Dieselgaten.

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Peter B
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 4. feb 2011, 15:12
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Dieselgaten.

Indlæg af Peter B » 7. sep 2016, 22:01

Nogen her inde der har fået det udført på 2.0tdi cr og ved hvad de skifter ud over ny software og en restrictor der sættes i indsugningen..

Jeg har desværre ikke fulgt så meget med i den. Og er egentlig rigtig glad for den software jeg har i nu og vil rigtig gerne beholde den sådan :D

Men kan man få de gamle dele med sig når man triller ud fra Audi? Jeg aner jo ikke om det er hele indsugningen de skifter.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af kGlerup » 7. sep 2016, 22:14

Der skiftes intet fysisk på 2.0 motorerne, der opdateres kun software.
Det er 1.6'eren der skal have en luft-ensretter thingy monteret.

Brugeravatar
Philip
Aktiv medlem
Indlæg: 3088
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Arden
Has thanked: 5 times
Been thanked: 24 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Philip » 8. sep 2016, 06:39

Min bror fik opdateret hans 2,0 CR Superb for et par uger siden.
SMC siger:
- De ændre ikke på hk
- De ændre ikke på brændstof økonomi

hvad ændre det så? :lol: :geek:
Senest rettet af Philip 8. sep 2016, 07:17, rettet i alt 1 gang.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af kGlerup » 8. sep 2016, 06:50

Philip skrev:Min bror fik opdateret hans 2,0 CR Superb for et par uger siden.
SMC siger:
- De ændre ikke på hk
- De ændre ikke på brændstof økonomi

hvad ændre det så? :x :geek:
Snydeprogrammet bliver selvfølgelig fjernet, så den ikke skifter program når den er i en testsituation.
Derudover kan du godt ændre på NOx udledning, uden at sænke effekt, eller påvirke økonomien (ret meget), det er et spørgsmål om hvor meget de vil /tør bruge EGR under kørsel.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af HansH » 8. sep 2016, 07:17

Hvis man er til tysk (eller google translate), så er der en stor tråd om det ovre på motor-talk.de

http://www.motor-talk.de/forum/sammelth ... 67865.html

De er længere fremme med opdateringerne i Tyskland. F.eks. er de begyndt at opdatere biler med DSG og 170HK.
Tråden fortæller om alt mellem himmel og jord, og bliver også fra tid til anden afsporet med følelsesladet OT, ligesom det kan ske her på VC.
Men der er også masser af input til sagen - dvs. erfaringer EFTER opdateringen.

Når man først har fået læst/skimmet sig igennem de pt. 54 sider der er, så bliver det noget nemmere at følge med i de nye opdateringer :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Peter B
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 4. feb 2011, 15:12
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Peter B » 8. sep 2016, 07:54

Hvis de bare høvler egr cirkulationen op er der jo ingen ide i deres software.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af HansH » 8. sep 2016, 08:06

Peter B skrev:Hvis de bare høvler egr cirkulationen op er der jo ingen ide i deres software.
Alle stiller jo det spørgsmål: hvad er det præcis de har ændret i softwaren, for at opnå målet.
Men det svar bliver nok svært at finde, for der holder VW kortene helt ind til kroppen.
Måske en dag på wikileaks :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Rittersport » 8. sep 2016, 21:32

Når jeg har den første opdaterede software i hånden skal jeg nok kigge hvad de har pillet ved.. men jeg er ret enig i at det med stor sandsynlighed er EGR raten i dellast de skruer op for. .Hvorvidt de kan overholde emissions kravene under fuldlast uden at skrue ned for effekten er jeg spændt på at se..
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af HansH » 8. sep 2016, 22:55

Rittersport skrev:Når jeg har den første opdaterede software i hånden skal jeg nok kigge hvad de har pillet ved.. men jeg er ret enig i at det med stor sandsynlighed er EGR raten i dellast de skruer op for. .Hvorvidt de kan overholde emissions kravene under fuldlast uden at skrue ned for effekten er jeg spændt på at se..
Ovre på motor-talk.de er der teorier om, at de også har ændret på indsprøjtningstidspunkter.
Uden at vide en dyt om det.. så gætter jeg lidt på at en sådan ting ikke er en del af de parametre I tunere skruer på ... eller tager jeg fejl her ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

christianB
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 15. jul 2008, 10:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgaten.

