Hvis jeg må komme med et indspark, selvom jeg ikke ejer en VAG.ABT skrev:Tak for det!Tonny skrev: Nå men jeg er stadig ikke afklaret omkring EGR spørgsmålet, jeg kan sagtens associere mig med trådstarters dilemma
Jeg er nu også i tvivl stadigvæk?
Det ene øjeblik synes jeg det er en fremragende ide og det næste øjeblik får jeg "kolde fødder"..
Vores bil har som tidligere nævnt kørt km 210.000 nu - uden bøvl, så det er udelukkende tænkt som forbyggede effekt fremover..
Derfor denne tråd!
Jeg kører i Vectra C med en 1,9 diesel med 150 hk + det løse Motoren ligger i SAAB, ALFA, FIAT og Opel.
Jeg har købt den for nogle måneder siden og har kørt i den uden EGR-mod. Den har gået 204.000 og har netop fået det lavet. Jeg fik samtidig renset det hele med EGR-rens (sådan en fra BellAdd). Jeg har fået sat en plade ind og slettet den fra systemet.
Jeg oplever at bilen kører længere på literen og har en meget mere blød gang. Den hakker slet ikke som en diesel kan gøre det og jeg synes jeg har fået en langt mere blød og smidig motor. Mere responsiv speeder og lidt mere træk fra bunden. Det er ret tydeligt i hvert fald på min.
Jeg har ikke oplevet noget dårligt ved det, tværtimod.
Ville det ikke være en ide at finde en bilejer herinde, som har en magen til din (evt. bare motormæssigt) og svinge forbi ham og prøve? Det lader til at EGR-mod snart er mere standard end ikke at gøre det. Så kan du jo med egen krop mærke om det er noget for dig...
Men pas på... Det kan være vanedannende at prøve noget der kører godt... Jeg har lige prøvet en Vectra med hybridturbo, EGR-mod og sløjfet DPF og 225 HK. og 450-470 NM..... Jeg er begyndt at lægge til side til den turbo Mine 190 gør det ikke længere