Jeg skal snart til at skifte kobling og ville derfor høre om standard kobling er stærk nok eller om der skal noget andet til?
Hvad med svinghjulet på sådan en bandit, er det ikke det bedste osse at skifte det?
Det er til en golf4 m. upgrade turbo og ca. 220 hk, ?nm
Mvh
Jacob
Kobling til Golf4 m. agu og upgrade turbo
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Kobling til Golf4 m. agu og upgrade turbo
hvis det er dualmasse svinghjul der sidder i bilen, så magter den på ingen måde opgaven.
220hk, alt efter valg af turbo, så ligger du og roder i 470-500nm området.
Svinghjul fra en 1Z TDI'er tidlig årgang, eller et VR6 svnghjul samt en Vr6 kobling der kan klare opgaven. (sachs/spec fx)
Svinghjulet fra en ATD skoda TDI'er kan også være singlemasse. Skodacombi's svinghjul var da singlemasse da det kom ud af bilen.
220hk, alt efter valg af turbo, så ligger du og roder i 470-500nm området.
Svinghjul fra en 1Z TDI'er tidlig årgang, eller et VR6 svnghjul samt en Vr6 kobling der kan klare opgaven. (sachs/spec fx)
Svinghjulet fra en ATD skoda TDI'er kan også være singlemasse. Skodacombi's svinghjul var da singlemasse da det kom ud af bilen.
- kws
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2880
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 69 times
Re: Kobling til Golf4 m. agu og upgrade turbo
K04 turboen laver altså ikke meget mere end 350 NM. den er SLET ikke oppe i nærheden af de 450-500 nm. standard kobling kan sagtens bruges
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 -
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 128
- Tilmeldt: 2. jul 2008, 16:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: Kobling til Golf4 m. agu og upgrade turbo
Det lyder mere rigtigtK04 turboen laver altså ikke meget mere end 350 NM. den er SLET ikke oppe i nærheden af de 450-500 nm. standard kobling kan sagtens bruges
Men det vil sige at i mener sagtens en standard kobling kan klare presset?
Er der nogen der kender en ca. pris på sådan et sæt?
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Kobling til Golf4 m. agu og upgrade turbo
nårhh.. så det er en benziner der er tale om.
troede at det var en diesel bil.. så dur mit svar jo ikke til noget..
note to self.. må lære de forskellige motorkoder til golf4-5-6
troede at det var en diesel bil.. så dur mit svar jo ikke til noget..
note to self.. må lære de forskellige motorkoder til golf4-5-6
- Zimeth
- Nyt medlem
- Indlæg: 139
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:45
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hedehusene, DK
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Kobling til Golf4 m. agu og upgrade turbo
Hvis du ikke har planer om flere heste end det du har nu så behold bare det originale svinghjul med en racer kobling på men har du planer om flere heste 300+ så ville jeg vælge f.eks en spec kobling eller i stilen med et enkelt masse svinghjul..
Jeg køre pt selv med spec koling, vil sige af det griber godt og den slipper ikke igen. Altså den fedter slet slet ikke, dog er ulempem af den larmer når bilen står i frigear.. Der "snakker" den..
Jeg køre pt selv med spec koling, vil sige af det griber godt og den slipper ikke igen. Altså den fedter slet slet ikke, dog er ulempem af den larmer når bilen står i frigear.. Der "snakker" den..
- Zimeth is out!
_________________
Volkswagen er vejen til lykke!!
Min bil @ BG - http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=100761
_________________
Volkswagen er vejen til lykke!!
Min bil @ BG - http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=100761
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 128
- Tilmeldt: 2. jul 2008, 16:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: Kobling til Golf4 m. agu og upgrade turbo
Snakker den så meget at det er irriterende?Jeg køre pt selv med spec koling, vil sige af det griber godt og den slipper ikke igen. Altså den fedter slet slet ikke, dog er ulempem af den larmer når bilen står i frigear.. Der "snakker" den..
Er der nogen der kender prisen på en standard kobling m. trykfod og svinghjul?
-
- Medlem
- Indlæg: 929
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kobling til Golf4 m. agu og upgrade turbo
fejler svinghjul da noget? ellers hvorfor så skifte det.Jacob H skrev:Snakker den så meget at det er irriterende?Jeg køre pt selv med spec koling, vil sige af det griber godt og den slipper ikke igen. Altså den fedter slet slet ikke, dog er ulempem af den larmer når bilen står i frigear.. Der "snakker" den..
Er der nogen der kender prisen på en standard kobling m. trykfod og svinghjul?
Audi A3 Sportback
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 11. jul 2009, 23:20
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kobling til Golf4 m. agu og upgrade turbo
ja jeg har også været ude og lede engang . Ja det er rigtigt nok at den snakker lidt når man holder stille, især med ac. kørene.
jeg fandt en pris på ca 10 kilo for en normal kobling med svinghjul til en g4 fra 03. og det synes jeg lige var i overkanten.. så jeg købte en spec også. og den koster ca. 6 kilo og den kan holde. mener det er +350 hk og ca 450 500 NM den kan klare, så der lidt at bygge på
jeg fandt en pris på ca 10 kilo for en normal kobling med svinghjul til en g4 fra 03. og det synes jeg lige var i overkanten.. så jeg købte en spec også. og den koster ca. 6 kilo og den kan holde. mener det er +350 hk og ca 450 500 NM den kan klare, så der lidt at bygge på