Golf V Upgrade Kobling

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
-stampe-
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19. feb 2015, 19:16
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej

Golf V Upgrade Kobling

Indlæg af -stampe- » 12. jan 2017, 20:54

Hey folkens... Har lige fået chippet min golf 5 gt med et overraskende godt resultat. Fra 105 hk til 163 hk og små 382 nm. Bilen har en bls motor.
-men, min kobling "filer" eller "fedter" når den laver max moment. Bilen har gået 200.000 så jeg tænker at koblingen skulle skiftes alligevel.
Hvad for en kobling skal jeg skifte til for at undgå at den "filer"?? Jeg ved at der findes performance koblinger men jeg vil gerne bibeholde min komfort da jeg kører forholdsvis langt hver dag.
Ser frem til at høre jeres forslag.

ChristianK
Nyt medlem
Indlæg: 345
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København

Re: Golf V Upgrade Kobling

Indlæg af ChristianK » 14. jan 2017, 20:35

Hej.

Jeg har selv lige fået optimeret min gamle Golf 5 2,0TDI her for ikke lang tid siden og skiftede i samme omgang koblingen ud.

Min havde kørt 334.000 på fabriks koblingen, så din har jo mange km endnu hehe..

Jeg købte et komplet koblingssæt fra Sachs, og jeg synes på ingen måde den er tungere eller hårdere end den gamle der sad på som standard.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8791
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK

Re: Golf V Upgrade Kobling

Indlæg af Sorens2 » 14. jan 2017, 22:12

BLS med 163 hk. Næppe.
Men lad os sige den har den effekt og ikke mindst moment så skal du ha en Sachs performance i.
Husk at BLS har mindre dysespidser.
De kan ikke lave så meget power. Så det virker sært.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

500 hk Audi S4 2.7 BiTurbo sælges.

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"