Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af Dennis J » 9. dec 2008, 20:17

Den 6 gears 02m gearkasse er jo kendt for at være utrolig stærk, men tilgengæld synes jeg gearingen stinker for vildt....hvilke alternativer findes der til en 02j gearkasse i form af upgrades?

Findes der ikke en Tdi 5 gears gearkasse lige til at drøne på?
Qauife har gearkit til 5gears 02j, det koster en krig - andre løsninger, nogen snakker om syncro og gearhjul fra en 02A?

Hvad dur og hvad dur ikke?

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af ICON » 9. dec 2008, 20:52

Hvorfor synes du gearingen stinker på 02j? Tror hurtigt du vil blive træt af TDI-kassens gearing!
Er din nuværende et problem (synes at have hørt at den kasse fint holder til 500 nm)?
Hvis det er for, at få en længere gearing kunne du jo overveje et andet kron-/spidshjul.
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af Dennis J » 9. dec 2008, 21:30

ICON skrev:Hvorfor synes du gearingen stinker på 02j? Tror hurtigt du vil blive træt af TDI-kassens gearing!
Er din nuværende et problem (synes at have hørt at den kasse fint holder til 500 nm)?
Hvis det er for, at få en længere gearing kunne du jo overveje et andet kron-/spidshjul.
Misforståelse, jeg synes ikke gearingen på en 02j stinker, men på alternativet den der 6 gears 02m bandit....jeg vil bare gerne komme en eventuel smadret gearkasse i forkøbet, og enig i at jeg formentlig ville blive sindsyg af gearing på en TDI, jeg leder bare efter de kloge og smarte løsninger som upgrades til 02j gearkassen, altså nye gearhjul, syncromesh etc..eventuel syncro eller gearhjul fra 02a osv...altså hvad der bare dur og er holdbart på sådan en O2J kasse...men ICon du har hørt 500nm?

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Indlæg: 1888
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 5 times
Been thanked: 117 times

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af CULT » 9. dec 2008, 21:36

så længe du ikke kører flere nm end du gør holder hjulene fint. det er dit diff der sprøjter fra hinanden så i med et quiafe diff så spiller det.
du kan jo også bare købe en 02m fra en golf 4 gti jubii eller en leon 180hk den passer fint i gearing.

bare det at det er tdi gør den overhovedet ikke en milimeter stærkere, det er samme indmad bare med anden udvæksling. men hvis du får bøvl med gearhjul kan man som du selv er ind på bruge tandhjul/indmad fra en VR6 syncro de er noget grovere i det

mvh søren snart med 6 trins 02S gearkasse :)
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af ICON » 9. dec 2008, 21:55

Okay, så lad mig lige omformulere mit spørgsmål: Hvorfor synes du gearingen på 02m-kassen stinker ;)
Men som Cult også skriver, så plejer det at være diff´et som giver op først (det gør det i hvert fald på 02a gearkassen). Så først skridt på vejen, vil også i mine øjne, være et Peloquin ell. Quaife ATB-diff. De 500 nm skulle i øvrigt være 02a´eren smertegrænse, troede egentlig 02j´eren var omkring det samme.
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af Dennis J » 9. dec 2008, 22:13

CULT skrev:så længe du ikke kører flere nm end du gør holder hjulene fint. det er dit diff der sprøjter fra hinanden så i med et quiafe diff så spiller det.
du kan jo også bare købe en 02m fra en golf 4 gti jubii eller en leon 180hk den passer fint i gearing.

bare det at det er tdi gør den overhovedet ikke en milimeter stærkere, det er samme indmad bare med anden udvæksling. men hvis du får bøvl med gearhjul kan man som du selv er ind på bruge tandhjul/indmad fra en VR6 syncro de er noget grovere i det

mvh søren snart med 6 trins 02S gearkasse :)
Har også planner om flere nm :P , aner faktisk ikke hvor mange den spytter ud nu da koblingen ikke kunne følge med på feltet, og egentlig også selv hørt det var diff der knækkede sig, samt at en holdbar løsning skulle være 02a tandhjulene..kunne være jeg skulle undersøge det lidt nærmere...tdi var langt fra mit foretrukken ønske, ville blot hører om der var noget om snakken, og 02m er jeg ikke meget for, det kræver ny koblingssetup og derudover er gearudvekslingen ulideligt, første gear er jo overstået før man kan nå at skifte, det er slemt nok som det er med 02j, og ville bestemt ikke have det gjort værre som med 02m´eren, som jeg ikke har den største fidus til....vil heller have min 5 gears bandit upgraded på den ene eller anden måde, og der kan jeg forstå at f.eks. et peloquin spær og lidt guf fra en 02a ville gøre tricket? :P

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Indlæg: 1888
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 5 times
Been thanked: 117 times

