Død turbo. Upgrade tid?

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Brugeravatar
ltdr
Nyt medlem
Indlæg: 478
Tilmeldt: 6. dec 2008, 18:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej

Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af ltdr » 8. nov 2015, 16:52

Hej gutter.
Så døde turboen i fruens Passat 3bg 1.9 tdi. Den har en AVF motor, og den er chippet ved Kim Ritter. Kører fantastisk.

Kan jeg sætte en stærkere/bedre turbo på? Evt. fra en 150 hk ARL eller lign? Ville det give mening?


På forhånd tak for svar.

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1411
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage

Re: Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af skodacombi » 8. nov 2015, 19:46

150 hk passer ikke på den kan ikke være der for vangen...en 170 hk passer på men compressor udgangen skal laves om så den passer.men bilen skal jo chippes igen hvis du smider anden lader på...
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2323
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af Greden » 8. nov 2015, 21:29

Det er altid tid til upgrade når det gamle det ikke kan mere.

men det er værd at kigge om dine dyser er de "små" eller de eller de "store" i passaterne.

De små de rækker ikke til mere end 170hk mens de store er er fine til lige over 200hk.

170hk laderen er FIN FIN, god spool, holdbar, Ritter har vist kørt samme opsætning på hans 200hk og 400nm..

Alternativet er at du prøver at kigge på xman turbo'er
https://www.facebook.com/XMan-Turbos-264464090377661/

han kan bygge lidt at værd
Rød Skoda CitiGo 60hk 5døre
Meks to trust: Skodacombi,SørenS2

Rittersport
Medlem
Indlæg: 722
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund

Re: Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af Rittersport » 8. nov 2015, 22:54

Du skal have en BV43 fra A4 PPD170hk modellen den er bolt on på din AVF motor.
Den er go for 1,7 bar all day long så ca 200hk Super fin, holdbar og kørbar mølle
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Brugeravatar
wahlstrom
Medlem
Indlæg: 1409
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af wahlstrom » 10. nov 2015, 02:17

Hvordan ser man om dyserne er de store eller små med vcds??
Audi A4 Avant 1,9 TDI 130+HK 6g S-Line 2004
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Rittersport
Medlem
Indlæg: 722
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund

Re: Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af Rittersport » 10. nov 2015, 09:10

wahlstrom skrev:Hvordan ser man om dyserne er de store eller små med vcds??
Det kan du ikke.. enten skal det ses i filen eller vha. resnummer på dem..
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Brugeravatar
wahlstrom
Medlem
Indlæg: 1409
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af wahlstrom » 10. nov 2015, 09:24

Rittersport skrev:
wahlstrom skrev:Hvordan ser man om dyserne er de store eller små med vcds??
Det kan du ikke.. enten skal det ses i filen eller vha. resnummer på dem..
Ok
Audi A4 Avant 1,9 TDI 130+HK 6g S-Line 2004
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Medlem
Indlæg: 1409
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af wahlstrom » 31. maj 2017, 11:05

Rittersport skrev:
wahlstrom skrev:Hvordan ser man om dyserne er de store eller små med vcds??
Det kan du ikke.. enten skal det ses i filen eller vha. resnummer på dem..
LJ hedder styringen i enden Billede
Audi A4 Avant 1,9 TDI 130+HK 6g S-Line 2004
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Medlem
Indlæg: 1409
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af wahlstrom » 6. okt 2018, 17:55

Vækker lige tråden her..

Hvor meget flower OEM IC til?
Det er mere om den skal skiftes til større?
Ved der er kit derude der passer, men findes der IC fra andre modeller der kan tilpasses sådan en B6’er?

Og BV43.. Er den så skrøbelig?

Eller skal man ofre lidt mere og købe en Garrett gen Xman??

Har ARL dyser på købslisten
Audi A4 Avant 1,9 TDI 130+HK 6g S-Line 2004
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Medlem
Indlæg: 1409
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af wahlstrom » 8. okt 2018, 21:10

Hvordan ser det her ud:

https://youtu.be/VBEarDOT6mY
Audi A4 Avant 1,9 TDI 130+HK 6g S-Line 2004
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Medlem
Indlæg: 1409
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af wahlstrom » 10. okt 2018, 11:56

Hvordan med det vnt arm stop der mangler på BV43
Skal det svejses på eller udelader man det?
Audi A4 Avant 1,9 TDI 130+HK 6g S-Line 2004
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Medlem
Indlæg: 1409
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af wahlstrom » 12. okt 2018, 08:00

Ah kom nu??

Er det forum blevet til kun at omhandle energidrikke og babyer
Audi A4 Avant 1,9 TDI 130+HK 6g S-Line 2004
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Struer/Thisted

Re: Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af KMDTHY » 12. okt 2018, 09:34

wahlstrom skrev:
12. okt 2018, 08:00
Ah kom nu??

Er det forum blevet til kun at omhandle energidrikke og babyer
Du kunne også søge lidt på sitet :-)
app.php/googlesearch?cx=011559452940050 ... itesearch=
Mvh
KMDTHY
Superb TDI DSG Elegance
Lupo 3L
NEtechVCDS - Vestjylland

Brugeravatar
wahlstrom
Medlem
Indlæg: 1409
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja

Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af wahlstrom » 12. okt 2018, 09:40

Tro mig, har været nettet rundt..
Der står ingen steder om den viste turbo er ok eller død, og der står intet om stoppet til VNT armen skal på, eller den kan undværes
Audi A4 Avant 1,9 TDI 130+HK 6g S-Line 2004
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Medlem
Indlæg: 1409
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af wahlstrom » 12. okt 2018, 18:34

Vil ARL dyser gøre nogen skade at blive monteret uden ecu ved det?
Så vil jeg montere dem sammen med ny knast og løftere
Audi A4 Avant 1,9 TDI 130+HK 6g S-Line 2004
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Medlem
Indlæg: 1409
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja

Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af wahlstrom » 14. okt 2018, 09:03

Hvad skal man vælge:

En renoveret BV43 der afmonteret en AVF kørt 6.000km

Eller en Xman turbo
https://www.facebook.com/26446409037766 ... 483494682/
Audi A4 Avant 1,9 TDI 130+HK 6g S-Line 2004
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Medlem
Indlæg: 1409
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af wahlstrom » 19. okt 2018, 09:28

Det bliver nok den 6.000km BV43

Skal høre vedrørende intercooler..

Kan den køle luften nok til daglig brug, eller vil man kunne hive yderligere ud med en frontmonteret?

Ved Rittersport lavede små 200/400 med standard IC.

Setuppet bliver BV43 og ARL dyser
Audi A4 Avant 1,9 TDI 130+HK 6g S-Line 2004
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
wahlstrom
Medlem
Indlæg: 1409
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: Død turbo. Upgrade tid?

Indlæg af wahlstrom » 27. okt 2018, 09:38

BilledeBilledeBillede
Audi A4 Avant 1,9 TDI 130+HK 6g S-Line 2004
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"