Side 1 af 1

Død turbo. Upgrade tid?

: 8. nov 2015, 16:52
af ltdr
Hej gutter.
Så døde turboen i fruens Passat 3bg 1.9 tdi. Den har en AVF motor, og den er chippet ved Kim Ritter. Kører fantastisk.

Kan jeg sætte en stærkere/bedre turbo på? Evt. fra en 150 hk ARL eller lign? Ville det give mening?


På forhånd tak for svar.

Re: Død turbo. Upgrade tid?

: 8. nov 2015, 19:46
af skodacombi
150 hk passer ikke på den kan ikke være der for vangen...en 170 hk passer på men compressor udgangen skal laves om så den passer.men bilen skal jo chippes igen hvis du smider anden lader på...

Re: Død turbo. Upgrade tid?

: 8. nov 2015, 21:29
af Greden
Det er altid tid til upgrade når det gamle det ikke kan mere.

men det er værd at kigge om dine dyser er de "små" eller de eller de "store" i passaterne.

De små de rækker ikke til mere end 170hk mens de store er er fine til lige over 200hk.

170hk laderen er FIN FIN, god spool, holdbar, Ritter har vist kørt samme opsætning på hans 200hk og 400nm..

Alternativet er at du prøver at kigge på xman turbo'er
https://www.facebook.com/XMan-Turbos-264464090377661/

han kan bygge lidt at værd

Re: Død turbo. Upgrade tid?

: 8. nov 2015, 22:54
af Rittersport
Du skal have en BV43 fra A4 PPD170hk modellen den er bolt on på din AVF motor.
Den er go for 1,7 bar all day long så ca 200hk Super fin, holdbar og kørbar mølle

Re: Død turbo. Upgrade tid?

: 10. nov 2015, 02:17
af wahlstrom
Hvordan ser man om dyserne er de store eller små med vcds??

Re: Død turbo. Upgrade tid?

: 10. nov 2015, 09:10
af Rittersport
wahlstrom skrev:Hvordan ser man om dyserne er de store eller små med vcds??
Det kan du ikke.. enten skal det ses i filen eller vha. resnummer på dem..

Re: Død turbo. Upgrade tid?

: 10. nov 2015, 09:24
af wahlstrom
Rittersport skrev:
wahlstrom skrev:Hvordan ser man om dyserne er de store eller små med vcds??
Det kan du ikke.. enten skal det ses i filen eller vha. resnummer på dem..
Ok

Re: Død turbo. Upgrade tid?

: 31. maj 2017, 11:05
af wahlstrom
Rittersport skrev:
wahlstrom skrev:Hvordan ser man om dyserne er de store eller små med vcds??
Det kan du ikke.. enten skal det ses i filen eller vha. resnummer på dem..
LJ hedder styringen i enden Billede

Re: Død turbo. Upgrade tid?

: 6. okt 2018, 17:55
af wahlstrom
Vækker lige tråden her..

Hvor meget flower OEM IC til?
Det er mere om den skal skiftes til større?
Ved der er kit derude der passer, men findes der IC fra andre modeller der kan tilpasses sådan en B6’er?

Og BV43.. Er den så skrøbelig?

Eller skal man ofre lidt mere og købe en Garrett gen Xman??

Har ARL dyser på købslisten

Re: Død turbo. Upgrade tid?

: 8. okt 2018, 21:10
af wahlstrom
Hvordan ser det her ud:

https://youtu.be/VBEarDOT6mY

Re: Død turbo. Upgrade tid?

: 10. okt 2018, 11:56
af wahlstrom
Hvordan med det vnt arm stop der mangler på BV43
Skal det svejses på eller udelader man det?

Re: Død turbo. Upgrade tid?

: 12. okt 2018, 08:00
af wahlstrom
Ah kom nu??

Er det forum blevet til kun at omhandle energidrikke og babyer

Re: Død turbo. Upgrade tid?

: 12. okt 2018, 09:34
af KMDTHY
wahlstrom skrev:
12. okt 2018, 08:00
Ah kom nu??

Er det forum blevet til kun at omhandle energidrikke og babyer
Du kunne også søge lidt på sitet :-)
app.php/googlesearch?cx=011559452940050 ... itesearch=

Død turbo. Upgrade tid?

: 12. okt 2018, 09:40
af wahlstrom
Tro mig, har været nettet rundt..
Der står ingen steder om den viste turbo er ok eller død, og der står intet om stoppet til VNT armen skal på, eller den kan undværes

Re: Død turbo. Upgrade tid?

: 12. okt 2018, 18:34
af wahlstrom
Vil ARL dyser gøre nogen skade at blive monteret uden ecu ved det?
Så vil jeg montere dem sammen med ny knast og løftere

Død turbo. Upgrade tid?

: 14. okt 2018, 09:03
af wahlstrom
Hvad skal man vælge:

En renoveret BV43 der afmonteret en AVF kørt 6.000km

Eller en Xman turbo
https://www.facebook.com/26446409037766 ... 483494682/

Re: Død turbo. Upgrade tid?

: 19. okt 2018, 09:28
af wahlstrom
Det bliver nok den 6.000km BV43

Skal høre vedrørende intercooler..

Kan den køle luften nok til daglig brug, eller vil man kunne hive yderligere ud med en frontmonteret?

Ved Rittersport lavede små 200/400 med standard IC.

Setuppet bliver BV43 og ARL dyser

Re: Død turbo. Upgrade tid?

: 27. okt 2018, 09:38
af wahlstrom
BilledeBilledeBillede