Hvem har rullefelt til en 4Motion ?

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Hvem har rullefelt til en 4Motion ?

Indlæg af karstein » 27. jul 2016, 07:14

svan skrev:Det er vel egentlig meget nemt, ligger motoren på langs er det torsen og ligger den på tværs er det haldex, quattro er audis betegnelse for 4 hjulstræk og 4motion vw's uanset udgave

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Det var en nem huskeregelBillede googlede mig lige godt rundt om 'quattro' og kan se at 2016-udgaven 'quattro with ultra' i den evige jagt på brændstofbesparelser bryder med denne logik. Det andet var ellers nemt at huskeBillede
http://www.carmagazine.co.uk/car-news/t ... ve-system/
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

manthei
Nyt medlem
Indlæg: 388
Tilmeldt: 9. jan 2012, 21:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvem har rullefelt til en 4Motion ?

Indlæg af manthei » 27. jul 2016, 07:31

Interessant læsning - tak for linket :)
Audi RS3 Sportback 2.5 TFSI
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI - Quattro - S-Tronic - REVO Stage 1 SOLGT
Seat Leon FR 2.0 TFSI - REVO Stage 3 SOLGT

Silver
Medlem
Indlæg: 879
Tilmeldt: 24. aug 2009, 23:31
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvem har rullefelt til en 4Motion ?

Indlæg af Silver » 27. jul 2016, 09:58

HansH skrev:
Silver skrev:Jeg ved bare at det ikke kan finde ud af det med haldex/4 motion på et 4 wd felt, medmindre der er en forbindelse mellem rullerne fra forhjul til baghjul.
KK Autoteknik skriver således på deres hjemmeside:

Som ét af de eneste værksteder i Jylland, har KK-Autoteknik et rullefelt, som er et værktøj, der kan måle næsten ALT hvad der kører på hjul! Dette gælder for både 2wd- og 4wd-biler, og uanset hvordan 4wd-bilen fungerer, så har vi mulighed for at køre med den. Dette er tilfældet, da rullerne på denne specielle type rullefelt hænger sammen, således at bilen fungerer på samme måde her, som den gør på vejen. Det er desuden ikke nødvendigt at ændre på bilens frihøjde, da vi kører oven på rullerne.
Så er det fordi hans ruller er forbundet med en rem eller ligene, også har han skam helt ret i det han skriver, personligt have jeg pillet stikket af og målt den på almindelig felt, bare min personlige mening, og jeg har trods alt mål noooogen 4 Motion biler i min tid med mobilrullefelt :)

JGGH
Nyt medlem
Indlæg: 427
Tilmeldt: 2. jul 2011, 19:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vejen
Has thanked: 27 times
Been thanked: 17 times

Re: Hvem har rullefelt til en 4Motion ?

Indlæg af JGGH » 27. jul 2016, 10:42

KK-autoteknik kan jeg kun give de bedste anbefalinger. Fik skiftet turboen under garanti på min tidligere Opel. Inden den blev tunet. Efter dette skift kørte den af lort den adapteret helt vildt. Opel havde den inde flere gange. Til sidst opgav og sage bilen kørte som den skal. Selv om den havde udsættere og maks. kørte 5 km pr. liter ved pæn kørsel og bilen var helt standart der. Efter at havde læst godt om KK-autoteknik på et Ford forum kørte jeg den der op. Han kørte den en tur på hans synkron felt og så hvordan den adapetere. Så rykkede han indsugningen af og så der manglede en o-ring som Opel havde glemt. Det tog ham ikke langtid. Opel har nok haft den inde 5 gange og skiftet alle mulige sensore.

P.S. Opel ringede selv til ham og sage han skulle sende regningen til dem.
Tesla model 3 Performance
Hyundai Ioniq 38kWh

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Hvem har rullefelt til en 4Motion ?

Indlæg af HansH » 27. jul 2016, 11:02

JGGH skrev:KK-autoteknik kan jeg kun give de bedste anbefalinger. Fik skiftet turboen under garanti på min tidligere Opel. Inden den blev tunet. Efter dette skift kørte den af lort den adapteret helt vildt. Opel havde den inde flere gange. Til sidst opgav og sage bilen kørte som den skal. Selv om den havde udsættere og maks. kørte 5 km pr. liter ved pæn kørsel og bilen var helt standart der. Efter at havde læst godt om KK-autoteknik på et Ford forum kørte jeg den der op. Han kørte den en tur på hans synkron felt og så hvordan den adapetere. Så rykkede han indsugningen af og så der manglede en o-ring som Opel havde glemt. Det tog ham ikke langtid. Opel har nok haft den inde 5 gange og skiftet alle mulige sensore.

P.S. Opel ringede selv til ham og sage han skulle sende regningen til dem.
Godt arbejde af KK.
Og trods alt go' stil af Opel ... til sidst :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Hvem har rullefelt til en 4Motion ?

Indlæg af hpo » 27. jul 2016, 17:21

Silver skrev:
hpo skrev:
Silver skrev:En 4 Motion skal måles som ren forhjulstrækker, den kan ikke finde ud af at køre på et 4wd felt. så af med stikket, tager 2 min også mål. der er INGEN risiko for skade.
Sikke noget sluder min er blevet målt 3 gange med alle 4 poter på rullerne
Jeg kan ikke blive klog på om det er en Haldex eller Quattro din Audi ?

Jeg ved bare at det ikke kan finde ud af det med haldex/4 motion på et 4 wd felt, medmindre der er en forbindelse mellem rullerne fra forhjul til baghjul.

