Dieselgaten.

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af HansH » 14. mar 2017, 15:19

Opdateringen flytter intet i denne verden hvad forurening angår.
De 15 største skibe, der sejler rundt på verdenshavene, udleder ligeså meget forurening som hele jordklodens bilpark tilsammen (760 mio biler, 2013 : http://www.industrytap.com/worlds-15-bi ... world/8182)

Derfor - lad miljøorganisationer og lign. kæmpe deres kampe. Det er ikke en opgave for FDM.
Det er heller ikke FDM's opgave at tale dueligheden af VW's opdateringsløsning op.

FDM burde ene og alene fokusere på at beskytte interesserne for de medlemmer der betaler deres løn til daglig.
Og beskyttelse af disse interesser, betyder i denne sammenhæng at udnytte enhver tænkelig tvivl om uønskede effekter, både på den korte og den lange bane, til at friholde bilejerne for en påtvunget degradering af deres bil.

I alle andre retsmæssige sammenhænge bruges tvivl til at frafalde en given sag.
Men ikke i dette tilfælde, åbenbart.
Og det forstår jeg ikke kan være rigtigt.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

killersnail
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. mar 2017, 09:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgaten.

Indlæg af killersnail » 14. mar 2017, 15:42

HansH skrev:Opdateringen flytter intet i denne verden hvad forurening angår.
De 15 største skibe, der sejler rundt på verdenshavene, udleder ligeså meget forurening som hele jordklodens bilpark tilsammen (760 mio biler, 2013 : http://www.industrytap.com/worlds-15-bi ... world/8182)

Derfor - lad miljøorganisationer og lign. kæmpe deres kampe. Det er ikke en opgave for FDM.
Det er heller ikke FDM's opgave at tale dueligheden af VW's opdateringsløsning op.

FDM burde ene og alene fokusere på at beskytte interesserne for de medlemmer der betaler deres løn til daglig.
Og beskyttelse af disse interesser, betyder i denne sammenhæng at udnytte enhver tænkelig tvivl om uønskede effekter, både på den korte og den lange bane, til at friholde bilejerne for en påtvunget degradering af deres bil.

I alle andre retsmæssige sammenhænge bruges tvivl til at frafalde en given sag.
Men ikke i dette tilfælde, åbenbart.
Og det forstår jeg ikke kan være rigtigt.
Jeg er vanvittigt enig! Siden hvornår er kunden blevet et gidsel i sådanne sager???

Så må vi jo få tvivlen væk ved at samle data sammen selv. men kan vi det? Er der datamateriale nok med grafer fra de her inde fra der vælger at tune(tænker ikke at andre vil betale for rullefelts-test)? Hvis samtlige opdateringer så viser at bilerne efterfølgende har værdier under fabriks-standard HK/NM hver gang FØR tuning, så er der jo en trend i det her.

Men det ville kræve at vi er mange nok der runder et rullefelt.....

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af HansH » 14. mar 2017, 16:01

Fald i ydelse er blot én af de parametre der kan diskvalificere opdateringen.

Der berettes også om:
- øget brændstofforbrug
- hyppigere regenerering --> tidligere skift af DPF
- urolig motorgang og "ruskeri" i forskellige omdrejningsområder
- påvirkning af DSG skiftepunkter

Kort og godt handler det jo om, at den bil man i sin tid købte, nu ændres til noget andet på en række væsentlige punkter.
Hvor er forbrugerbeskyttelsen i det ?

Og det er for ikke at nævne decideret driftstop hvor EGR-komponenter og injektorer skiftes fra en kant af, for bare at få bilen på gaden igen.
Hvad dette angår har VW vist sig uhørt velvilligt indstillet mht. kulance. Ofte overtages regningen helt, men tommelfingerreglen (i hvert fald i Tyskland) er 90% kulance.