Indlæg af christianB » 9. sep 2016, 06:33

Som rittersport siger

Det ser man formentlig når man får fingrene i det nye software

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af HansH » 9. sep 2016, 06:37

christianB skrev:Som rittersport siger

Det ser man formentlig når man får fingrene i det nye software
En ECU har flere memory områder.
Min pointe er, at de områder hvor Rittersport (og andre tunere) opererer for at lave deres magi, er ikke det eneste sted hvor der kan være ændret ting.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

LasseP
Aktiv medlem
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg, 8830
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontakt:

Re: Dieselgaten.

Indlæg af LasseP » 9. sep 2016, 07:24

Rittersport skrev:Når jeg har den første opdaterede software i hånden skal jeg nok kigge hvad de har pillet ved.. men jeg er ret enig i at det med stor sandsynlighed er EGR raten i dellast de skruer op for. .Hvorvidt de kan overholde emissions kravene under fuldlast uden at skrue ned for effekten er jeg spændt på at se..
Jeg har aftalt med min makker på Mercantec at vi smider min A4 på feltet før og efter - jeg skal gerne trille til Hadsund også :)
og ja - jeg er også ret sikker på at det er EGR skruen der bliver leget med...
Med venlig hilsen
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af majland » 9. sep 2016, 11:54

LasseP skrev:
Rittersport skrev:
Jeg har aftalt med min makker på Mercantec at vi smider min A4 på feltet før og efter - jeg skal gerne trille til Hadsund også :)
og ja - jeg er også ret sikker på at det er EGR skruen der bliver leget med...
Var ikke klar over at de havde et felt derinde - fruen underviser der. Så er det jo også lige i nærheden til en før / efter når de engang når til 1.6TDI (Men de behøver ikke skynde sig - er godt nok tilfreds med den som den er)
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
Thomas Landberg
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 19. jun 2008, 00:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: www.chiptuning.nu
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Thomas Landberg » 9. sep 2016, 12:22

Jeg har målt en A4 2.0TDi 143hk før og efter opdateringen og der var ingen forskel i effekt eller moment. Dog var der den forskel at jeg ikke behøvede hive stikket af ABS-blokken for at få en ordentlig måling efter updaten :-)

Ejeren kunne heller ikke berette om ændret forbrug.

Der var ændret marginalt i EGR-styringen, dysetrykket ved dellast er øget markant og så er smokelimiteren ved dellast sænket en smule. Det er de primære forskelle.
MVH

Thomas Landberg
Landberg.dk ApS er pr. 1. september 2014 delt i to firmaer. Derfor:
Olie fra Castrol, autopærer fra Philips og Osram, Bell Add, Bosch viskerblade og en masse andet biltilbehør til landets bedste priser - så er det https://landberg.dk
Chiptuning, rullefelttest, Utune, EGRMOD osv. - så er det http://chiptuning.nu. Forhandlere i hele landet, bl.a. http://www.racetech.dk i Ringsted, http://www.cartrends.dk i Rødovre, http://www.au2sound.dk i Næsteved, NT Auto i Vejle, Procarshop i Odense og Insight Racing i Hedehusene..

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af KMDTHY » 9. sep 2016, 12:23

Fedt Thomas. Tak for svar :)
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af HansH » 9. sep 2016, 12:42

Thomas Landberg skrev:Der var ændret marginalt i EGR-styringen, dysetrykket ved dellast er øget markant og så er smokelimiteren ved dellast sænket en smule. Det er de primære forskelle.
Det er det første konkrete info jeg har hørt mht. hvilke ændringer der er lavet.
Interessant!
Tak, Thomas.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Rittersport » 10. sep 2016, 00:41

Thomas Landberg skrev:Jeg har målt en A4 2.0TDi 143hk før og efter opdateringen og der var ingen forskel i effekt eller moment. Dog var der den forskel at jeg ikke behøvede hive stikket af ABS-blokken for at få en ordentlig måling efter updaten :-)

Ejeren kunne heller ikke berette om ændret forbrug.

