Octavia2, hug ved tilkobling.

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Octavia2, hug ved tilkobling.

Indlæg af Seth-Enoch » 31. maj 2009, 13:20

Hej.

Jeg har før hørt at koblingen på f.eks. en Octavia2 1.9TDI skulle være noget hø. Og at den starter med at ruske/hugge i det ved tilkobling...

Nu synes jeg måske at den er begyndt på det shit. Det er værst når bilen er kold. Man kobler til i 1.gear og bilen begynder at flytte sig, men så er det som om at liige der tilsidst hvor RPM og bilens hastighed skal passe sammen(fuld tilkobling) det sker i et stort hug og IKKE som man kunne forvente, nemlig blødt og glidende. Er det med vinterdæk og våd vej, så mærkes det meget somom den lige hiver hjulene rundt meget lidt, så hårdt hugger den i det. Er det tegn på at den er ved at gå i mosen? Den er ellers helt normal når man lige har kørt en 5-10km.

Og hvis jeg engang skal have en ny kobling på bilen, hvor skal jeg så købe den? Gider fandme ikke have en som ikke engang kan holde 75kkm. Der er ikke noget træk på bilen, så det er ikke fordi den har slæbt rundt på en stor CV før hen jo...

Jeg tør ikke få chippet bilen med nuværende kobling, så det kunne være rart hvis den næste kobling ihvertfald bare kan holde til en chipning jo. Men det skal heller ikke være en røvdyr kobling som kan holde til 500nm osv.. Bare en alm. kobling som er holdbar ;)

Jeg får altid lavet bilen på et Mekonomen værksted her i byen, så jeg ved ikke hvad kobling han vil smide i, en Mekonomen levere, eller en han bare henter hos VW her i byen.

Kort sagt:
Hvad kobling ville i købe, hvorhenne og til hvad pris ca.? Og den skal kunne holde til at jeg chipper min 1.9TDI til en 300-350nm eller hvad en nu kan få med chip. Hvad med svinghjul?
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Octavia2, hug ved tilkobling.

Indlæg af ChrisMH » 10. jun 2009, 20:48

Præcis samme problem har jeg med min Leon 1,9 TDI

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Octavia2, hug ved tilkobling.

Indlæg af Seth-Enoch » 10. jun 2009, 21:03

Nu har jeg været meget OBS på det her på det sidste. Men det er ikke altid når den er kold, kun nogen gange. Men ALDRIG når den er varm. Den rusker ikke i gearstang eller andet ved bundgas i nogle gear, så den har åbenbart ikke de typiske symptomer på en defekt kobling, eller hvad?

Men de hug den giver når man kobler til, de kan faktisk være ret voldsomme...
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Octavia2, hug ved tilkobling.

Indlæg af ChrisMH » 11. jun 2009, 12:54

Nu ved jeg ikke noget om hvad problemet kan være, desværre..

Men når min er kold (hver gang ), så enten hakker den, eller hvis jeg filer på koblingen, så fedter den, og hakker derefter, jeg skal være sindsyg præcis, og nok også lidt heldig, for at lave en glidende overgang til 1 gear..

Det er mega irriterende, når man skal holde for rødt hele tiden...

Og hvis bilen er varm, og får fuld knald i første gear (dog ekstremt sjældent jeg gør det)

Men så bliver overgangen eller ikke særlig god, der er også et lille hak, også selvom jeg gør det meget præcist....


Og hvis jeg skal sætte bilen i bakgear, så kommer der sommetider sådan en krrrraashh lyd, ligesom hvis man ikke får trykket koblingen ordenligt ned, eller ikke holder helt stille, men det kan altså komme, selvom koblingen er helt i bund, og jeg forsigtigt sætter den i gear..

Besvar

Tilbage til "Transmission"