I Tyskland berettes om 3-4 værkstedsbesøg. Oftest vil forhandleren have bilen i 3 dage, men der er sager hvor de har haft den i flere uger, mens (det sagesløse) aut. værksted overlader troubleshooting til at foregå remote fra Wolfsburg.
Kunden får i visse tilfælde en erstatningsbil, afhængig af hvem der bliver mest gal og råber højest.

Der er ikke tale om gætterier på hvad der KAN gå galt, men derimod konkrete sager fra det virkelige liv - og der er rigeligt.

Gensalgsværdi er vel også et tema.

Mange oplever at deres bil efter opdateringen kører ligesom den gjorde inden. Og det er jo glædeligt.
Men det hjælper bare ikke noget for dem der ikke er så heldige.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

MarcWinther
Medlem
Indlæg: 909
Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af MarcWinther » 15. mar 2017, 19:45

killersnail skrev:Jeg fik den chippet i går mandag. Før opdateringen skulle den standard have ca 105hk og 250nm. Selvfølgelig kan der være noget varians afhængigt af slid/kørestil osv.
Den bil jeg kom med havde 101hk og sølle 219nm før chipning. Det passer fint til min fornemmelse af at have mistet både moment og kræfter.
Jeg har nu 132hk/289nm og min egr er sat i "off". Det er jeg godt tilfreds med inden alle kommer farende og siger at det kan de da gøre meget bedre!:-)
Fik også rullet min efter SW-update, og min havde også kun 100 HK. (dog havde den vist det drejningsmoment den skulle have - omkring 250 Nm.). Men svært når ikke man har en før-måling at sammenligne med.
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)

VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)

Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)

Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Dieselgaten.

Indlæg af 9had » 15. mar 2017, 21:22

Hvis man gerne vil dokumentere ens bils tilstand inden opdatering, for at kunne sammenligne dens status efter opdatering.

Hvordan vil man gribe det an på?

Jeg har tænk lidt i retning af;

- moment
- hk
- skifte punkter
- tomgang tal
- lyden af motoren i tomgang og ved bestemte belastninger

Kan der måles noget på egr og/eller dpf for at se hvor stor forskel i partiklerne er og dermed "øget slidtage"?

Er der andre ting der vil være fornuftige at måle på?

Og hvem kunne foretage sådan noget gerne på Vestsjælland.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
Kimovitzh
Nyt medlem
Indlæg: 460
Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Kimovitzh » 15. apr 2017, 13:37

Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad opdateringen gør, og hvad den ikke gør samt hvad man skal være obs på hvis motorensstyreenhed er ændret.

Min A3 2.0TDI har fået lavet:
-Chipning
-DPF off
-EGR off

Hvis opdateringen påvirker disse ting skal jeg vel "blot" forbi tuneren der har udført dette og få lagt det "gamle" program i igen, men Fredslunds er vidst lukket?

Jeg vil allerhelst ignorere brevene fra SMC men det er vidst ikke en mulighed da den så afvises ved syn, som de så pænt gør opmærksomt på i brevet :?
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM

Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT

Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af HansH » 15. apr 2017, 13:50

Kimovitzh skrev:Jeg vil allerhelst ignorere brevene fra SMC men det er vidst ikke en mulighed da den så afvises ved syn, som de så pænt gør opmærksomt på i brevet :?
Korrekt.
Kimovitzh skrev:Hvis opdateringen påvirker disse ting skal jeg vel "blot" forbi tuneren der har udført dette og få lagt det "gamle" program i igen, men Fredslunds er vidst lukket?
1) Fredslunds var en Landberg agent. Dem er der pt. 10 stk af rundt i landet: https://chiptuning.nu/shop/cms-vores-fo ... uning.html
(Du skal se bort fra 5+6 markeringen på kortet, som var Fredslunds. Thomas har åbenbart ikke lige helt fået opdateret kortet).
Uanset hvilken Landberg forhandler du går til, får du samme produkt, da det leveres fra HQ i Hjallerup. Forskellen kan være om den enkelte forhandler har rullefelt eller ej, hvis du også ønsker en før/efter ydelsestest - men softwaren er den samme, da den som sagt kommer fra centralt hold.

