EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af Sorens2 » 10. jan 2015, 16:06

Alt det fede er ulovligt. ;)

Sådan er Danmark.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Vaggutten
Nyt medlem
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. maj 2014, 13:13
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af Vaggutten » 10. jan 2015, 16:26

Syndicate skrev:
Vaggutten skrev: Men Søren. Din forretning og dens aktivitet er jo dybeste set baseret på noget som er ulovligt. Eks Chiptuning som bryder tüv er ikke lovligt. Ligeledes er afmontering af DPF heller ikke lovligt.
Nu gør Søren jo opmærksom på, at chiptunede ikke må køre på offentlig vej, at folk så gør noget andet, er så en anden sag.
Søren gør udover chiptuning, også en del i "alm." mekaniker-arbejde skal tilføjes!

Er du sat i verden for at være moralens vogter hvad angår chiptuning, rakken ned på konstruktive ændringer mv.?
Du bidrager ikke til den positive stemning her på VAGcars.dk


Slet ikke men gør kun opmærksom på at det ikke er lovligt.
Har da såmænd ikke kun kommenteret på andet en chiptuning, men nu er det dig som ikke bidrager positivt

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af hansen123 » 10. jan 2015, 16:34

Bopjensen skrev:
toms85 skrev:Hvis man ikke vil betale for det, har man jo muligheden for selv at lave det.

1. Købe noget software/kabel, som kan trække filen ud af ECU. Her er flere valgmuligheder, MPPS, Galletto, CMD
2. Få fat i noget software til, at redigere i filen med. F.eks WinOls, Map3d
3. Ved f.eks PD motor, skal man finde EGR mappet ---> https://sites.google.com/site/vagecumap ... ap-changes
Er der virkelig ikke mere i det??

Værktøjet er da til at komme i nærheden af, og det lugter lidt af at softwaren kan findes på nettet.

http://www.cardiag.co.uk/mpps-v16-ecu-c ... cgodBpMAlw

Venlig hilsen Bo
Husk at ikke alle motorstyringen er ligesådan at skrive til.
Men det ser da ret billigt ud hvis det virker, dog har jeg aldrig set bil udstyr til at skrive software før så billigt.
Prøv og meld tilbage Hvordan det går :)

Angående methanol indsprøjtning, det er aldrig bevist det har en god/dårlig indflydelse på hvad der kommer ud af udstødningen på en bil. Det både fjerner noget, men det tilføjer også noget. Blev brugt meget under ww2 så vidt som jeg har forstået hvor det lidt har fået sit udspring til så meget andet.
De helt store miljøtosser er uenige om det er godt eller dårligt til deres projekter (vi kender alle de proto biler der kører 500km/l) så det svinger om det bliver brugt eller ej.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
toms85
Nyt medlem
Indlæg: 358
Tilmeldt: 6. jan 2010, 17:45
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af toms85 » 10. jan 2015, 18:09

Sorens2 skrev:Hvorfor skal du så ytre dig omkring omkostninger og tiden det tager?
Ja jeg tjener penge på det at tune biler.
Jeg sidder jo ikke bare og kaster penge efter mine kunder.
Jeg ved ikke hvor du har dine priser fra men jeg kender dog mine.
Jeg har ikke en Q7 eller en toplækkert værksted med glas og marmor.
Og jeg har aldrig lavet en tuning på en time.
Alene den tid jeg bruger på at tale med folk i tlf omkring tuning.
Den tid jeg bruger på emails, Facebook, vagcars, osv.
Det er vel tæt på jeg bruger en 37 timers arbejdsuge på det hver uge.
Du fatter slet ikke hvor meget tid der går med det.
Feks. sidder jeg her og skriver trods jeg er sygemeldt. Forretningen skal jo passes.

