 6 gear.

i gamle dage sagde de kloge hoveder, at hvis man mistede herredømmet over sin aut. bil skulle man sætte den i N, og styrer sig ud af problemerne. tror ikke det er nødvendigt idag med al den elektronik der er proppet i bilerne ;)
nu er det jo sådan at lader man den køre i gear er forbruget 0(over 1200o/m) sætter man den i n går den o tomgang og bruger dermed brændstof,så det spare tip er så som så ;)

Vh.

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af ac242 » 19. maj 2009, 19:44

ja det er rigtigt nok, men sætter du den i n og du kigger på forbrugsmåleren vil den vise 0 L indtil du kommer ned på en meget lav hastighed, kan ikke lige huske ved hvilken hastighed den begynder at vise et forbrug igen vil tro det er omkring 20-30 km/t.hvis jeg husker rigtigt. så forbruget må være så lidt så kørecomputeren ikke kan måle det.

da motorbremsen til tider er så kraftig at du taber fart ned ad bakke kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle bruge den når jeg øger farten ned ad bakke i N.

jeg har haft min kørecomputer til at vise 21,6 km/L ved den kørsel så helt så som så kan det ikke være når min er opgivet til kun at kunne køre 16,4km/l. ja de 21,6km/L er lidt misvisende og vil nok svare til omkring 20 km/L.

de 15,9 km/L i primeraen er også foregået på samme måde og med tanke på det var en 2,0'er med 130hk og aut. synes jeg selv det er et temmelig godt resultat. andre har været overrasket over det fordi de ikke engang har kunnet præstere det samme i en primera 1,6'er med manuel gear.

kan kun sige prøv det hvis du synes det er sjovt engang imellem at se hvor langt du kan køre på literen.
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

Not Entered
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 19. jun 2008, 13:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af Not Entered » 19. maj 2009, 20:04

Diskussionen tar lidt en forkert drejning nu over imod "brændstofsøkonomi" i modsætning til, hvad topic lyder på nemlig "DSG og holdbarhed"... men tak for alles svar på mit spørgsmål! Det har hjulpet meget at høre fra Jer.

Kan man slå en knude på diskussionen her og konkludere, at DSG gearet og dets holdbarhed KONSEKVENT hænger sammen med "fornuft" og præcis/overholdt olieskift af olien til DSG gearet?

Mvh

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af kimhemm » 19. maj 2009, 22:15

Not Entered skrev:Diskussionen tar lidt en forkert drejning nu over imod "brændstofsøkonomi" i modsætning til, hvad topic lyder på nemlig "DSG og holdbarhed"... men tak for alles svar på mit spørgsmål! Det har hjulpet meget at høre fra Jer.

Kan man slå en knude på diskussionen her og konkludere, at DSG gearet og dets holdbarhed KONSEKVENT hænger sammen med "fornuft" og præcis/overholdt olieskift af olien til DSG gearet?

Mvh
Det er i hvert fald et rigtig godt udgangspunkt

Har også hørt om et par stykker hvor de har oplevet en rykkende gearkasse, hvor det har skyldtes fejl på brændstoffilter/pumpe som har lavet problemer
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Toom
Helt nyt medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 19. apr 2009, 13:59
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af Toom » 2. jun 2009, 20:44

Hvordan ser det ud med tørkoblingsversionen DSG7? Vil den løbe varm ved køkørsel, da den vel ikke er kølet?
Polo GTI 19’

mduelund
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af mduelund » 13. jun 2010, 12:51

Hej :)

Jeg har en Touran 1,9 TDI 2007 DSG. Vil jeg få noget ud af at lave en opdatering af DSG gearkassen?

Til spørgsmålet om det daglige brug af DSG, kan jeg kun tilslutte mig og sige at det kører rigtig godt! Som en anden skrev, motorbremser den dog rimelig hårdt ved kold motor. Men det er væk efter de første 5-7km.

Michael.

combi-chris
Helt nyt medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 6. jul 2008, 19:20
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af combi-chris » 12. jul 2011, 12:42

Not Entered skrev:Hej VAGGERE!

Jeg har nu forsøgt at lede med lys og lygte overalt i Jeres forum uden held.
Jeg mangler svar på, hvordan DSG gearet fungerer i dagligdagen... jeg tænker her på, hvordan det fx for mit eget vedkommende skal bruges både til lange ture, men også hver dag ture på alt fra 2-10km. Her tænker jeg på, hvordan motor men også specielt gearkassen har det med turer på 2-10km (på koldstart)??

Er der nogle med erfaringer, de vil dele ud af?

Fortsat god søndag! :)

Mvh
Bare få VW Danmark til at have samme forhold som VW har til kunder i USA. 2007-2009 modeller med DSG har problemer, og man giver 10 års garanti.

http://www.dsgproblems.co.uk/Volkswagen ... %20Inc.pdf

Brugeravatar
Bandit
Nyt medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 23. feb 2009, 11:59
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 13 times

Re: DSG gear og holdbarhed?

Indlæg af Bandit » 13. jul 2011, 06:33

Jeg fik skiftet min DSG kasse ved 60k km på garantien. Den havde problemer med at skifte ned i 1.
Når man tog farten skiftede den fint ned gennem gearene, indtil den stod næsten stille, hvor den så gik i 1. Dette resulterede i at bilen hoppede fremad; jeg har været ved at køre en fodgænger ned af samme årsag og min kone kørte vitterlig IND i carporten :lol:
Nu efter 100k km kører den nye gearkasse stadig fint.
Bilen er en Seat Toledo 2,0 TDI PD DSG fra 2006, indført til landet i 2005.

Besvar

Tilbage til "Transmission"