2) Landberg har hidtil afvist at kunne lægge oprindelig software tilbage i din ECU. Han tilbyder i stedet at lave et nyt tuningsimage til dig, som er baseret på den opdaterede software. Bruger Rittersport herinde kan lægge oprindelig software tilbage, såfremt han har din softwareversion i sit arkiv. Du kan kontakte ham på PB og forespørge, hvis det har interesse.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Kimovitzh
Nyt medlem
Indlæg: 460
Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Kimovitzh » 15. apr 2017, 13:56

Jeg husker at det var sådan at hvis Audi kom til at opdatere styreboksen kunne jeg køre forbi Søren og få lagt tuningsfilen retur da den vidst var på lager hos Søren eller Landberg.

Som jeg læser det skal jeg så betale for ny chipning + EGR off + DPF off ... igen, efter SW opdatering fra SMC.
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM

Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT

Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af HansH » 15. apr 2017, 14:12

Kimovitzh skrev:Jeg husker at det var sådan at hvis Audi kom til at opdatere styreboksen kunne jeg køre forbi Søren og få lagt tuningsfilen retur da den vidst var på lager hos Søren eller Landberg.
Så enkelt er det ikke helt.
VW's opdatering giver grundsoftwaren et nyt versionsnummer, og det blokerer for at "Søren" (eller hvilken Landberg-repræsentant det nu er) bare kan lægge din oprindelige fil retur.
Derfor holder den plan du refererer til, ikke i den situation du befinder dig i efter opdateringen.
Kimovitzh skrev:Som jeg læser det skal jeg så betale for ny chipning + EGR off + DPF off ... igen, efter SW opdatering fra SMC.
Det er jeg så næsten sikker på at du ikke skal :)
Landberg tilbyder alle eksisterende kunder, der har fået VW's opdatering, at han for kr 1000 laver et nyt tuningsimage til dig, med de samme features du har nu (dvs chipning+EGRoff+DPFoff).
Jeg vil foreslå at du tager kontakt til ham direkte via chiptuning.nu og forelægger ham din sag - så finder han en løsning.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Kimovitzh
Nyt medlem
Indlæg: 460
Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Kimovitzh » 15. apr 2017, 14:19

HansH skrev:
Kimovitzh skrev:Jeg husker at det var sådan at hvis Audi kom til at opdatere styreboksen kunne jeg køre forbi Søren og få lagt tuningsfilen retur da den vidst var på lager hos Søren eller Landberg.
Så enkelt er det ikke helt.
VW's opdatering giver grundsoftwaren et nyt versionsnummer, og det blokerer for at "Søren" (eller hvilken Landberg-repræsentant det nu er) bare kan lægge din oprindelige fil retur.
Derfor holder den plan du refererer til, ikke i den situation du befinder dig i efter opdateringen.
Åh, det var da noget møg. :(
HansH skrev:
Kimovitzh skrev:Som jeg læser det skal jeg så betale for ny chipning + EGR off + DPF off ... igen, efter SW opdatering fra SMC.
Det er jeg så næsten sikker på at du ikke skal :)
Landberg tilbyder alle eksisterende kunder, der har fået VW's opdatering, at han for kr 1000 laver et nyt tuningsimage til dig, med de samme features du har nu (dvs chipning+EGRoff+DPFoff).
Jeg vil foreslå at du tager kontakt til ham direkte via chiptuning.nu og forelægger ham din sag - så finder han en løsning.
Det lyder lovende, jeg må kontakte ham her efter påsken. :)

Tak for hurtigt respons!
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM

Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT

Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..

Morian87
Nyt medlem
Indlæg: 280
Tilmeldt: 14. maj 2014, 10:28
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 63 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Morian87 » 2. maj 2017, 12:59

Jeg ejer en Polo 6R fra 09/13, årgang 2014. 1.6 TDI BMT med 90hk.