For ikke at tale om de kunder der vender tilbage efter 1 år og mener tuningen er forsvundet eller gået i stykker.
Jeg kunne bare være pisse ligeglad men jeg hjælper kunderne og det er jo altid deres bil der er gået i stykker.
Tuningen dør jo ikke bare.
Det får man ikke 20,- for.
Så fri mig lige for det der bedre videnhed omkring min forretning.
Eller kom forbi og få en Faxe Kondi mens vi tuner en bil.
Så kan du se hvordan det foregår.
Hahaha dine kommentare :lol: Der er ingen grund til, at blive pigesur, så pak du bare trutmunden sammen igen ;) Tro det eller ej, jeg ved skam godt hvad det koster og hvad der går af tid - det er netop derfor jeg kommentere på tråden. Det er ikke et angreb imod dig Søren, men jeg deler samme holdning som LKA63 - jeg syntes bestemt det er for dyrt, ifht produktet.

@Bopjensen - Der er vitterligt ikke mere i det. Gider man så ikke, sætte sig ind i hvordan f.eks WinOls fungere, så køb filen af en anerkendt tuner i udlandet. Det udstyr du har fundet, er en kopi af MPPS. Det går naturligvis ud over kvaliteten, og her kan man så risikere en fejl flash, hvilket medføre lidt ekstra udfordringer mht at få bilen til at køre igen ;) Så mit råd er, køb noget fornuftigt udstyr og find en fornuftig tuner, der laver filerne.

Brugeravatar
toms85
Nyt medlem
Indlæg: 358
Tilmeldt: 6. jan 2010, 17:45
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af toms85 » 10. jan 2015, 18:11

Syndicate skrev:
Vaggutten skrev: Men Søren. Din forretning og dens aktivitet er jo dybeste set baseret på noget som er ulovligt. Eks Chiptuning som bryder tüv er ikke lovligt. Ligeledes er afmontering af DPF heller ikke lovligt.
Nu gør Søren jo opmærksom på, at chiptunede ikke må køre på offentlig vej, at folk så gør noget andet, er så en anden sag.
Søren gør udover chiptuning, også en del i "alm." mekaniker-arbejde skal tilføjes!

Er du sat i verden for at være moralens vogter hvad angår chiptuning, rakken ned på konstruktive ændringer mv.?
Du bidrager ikke til den positive stemning her på VAGcars.dk
Her er lidt godnat læsning, læs evt afsnittet om salg og markedsføring ---> http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/FAQ/Ko ... uning.aspx

Benzon1960
Nyt medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 1. maj 2010, 08:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af Benzon1960 » 10. jan 2015, 20:10

Der omtales chiptuning SÆT.

Tages det helt bogstaveligt - og det tror jeg man skal, henset til de kvalificerede mennesker, som har skrevet teksten (kan afsløre at de typisk har noget mere end 9 års skolegang) - er der jo tale om et noget andet setup end et softwareindgreb, som en OBD.

Brugeravatar
Jeppe_B
Medlem
Indlæg: 598
Tilmeldt: 22. jun 2008, 20:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af Jeppe_B » 10. jan 2015, 20:20

SBA skrev:har lige fået min røggastestet i forbindelse med syn den viste 0,2 og det er med egr mod og dpf delete, han kiggede godt nok i motorrummet men tror ikke han fandt filteret :P
skal så lige siges at den fik en god tur før den rullede ind i synshallen :P

Hvad er "en god tur"??
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DSG 2018
Skoda Octavia Combi Greenline 2010

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af Aeggos » 10. jan 2015, 21:01

Jeppe_B skrev:
SBA skrev:har lige fået min røggastestet i forbindelse med syn den viste 0,2 og det er med egr mod og dpf delete, han kiggede godt nok i motorrummet men tror ikke han fandt filteret :P
skal så lige siges at den fik en god tur før den rullede ind i synshallen :P

Hvad er "en god tur"??

SBA, den gik clean gennem syn??

Troede man skulle sætte DPF fast igen ved syn.. men hvis ikke er jeg da en glad mand :)

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1841
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 48 times
Been thanked: 198 times

EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af Jannik » 10. jan 2015, 21:28

Mht. drifterfaringer med EGR-MOD kan jeg da godt give mine erfaringer med her. Alt det andet mundhuggeri må i selv om.

Vi har to diesel-biler, en Seat Altea fra '06 med en 1,9 TDI BLS motor uden partikelfilter, samt en Seat Ibiza fra '09 med en 1,4 TDI BMS motor med partikelfilter.
Altea'en har været chippet (Landberg) siden dagen jeg købte den, altså ca. 90.000km og 4 år siden. EGR-MOD blev udført for ca. 80.000km siden.
På denne bil mærkede jeg ikke ret stor forskel før og efter i kørestil. Speederrespons blev en smule anderledes, men ellers ikke noget. Den kom til at gå en smule længere på literen af det.

