Mærkeligt DSG problem
-
allanp
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Mærkeligt DSG problem
Hej Alle,
Jeg har brugt de sidste uger/måned på at finde andre med mit problem, men har desværre ikke kunne finde andre med dette problem, så håber nogle her kunne have en ide/løsning.
I bund og grund køre bilen fint både motor og DSG..
Men så kan den pludselig finde på at have problemer med at skifte op.
1 til 2 gear aldrig problemer
2 til 3 gear meget få gange har jeg oplevet noget, nogle gange træker den skiftet til 2500 rpm før den skifter.
3 til 4 gear kan den gå helt amok, så vil den ikke skifte før den når 3500-4000 rpm
4 til 5 gear samme som 2 til 3 gear men meget sjællent
5 til 6 gear kan den også drille og ikke vil skifte lige som ved 3 til 4 gear.
alt dette er ved stille og rolig kørsel både kold og varm motor.
Det som så er mærkeligt er at man kan have disse problemer i 5 min, så kommer man til et kryds, holder stille med foden på bremsen, starter normalt og der er ingen problemer.
Nogle gange er der intet i 2-3 dage nogle dage er det hele tiden.
Har en ide om at det er noget software da det ofte løses eller opstår når man har holdt stille fx. for rødt lys, har også til tider slukket bilen og startet igen og nogle gange forsvinder det nogle gange gør det ikke.
Der er ikke rasle lyde eller den kugger og hopper ikke som mange andre har oplevet.
Det startede første gang en dag i sommer hvor jeg kørte på lande vej med 80-90km og undrede mig over den ikke ville skifte til 6 gear, da jeg så selv skiftede op var der ikke noget problem, jeg kørte der efter fra landevejen ud på mindre veje og der fungerede den fint igen.
Håber nogle kunne have en ide om hvad det kunen tænkes der er galt.
TAK
Jeg har brugt de sidste uger/måned på at finde andre med mit problem, men har desværre ikke kunne finde andre med dette problem, så håber nogle her kunne have en ide/løsning.
I bund og grund køre bilen fint både motor og DSG..
Men så kan den pludselig finde på at have problemer med at skifte op.
1 til 2 gear aldrig problemer
2 til 3 gear meget få gange har jeg oplevet noget, nogle gange træker den skiftet til 2500 rpm før den skifter.
3 til 4 gear kan den gå helt amok, så vil den ikke skifte før den når 3500-4000 rpm
4 til 5 gear samme som 2 til 3 gear men meget sjællent
5 til 6 gear kan den også drille og ikke vil skifte lige som ved 3 til 4 gear.
alt dette er ved stille og rolig kørsel både kold og varm motor.
Det som så er mærkeligt er at man kan have disse problemer i 5 min, så kommer man til et kryds, holder stille med foden på bremsen, starter normalt og der er ingen problemer.
Nogle gange er der intet i 2-3 dage nogle dage er det hele tiden.
Har en ide om at det er noget software da det ofte løses eller opstår når man har holdt stille fx. for rødt lys, har også til tider slukket bilen og startet igen og nogle gange forsvinder det nogle gange gør det ikke.
Der er ikke rasle lyde eller den kugger og hopper ikke som mange andre har oplevet.
Det startede første gang en dag i sommer hvor jeg kørte på lande vej med 80-90km og undrede mig over den ikke ville skifte til 6 gear, da jeg så selv skiftede op var der ikke noget problem, jeg kørte der efter fra landevejen ud på mindre veje og der fungerede den fint igen.
Håber nogle kunne have en ide om hvad det kunen tænkes der er galt.
TAK
-
Kenno
- Helt nyt medlem
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 2665
Re: Mærkeligt DSG problem
Hvor langt har bilen kørt, årgang type osv ... mere info/spec. på bilen
Har gættet at det er en Seat
Har gættet at det er en Seat
Audi A4 avant 1.8T 2004
Golf 4 2.0 2002
Golf 4 2.0 2002
- Gubbi
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Du kan få nulstillet din gearkasse og efterfølgende opdateret styreenheden.
Har den fået skiftet gearolie efter foreskrifterne?
Gubs
Har den fået skiftet gearolie efter foreskrifterne?
Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!
-
allanp
- Helt nyt medlem
Hej,
Det er en Toledo 2,0 TDI DSG fra 2006, har kørt ca 200.000.
Alle service er lavet og der er faktisk skiftet DSG olie de sidste 2 service, grundet jeg fik 4 nye dysser + turbo i den sidste januar, og da jeg lavede service på den i juni ville jeg gerne at olien også blev skiftet igen så jeg var sikker på det var i orden efter den styre rep.
Som skrevet tidligere så er det underligt at man kan køre flere dagen uden problemer og på samme tur kan opleve ingen problem, holder stille, masser af problemer og må skifte selv, for igen at holde stille og det forsvinder igen..!
Har også tænk på at få grundindstillet gearkassen nogle som ved hvad det ca vil koste? skal have service inden længe så derfor ville jeg gerne se om jeg kunne spore mig ind på hvad det kunne være til det service, og få det lavet.'
Tak
Det er en Toledo 2,0 TDI DSG fra 2006, har kørt ca 200.000.
