Gearskift i Passat 2.0 limo fra 95

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
mama63
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. nov 2011, 12:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Gearskift i Passat 2.0 limo fra 95

Indlæg af mama63 » 6. nov 2011, 13:40

:oops: Hjælp nu er jeg bare kørt fast i dette,håber virkelig at der er nogle som kan hjælpe herinde med mit problem.
Jeg har en passat 2.0 limo og den har et problem.
Jeg har svært ved at skifte til første gear men ,armene udeforan er skiftet og alt er smurt.
Først så har jeg fundet en lille sort gummidut som lå nede i mit gear konsol,og ude i motorrummet der hvor sådan en rund ting sidder på gearskiftet ,det ligner en bøjle med en metalplade på derimellem syntes jeg at der er knækket noget af??
Ved ikke hvad den hedder eller om man kan skifte hele det stykke,det ser ud somom det sidder med 2 eller 3 bolte.
Ved siden af sidder der sådan en vægtklods som går frem og tilbage ,den var løs ,den har jeg strammet men jeg har problemer med mit første gear ,skal ligesom trykke den lidt ned og så presse den over til første så går det men kun hvis jeg ruller og så først tager dne ned i anden gear og så op i første,,,,Det er lidt ærgeligt ,jeg har været hos smc i gladsaxe og de sagde at det var min koblingsslavecyl eller gearkassen som var slidt men den børster ikke tænder eller andet ,hjælp,er her ikke en i kbh området som gider hjælpe.
Min bror sagde at jeg skulle melde mig ind her og spørge for så var der nok nogen som kunne hjælpe og jeg har ikke anden mulighed for ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.
Forøvrigt er alt smurt ude i gearskiftet med god fedt også inde i gearkonsollet osv.. Håber virkelig at en sidder og ved hvad det er??
Man må gerne sende en sms til mig eller andet.
tina mobil 22408464

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 110 times

Re: Gearskift i Passat 2.0 limo fra 95

Indlæg af larslyn » 7. nov 2011, 07:23

Jeg har en tdi samme årgang som også har det samme problem, har bare vænnet mig til at køre i andet og så op i første når jeg holder stille. er vel bare for doven til at gøre noget ved det :oops:

mama63
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. nov 2011, 12:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gearskift i Passat 2.0 limo fra 95

Indlæg af mama63 » 7. nov 2011, 15:27

Hej igen .
Jo men jeg kan næsten ikke få den i gear når jeg holder stille ,skal rulle... og nogen gange starte i 2,ikke så godt for kobling :oops:

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 110 times

Re: Gearskift i Passat 2.0 limo fra 95

Indlæg af larslyn » 7. nov 2011, 16:18

Ok, min skal bare i andet og så er det intet problem at få den i første.... håber du får et mere brugbart svar

Besvar

Tilbage til "Transmission"