Der var ændret marginalt i EGR-styringen, dysetrykket ved dellast er øget markant og så er smokelimiteren ved dellast sænket en smule. Det er de primære forskelle.
Kan bekræfte dette.. derudover er grænsen for hvornår EGR slår fra hævet godt 500 rpm så det nu er aktivt helt op til 3500 rpm ved dellast.
Indsprøjtnings tidspunkt er der også pillet ved.
Railtrykket er hævet optil 120 bar i dellast.. dette sænker insprøjtningstiden og forbedre atomiseringen= renere forbrænding.
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Bopjensen » 10. sep 2016, 06:43

Fedt med noget konkret info, men jeg kan stadig væk ikke lade være med at tænke at der må da være en grund til at de ikke har gjort det fra starten af?

Hvordan er det nu lige det hænger sammen? Når man hæver rail trykket, udleder man så ikke flere ultra fine partikler eller hvad?

Kan simpelthen ikke få ud af hovedet at der må være en eller anden hage ved det, ellers ville de da have gjort det for længst.

Venlig hilsen Bo

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af HansH » 12. sep 2016, 12:49

Af de ændringer som Landberg og Ritter her har listet op, er den der bekymrer mig mest, det højere railtryk ved dellast.

"Bekymrer" ==> hvad jeg anser for en risiko for negativ langtidseffekt af opdateringen.
Her tænker jeg injektorer og andet dyrt kram.

Kunne godt tænke mig at høre d'herrer Ritter og Landberg:
Er railtryk en af de parametre som I også justerer på / kan justere på i forb. med optimering ?

Hvis ja, så kan man jo sige at det scenarie findes allerede i mange biler ude på vejene.
Og så vil I måske endda også kunne skrue ned for det igen, som en del af en optimering.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Rittersport » 12. sep 2016, 14:13

Det er ikke unormalt at der ved en optimering hæves railtrykket 50 til 100 bar, men dette gøres kun ved fuldlast.. dvs. ved normal drift er trykket ikke hævet.. højere railtryk giver mere slid på specielt højtrykspumpen og drevet dertil. Pumpen vil også kræve lidt mere effekt for at lave det højere tryk.
Hvor meget mere slid det giver kan man kun gisne om. Jeg tror dog ikke det er slemt.
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Charlimike » 12. sep 2016, 19:16

Rittersport skrev:Det er ikke unormalt at der ved en optimering hæves railtrykket 50 til 100 bar, men dette gøres kun ved fuldlast.. dvs. ved normal drift er trykket ikke hævet.. højere railtryk giver mere slid på specielt højtrykspumpen og drevet dertil. Pumpen vil også kræve lidt mere effekt for at lave det højere tryk.
Hvor meget mere slid det giver kan man kun gisne om. Jeg tror dog ikke det er slemt.
Minder mig om min gl. Ibiza 1.6 tdi 105 da jeg ville have flere hk tilbage i 2011 hvor der endnu ikke var tuning til den. Købte en DTE boks gennem Landberg og kørte 15.000 km med den. Den "tikkede" helt vildt fra railsystemet.. Lød ikke sundt. Højere indstilling gjorde det kun værre.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af HansH » 12. sep 2016, 20:10

Rittersport skrev:Det er ikke unormalt at der ved en optimering hæves railtrykket 50 til 100 bar, men dette gøres kun ved fuldlast.. dvs. ved normal drift er trykket ikke hævet.. højere railtryk giver mere slid på specielt højtrykspumpen og drevet dertil. Pumpen vil også kræve lidt mere effekt for at lave det højere tryk.
Hvor meget mere slid det giver kan man kun gisne om. Jeg tror dog ikke det er slemt.
Men dvs man kunne godt lave en custom tuningsfil, hvor man - udover de øvrige "tilretninger" - også sænkede railtrykket ved dellast igen til det oprindelige (altså fra før opdateringen) ?

Jeg mener - når man i forvejen er ude i noget så gustent som chiptuning og EGR-lukning, så kan det vel for pokker være lige meget om man også fiksede den detalje.
Hvis det gavner motorens holdbarhed, og fjerner mislyde mm.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Bopjensen » 30. sep 2016, 18:22

Så fik jeg passaten opdateret.

