Ryster, men kun i 5 gear

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Ryster, men kun i 5 gear

Indlæg af ChrisMH » 15. jul 2009, 12:16

Jeg har haft oprettet et indlæg tidligere, vedr. nogle periodiske rystelser i min bil.

Og da værkstederne ikke har kunne finde noget, se eller mærke.. Har det været en belastning siden jeg købte bilen April 08.

Men idag kørte jeg på motorvejen, og havde tilfældigt ikke fået skiftet op til 5 gear, jeg prøvede så for sjov bare at fortsætte og se om de rystelser stadig ville komme.

Men nej, ingen rystelser, det var bare en dejlig fornemmelse.

Så er spørgsmålet, kan der være noget galt med mit 5 gear, nogle som har et bud på hvad der kan skabe rystelser? Det kommer mest omkring 140 km/t (ifølge speedometer)

For mig lyder det ret sandsynligt, eftersom Seat eller det uaut. værksted jeg har haft besøgt ikke har kunne se nogle fejl eller mangler på styrtøj.

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Ryster, men kun i 5 gear

Indlæg af ChrisMH » 16. jul 2009, 10:58

Slet ikke nogen som har et bud?

Har lige kørt en tur, og som det er starter det når bilen ryger i 5 gear, fra ca 120-160 km/t.

Og fra 160 og op der er ikke noget mærkbart, det ved jeg dog ikke om skyldes at det går så hurtigt at man ikke ligger mærke til det..

Som sagt slemmest ved 140, men fader ind og ud mellem 120-160...

Jeg tænkte idag at det måske kunne være nogle bestemte omdrejninger, sammen med den pågældende fart, som frembringer det, eftersom der ikke er noget i 4 gear, hvor den jo tager noget højere omdrejninger ved 120-140 km/t...

Kan det være et tandhjul, eller en eller anden mekanisme som låser 5 gearet fast der er skyld i det... Eller skal fejlen findes i styrtøj... Måske skal gearkassen justeres?

Skal lige siges jeg har tænkt mig at gå til Seat, men kunne godt lige tænke mig at høre hvad folk herinde har at sige om det først, så jeg er lidt forberedt :)

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Ryster, men kun i 5 gear

Indlæg af Gubbi » 16. jul 2009, 11:58

hvad er det for en bil?

du skriver Seat og den har 5-gear :-) det er lidt svært at forholde sig til.

motor, årgang, model mv. så tror jeg folk bedre kan spore sig ind på hvad der evt. kunne være galt.

gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Ryster, men kun i 5 gear

Indlæg af ChrisMH » 16. jul 2009, 12:32

Når ja, sorry..

Det er en Leon 1,9 TDI Ecomotive, årgang 2008... :)

Besvar

Tilbage til "Transmission"