1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
retoft
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 4. aug 2013, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af retoft » 24. aug 2013, 00:14

Hej Vagcars
jeg er kommet i besidelse af en skoda fabia med motorkode BSW altså en 1,9 tdi. denne er blevet chiptunet hos BN-autoteknik til min store tilfredsstillelse men vil nu gerne skridtet videre, formentligt med et turbosæt fra Darksidedevelopments.
men så vidt jeg kan se herinde er der rigtigt mange 19 tid'ere som stopper ved de godt 200 hk, ja faktisk kan jeg ikke rigtigt finde nogen som er gået videre. så spørgsmålet er hvad er problemet. er godt klar over at jeg er ude i turbosæt med det hele, nye dysser og forment ligt en forstærket kobling.... men er der yderligere, uoverkommelige barriere, et topstykke som giver op, en flækket motorblok eller hvad er det der holder folk tilbage?

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af Greden » 24. aug 2013, 04:51

Der har da kørt 1.9tdi'er med over 200hk her i danmark de sidste 5-6år, så det er der ikke noget nyt eller vildt omkring..

Men kigger man på 1.9tdi med VP pumpe, altså de gamle 90/110, så er der ikke ret mange der har taget springet til mere end 180hk, da det kræver at man skifter pumpen til en 11mm eller bygger den man har om (og det marked er totalt ødelagt af kopi stumper fra kina)

på PD'erne, er det lidt en anden sag, her er det åbningstiden på dyserne/størrelsen samt valg af turbo der har været begræsningen, spec pga udvalget af plug and play stumper.

Problemet er som altid, hvor mange penge man gider smide i det, Skodacombi herinde fra var mig bekendt een af de første som lavede 240hk på en PD'er (den gang var der ikke adgang til størrer dyser end OEM) og det sætter en begræsning på hvor meget effekt man kunne hive ud af OEM delene.. man skal også sætte det op med at dyser dengang... de var dyre.. 16-20.000kr kunne det godt løbe op i.
for slet ikke at sige turboladerne... puha...
Men hardwaren er bestemt ikke alt, det kræver også een som kan mappe bilen ind bagefter, begynder man at bruge ladere fra andre biler fx 2.5liters eller 3liters versioner, så kom udfordringen i at få dem til at kører fornuftigt, uden at PCP/EMP/IAT løb helt løbsk.

SorenS2 herinde fra kører 220hk på hans GTB1756VK setup i hans altea (basis 105hk)

Det er stadig dyrt (set med mine øjne) at lave effekt på en TDI'er, turbokit er 20k +afgift,fragt og hvad ved jeg, så er der også dyser, svinghjul,kobling, indkøring bagefter..
Uanset hvordan man vender og drejer det, en diesel bil den bliver aldrig rigtig hurtig, for få omdrejninger, for langsomme omdrejninger, men momentet er nu dejligt.

gti-kongen
Nyt medlem
Indlæg: 138
Tilmeldt: 22. jun 2008, 19:05
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af gti-kongen » 16. sep 2013, 10:58

En anden vigtig ting er at en diesel stadig går langt på litteren når den ikke får pryl....:)

retoft
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 4. aug 2013, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af retoft » 16. sep 2013, 20:55

OK tak for svar

det var lige præcis pga. de 2 ting i nævner, økonomi og momentet at jeg valgte en dieselbil. Men hvis vi siger jeg har 30.000 til at smide i motorrummet hvor langt når jeg så, er det optimalt for mig at tænke darkside eller er der andre bedre/billigere muligheder?

MVH

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af Greden » 17. sep 2013, 07:19

Der begrænset hvad du får for de penge.

et komplet kit (uden dyser) koster 2000 pund plus fragt og moms.
Så mangler du dyser, 775 pund hvis du sender dine over til modifiaktioner.

Men så mangler du stadig kobling og intercooler og så montering af hele møjet.

Men kan nu "nøjes" så et sæt PD150 dyser, 150hk turbo, intercooler og kobling.. men ligger du stadig bare med begrænset effekt på 200hk som alle de andre også har, og hvor fedt er det lige.

Brugeravatar
runes
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 6. sep 2011, 12:47
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: WD Tuning
Geografisk sted: Haderslev
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af runes » 17. sep 2013, 10:01

Det kan godt løbe løbsk når man først går igang.

Jeg har et darkside kit i min passat fra 2006 med BKC motor.

Det består af en GTB1756 turbo, forrør og diverse andre småting - det gav jeg ca. 1200 pund (dkr. 10.800) for. De har en budget udgave som består af en renoveret turbo. Jeg var lidt skeptisk, men har nu kørt 15.000 km uden problemer.