Jeg fik VW opdateringen udført slut Januar og jeg må sige at jeg ikke har oplevet en forandring overhovedet. Jeg bruger stadig kun 4.2 Liter diesel pr. 100 km I snit, den kører ca 120 km pr dag I myldretidstrafik.

Den virker ikke forandret overhovedet. Har haft den I 1.5 år før opdateringen. 75.000 km på klokken I alt.

Om kommentaren kan bruges af andre ved jeg ikke. Men mon ikke man opdager lyde, rystelser mv. når man pludselig begynder at holde ekstra øje med det I modsætning til før.
VW Passat Variant GTE 2021.
Polestar 2, SMLR 231 Hk 2022.

Andersen123
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13. maj 2017, 09:33
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Andersen123 » 13. maj 2017, 17:31

Morian87 skrev:Jeg ejer en Polo 6R fra 09/13, årgang 2014. 1.6 TDI BMT med 90hk.

Jeg fik VW opdateringen udført slut Januar og jeg må sige at jeg ikke har oplevet en forandring overhovedet. Jeg bruger stadig kun 4.2 Liter diesel pr. 100 km I snit, den kører ca 120 km pr dag I myldretidstrafik.

Den virker ikke forandret overhovedet. Har haft den I 1.5 år før opdateringen. 75.000 km på klokken I alt.

Om kommentaren kan bruges af andre ved jeg ikke. Men mon ikke man opdager lyde, rystelser mv. når man pludselig begynder at holde ekstra øje med det I modsætning til før.
Har en Polo helt magen til også fra 09/13, 1.6 TDI BMT, 90 HK.
Fik den opdateret i starten af marts. Jeg kan desværre ikke sige det samme :(

Min har fået en meget hård motorgang ved acceleration og når jeg kører forholdsvis stærkt på motorvejen ryster og larmer den. tror det er dyssestøj.
Desuden er forbruget steget med 9,3%, har målt ved hver tankning over godt 90000 km.

Har kørt næsten 10000 km siden opdatering. Kører knap 2x100 km dagligt på motorvej og lidt landevej, kører meget meget sjældent korte ture i den.

VW har haft den inde, ikke kunnet finde noget. Men de vil have den ind et par dage hvor importøren er med på sidelinien. Lokale VW mente de skulle have EGR af for af tjekke om den er tilsodet, og måske en eller anden opdatering. Jeg venter spændt på hvad der sker. Men må da sige jeg er noget bekymret, hvis de F.eks. skifter EGR og den så kører fint igen, hvor længe mon det så holder.

Ellers ærgerligt, altid været så glad for den bil, aldrig været noget galt og kørt som en drøm. Må nok hellere melde mig ind i FDM, så jeg kan klage min nød der.

Morian87: Kan du ikke prøve at køre stærkt en dag på motorvejen, helst lidt mere end tilladt :) 150 eller deromkring og så se om motoren går roligt ikke larmer mere end før opdatering og ingen rystelser?





Sent from my iPhone using Tapatalk

motley
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 12. mar 2017, 01:01
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 30 times
Been thanked: 5 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af motley » 4. aug 2017, 18:41

Fik min A3 1.6 TDI fra 10/12 (2013 model) opdateret i tirsdags. Kan ikke sige at bilen blev værre. Motorgang blev lidt hårdere samt mærkede jeg lidt mere turbo larm, men med det samme fik jeg lidt bedre træk ved lave omdrejninger. Jeg kørte kun ca. 30 km med den ny software og havde ikke mulighed til at teste det længe, fordi samme dag udskiftede @Watcher softwaren med en Landberg fil samt egr-off :)
2019 Audi A3 35TFSI S-tronic Limited Edition | Eibach Pro | S-line eksteriør | Titaniumsort optikpakke

sloth2
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14. sep 2013, 11:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgaten.