Men for at få den mest præcise måling havde jeg taget haldex fra og kun målt på forhjul.
Jeg har 2 den lille A3 3,2 som jo blot er en "fin" R32 med Haldex og så en anden med Thorsen
A3 3,2 vr6

Johnsen2103
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 29. mar 2011, 08:47
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: Hvem har rullefelt til en 4Motion ?

Indlæg af Johnsen2103 » 11. sep 2016, 22:18

Lillelund auto i Haderslev har også et 4hjuls rullefeldt

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Hvem har rullefelt til en 4Motion ?

Indlæg af HansH » 6. mar 2017, 15:21

Johnsen2103 skrev:Lillelund auto i Haderslev har også et 4hjuls rullefeldt
Tak for tippet :)
Har i dag været forbi Lillelund Auto. Fungerede fint !
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Pacs
Medlem
Indlæg: 545
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Hvem har rullefelt til en 4Motion ?

Indlæg af Pacs » 6. mar 2017, 22:25

HansH skrev:
Johnsen2103 skrev:Lillelund auto i Haderslev har også et 4hjuls rullefeldt
Tak for tippet :)
Har i dag været forbi Lillelund Auto. Fungerede fint !

Passede målingen med andre du måske har fået fortaget på et 2WD felt ?

Hvis du altså har fået den målt på sådan et :)
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Hvem har rullefelt til en 4Motion ?

Indlæg af HansH » 7. mar 2017, 07:39

Pacs skrev: Passede målingen med andre du måske har fået fortaget på et 2WD felt ?

Hvis du altså har fået den målt på sådan et :)
Den er ikke blevet rullet før (i mit ejerskab i hvert fald), så jeg har ingen reference.

Jeg var mest blot nysgerrig efter hvad tallene var efter Landberg optimering via uTune II.
De sagde 200HK og 402Nm.
Ideelt set skulle jeg lige have flashet den til standard med uTune'n, så jeg havde tallene både for standard og optimeret.
Men det her er fint nok for nærværende.

Hvis dieselgate medfører, at jeg på et tidspunkt ikke kan se nogen vej udenom en opdatering, vil jeg gøre flg.:
- flashe til standard og få rullet
- opdatere hos VW
- rulle

Så har jeg en reference i forhold til om VW's opdatering medfører ydelsestab, og så får jeg også tallene for standard oveni hatten.

Men der er lidt langt mellem rigtige 4WD rullefelter, så Haderslev er i den sammenhæng i mit nærområde.
Og fair pris synes jeg; 625,- ..

I forhold til sammenligning mellem rulninger udført på forskellige felter, så er det min erfaring (efter at have fulgt XX tråde herinde, hvor det tema kom op), at ejeren af et rullefelt (selvfølgelig) altid vil påstå at HANS felt i hvert fald giver det korrekte tal. Og det er tydeligtvis en æressag :)

Så for mig har det ikke rigtig nogen interesse at sammenligne rulninger fra forskellige felter.
Jeg er interesseret i den relative ændring der sker med min bil, afhængig af hvad software der er i ECU'en.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Pacs
Medlem
Indlæg: 545
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Hvem har rullefelt til en 4Motion ?

Indlæg af Pacs » 9. mar 2017, 15:18

HansH skrev:
Pacs skrev: Passede målingen med andre du måske har fået fortaget på et 2WD felt ?

Hvis du altså har fået den målt på sådan et :)
Den er ikke blevet rullet før (i mit ejerskab i hvert fald), så jeg har ingen reference.

Jeg var mest blot nysgerrig efter hvad tallene var efter Landberg optimering via uTune II.
De sagde 200HK og 402Nm.
Ideelt set skulle jeg lige have flashet den til standard med uTune'n, så jeg havde tallene både for standard og optimeret.
Men det her er fint nok for nærværende.

Hvis dieselgate medfører, at jeg på et tidspunkt ikke kan se nogen vej udenom en opdatering, vil jeg gøre flg.:
- flashe til standard og få rullet
- opdatere hos VW
- rulle

Så har jeg en reference i forhold til om VW's opdatering medfører ydelsestab, og så får jeg også tallene for standard oveni hatten.

Men der er lidt langt mellem rigtige 4WD rullefelter, så Haderslev er i den sammenhæng i mit nærområde.
Og fair pris synes jeg; 625,- ..

I forhold til sammenligning mellem rulninger udført på forskellige felter, så er det min erfaring (efter at have fulgt XX tråde herinde, hvor det tema kom op), at ejeren af et rullefelt (selvfølgelig) altid vil påstå at HANS felt i hvert fald giver det korrekte tal. Og det er tydeligtvis en æressag :)

Så for mig har det ikke rigtig nogen interesse at sammenligne rulninger fra forskellige felter.
Jeg er interesseret i den relative ændring der sker med min bil, afhængig af hvad software der er i ECU'en.
Som regel er det nok at man får før og efter så man ved hvad man har fået ud af sin tuning..

Ja det er vist en voldsom æressag det med hvis rullefelt der viser rigtigt :mrgreen: :mrgreen:
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Hvem har rullefelt til en 4Motion ?

Indlæg af HansH » 12. mar 2017, 07:38

Til info: de der gerne vil diskutere benzintuning, chipning, fabriksydelse, RS6'er med mange HK, R32 med mange HK osv kan fortsætte her: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=75&t=129723
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Hvem har rullefelt til en 4Motion ?

Indlæg af Kevinff » 12. mar 2017, 08:39

HansH skrev:Til info: de der gerne vil diskutere benzintuning, chipning, fabriksydelse, RS6'er med mange HK, R32 med mange HK osv kan fortsætte her: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=75&t=129723
Du sgu sød Billede

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"