Ibiza'en havde kørt omkring 65.000km da den blev chippet og fik lavet EGR-MOD (Landberg). På denne var det meget tydeligt, at EGR-ventil var sat ud af funktion, da motoren ikke længere huggede i det ved meget let accelleration.
Denne bil går nemt 25km/l ved økokørsel.

Begge biler er synet to gange siden de fik EGR-MOD og optimering udført, uden nogen som helst problemer. Og nej, jeg kender ikke synsmanden og har ingen aftaler her.

Indsugningsmanifold, stopspjæld, egr-ventil på begge biler er helt og aldeles rene.

Mit råd er stadig, at trådstarter bør få egr-ventilen lukket, mest af hensyn til teknikken.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Fabianen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af Fabianen » 10. jan 2015, 22:06

Syndicate skrev:
Vaggutten skrev: Men Søren. Din forretning og dens aktivitet er jo dybeste set baseret på noget som er ulovligt. Eks Chiptuning som bryder tüv er ikke lovligt. Ligeledes er afmontering af DPF heller ikke lovligt.
Nu gør Søren jo opmærksom på, at chiptunede ikke må køre på offentlig vej, at folk så gør noget andet, er så en anden sag.
Søren gør udover chiptuning, også en del i "alm." mekaniker-arbejde skal tilføjes!

Er du sat i verden for at være moralens vogter hvad angår chiptuning, rakken ned på konstruktive ændringer mv.?
Du bidrager ikke til den positive stemning her på VAGcars.dk
Er du gal en fed holdning du har. Du er simpelthen VAG forums ubetingede selvudnævnte formand som bestemmer hvad der er moral og hvad der ikke er? Og hvis man ikke bukker nakken og siger javel, så: "bidrager man ikke til den POSITIVE stemning her på sitet"? Kan du slet ikke selv høre hvor langt ude det er?

Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1588
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 367 times
Been thanked: 170 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af Syndicate » 10. jan 2015, 22:24

Fabianen skrev:
Er du gal en fed holdning du har. Du er simpelthen VAG forums ubetingede selvudnævnte formand som bestemmer hvad der er moral og hvad der ikke er? Og hvis man ikke bukker nakken og siger javel, så: "bidrager man ikke til den POSITIVE stemning her på sitet"? Kan du slet ikke selv høre hvor langt ude det er?
Kloge ord og fin karakteristik!
Det er mit lod her på forum ja.

Vagguttens evige pointering af hvor ulovligt at chiptuning mv. er, virker besynderlig ja.
Tror ikke mange er i tvivl om lovgivningen og da slet ikke Vagguttens holdning hertil.

Og nej, sælger ikke chiptuning, har en chiptunet bil, kender ikke SørenS2 eller lign.
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af ABT » 10. jan 2015, 23:31

Jannik skrev:Mht. drifterfaringer med EGR-MOD kan jeg da godt give mine erfaringer med her. Alt det andet mundhuggeri må i selv om.

Vi har to diesel-biler, en Seat Altea fra '06 med en 1,9 TDI BLS motor uden partikelfilter, samt en Seat Ibiza fra '09 med en 1,4 TDI BMS motor med partikelfilter.
Altea'en har været chippet (Landberg) siden dagen jeg købte den, altså ca. 90.000km og 4 år siden. EGR-MOD blev udført for ca. 80.000km siden.
På denne bil mærkede jeg ikke ret stor forskel før og efter i kørestil. Speederrespons blev en smule anderledes, men ellers ikke noget. Den kom til at gå en smule længere på literen af det.

Ibiza'en havde kørt omkring 65.000km da den blev chippet og fik lavet EGR-MOD (Landberg). På denne var det meget tydeligt, at EGR-ventil var sat ud af funktion, da motoren ikke længere huggede i det ved meget let accelleration.
Denne bil går nemt 25km/l ved økokørsel.

Begge biler er synet to gange siden de fik EGR-MOD og optimering udført, uden nogen som helst problemer. Og nej, jeg kender ikke synsmanden og har ingen aftaler her.