Indlæg af sloth2 » 6. aug 2017, 07:51

Peter B skrev:Nogen her inde der har fået det udført på 2.0tdi cr og ved hvad de skifter ud over ny software og en restrictor der sættes i indsugningen..

Jeg har desværre ikke fulgt så meget med i den. Og er egentlig rigtig glad for den software jeg har i nu og vil rigtig gerne beholde den sådan :D

Men kan man få de gamle dele med sig når man triller ud fra Audi? Jeg aner jo ikke om det er hele indsugningen de skifter.
Jeg har en 2.0 tdi 2011 , da jeg kørte den ind havde den gået ca 165000 km egr køler var skiftet pr kulance af Skoda ved 100000 km så den var ok, de første par dage var der intet galt, den virkede knap så kvik til gengæld mere jævn ved feks 80 km i 6 gear ( førhen huggede den så snart du nærmede dig 80 oppe fra, så det var ned i 5 og Ja selv på flad lige ud ) men efter den første uge gik det galt bilen kørte kun på tre cylindre ved kold start indtil den blev varm, efter en uge mere kunne bilen lige nøjagtigt humpe ind på værkstedet ,( ved fejl udlæsning var der IKKE EN ENESTE fejlkode!?) Det kan jo undre da den havde brændt 1 dieseldyse af og en var vidst på vej) jeg forlangte få alle 4 skiftet hvilket jeg fik, nu har bilen gået 192000 og de sidste 10000km har ikke været nogen fornøjelse , bilen hugger og kører ujævn, røgskyer ind imellem , Ja rent ud sagt noget lort vh Sloth

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Rittersport » 6. aug 2017, 14:05

Det er bare i med den gl. software... ;-)
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

sloth2
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14. sep 2013, 11:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgaten.

Indlæg af sloth2 » 6. aug 2017, 14:37

Rittersport skrev:Det er bare i med den gl. software... ;-)
Hej rittersport, kan man det? Vh Sloth

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af KMDTHY » 6. aug 2017, 18:48

sloth2 skrev:
Rittersport skrev:Det er bare i med den gl. software... ;-)
Hej rittersport, kan man det? Vh Sloth

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Ja. Læs lidt tilbage i tråden her.

Følgende melder de kan
Rittersport - Dynotrim.dk
Landberg - Chiptuning.nu


Sent from my iPhone using Tapatalk
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Morian87
Nyt medlem
Indlæg: 280
Tilmeldt: 14. maj 2014, 10:28
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 63 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Morian87 » 22. aug 2017, 13:28

Andersen123 skrev:
Morian87 skrev:Jeg ejer en Polo 6R fra 09/13, årgang 2014. 1.6 TDI BMT med 90hk.

Jeg fik VW opdateringen udført slut Januar og jeg må sige at jeg ikke har oplevet en forandring overhovedet. Jeg bruger stadig kun 4.2 Liter diesel pr. 100 km I snit, den kører ca 120 km pr dag I myldretidstrafik.

Den virker ikke forandret overhovedet. Har haft den I 1.5 år før opdateringen. 75.000 km på klokken I alt.

Om kommentaren kan bruges af andre ved jeg ikke. Men mon ikke man opdager lyde, rystelser mv. når man pludselig begynder at holde ekstra øje med det I modsætning til før.
Har en Polo helt magen til også fra 09/13, 1.6 TDI BMT, 90 HK.
Fik den opdateret i starten af marts. Jeg kan desværre ikke sige det samme :(

Min har fået en meget hård motorgang ved acceleration og når jeg kører forholdsvis stærkt på motorvejen ryster og larmer den. tror det er dyssestøj.
Desuden er forbruget steget med 9,3%, har målt ved hver tankning over godt 90000 km.

Har kørt næsten 10000 km siden opdatering. Kører knap 2x100 km dagligt på motorvej og lidt landevej, kører meget meget sjældent korte ture i den.

