Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Alt vedr. gear, kobling mv.
Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af Supermule » 13. okt 2008, 17:49

Jeg siger kun én ting.....

Der er en grund til at Audi bruger Torsen til at fordele kræfterne imellem de 2 aksler og ikke alt det elektroniske lort....

Og det virker bare!

[youtube]ii_fXvg98w4&hl=en&fs=1&rel=0[/youtube]

Brugeravatar
kriztian
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af kriztian » 13. okt 2008, 17:52

Det skal du ikke være så sikker på Supermule, for Audi er gået væk fra quattro i deres Q7 (istedet Borg Warner)...men selv om quattro måtte være bedre til at bestige isbakker, så spørg dig selv hvor mange der gør det?

Det der gælder er ude på vejen...

Som du kan se her er der nul hjulspin med Haldex på is..

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/vm8AC7vdvD0&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/vm8AC7vdvD0&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/0qoyVA-32oY&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/0qoyVA-32oY&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/elc9E49K3Tk&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/elc9E49K3Tk&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af Supermule » 13. okt 2008, 18:17

Audi bruger skam stadig Quattro i deres Q7....
Antriebsart Permanenter Allradantrieb quattro mit asymmetrisch-dynamischer Antriebsmomentenverteilung und selbstsperrendem Mittendifferential
Den her er Haldex' egen liste over biler.

http://www.haldex.com/en-GB/Europe/Appl ... ar-models/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
kriztian
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af kriztian » 13. okt 2008, 18:29

Nix, det er Borg Warner (ikke Torsen/quattro)

Borg Warner er dem der i øvrigt var de reelle ophavsmænd til DSG'en

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af Supermule » 13. okt 2008, 18:50

For helvede da.....

http://www.audi.se/audi/se/se2/new_cars ... ology.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvor meget mere skal der til????

Q7 kører med QUATTRO og IKKE Haldex.....................

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af Supermule » 13. okt 2008, 18:52

Med Audi Q7 imponerer Audi igen hele verden og sætter fokus påVor sprung durch Technik. Audi Q7 viderefører quattro®-firehjulstræk-kets succes ind i en ny dimension. Med sportsligt design og kraftigemotorer sender den klare signaler om køreglæde, kraft og dynamik.Med stor komfort og masser af plads sætter den standarden. En bil,der kommer frem overalt på en suveræn måde. Den føler sig hjemmepå alle typer veje. Også der, hvor der ikke er nogen veje. 6 7 Design
--------------------------------------------------------------------------------

Brugeravatar
kriztian
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af kriztian » 13. okt 2008, 18:55

Nej Supermule, det gør den ikke...

Først og fremmest så er Quattro ikke længere lig med permanent 4hjulstræks men derimod en overbetegnelse (varemærke) for firhjulstræk generelt.

Prøv at læse om Audi S3 http://www.audi.se/audi/se/se2/new_cars ... ology.html hvor de bl.a. skriver:
quattro® Exceptionellt bra väggrepp för sportig kurvtagning, fantastisk väghållning på så gott som alla underlag, effektivt grepp när du accelererar: där har du de fantastiska fördelarna med quattro permanent 4-hjulsdrift. quattro fördelar ut drivkraften på alla fyra hjulen allt efter de aktuella förhållandena.
Men det er ikke sandt, for Audi S3 kører jo netop med Haldex... Det kan så diskuteres om Audi vildleder sine kunder eller ej, men det er jo en anden og interessant diskussion.

Audi Q7 kører ikke med Haldex, det er jeg enig i og det har jeg heller ikke sagt, men derimod Borg Warner!

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af Supermule » 13. okt 2008, 19:09

Damn.....Fat nu at Quattro er Audi's 4 hjulstræk. Torsen er det differentiale der fordeler kraften og imodsætning til Haldex, så er det permanent træk på alle 4....Ligeledes er BorgWarner, da det kun er transfer kassen, altså selve diff. der er BorgWarner og ikke Torsen.

Funktionen er den samme, dog er den mere avanceret og derfor de valgte BorgWarner.

Om Audi kalder en S3 for en bil med Quattro er sagen uvedkommende.

Sakset herfra: http://www.audi.de/audi/de/de2/neuwagen ... daten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Antriebsart
Permanenter Allradantrieb quattro mit asymmetrisch-dynamischer Antriebsmomentenverteilung und selbstsperrendem Mittendifferential

Brugeravatar
Polomaniac
Nyt medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:08
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af Polomaniac » 13. okt 2008, 19:09

Med 450 hk er der rigelig effekt at smide i jorden skal jeg hilse at sige men hvis i siger haldex er bedre så gad jeg satme godt mærke min bil med haldex i stedet for quattro 8-) ... men min TT føles sku noget sløv på trods af den har 225 hk og den er ikke meget mere økonomisk end min 450 hk rs4 kværn så et eller andet må det haldex system også bruge af effekt..
Dennis J skrev:He he ja lige nøjagtigt, årsagen til folk der kører med qauttro synes det er så fedt, og fornemmelsen af det trækker på alle 4 heletiden er fordi det ikke føles ligeså vildt som med haldex, man har jo mistet alt motoreffekten på trækket før det rammer hjulene :lol:

hvis jeg skulle vælge blev det haldex, men jeg er egentlig helst fri for 4x4, det er alt for let at køre med 8-)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af Supermule » 13. okt 2008, 19:11

Det har vi også bevist andetsteds...

