Kobling på Fabia

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
T4-Smeden
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 13. nov 2008, 21:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Kobling på Fabia

Indlæg af T4-Smeden » 27. dec 2008, 14:39

:D
hejsa

Er der nogle her inde der kan fortælle mig hvad koblingen på en Skoda Fabia 1.9 TDI PD årg 2008 105 hk har ?

Og hvad det evt kan holde til ??

Mvh Thomas

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Kobling på Fabia

Indlæg af Greden » 27. dec 2008, 17:12

regn med ca 300-310nm

T4-Smeden
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 13. nov 2008, 21:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling på Fabia

Indlæg af T4-Smeden » 29. dec 2008, 17:08

:o Slet ingen der ved noget om hvad type kobling / svinghjul :?:

overvejer en seriøs tuning

Mvh Thomas

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kobling på Fabia

Indlæg af skodacombi » 29. dec 2008, 19:19

køb komplet spec fra nordic turbo(ratted till 550 nm) det køre jeg med at det kan da nemt holde de 530 nm jeg laver...... grede som har svaret på dit indlæg køre også med dette kit.og er lige så tilfreds med sin som jeg er .......
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Kobling på Fabia

Indlæg af Greden » 29. dec 2008, 22:40

ja. jeg kører med selv samme kit som skoacombi og har gjort det de sidste ... 45000km efterhånden.
jeg har intet... intet overhovedet at sætte på det set.
jeg ligger omkring 400nm på mit kit og det har aldrig.. ikke en eneste gang gjort anderledes end at tage ved.!

i omtang snakker kittet lidt. men hvor tit er det lige at man holder i tomgang. :)

meget tilfreds bruger herfra.

T4-Smeden
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 13. nov 2008, 21:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling på Fabia

Indlæg af T4-Smeden » 29. dec 2008, 22:42

hej vil det sige at det er en lorte kobling på den her også med det omtalte svinghjul

mvh Thomas

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Kobling på Fabia

Indlæg af Greden » 29. dec 2008, 22:53

orginalt så er der to forskellige slags dualmasse svinghjul der er blevet brugt.
Sachs
LuK

nogle biler er lavet med sachs og nogle med LuK, dem med Sachs, der gik i stykker under garantperioden de blev skiftet.

Men det er så også 100% lige meget hvad din bil er lavet med hvis du overvejer seriøs tuning, så er kobling/svinghjul noget af det første man skifter så er der grobund for mere træk og mere spass i gaden.
Men et 228mm kit er det du skal gå efter.
Skodacombi laver 230hk og 530nm på nuværrende tidspunkt... så det er bare om at komme igang med at flå flere hk/nm ud af motoren.

T4-Smeden
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 13. nov 2008, 21:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling på Fabia

Indlæg af T4-Smeden » 29. dec 2008, 22:57

jeg skal bare ha omkring 150 hk og 330 nm

kan standart kobling holde det er en årgang 08

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Kobling på Fabia

Indlæg af Greden » 29. dec 2008, 23:02

nej... ikke i længden.
jeg lavede 150hk og 350nm på min 101hk PD TDI og det tog livet af koblingen efter 14 dage.
Men fuck det.. så må man bare have noget i der kan holde til mer effekten. (man skruer ikke ned for effekten, man bruger stumper der kan holde i stedet for.)
dyno: http://grede.pictureshow.dk/showPicture ... reId=28341" onclick="window.open(this.href);return false;
her små 2år efter jeg købte bilen, så skulle kobling/svinghjulet have været det første der blev skiftet før jeg fik bilen chippet.

T4-Smeden
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 13. nov 2008, 21:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling på Fabia

Indlæg af T4-Smeden » 29. dec 2008, 23:12

ok så må jeg vente lidt med tuningen

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Kobling på Fabia

Indlæg af Greden » 29. dec 2008, 23:14

tja.. hvis du vil have max ud af din nuværrende turbo sådan at din tuner ikke skal tænke på at begrænse træk/hk så er kobling/svinghjul det første sted du skal starte og så chip bagefter.

Brugeravatar
henrik2er
Nyt medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kolding 6000
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Kobling på Fabia

Indlæg af henrik2er » 29. dec 2008, 23:20

Hold fast hvor er det bare fedt at se den rullefelt atest.. 182 hk og 401nm.. i en 100 hk diesel med 250 nm standart..
Det er bare mega fedt med det moment over skud en Ritter diesel laver og så har man stadig et flot øko. Er kob samt turbo ogintercoller alt du har lavet greden? :D Oliefyr power :lol:
Henrik2er !!

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Kobling på Fabia

Indlæg af Greden » 30. dec 2008, 08:35

henrik2er skrev:Hold fast hvor er det bare fedt at se den rullefelt atest.. 182 hk og 401nm.. i en 100 hk diesel med 250 nm standart..
Det er bare mega fedt med det moment over skud en Ritter diesel laver og så har man stadig et flot øko. Er kob samt turbo ogintercoller alt du har lavet greden? :D Oliefyr power :lol:
mapsensor fra en 130hk PD'er
turbo fra en 150HK TDI PD'er
lille front monteret intercooler.

Det er det eneste jeg har fået lavet rent effektmæssig.
Så er der så koblingen også.. men det giver i sig selv ikke flere hk.

de 180hk og 400nm er det som der kan trækkes ud af de orginale dyser, jeg kørte med næsten max åbningstid på dyserne og så 1.6bar., skulle man trække yderligere åbningstid ud, så begynder det at ose/ryge og det må/skal det bare ikke!

Men.. nu har jeg da fået købt mine nogle sprit nye dyser fra en 150HK PD'er som Skodacombi har monteret for mig, sammen med lidt andre stumper så selv med standard motorstyring der ligger den 300nm..

Besvar

Tilbage til "Transmission"