VW har haft den inde, ikke kunnet finde noget. Men de vil have den ind et par dage hvor importøren er med på sidelinien. Lokale VW mente de skulle have EGR af for af tjekke om den er tilsodet, og måske en eller anden opdatering. Jeg venter spændt på hvad der sker. Men må da sige jeg er noget bekymret, hvis de F.eks. skifter EGR og den så kører fint igen, hvor længe mon det så holder.

Ellers ærgerligt, altid været så glad for den bil, aldrig været noget galt og kørt som en drøm. Må nok hellere melde mig ind i FDM, så jeg kan klage min nød der.

Morian87: Kan du ikke prøve at køre stærkt en dag på motorvejen, helst lidt mere end tilladt :) 150 eller deromkring og så se om motoren går roligt ikke larmer mere end før opdatering og ingen rystelser?





Sent from my iPhone using Tapatalk
Som forespurgt, så gjort. Har den sidste tid haft et par ture til og fra lufthavnen i ydertiderne hvor pladsen gjorde det muligt med højere hastigheder - var oppe i den høje ende for Poloen med 190 kmt. Men også længere tids kørsel med 150 kmt. Jeg oplever hverken rystelser eller mere larm en tidligere. Dyssestøj har jeg altid synes var et problem i Poloen. Da jeg fik den kunne jeg slet ikke abstrahere fra det - det er jo latterligt tydeligt. Jeg tog den forbi VW der indstillede dem, men lige lidt hjalp det. Kørte også et par ture med mekanikeren der ikke mente at det var usædvanligt. Det er værst ml 80 og 90 kmt i 5 gear når den får gas, så klaprer den helt vildt. MEN det har den som sagt altid gjort - opdateringen har ikke ændret på dette.
Jeg kører normalt ikke så stærkt som netop beskrevet, men er faktisk ret imponeret over det overskud den lille TDI motor viser når man accellererer fra 130 og opefter.

/Morian87
VW Passat Variant GTE 2021.
Polestar 2, SMLR 231 Hk 2022.

donbug
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 22. jun 2008, 16:12
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Nordfyns Bilpleje
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgaten.

Indlæg af donbug » 3. sep 2017, 09:12

Jeg har en 2011 A4 2.0 Tdi 143 hk multitronic 175000 km og må sige jeg ikke er imponeret over opdateringen som blev lavet i Onsdags.
Motoren i kører i kold tilstand med 1500 omdrejninger hvis man holder for rødt, det er til at blive sindssyg af.
Udover det går den kortere pr. Liter og mangler power så det er nok en tur forbi en tuner.


Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Watcher » 3. sep 2017, 10:55

Vi kan fjerne den nye dieselgate software og ligge den gamle "snyde" software ind igen såfremt folk ønsker det..


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Mester-C
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 14. nov 2011, 20:12
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Mester-C » 3. sep 2017, 21:41

Watcher skrev:Vi kan fjerne den nye dieselgate software og ligge den gamle "snyde" software ind igen såfremt folk ønsker det..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hej Watcher, også på en 2014 Audi A6 2,0TDI C7 177HK ? - hvilket prisleje taler vi i såfald om ?
/ Mester-C

2014 Audi A6 2,0TDI 177hk Multitr. Avant
S-Line, sort el-læderkabine, 20" Audifælge, xenon, LED, el-bagklap, og masser andet lir
2019 BMW 118d 2,0 M-Sport 150hk Steptronic - som bil nummer 2

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Watcher » 3. sep 2017, 21:42

Mester-C skrev:
Watcher skrev:Vi kan fjerne den nye dieselgate software og ligge den gamle "snyde" software ind igen såfremt folk ønsker det..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hej Watcher, også på en 2014 Audi A6 2,0TDI C7 177HK ? - hvilket prisleje taler vi i såfald om ?
Yes.. oem software 1500kr. Oem software plus tun og egr mod 3500kr