Brugeravatar
kriztian
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af kriztian » 13. okt 2008, 19:29

Okay, first things first

Borg Warners Interactive Torque Management (ITM 3e(TM)) system:

"The ITM 3e(TM) system uses sophisticated controls and algorithms to sense slip, and converts the front-wheel drive-based platform to all-wheel drive within milliseconds. This enhances vehicle handling and traction by optimally using grip at both the front and rear wheels. At highway speeds, the system automatically reduces power transfer to the rear wheels, which enhances fuel economy versus other all-wheel drive systems. In addition, the ITM 3e(TM) system is designed to work in cooperation with other vehicle systems like anti-lock brakes and electronic stability programs to further enhance traction and stability."

Når det så er sagt, så husk på I to, at en Bugatti Veyron ville være en flad fornemmelse med quattro.... 250hk forsvundet
Senest rettet af kriztian 13. okt 2008, 23:35, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af Tonny » 13. okt 2008, 19:33

bala b skrev:hej Mennesker :D
Hold dig til Emnet og ikke noget OT
Se dog hvad manden beder jer om i første indlæg.
Hjælp ham med hans problem og diskutter i et andet indlæg om Haldex eller Quattro er for rigtige mænd!

Brugeravatar
Sagild
Nyt medlem
Indlæg: 455
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:06
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vedbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af Sagild » 13. okt 2008, 21:16

Som supplement kan jeg oplyse at jeg har en audi a3 med quattro og her er der tale om haldex quattro... Systemet er ikke med vacuum men blot elektronisk og kan nemt slås fra med en tester...

Haldex leverer originale modificerings haldex-chips som gør at flere kræfter bliver overført til baghjul osv så bilen opfører sig som en baghjulstrukket bil...

ved at have haldex får du bedre benzin økonomi da 4-hjulstrækket kun bruges når det er behov og ydermere kan jeg udnytte flere kræfter istedet for at de går tabt på vej til hjulene... Af samme årsag er audi a3 2,0t med quattro hurtigere fra 0-100 end en golf GTI på trods af de har præcis samme motor...
Sophistogrå BMW 535D Touring Aut. - 2011 - 299 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af Supermule » 14. okt 2008, 09:35

Det er ikke det samme system..... Det er beskrivelsen på et Haldex system du kommer med der.

Det er en beskrivelse af det elektroniske der sker når der laves hjulspin. Du skal ned i deres transfer Case systemer og der er det hardware baseret....Ligesom på en Q7!
kriztian skrev:Okay, first things first

Borg Warners Interactive Torque Management (ITM 3e(TM)) system:

"The ITM 3e(TM) system uses sophisticated controls and algorithms to sense slip, and converts the front-wheel drive-based platform to all-wheel drive within milliseconds. This enhances vehicle handling and traction by optimally using grip at both the front and rear wheels. At highway speeds, the system automatically reduces power transfer to the rear wheels, which enhances fuel economy versus other all-wheel drive systems. In addition, the ITM 3e(TM) system is designed to work in cooperation with other vehicle systems like anti-lock brakes and electronic stability programs to further enhance traction and stability."

Når det så er sagt, så husk på I to, at en Bugatti Veyron ville være en flad fornemmelse med quattro.... 250hk forsvundet

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af Tonny » 14. okt 2008, 10:55

Tonny skrev:
bala b skrev:hej Mennesker :D
Hold dig til Emnet og ikke noget OT
Se dog hvad manden beder jer om i første indlæg.
Hjælp ham med hans problem og diskutter i et andet indlæg om Haldex eller Quattro er for rigtige mænd!
Igen stop OT nu, eller jeg kaster om mig med advarsler som ham den udklædte julemand kaster med karameller!

Vogel
Nyt medlem
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15. jun 2008, 11:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vogel-tuning.dk
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af Vogel » 14. okt 2008, 13:54

Tonny:

Jeg besvarede netop mandens problem i et af de første indlæg, men det blev da totalt overset :o
Vogel-Tuning.dk ........

Powered by: Rs4 4.2 Quattro - Touran Tdi 170hk DSG - Vw Bobbel - Caravelle T4 150Hk Tdi


Der Vogel liegt tief und breit !

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Audi A3 - Problemer med dens Quattro - virker ikke?

Indlæg af Tonny » 14. okt 2008, 14:43

Vogel skrev:Tonny:

Jeg besvarede netop mandens problem i et af de første indlæg, men det blev da totalt overset :o
Jeg bemærkede det godt, og beskeden om at holde sig til topic var naturligvis heller ikke myntet på dit indlæg men stormen af andre indlæg der gør de gode svære at se.

Besvar

Tilbage til "Transmission"