Chip til Gammel Passat TDI

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Brugeravatar
LPØ
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 16. jun 2008, 06:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Chip til Gammel Passat TDI

Indlæg af LPØ » 2. jul 2008, 08:55

Hej,

Jeg overvejer at få min 1994 Passat TDI chippet. Den har standard 90 hk og 202 nm, og da jeg skal sydover med Campingvogn, kunne jeg godt bruge lidt mere power.
Kan "den gamle" holde til det (237000 km) ?
´11 VW Passat 2,0 TDI Comfortline Variant

Kimb
Aktiv medlem
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Gammel Passat TDI

Indlæg af Kimb » 2. jul 2008, 09:09

Tag du dig en snak med RITTERSPORT her i forummet. Den kan sagtens holde, hvis ellers den er sund, og ikke bruger olie. Fik min gamle Golf 3 chippet, da den havde gået km. 235.000. ;)
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Gammel Passat TDI

Indlæg af Supermule » 2. jul 2008, 09:12

Jeg ville lade være.....Ganske enkelt fordi en "normal" chip ikke tager højde for ændringer i højde(lufttryk)....

Skal du sydpå med campingvogn, så presser du citronen 100%. Skal den over bjergene også med slæb på, så er luften tyndere i 2000m højde.... Den indeholder ikke den samme mængde ilt som ved overfladen. Såvidt jeg ved, vil det give en dårligere forbrænding og resultere i et motorhavari pga for mager blanding.....

Brugeravatar
LPØ
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 16. jun 2008, 06:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Gammel Passat TDI

Indlæg af LPØ » 2. jul 2008, 09:17

Ja, Supermule det var lige det jeg var bange for at høre :( Jeg talte med Claus fra Landberg, han mente dog ikke det ville være noget problem, når motoren ellers er "frisk"
Men det kan godt ske jeg skal lade den blive orginal..
´11 VW Passat 2,0 TDI Comfortline Variant

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Gammel Passat TDI

Indlæg af Supermule » 2. jul 2008, 09:26

Claus ved 112% hvad han taler om.....:)

Han er en af de mest kompentente mennesker jeg har mødt indenfor tuningsbranchen.....

Skulle den "alene" afsted uden campingvogn, så var det ikke noget problem..... Men 1000-1500kg på slæb og bjerge synes jeg ikke lyder som en god cocktail til en optimeret bil....:(
LPØ skrev:Ja, Supermule det var lige det jeg var bange for at høre :( Jeg talte med Claus fra Landberg, han mente dog ikke det ville være noget problem, når motoren ellers er "frisk"
Men det kan godt ske jeg skal lade den blive orginal..

Brugeravatar
HeineM
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vognsild
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Chip til Gammel Passat TDI

Indlæg af HeineM » 2. jul 2008, 09:49

hvis din motor er iorden så er der overhovdet ingen problem.
LPØ skrev:Hej,

Jeg overvejer at få min 1994 Passat TDI chippet. Den har standard 90 hk og 202 nm, og da jeg skal sydover med Campingvogn, kunne jeg godt bruge lidt mere power.
Kan "den gamle" holde til det (237000 km) ?
Golf IV TDI HIGHLINE - opdateret til Can-bus system, nu med PD-TDI motor, Endelig færdig..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk

Kimb
Aktiv medlem
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Gammel Passat TDI

Indlæg af Kimb » 2. jul 2008, 09:55

Prøv nu at snakke med RITTERSPORT. Han er også virkelig prof. Han slæber selv rundt med en campingvogn, og har lavet et specielt program til sin egen Passat, når han slæber campingvogn. Han ved altså også hvad han snakker om ! ;)
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

Brugeravatar
LPØ
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 16. jun 2008, 06:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Gammel Passat TDI

Indlæg af LPØ » 2. jul 2008, 11:49

Takker for tilbagemelingerne, drenge
´11 VW Passat 2,0 TDI Comfortline Variant

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Gammel Passat TDI

Indlæg af Rittersport » 3. jul 2008, 17:01

Nu kan en Diesel jo ikke køres i smadder pga. af forkert blanding.
Din bil har dog en ældre motorstyrring som ikke tager så meget hensyn til atmosfærretrykket. Men holder man det på et fornuftigt niveau er det ikke noget problem !

Hvis man vil have den forkromede løsning opgraderer man til en lidt nyere motorstyrring. De føler hele tiden på atmosfærretrykket. Når man så kører op i bjergene skruer den selv gradvist ned for både ladetryk og brændstofmængde. Jo højere man kommer op !

Så kan det laves helt uden risiko for noget som helst.

Min bror kører i en Passat 1995 med samme motor. Den har lige rundet 560Tkm og still going strong. Tuned siden 330Tkm til ca. 115hk og 260Nm !
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Gammel Passat TDI

Indlæg af Supermule » 3. jul 2008, 17:04

Netop....:) Dog er jeg nervøs for belastningen såfremt han spænder en hæmoride på hjul efter bilen.......:(
Rittersport skrev:Nu kan en Diesel jo ikke køres i smadder pga. af forkert blanding.
Din bil har dog en ældre motorstyrring som ikke tager så meget hensyn til atmosfærretrykket. Men holder man det på et fornuftigt niveau er det ikke noget problem !

Hvis man vil have den forkromede løsning opgraderer man til en lidt nyere motorstyrring. De føler hele tiden på atmosfærretrykket. Når man så kører op i bjergene skruer den selv gradvist ned for både ladetryk og brændstofmængde. Jo højere man kommer op !

Så kan det laves helt uden risiko for noget som helst.

Min bror kører i en Passat 1995 med samme motor. Den har lige rundet 560Tkm og still going strong. Tuned siden 330Tkm til ca. 115hk og 260Nm !

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Chip til Gammel Passat TDI

Indlæg af Greden » 3. jul 2008, 18:06

der er vel ikke en skid at være nervøs for, hvis bare den tuner der skal lave det ved hvad han har med at gøre samt den nødvendige know now til hvordan det skal gøres..

Forventninger og resultalt.

Da jeg fik min bil remappet af Ritter, der fik vi først og fremmest en konstruktiv dialog igang med hvad mine ønsker var og hans mulighed til at opfylde disse..
20-25min senere var alt aftalt og min tuning kunne påbegynde.

jeg har snart rullet 40.000km med det, problemfrit og om 2 dage der traver jeg til nord italien.

Hvis kravet er camping vogn + holdbarhed, så laves der en tuning som ikke flår kobling/svinghjul/turbo fra hinanden.
Min anbefaling går til rittersport.

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Chip til Gammel Passat TDI

Indlæg af Sputte » 3. jul 2008, 18:10

Jeg kan forstå på flere af jer, at den sagtens burde kunne klare det, blot der bliver taget højde for div. faktorer. Jeg ville dog ikke turde gøre sådan noget lige inden en ferie, for mange ting der kan gøre det til en dårlig tur :)
2021 BMX X3 30i

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"