Indsugningsmanifold, stopspjæld, egr-ventil på begge biler er helt og aldeles rene.

Mit råd er stadig, at trådstarter bør få egr-ventilen lukket, mest af hensyn til teknikken.
Hej Jannik,
Tak for dit konstruktive indlæg, det var tiltrængt! :D

Og vil I andre venligst følge det gode eksempel?
Det er sgu ved at blive til et BørneGalleri med nogen at de knap så konstruktive indlæg ind imellem.. :|

Hold nu den gode tone og drop det mudderkasteri?

På forhånd tak og god weekend til alle.. :)
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 263 times
Been thanked: 666 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af Tonny » 11. jan 2015, 00:03

Sorens2 skrev:Gør det Tonny.
Kom over på den mørke side.
Vi har kage og Faxe Kondi.
Jeg havde helt overset det her i alle de andre fine svar :D
Tak for buddet Søren, jeg ville gerne have haft den chippet hos dig, men du vendte jo aldrig tilbage på nogle af mine forespørgsler?

Nå men jeg er stadig ikke afklaret omkring EGR spørgsmålet, jeg kan sagtens associere mig med trådstarters dilemma :)

comforttraktoren
Nyt medlem
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. mar 2010, 21:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af comforttraktoren » 11. jan 2015, 00:14

Hmm kom åbenbart til at trigge admin ?
Hilsen Tommy

Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 263 times
Been thanked: 666 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af Tonny » 11. jan 2015, 00:17

comforttraktoren skrev:Hmm kom åbenbart til at trigge admin ?
Ikke forstået hvis den var henvendt til mig?

comforttraktoren
Nyt medlem
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. mar 2010, 21:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af comforttraktoren » 11. jan 2015, 00:24

Det var det, men hvis du ikke har slettet mit indlæg , prøver jeg at grave det frem ;)
Hilsen Tommy

Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 263 times
Been thanked: 666 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af Tonny » 11. jan 2015, 00:26

comforttraktoren skrev:Det var det, men hvis du ikke har slettet mit indlæg , prøver jeg at grave det frem ;)
Gør endelig det, og ikke for at lyde arrogant men jeg ved ikke lige hvad du mener, så det har ikke trigget mig helt vildt meget :mrgreen:
Og med mindre du har postet en video af ulækker karakter, så mener jeg ikke jeg har slettet noget idag/igår.

comforttraktoren
Nyt medlem
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. mar 2010, 21:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af comforttraktoren » 11. jan 2015, 00:27

At komme ind på et autoriseret Audi - VW værksted, hvor man på disken kan se at prisen på servicetimen på en Audi er 2-300 højere end på en VW, DET er fup, snyd, eller hvad man vil kalde det.
At mekanikerne er presset ud i at være ligeglade, eller måske ligefrem er inkompetente i forhold til timeprisen er en anden sag.
At en tilretning af styringen i min bil koster 3995,- er der ikke noget at sige til, udvikling, værktøj, kompetence, teoretisk såvel som mekanisk koster, thats it....
Og hold så tøserne inde på børnegalleri...
Hilsen Tommy

Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !

Vaggutten
Nyt medlem
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. maj 2014, 13:13
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af Vaggutten » 11. jan 2015, 08:24

Syndicate skrev:
Fabianen skrev:
Er du gal en fed holdning du har. Du er simpelthen VAG forums ubetingede selvudnævnte formand som bestemmer hvad der er moral og hvad der ikke er? Og hvis man ikke bukker nakken og siger javel, så: "bidrager man ikke til den POSITIVE stemning her på sitet"? Kan du slet ikke selv høre hvor langt ude det er?
Kloge ord og fin karakteristik!
Det er mit lod her på forum ja.

Vagguttens evige pointering af hvor ulovligt at chiptuning mv. er, virker besynderlig ja.
Tror ikke mange er i tvivl om lovgivningen og da slet ikke Vagguttens holdning hertil.

Og nej, sælger ikke chiptuning, har en chiptunet bil, kender ikke SørenS2 eller lign.
To gange har jeg gjort opmærksom på det som ikke alle ved. Chiptuning er meget populært og derfor er det ikke alle som kender faldgruperne. Men med hensyn til dit billede af min fremturen, så fremme overdrivelse vel forståelsen.

