Mine erfaringer med SouthBend

Alt vedr. gear, kobling mv.
Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Mine erfaringer med SouthBend

Indlæg af ICON » 21. jun 2011, 20:10

Jeg er nu stadig imponeret over, hvor langt man kan komme med en forstærket trykfod alene. Min bil kører med std. 228 mm Sachs koblingsplade, men med en forstærket trykfod fra Sachs. Den kører pt. med 586 nm uden at kny, og der kører en anden VR6´er herhjemme med ~700 nm med samme løsning. Det undrer mig lidt, at der ikke bruges en lignende løsning til ex. 1.8t, for typisk er drejningsmomentet på sådan en bette motor jo ikke specielt højt (<500 nm).
Trykfoden er lidt hårdere at trykke ned, men det er ganske lidt, og selve tilkoblingen er som fra fabrikken, i kraft af den originale organiske koblingsplade.
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Mine erfaringer med SouthBend

Indlæg af West » 21. jun 2011, 21:29

Allan_84 skrev:
West skrev:...men det samme med enkeltmasse svinhjul jeg også tænkte, men der var enkeltmasse svinghjul med og min siger intet så det kan lade sig gøre at være heldig med at få en der ikke siger noget :P
ja men svinghjulet forhindre jo lydene, det er ikke selve svinghjulet der siger lydene når den "chatter" i tomgang, det er gearkassen, og gearkasserne med 5gear er vist ikke så slemme som en 6gears, derfor jeg tror du er "hældig" for du køre da med 5gear ikk? det gør jeg nemlig ikke.
Okay så har jeg da misforstået noget, men da altid godt at lære noget nyt :twisted:
Troede at det var selve svinghjulet der ville vibrere og ved at det så er dobbeltmasse og med noget gummi så kan man ikke høre nogle vibrationer med metal der vibrerer med metal og selvfølgelig dæmper gummi også vibrationer på en anden måde end metal alene gør.
2006 Seat Leon 2.0T FSI

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mine erfaringer med SouthBend

Indlæg af ostetyven » 21. jun 2011, 22:26

kan se at prismæsig så ligger SB og spec i samme prisklasse ca. det med trykfoden lyder da som noget der skal prøves måske. dog igen har ikke fundet steder på nettet som kun sælger trykfod, det kan dog ske jeg har overset det da jeg egentlig ikke har kigget efter dette
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Mine erfaringer med SouthBend

Indlæg af ICON » 21. jun 2011, 22:55

ostetyven skrev:kan se at prismæsig så ligger SB og spec i samme prisklasse ca. det med trykfoden lyder da som noget der skal prøves måske. dog igen har ikke fundet steder på nettet som kun sælger trykfod, det kan dog ske jeg har overset det da jeg egentlig ikke har kigget efter dette
Sachs Performance sælger i hvert fald løse trykfødder:
http://en.sachsperformance.com/index.html
Men tilsyneladende ikke til 1.8t.
Den jeg kører med er købt hos HGP i Tyskland, men den kom bare i en original Sachs Performance kasse, så om det bare er den sådan han sælger videre, eller om han får den bearbejdet på en eller anden måde, skal jeg ikke kunne sige.
HGP rater dog trykfoden til 600 nm med den originale Sachs koblingsplade, hvor Sachs selv kun rater deres opgraderede trykfod til 420 nm, og det er inkl. en forstærket koblingsplade (dog også organisk) :?
Jeg mener så desværre, at 1.8t´eren med 5. trins gearkasse kun kører med 220 mm koblingsplade, så man kan desværre ikke bruge trykfoden fra HGP på andet end TDI og G60, så vidt jeg kan se :(
Men man skulle jo synes, at princippet med en opstrammet trykfod burde kunne bruges i forbindelse med 220 mm kobling også. Jeg ved i hvert fald, at der er flere virksomheder som kan stramme en eksisterende trykfod op, herunder turbomotor.dk.
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mine erfaringer med SouthBend

Indlæg af ostetyven » 22. jun 2011, 18:13

det vist en rigtig fornemmelse du har med d 220 mm hmm jeg må jo se omkrign heldigvis er det ikke så vigtigt endnu da mot0oren stadig er std
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mine erfaringer med SouthBend

Indlæg af ostetyven » 2. nov 2011, 22:12

er der nogle der ved om man evt kan bruge en kobling trykfod og svinghjul fra en vr6?
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Mine erfaringer med SouthBend

Indlæg af West » 3. nov 2011, 21:19

ostetyven skrev:er der nogle der ved om man evt kan bruge en kobling trykfod og svinghjul fra en vr6?
Har læst om andre som siger at det virkede for dem, men efter min oplevelsse med SB så ville jeg personligt gå den "sikre vej" for at undgå problemer, støj og heller ingen hård kobling
2006 Seat Leon 2.0T FSI

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mine erfaringer med SouthBend

Indlæg af ostetyven » 14. nov 2011, 20:47

det forståeligt. ligger bare ikke lige inde med de penge lige her og nu. men så må man jo spare. men det kunne jo være der var nogle som lige kunne sige det her passer på
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

Besvar

Tilbage til "Transmission"