Alle service er lavet og der er faktisk skiftet DSG olie de sidste 2 service, grundet jeg fik 4 nye dysser + turbo i den sidste januar, og da jeg lavede service på den i juni ville jeg gerne at olien også blev skiftet igen så jeg var sikker på det var i orden efter den styre rep.
Som skrevet tidligere så er det underligt at man kan køre flere dagen uden problemer og på samme tur kan opleve ingen problem, holder stille, masser af problemer og må skifte selv, for igen at holde stille og det forsvinder igen..!
Har også tænk på at få grundindstillet gearkassen nogle som ved hvad det ca vil koste? skal have service inden længe så derfor ville jeg gerne se om jeg kunne spore mig ind på hvad det kunne være til det service, og få det lavet.'
Tak
-
allanp
- Helt nyt medlem
Sidste nyt:
Har lige kørt ca 50 km på motorvej ved 120-140 kmt.
På motorvejen vil den ikke skifte fra 4 til 5- og 5 til 6 gear før ved 3000 rpm, og man skulle slippe trykket let fra spederen for den vil skifte, hvilke betyder at man køre i 5 gear med 130 kmt og 3000rpm og den vil ikke skifte før man slipper trykket let.
Kørte af motorvejen og på landevej, og der skiftede den uden problemer ved 1800 rpm og 6 gear ved 80 kmt.
Jeg tænker også lidt om det kan være noget med luft indtag, da det må være noget med rpm/luft/disel som samlet giver info om hvornår den skal skifte??
Har lige kørt ca 50 km på motorvej ved 120-140 kmt.
På motorvejen vil den ikke skifte fra 4 til 5- og 5 til 6 gear før ved 3000 rpm, og man skulle slippe trykket let fra spederen for den vil skifte, hvilke betyder at man køre i 5 gear med 130 kmt og 3000rpm og den vil ikke skifte før man slipper trykket let.
Kørte af motorvejen og på landevej, og der skiftede den uden problemer ved 1800 rpm og 6 gear ved 80 kmt.
Jeg tænker også lidt om det kan være noget med luft indtag, da det må være noget med rpm/luft/disel som samlet giver info om hvornår den skal skifte??
-
Michael_VW
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Skift din brændstoffilter. Har oplevet flere gange at et urent brændstoffilter giver indvirken på hvordan gearkassen skifter, pga. manglende moment. Hvis dit brændstof er helt sort, er det fordi din pumpe for enden af topstykket blander motorolie sammen med din dieselolie. Tør godt og væde et brændstoffilter 
-
allanp
- Helt nyt medlem
Har ikke haft tester på, har tænkt på at købe en jeg kunne bruge hjemme, da jeg har 3 (Vw) biler og ville kunne bruge den på alle.
Omkring filteret så undre det mig, grunden til jeg fik/betalte 4 nye dysser + turbo sidste år, var en defekt disel pumpe+filter så den blandede disel og motor olie sammen om alle dysser sto forkert ved mellem og fuld accereleration.
Derfor fik jeg også et EXTRA stort service for at tjekke at alt skulle være ok i juni, og der fik jeg også skiftet filter, olie, DSG olie samt meget andet på et Vw værksted.
Omkring filteret så undre det mig, grunden til jeg fik/betalte 4 nye dysser + turbo sidste år, var en defekt disel pumpe+filter så den blandede disel og motor olie sammen om alle dysser sto forkert ved mellem og fuld accereleration.
Derfor fik jeg også et EXTRA stort service for at tjekke at alt skulle være ok i juni, og der fik jeg også skiftet filter, olie, DSG olie samt meget andet på et Vw værksted.
- Gigel
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Kan bekræfter at motorstyring har noget at sige når man snakke gearskiftning på en DSG og omvendt.
Skift diesel filter, luft filter og EGR vil jeg også rense.
Har også oplevet at hvis indsugning manifold er beskidt så kan den også lave nogen meget sjove tricks mht. DSG gearkassen.
Næsten alle VAG PD motorer har en flap på indsugning lige ved motorblokken og hvis den er snavset så kan den ikke lukke eller åbne som den skal så mister du moment ved lav omdrejning.
Skift diesel filter, luft filter og EGR vil jeg også rense.
Har også oplevet at hvis indsugning manifold er beskidt så kan den også lave nogen meget sjove tricks mht. DSG gearkassen.
Næsten alle VAG PD motorer har en flap på indsugning lige ved motorblokken og hvis den er snavset så kan den ikke lukke eller åbne som den skal så mister du moment ved lav omdrejning.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
-
allanp
- Helt nyt medlem
Godt.
Mit er også "væk" jeg tog strømmen helt fra bilen i 2 dage, og har så køre stille og roligt siden, uden problemer.
Men nu har jeg så en ABS lampe som lyser hele tiden efter 1-2 min kørsel.
Men skal til service inden for alt for lang tid så kan de kigge på det, kunne også være jeg lige beder dem om at nulstille gearkassen.
Mit er også "væk" jeg tog strømmen helt fra bilen i 2 dage, og har så køre stille og roligt siden, uden problemer.
Men nu har jeg så en ABS lampe som lyser hele tiden efter 1-2 min kørsel.
Men skal til service inden for alt for lang tid så kan de kigge på det, kunne også være jeg lige beder dem om at nulstille gearkassen.