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af CULT » 9. dec 2008, 22:27

en 1.8t smider ikke bare lige sådan flere nm af sig der blir ikke problemer med gearhjul med mindre det blir rigtigt voldsomt og det blir det ikke med T25 turbo. hvis jeg var dig ville jeg nøjes med at smide et andet diff i så bare kigge gearkassen efter i helhed og så bygge den ekstra smøreskinne i hvis den ikke har den nu.
hvis du vil til at smide de gamle gearhjul i så husk det er 02a vr6 syncro ikke bare 02a
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af Dennis J » 9. dec 2008, 22:39

CULT skrev:en 1.8t smider ikke bare lige sådan flere nm af sig der blir ikke problemer med gearhjul med mindre det blir rigtigt voldsomt og det blir det ikke med T25 turbo. hvis jeg var dig ville jeg nøjes med at smide et andet diff i så bare kigge gearkassen efter i helhed og så bygge den ekstra smøreskinne i hvis den ikke har den nu.
hvis du vil til at smide de gamle gearhjul i så husk det er 02a vr6 syncro ikke bare 02a
Det ved jeg, men jeg har en større APR indsugningsmanifold snart på trapperne med VR6 gasspjæld osv., og indtil videre har den ikke kunne blive målt færdig fordi jeg ved 1,38 bar lavede for meget moment til koblingen kunne følge med, kurven knak simpelthen fordi den gled - så hvormeget det ville være blevet til ved en måling på 1,55 bar som vi også foretog hvor den nåede til 422nm før den gled igen og denne gang voldsommere, men denne gang kommer der kraftig cryo behandlet vr6 kobling i samt den nye indsugning :P - men din løsning lyder super fornuftig CULT, men hva er det for en ekstra smøreskinne du taler om? - 02a bliver måske også en løsning, men som jeg hører dig så er spær og smøreskinnen i første omgang den fornuftige løsning?

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Indlæg: 1888
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 5 times
Been thanked: 117 times

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af CULT » 9. dec 2008, 22:52

der skal meget til før en 1.8 t laver over 550 nm som de 02A/02J kan holde til.. på de senere 02j kom der en ekstra smøre skinne i til 5 gear så 5 gear fik mere smøring ved høj fart, en god ting.. jeg har vold testet en 02j i min og de kan godt holde når der kommer et andet diff i, det eneste problem jeg har er at min skiftemuffe til 1 og 2 fucker op hele tiden men det er vist min indgangs aksel der er smadret, så nu ryger der en 02s i som er en 02a/02j bare med et ekstra gear i lige som det qaife laver faktisk. og det blir heller ikke lavet om når den får 450-500 hk da en 1.8t bare ikke laver dræber nm som vr6 og det blir slet ikke et problem i fwd :D
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af Dennis J » 9. dec 2008, 23:02

CULT skrev:der skal meget til før en 1.8 t laver over 550 nm som de 02A/02J kan holde til.. på de senere 02j kom der en ekstra smøre skinne i til 5 gear så 5 gear fik mere smøring ved høj fart, en god ting.. jeg har vold testet en 02j i min og de kan godt holde når der kommer et andet diff i, det eneste problem jeg har er at min skiftemuffe til 1 og 2 fucker op hele tiden men det er vist min indgangs aksel der er smadret, så nu ryger der en 02s i som er en 02a/02j bare med et ekstra gear i lige som det qaife laver faktisk. og det blir heller ikke lavet om når den får 450-500 hk da en 1.8t bare ikke laver dræber nm som vr6 og det blir slet ikke et problem i fwd :D
Nej hvis de kan holde til 550nm er jeg skam ikke bekymret, medmindre jeg upgader til Gt3076 på et tidspunkt, men ikke nogen umiddelbare planer om det, men indtrykket jeg får på us forums er at de dårlig kan holde til en chippet vogn, og det er selvfølgelig noget sludder -det kan være de har fået en kina udgave af 02j :lol: - men iøvrigt er det 2. gang jeg læser om 02s, hva er det for en bandit?lyder som en 02m eller? - men det er altså muligt at bygge sådan et 5. gears smøring i den gearkasse og så ellers bare upgrade med spær? ;)

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af Dennis J » 9. dec 2008, 23:09

iøvrigt nogen gode erfaringer med gear olier? kigger lidt på Castrol SAF-XJ 75w/140, som eventuelt er noget der kan forbedre holdbarheden?