PD150 dyser - ca. dkr. 2500

S3 Intercooler - ca. dkr. 2500

Rørføring intercooler - ca. dkr. 2800

Udstødning - ca. dkr. 2000

Stærkere kobling og DMF - ca. dkr. 7500

Indkøring/optimering af motorstyring -dkr. 4000.

Samlet dkr. 32.100 indtil videre.

Den er rullet til 221hk og 431NM og går egentlig ok. Men mere vil have mere...
Bilen er synet med dette kit uden problemer.

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af Greden » 17. sep 2013, 14:48

runes skrev:Det kan godt løbe løbsk når man først går igang.

Jeg har et darkside kit i min passat fra 2006 med BKC motor.

Det består af en GTB1756 turbo, forrør og diverse andre småting - det gav jeg ca. 1200 pund (dkr. 10.800) for. De har en budget udgave som består af en renoveret turbo. Jeg var lidt skeptisk, men har nu kørt 15.000 km uden problemer.

PD150 dyser - ca. dkr. 2500

S3 Intercooler - ca. dkr. 2500

Rørføring intercooler - ca. dkr. 2800

Udstødning - ca. dkr. 2000

Stærkere kobling og DMF - ca. dkr. 7500

Indkøring/optimering af motorstyring -dkr. 4000.

Samlet dkr. 32.100 indtil videre.

Den er rullet til 221hk og 431NM og går egentlig ok. Men mere vil have mere...
Bilen er synet med dette kit uden problemer.
Tja.. så hedder det firad +50/80 dyser og så en storebror til turboen, (den løber tør for luft omkring 230hk) men der er en gtb2056 eller en gtb2260vk'er..
Du kan også tage en gtb2060vklr, som er en kugleleje turbo fra mercedes 350 blue effecient, hurtigere og mere tryk end en VK turbo.
Der kan også sættes anden knast i motoren for lidt mere blæs ind i motoren, men skal man ret meget over de 250hk, så begynder det at knibe med pladsen både ind og ud af motoren.

retoft
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 4. aug 2013, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af retoft » 3. okt 2013, 13:08

den turbo du linker til, er en 2260vklr frem for den 2060vklr som du omtaler, hvad er forskellen mellem de to, og hvad er den mulige ydelse. Er der desuden betydeligt forskel på hvor stort et monterings projekt det er, samt opspolingstiden?

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af Greden » 3. okt 2013, 20:27

2060'eren er overmanden til 2260'eren. (siger man)

For det første så er surge tendensen ikke så høj som på 2260'eren, men den kører også med kugleleje CHRA som er een af de første VNT ladere der gør det, hurtigere spool og tåler lidt mere ladetryk..

Stod jeg og skulle vælge, så tror jeg bare at det ville blive til en VB lader, den lavede jeg 200hk og 450nm på i 150.000km før jeg solgte bilen, stadig en rigtig fin lader til prisen.

retoft
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 4. aug 2013, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af retoft » 3. okt 2013, 22:50

ok det kan jeg selvfølgelig godt se, men ville bare gerne prøve noget der ikkr er så mange der har lavet før, derfor synes jeg ideen om en med kuleleje er sjov.
nå nu vi alligevel snakker det prisleje kunne det bare være sjovt :D

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af Greden » 4. okt 2013, 08:17

Det næste problem man støder på at topstykket på en 1.9'er, indsugning og udstødning i samme side, swirl i indsugningen for at få mere fart på luften, begræsninger på udstødningskanalerne, ventiler der ikke er "store" nok.
Topstykker der begynder at løfte sig fra blokken når der kommer ladetryk over 2bar (for nogle)

Motoren er for lille til at håndtere store ladere, en gtb2260'er er man nød til at kører helt på surgelinjen, og det kan godt være at den kan lave 1.5bar ved 2000 omdrejninger, men når du først har max moment omkring 2800rpm og så har man 2000 omdrejninger at more sig på før man skal til at skifte igen.

Hvis du vil have noget som ikke ret mange andre har, og sikkert ikke her i landet, GTX2263 turbo, hybrid lader også med BB CHRA og med billet compressorhjul.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af Sorens2 » 4. okt 2013, 08:52

Min smider 213 hk og 440 Nm.
Den kører 1.8 bar og vi har prøvet at hæve trykket til 2.1 men det giver intet.
Jeg mener ikke man kan lave mere effekt på standard motor.
Hverken Rittersport eller Landberg mener der kan brændes mere diesel af i topstykket med standard trim.
Og tro mig. Jeg har prøvet.
Alt er lavet om på min uden om motoren med det vilde kit fra Darkside, dyser, EGR, stopspjæld, osv.
Næste skridt ville være knast, portning, andre stempler med mere plads, osv.
Det værste er at en chippet 2.0 TDI FR næsten laver denne effekt.