CFFB med dsg 6

-------------------------------------------------------------------------------
Styreenhed 01: Motor (J623-CFFB) Forklaringsfil: NEZ\03L-906-018-CFF.clb
Styreenhedsnr: SW: 03L 906 018 BG HW: 03L 907 309 N
Komponent : R4 2.0l TDI H24 9978
Revision: 47H24--- Serienummer: 00000000000000
Kodning : 001D0012047401080000
Forhandler : WSC 00124 204 00000
ASAM datasæt: EV_ECM20TDI01103L906018BG 003010
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018BG.rod
VCID: 70E42370AB2A3CC258-8024

Ingen fejlkoder fundet.
Readiness: 0 0 0 0 1

-------------------------------------------------------------------------------

Jeg kan ikke mærke nogen forskel overhovedet. Dog virkede det som om at den var længe om at regenererer i dag, men det kan være et tilfælde.

Venlig hilsen Bo

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Chr-Hj » 30. sep 2016, 18:50

Har også fået min passat B7 2,0Tdi DSG opdateret.

Synes den har fået lidt andre lyde, det er som om motoren ryster mere ved koldstart, og så synes jeg også motoren har fået en tikke lyd omkring 2000omd også kun når den er kold.

Ellers køre den, som den plejer.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Bopjensen » 30. sep 2016, 18:54

Det eneste jeg kan høre lige pt er ved ca 80 med helt let fod brummer den måske en smule.
Jeg ved helt ærligt ikke om det har været der altid.
Det kunne være fedt hvis folk postede nogle autoscan så man kunne se om der kommer nye sw versioner.

megasun
Nyt medlem
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2014, 12:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af megasun » 30. sep 2016, 20:20

Har en golf 6 2,0tdi CR men har intet hørt fra VW...bilen er ikke chippet men har egentligt slet ikke lyst til de skal pille ved den....måske har de glemt mig ?

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2789
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 78 times
Been thanked: 152 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af majbom » 30. sep 2016, 20:26

Jeg har en Passat med cbab, jeg, har heller ikke hørt noget endnu
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 30. sep 2016, 21:12

majbom skrev:Jeg har en Passat med cbab, jeg, har heller ikke hørt noget endnu
" En Passat med Kebab "... :-)
Afløseren for 3tyrkerI, med KebabSkørter og Kødfanger ???

- - -

* Uuuundskyld, kunne ikke dy mig... :-)
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
Madsen9911
Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 30. nov 2009, 10:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af Madsen9911 » 1. okt 2016, 10:44

Spøjst, jeg er også ejer af en cffb 2,0tdi Passat med dsg, og den er også blevet indkaldt nu.
Touran Highline 2.0TDi DSG '15
Bmw 325i Cabrio '95

valentin
Nyt medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 21. nov 2011, 18:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fraugde Odense SØ
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Dieselgaten.

Indlæg af valentin » 17. jan 2017, 21:27

Hejsa Allesammen

Jeg har en nu opdateret VW Passat variant 2.0 tdi med CBAB motor.

Jeg har fået den opdateret sidst i Dec. 2016, og døjer med en del problemer efter denne opdatering.

1. Den renser motoren noget tit synes jeg i forhold til tidligere.
2. Større diesel forbrug.
3. Når motoren går i rense mode, kører den som om den er tunet, det er da meget sjovt, men det har den aldrig gjordt.
4. Den kan pludselig start rensning med kold motor, det har den aldrig kunne.
5. meget urolig tomgang under rensning.


Jeg ved ikke rigtig om der er nogen som har samme problemer som jeg, og hvad man evt. kan gøre.
Jeg har naturligvis kontaktet VW ang. dette, men må erkende at de virker noget tøvende på dette område.
Jeg har haft bilen ude på værkstedet til en kontrol efter opdateringen, de lavede en del test med bilen samt trak data ud af computer, som blev sendt til VW danmark's tekniske afd. men har så intet hørt siden..

håber på nogen input fra andre
Jan Valentin Andersen
Den Glade Passat ejer
nuværende bil:
VW Passat Variant b8 2016 1,4 tsi dsg

tidligere biler:
VW Passat Variant b6 2010 2,0 tdi
VW Passat Variant 3bg 2001 1,9 tdi
Kia magentis sedan 2005 2,0

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"