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Mester-C
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 14. nov 2011, 20:12
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Mester-C » 3. sep 2017, 21:45

Watcher skrev:
Mester-C skrev:
Watcher skrev:Vi kan fjerne den nye dieselgate software og ligge den gamle "snyde" software ind igen såfremt folk ønsker det..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hej Watcher, også på en 2014 Audi A6 2,0TDI C7 177HK ? - hvilket prisleje taler vi i såfald om ?
Yes.. oem software 1500kr. Oem software plus tun og egr mod 3500kr


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kanon.... det lyder som en plan efter tvungen opdatering.... holder i til andre steder end Sverige, som du har angivet i din profil ?
/ Mester-C

2014 Audi A6 2,0TDI 177hk Multitr. Avant
S-Line, sort el-læderkabine, 20" Audifælge, xenon, LED, el-bagklap, og masser andet lir
2019 BMW 118d 2,0 M-Sport 150hk Steptronic - som bil nummer 2

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Watcher » 3. sep 2017, 22:06

Ja mit værksted er i rødovre :) www.cartrends.dk


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

donbug
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 22. jun 2008, 16:12
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Nordfyns Bilpleje
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgaten.

Indlæg af donbug » 20. sep 2017, 19:51

Nå, så skete der lidt, jeg har tidligere skrevet et indlæg om mine problemer med opdateringen fra Audi.
Jeg havde egentlig valgt at den skulle til Landberg, men kom til at tale med et værksted her på Fyn og det viste sig at ejeren har "ordnet" flere, som i mange biler og fik mig overbevist da jeg ved det er et seriøst værksted.
Så nu har den været afsted og jeg må sige jeg er ikke skuffet.
Længere på literen før 15-16 i gennemsnit
Nu indtil videre 18-19 i gennemsnit
Ikke noget dødt punkt ved igangsætning.
Og sidst men ikke mindst noget bedre træk i den.
Det skal siges at den ikke er rullet, så jeg kender ikke tallene.
Måden det bliver gjort på ved dette værksted er at der bliver læst fil ud og sendt til nogle der læser på den og sender en fil retur til værkstedet som så indlæser ny fil.
Som sagt ikke nogen tal men der skulle være Ca +40 hk og +70nm
Egr off er også en del af pakken.
Og det føles rigtigt.

Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Jakob J » 20. sep 2017, 19:54

Må vi høre hvilket værksted?

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af KMDTHY » 20. sep 2017, 19:55

Umiddelbart lyder det ikke til du har fået den gamle software i, men fået tunet på den nye. Det er ikke godt i mine øre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af HansH » 20. sep 2017, 21:24

KMDTHY skrev:Umiddelbart lyder det ikke til du har fået den gamle software i, men fået tunet på den nye. Det er ikke godt i mine øre.
Hvad Klaus siger.

Du har dog helt klart gjort noget godt for din bil - især EGROFF er et vigtigt element i forhold til dieselopdateringen.
Opdateringen gør at din soddannelse øges til det 3-dobbelte, så ved at lukke EGR har du i hvert fald løst den del af problematikken.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

PerH
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25. mar 2015, 22:04
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgaten.

Indlæg af PerH » 28. sep 2017, 20:04

Hej
Jeg har lige været forbi Thomas Landberg og få lagt den “ulovlige” software i min Passat 2.0 TDI, samt en ny Utune fil. Den kører igen som en drøm og det kan varmt anbefales. :D

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af KMDTHY » 28. sep 2017, 20:22

PerH skrev:Hej
Jeg har lige været forbi Thomas Landberg og få lagt den “ulovlige” software i min Passat 2.0 TDI, samt en ny Utune fil. Den kører igen som en drøm og det kan varmt anbefales. :D
Ikke for at være en idiot... men... det kan være på lånt tid :(
Tjek HansH indlæg her: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... &start=880
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"