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
TP
Nyt medlem
Indlæg: 104
Tilmeldt: 16. jul 2008, 16:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af TP » 10. dec 2008, 09:41

det eneste rigtige er at købe en quaife fra starten fx. den jeg har til salg ;)
Den har en lækker gearing med et langt 1. gear og så ligger de ellers tæt resten af vejen.
Mtech købte sin quaife til sin sorte vr6t for en del år siden efterhånden og det var en af de bedste investeringer hvis du spørger ham.
Med den gearkasse er du over de problemer en gang for alle.
Jeg fortryder at jeg ikke for år tilbage købte dette kit til min gade bil, for jeg har nemlig også smadret en del gearkasser.
2,0 16v GT4294R 6 speed quaife 2011 http://WWW.KTECH.DK

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af ICON » 10. dec 2008, 11:56

Hvorfor SAF-XJ fremfor TAF-X? Ex. Quaife anbefaler jo selv en 75W-90 til deres spær!
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af ICON » 10. dec 2008, 11:58

TP skrev:det eneste rigtige er at købe en quaife fra starten fx. den jeg har til salg ;)
Den har en lækker gearing med et langt 1. gear og så ligger de ellers tæt resten af vejen.
Mtech købte sin quaife til sin sorte vr6t for en del år siden efterhånden og det var en af de bedste investeringer hvis du spørger ham.
Med den gearkasse er du over de problemer en gang for alle.
Jeg fortryder at jeg ikke for år tilbage købte dette kit til min gade bil, for jeg har nemlig også smadret en del gearkasser.
Hva gør man egentlig med kobling osv.? Er det en speciel man bruger til en komplet Quaife-kasse, eller samme type som passer på den originale kasse?
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
TP
Nyt medlem
Indlæg: 104
Tilmeldt: 16. jul 2008, 16:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af TP » 10. dec 2008, 12:48

det er samme type. strålerne på højgearsakslen er som som på den org.
2,0 16v GT4294R 6 speed quaife 2011 http://WWW.KTECH.DK

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af ICON » 10. dec 2008, 13:02

TP skrev:det er samme type. strålerne på højgearsakslen er som som på den org.
Jeg har siddet og regnet lidt på det, og bliver den udveksling ikke lidt lav, hvis bilen skal bruges til hverdag? Den højest mulige gearing får jeg til følgende med 205/40-17 dæk på bilen og @ 6500 omdr./min (en 16v og 20v kan selvfølgelig tage en del flere snoninger): 1: 77 km/t, 2: 96,5 km/t, 3: 124 km/t, 4: 155 km/t, 5: 194,5 km/t, 6: 232,5 km/t.
Til race er det selvfølgelig en fin udveksling, men man løber da hurtigt tør for omdrejninger, hvis man kører autobahn (og motoren ex. er en gammel 2v som min VR6 :D )
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
TP
Nyt medlem
Indlæg: 104
Tilmeldt: 16. jul 2008, 16:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af TP » 10. dec 2008, 13:48

hvor har du gearingerne fra???
Mtech G3 vr6 kan da køre lige omkring de 300 km/t jeg kan så ikke lige huske hvor mange omdr. den tager mener det omkring de 7000
2,0 16v GT4294R 6 speed quaife 2011 http://WWW.KTECH.DK

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af ICON » 10. dec 2008, 14:06

Brugte powerpage´s lommeregner: http://www.powerpage.dk/regnemaskiner-f ... ningstabel" onclick="window.open(this.href);return false;
og tastede så følgende gearinger, som Quaife angiver på deres 02a/j gearkit:
Ratios:
1st 2.417
2nd 1.929
3rd 1.500
4th 1.200
5th 0.956
6th 0.800
FD 3.923,
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af Gubbi » 10. dec 2008, 14:10

Eldonno brugte en Leon 1.8T 6trins gearkasse til sin G4 1.8T - det gik da vist ganske fint.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Brugeravatar
TP
Nyt medlem
Indlæg: 104
Tilmeldt: 16. jul 2008, 16:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af TP » 10. dec 2008, 15:06

http://www.customspeedparts.de/content/ ... hnung4.php" onclick="window.open(this.href);return false;
fandt lige en lidt bedre lomme regner her, kunne ikke få powerpage`s til at virke.
prøv at regne den ud med en vr gearing som hedder 3,389 så ser det noget anderledes ud
2,0 16v GT4294R 6 speed quaife 2011 http://WWW.KTECH.DK

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af ICON » 10. dec 2008, 17:15

Okay, jeg havde misforstået noget. Jeg troede diff´et fulgte med.Det undrer mig så bare lidt, at de ikke tilbyder et diff med samme gearing som standard, for efter hva jeg kan se, så tilbyder de kun 3.923, 4.167, 4.636 og 5.091.
Du har i øvrigt ganske ret i, at med en 3.389 gearing i diff´et, så render den 270 km/t v. 6500 omdr./min. Det lyder også meget mere fornuftigt, end de 230 km/t :D
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
TP
Nyt medlem
Indlæg: 104
Tilmeldt: 16. jul 2008, 16:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af TP » 11. dec 2008, 08:13

de gearinger som de har er kun til deres dogbox ;)
2,0 16v GT4294R 6 speed quaife 2011 http://WWW.KTECH.DK

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Gearkasse løsninger til tunet 1.8T -udover 6 gears 02m, TDI?

Indlæg af ICON » 11. dec 2008, 13:55

Kan man bruge sådan en dog-box til hverdag? Ved godt den larmer, men hva med holdbarheden, hvis den bruges til daglig?
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Besvar

Tilbage til "Transmission"