Vaggutten
Nyt medlem
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. maj 2014, 13:13
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af Vaggutten » 11. jan 2015, 08:26

Fabianen skrev:
Syndicate skrev:
Vaggutten skrev: Men Søren. Din forretning og dens aktivitet er jo dybeste set baseret på noget som er ulovligt. Eks Chiptuning som bryder tüv er ikke lovligt. Ligeledes er afmontering af DPF heller ikke lovligt.
Nu gør Søren jo opmærksom på, at chiptunede ikke må køre på offentlig vej, at folk så gør noget andet, er så en anden sag.
Søren gør udover chiptuning, også en del i "alm." mekaniker-arbejde skal tilføjes!

Er du sat i verden for at være moralens vogter hvad angår chiptuning, rakken ned på konstruktive ændringer mv.?
Du bidrager ikke til den positive stemning her på VAGcars.dk
Er du gal en fed holdning du har. Du er simpelthen VAG forums ubetingede selvudnævnte formand som bestemmer hvad der er moral og hvad der ikke er? Og hvis man ikke bukker nakken og siger javel, så: "bidrager man ikke til den POSITIVE stemning her på sitet"? Kan du slet ikke selv høre hvor langt ude det er?
Slet ikke. Det er da snarere din holdning som savner substans.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af Bopjensen » 11. jan 2015, 10:45

Hmm, ok lad os så sige at at EGR systemet rent faktik fjerner størstedelen at Nox forureningen, og uden AGR beynder den at udlede.

Hvad er problemet med det Nox?
Er det ligesom Co2 for det kan jeg ikke rigtig hidse mig op over, det tog er ligesom kørt.

Venlig hilsen Bo

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af Bopjensen » 11. jan 2015, 10:47

toms85 skrev:
Sorens2 skrev:Hvorfor skal du så ytre dig omkring omkostninger og tiden det tager?
Ja jeg tjener penge på det at tune biler.
Jeg sidder jo ikke bare og kaster penge efter mine kunder.
Jeg ved ikke hvor du har dine priser fra men jeg kender dog mine.
Jeg har ikke en Q7 eller en toplækkert værksted med glas og marmor.
Og jeg har aldrig lavet en tuning på en time.
Alene den tid jeg bruger på at tale med folk i tlf omkring tuning.
Den tid jeg bruger på emails, Facebook, vagcars, osv.
Det er vel tæt på jeg bruger en 37 timers arbejdsuge på det hver uge.
Du fatter slet ikke hvor meget tid der går med det.
Feks. sidder jeg her og skriver trods jeg er sygemeldt. Forretningen skal jo passes.

For ikke at tale om de kunder der vender tilbage efter 1 år og mener tuningen er forsvundet eller gået i stykker.
Jeg kunne bare være pisse ligeglad men jeg hjælper kunderne og det er jo altid deres bil der er gået i stykker.
Tuningen dør jo ikke bare.
Det får man ikke 20,- for.
Så fri mig lige for det der bedre videnhed omkring min forretning.
Eller kom forbi og få en Faxe Kondi mens vi tuner en bil.
Så kan du se hvordan det foregår.
Hahaha dine kommentare :lol: Der er ingen grund til, at blive pigesur, så pak du bare trutmunden sammen igen ;) Tro det eller ej, jeg ved skam godt hvad det koster og hvad der går af tid - det er netop derfor jeg kommentere på tråden. Det er ikke et angreb imod dig Søren, men jeg deler samme holdning som LKA63 - jeg syntes bestemt det er for dyrt, ifht produktet.

@Bopjensen - Der er vitterligt ikke mere i det. Gider man så ikke, sætte sig ind i hvordan f.eks WinOls fungere, så køb filen af en anerkendt tuner i udlandet. Det udstyr du har fundet, er en kopi af MPPS. Det går naturligvis ud over kvaliteten, og her kan man så risikere en fejl flash, hvilket medføre lidt ekstra udfordringer mht at få bilen til at køre igen ;) Så mit råd er, køb noget fornuftigt udstyr og find en fornuftig tuner, der laver filerne.
Hej

Ok, prøv lige at linke til et stykke hardware der kan andefales til "hobby brug"

Jeg har googlet lidt, og det er tilsyneladende ret nemt at få fat på WinOls.