Så vil du over 215-220 hk bliver omkostningerne ret store.
Og så dør din gearkasse i øvrigt også snart.
Vedhæftede filer
Manifold monteret.JPG
Manifold monteret.JPG (229.89 KiB) Vist 8935 gange
Altea fredslunds 213 hk final edition (Custom).jpg
Altea fredslunds 213 hk final edition (Custom).jpg (179.92 KiB) Vist 8935 gange
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af Sorens2 » 4. okt 2013, 08:56

I øvrigt er jeg smilende hver gang jeg kører i min.
Super kørbarhed og tryk ret tidligt da jeg har den lille lader.
Og så syntes jeg bare den går pissegodt.
Det er ikke kun tallene der er vigtige.
Køreturen er der det tæller.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af Greden » 4. okt 2013, 10:02

Det begynder hurtigt at koste rigtig mange penge, mere effekt, kræver flere omdrejninger, men så er man ude i stærkere ventilfjedre for at holde på trykket, størrer ventiler for at kunne håndtere luft ind og ud, portning af spec udstødningskanalerne er et must, samt en knast for at få tidligere indsprøjtningsmulighed samt et længere løft på udstødningssiden for at kunne slippe af med luften igen.

en 5trins gearkasse, den klare sig fint til 450-480nm, men så heller ikke mere, kører man over det så trækker man kassen fra hinanden - jeg mener at Skodacombi herinde fra er på sin 2 eller 3 gearkasse, hvor at han tidligere har kørt 530nm på den første.
Jeg kørte som sagt 450nm på min EUH gearkasse i 150.000km, der blev dog skiftet gearkasseolie da bilen fik de 450nm og så efter 100.000km. (men det er fast service routine her i huset)

Men man skal endelig ikke undevurdere momemt og power tidligt på motoren, som der kan holdes over et størrer omdrejningsområde, kontra en motor der laver topeffekt på et lille område.

Jeg kan da ligge min rullefelt måling ind her:
Billede

Bace
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 21. sep 2013, 09:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af Bace » 4. okt 2013, 19:30

@Søren og Greden - hvilken turbo er det I har monteret.

Men synes det er underligt at der ikke kan komme mere effekt ud af maskinen med Dark side kittet, da de jo skriver at der er hentet over 300HK på disse kit...

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6810
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af RIX » 4. okt 2013, 21:07

skodacombi lavede over 230hk på hans 1.9 tdi og jeg mener han kørte med 540nm ;)
mener det var 250 den smed med metanol
VH:

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af Greden » 4. okt 2013, 22:38

jeg har vist den rullefelt til at ligge et eller andet sted...
Billede
Læg mærke til datoen.!!

Det er lavet med standard PD150 dyser og en 1856 lader (hybrid, bygge,byggemand bob - holdbarheden på den var ikke vandvittig god tilgængæld var den afsindig dyr)
Men den FÅR MAX alle de steder den kan.
Rulningen efter der får den kun tilsat vand/ethanol i et 50/50mix.
Efter en håndfuld rulninger så var gearkassen så varm at man ikke kunde holde hånden på den.!

Min lader var blot en ganske almindelig GT1749VB som sidder på en GTI TDI (150hk) ladetrykket set til 1.75bar...
Men udgangspunktet på mit setup var også ualmindeligt godt, med defekt luftmænge måler der lavede den 116hk, og den lavede så 156hk og 350nm efter remap.
Ritter målte den rigtig mange gange, han kunne ikke forstå at den lavede "så" meget effekt.
Basis motor 100% standard AXR motor, men den har så en kompresionratio på 18.5 samt en størrer indsugingsmanifold end de andre 100hk'er jeg har set (kompression forholdet er det samme som på en 150hk ARL og indsugningen er også den samme størrelse.

Kone's golf4 er også en AXR motor, og man kunne mærke allerede FØR den blev chippet nede hos SorenS2/Fredslunds at den havde mere end de 100hk/240nm som standard, da den var overraskende kvik, men en standard fil fra landberg, de gav så 159hk og 350nm, den blev målt hos Power og Pandekage hos Otto inden han valgte at give fanen videre.
hvad jeg lige husker, så var det den "kraftigste" 1.9'er med standard stumper der blev rullet dernede...
Jeg ved ikke om Søren har den udskrift til at ligge et eller andet sted.

