Octavia 1,9 tdi gearkasse - hvad passer - nogen ideer?

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Daniel B
Helt nyt medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 25. jun 2008, 06:46
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Octavia 1,9 tdi gearkasse - hvad passer - nogen ideer?

Indlæg af Daniel B » 10. jun 2009, 07:28

Hej,

Jeg har en Octavia 1,9 tdi 110 hk (AHF) som besluttede sig for at spise 5 gearet til morgenmad en dag på motorvejen, gearkassen er udfra hvad jeg kan finde ud af i servicehæftet en "DEA" - er der nogen ideer til hvad der ellers passer udover lige nøjagtigt den gearkasse kode og hvad der evt. skal bygges om for at tilpasse andre typer (om noget).

Er der evt. nogen der har erfaringer med at 5 gearet starter med at synge i lejerne for derefter at gå helt.. dvs. går i 5 gear - men effekten er ligesom frigear... og om det evt. er noget der kan betale sig at få renoveret på.

På forhånd tak.

Mvh Daniel

Enes
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 23. maj 2009, 20:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Octavia 1,9 tdi gearkasse - hvad passer - nogen ideer?

Indlæg af Enes » 10. jun 2009, 19:29

Det er ikke problem at udskifte 5. gear hjul hvis aksel ikke har taget skade. Det kan man gøre uden at pille gearkasse af.Hvad sådan en hjul koster tør jeg ikke sige. Du skal nok også har nye synkro ringe og skifte muffe. Der er ikke den stor forskel på de 5 trins gearkasser.De fleste vil ku passe på. Har en fra en Leon 110hk tdi til at ligge :D

Daniel B
Helt nyt medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 25. jun 2008, 06:46
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Octavia 1,9 tdi gearkasse - hvad passer - nogen ideer?

Indlæg af Daniel B » 11. jun 2009, 18:12

Enes skrev:Det er ikke problem at udskifte 5. gear hjul hvis aksel ikke har taget skade. Det kan man gøre uden at pille gearkasse af.Hvad sådan en hjul koster tør jeg ikke sige. Du skal nok også har nye synkro ringe og skifte muffe. Der er ikke den stor forskel på de 5 trins gearkasser.De fleste vil ku passe på. Har en fra en Leon 110hk tdi til at ligge :D
Takker for svaret.. - Jeg har desværre bestilt en anden gearkasse - men så kan jeg da gå igang med at kigge på den gamle når den kommer af og lære lidt af det ;-)

Besvar

Tilbage til "Transmission"