Venlig hilsen Bo

Brugeravatar
BEG
Helt nyt medlem
Indlæg: 64
Tilmeldt: 21. dec 2014, 17:53
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af BEG » 11. jan 2015, 12:09

altså jeg er lige på stenalderniveau her

Giver EGR mod flere HK i forbindelse med en chip tuning ?

Giver EGR mod problemer til evt service på autoriseret værksted ?

Giver EGR mod problemer ved syn ?
AUDI A6 3,0 TDI QUATTRO, S TRONIC, S-LINE, Årg. 2013

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af kGlerup » 11. jan 2015, 12:15

BEG skrev:altså jeg er lige på stenalderniveau her

Giver EGR mod flere HK i forbindelse med en chip tuning ?

Giver EGR mod problemer til evt service på autoriseret værksted ?

Giver EGR mod problemer ved syn ?
Flere HK? Nej. Formålet er at stoppe diverse tilsodning = Dyre reparationer.
Servicebøvl? Ja/Nej. Hvis motorstyring opdateres,så ryger chipning og egr mod. Sig de skal pille snitterne fra det :)
Synshal? Nej, det kan ikke ses udvendigt på motoren og den laver ikke mere røggas, nærmere tværtimod.

Brugeravatar
BEG
Helt nyt medlem
Indlæg: 64
Tilmeldt: 21. dec 2014, 17:53
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af BEG » 11. jan 2015, 12:17

jamen er det så bare ikke nemmere ikke at køre som en mormor og få brændt bilen lidt af i ny og næ istedet for EGR mod ?
AUDI A6 3,0 TDI QUATTRO, S TRONIC, S-LINE, Årg. 2013

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af kGlerup » 11. jan 2015, 12:26

BEG skrev:jamen er det så bare ikke nemmere ikke at køre som en mormor og få brændt bilen lidt af i ny og næ istedet for EGR mod ?
Muligt.. Som skrevet, så gik ventilen mekanisk i stykker på vores, så jeg kunne vælge mellem ny ventil eller egr mod...
At bilen efterfølgende går længere på literen og regenererer mindre = Win Win

Brugeravatar
BEG
Helt nyt medlem
Indlæg: 64
Tilmeldt: 21. dec 2014, 17:53
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af BEG » 11. jan 2015, 12:30

kGlerup skrev:
BEG skrev:jamen er det så bare ikke nemmere ikke at køre som en mormor og få brændt bilen lidt af i ny og næ istedet for EGR mod ?
Muligt.. Som skrevet, så gik ventilen mekanisk i stykker på vores, så jeg kunne vælge mellem ny ventil eller egr mod...
At bilen efterfølgende går længere på literen og regenererer mindre = Win Win

Mit spørgsmål var også mere sådan generelt baseret. Kan sagtens følge dig nu din ventil var defekt.
AUDI A6 3,0 TDI QUATTRO, S TRONIC, S-LINE, Årg. 2013

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af Sorens2 » 11. jan 2015, 13:32

Uanset hvordan du kører din bil vil den danne soden.
Det bliver ikke bedre af at tøffe rundt men undgå det kan man ikke.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af ABT » 11. jan 2015, 17:48

Tonny skrev: Nå men jeg er stadig ikke afklaret omkring EGR spørgsmålet, jeg kan sagtens associere mig med trådstarters dilemma :)
Tak for det! :D

Jeg er nu også i tvivl stadigvæk?
Det ene øjeblik synes jeg det er en fremragende ide og det næste øjeblik får jeg "kolde fødder".. :|
Vores bil har som tidligere nævnt kørt km 210.000 nu - uden bøvl, så det er udelukkende tænkt som forbyggede effekt fremover..

Derfor denne tråd! :)
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6250
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2066 times
Been thanked: 673 times

Re: EGR-Delete erfaringer søges! Good vs. Bad

Indlæg af jansom » 11. jan 2015, 18:20

Hvor fedt med en diskussion hvor jeg slet ikke behøver blande mig for at det kører af sporet
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"