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af skodacombi » 5. okt 2013, 06:46

det vækker gode minder(men dyre) den køre endnu men blot med vb lader og et map til ca 190 hk ..også er det blevt fruens vogn....michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6810
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af RIX » 5. okt 2013, 08:43

min polo 1.9 tdi blev rullet til 119hk og 272nm helt std ;)

VH:

retoft
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 4. aug 2013, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af retoft » 5. okt 2013, 12:24

jeg kan sagtens se logikken i at bruge pd150 dysser og en Vb lader og så hive små 200 hypper ud af den til en rimelig pris, og skal da også ærligt indrømme at jeg overvejer det....
MEN kender mig selv godt nok til at tro at det her godt kunne ende med at skulle bliver ret vildt, så vil nødigt bruge penge på noget som jeg så senere skal skift igen.
tanken på nuværende tidspunkt er lidt at den skal have lavet indsugning, udstødning, større turbo, dysser, erg-delete, kobling og intercooler.
Alt dette skal helst laves stort nok til at det på et senere tidspunkt kan understøtte at få lavet det helt store, knastaksel, portet topstykket og evt. gearkasse hvis den ikke kan følge med.

set i lyset at dette er PD 150'ere og en vb lader vel en del for små... så hvad er jeres anbefaling, firad dysser? og hvilken turbo?
i snakker om at det bliver meget dyrt at lave mere når først vi kommer op i disse luftlag men hvad snakker vi, min mekaniker smed et tal som ca. 70k på bordet, er i enige her eller bliver det mere?

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af Greden » 5. okt 2013, 14:38

hvis du tager GTB ruten, så start da med en 1756'er, når og hvis du synes det er kedeligt så kan du altid stepup til en 2260'er eller endnu størrer lader (hybrid GTB serie)
Dyser: firad 80% eller tilsvarende, fx highflow..

retoft
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 4. aug 2013, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af retoft » 5. okt 2013, 20:46

ja men synes bare det er lidt kedeligt først at købe den en 1756'er for derefter at finde ud af at jeg vil gå med en hybrid, og så skulle bruge penge på den :(
Ville helst bare starte med noget som kan fungere uden portet topstykke og andre knastaksler, men som også har juice nok til at kunne følge med når det bliver lavet

MVH

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af Greden » 5. okt 2013, 21:06

så har du vel selv besvaret dit spørgsmål.
Så start med en gtb2260vk'er!, den kan skovle alt det luft ned i din motor som den kan klare og når og hvis den dag kommer hvor at du vælger at gå all in, så har du stadig en lader som _kan_

retoft
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 4. aug 2013, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af retoft » 5. okt 2013, 21:11

ja kan godt lidt se det :oops:
men når og hvis den dag kommer, er 2260vk'eren så det optimale valg?

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af Sorens2 » 5. okt 2013, 22:29

Jeg tror ikke rigtigt på de store ladere.
Min er da pænt stor men det tyder bare på der skal mere til hvis mere power skal ind over.
Lavere kompression, stempler, osv.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af Greden » 6. okt 2013, 09:56

retoft skrev:ja kan godt lidt se det :oops:
men når og hvis den dag kommer, er 2260vk'eren så det optimale valg?
Er er vel kun op til dig selv om det er nok.. 2260'eren den laver altså kun 270-300hk på en bygget motor..
en 2566VK den laver lidt mere 340hk, men hvis du skal til at lege med de store drenge så skal der nos til.!

Men udviklingen kan man ikke stoppe, det kan godt være en VK eller en VKLR er det optimale nu, men om 2 år så kigger man nok tilbage og tager sig til hovedet og tænker - skod lager.

Men der er da lavet 499hk på en 1.9 motor nu.

retoft
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 4. aug 2013, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af retoft » 7. okt 2013, 16:00

Vil gerne takke for at have fået lov til at tære lidt på jeres store viden. det er simpelthen skønt at i gider bruge tid på det :D

tror løsningen ender med at blive en 2260vk'er og så de andre ombygninger af motoren, synes de 3300 omdrejninger som en 2566'er skal op på inden den puster fuldt er lige i overkanten :(

MVH

Brugeravatar
runes
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 6. sep 2011, 12:47
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: WD Tuning
Geografisk sted: Haderslev
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af runes » 29. jul 2014, 21:20

bnautoteknik skrev:Gammel Tråd jeg ved det men retoft den 2260 er meget fin til 300+ med det rigtige map... (ja gu ryger den det er en diesel.)
Der er stille og roligt knald på det der :-)

evilxxx
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Driver Tuning
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af evilxxx » 29. jul 2014, 21:23

runes skrev:
bnautoteknik skrev:Gammel Tråd jeg ved det men retoft den 2260 er meget fin til 300+ med det rigtige map... (ja gu ryger den det er en diesel.)
Der er stille og roligt knald på det der :-)

Du kan tro, Der er satme knald på der....
50285050

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk

Indlæg af Sorens2 » 29. jul 2014, 22:07

Det er jo en 2.0 16V men anden indmad.
Langt bedre end 1.9 TDI på standard.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"